Voimailusta/ voimanostosta kiinnostuneet mimmit!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja assis
  • Aloitettu Aloitettu
ai,niin perskule olenhan mä lukenutkin heh olen oikea muisti hirviö!!! mul on ja treenipäivyri tos k-s voimailijoitten sivul...mä en köykäsenä saanu kunnon tuloksia aikasex..rupesin nostaa painoa ja johan alkoi kulukee,mut vahvemmax aina vaan haluan!!:) juu katotaan ny miten mave alkaa kulkee..tekniikas parantamisen varaa...yläkropas on paljon voimaa,mut ei esim.jalois ku en ollu niitä pahemmin treenannu..pikkuhiljaa täs kehittyy!!;)

Missäpäin maata majailet, jos saan kysyä?...

...Pari kiloa oon itse pystynyt tiukkailemaan kesäksi viime ja tänä vuonna ilman että tuloksissa on näkynyt mitään muutoksia. Toisaalta oon niin hiilarisyöppö, että helppohan niitä nesteitä on pudotella.

Saa kysyä:D, mä asustelen keskisuomessa.

Mulla taas lähti nuo tulokset oikeastaan heti laskuun kun aloitin aerobisen ja tiputin kaloreita. Tässä kun olen asiaa puntaroinut, niin luulen että mulle ne tulokset on sittenkin tärkeämpää kuin BF-kisakireä kroppa, en nyt vielä kuitenkaan "tule kaapista" tän asian kanssa. :D Täytyy vähän vielä pohtia kumpi musta tulee isona. Ja tosiaan, niikuin Ironbutt sanoikin, eihän ne välttämättä sulje toisiaan pois. Täytyy vaan päättää kumpaa tavoitellaan ensin :)

Mulla ainakin kisaan ilmoittautuminen tuo tarvittavan motivaation treenaamiseen, eli suosittelen teille jotka vielä kisailua pähkäilette!
Kisapäivä kun lähenee, niin ei tule jäätyä kotiin peiton alle vaikka kuinka laiskottaa, vaan kummasti on virtaa lähteä salille. Sotilaspenkkikisat ovat varmaankin helpoimmasta päästä aloittaa kisaura, koska treenaaminen on helppoa (ei varusteiden kanssa sähellystä) ja vain yksi laji ja yhden lajin tekniikan opettelu kyseessä.

Mä aloin treenaamaan uudelleen vuosien pelitauon jälkeen viime keväänä ja heti syksyllä oli pakko ilmoittautua ekoihin penkkikisoihin, vaikka mikään tarkoitus ei ollut alkaa uudelleen kilpailemaan. Niin se veri vaan vetää ja joku ihme riippuvuushan siihen omien enkkojen rikkomiseen vaan tulee ;)
Ja tosiaan, kilpailun suolahan on nimenomaan se oman tulostason nostaminen, varsinaiset kilpailusijoituksethan ovat toissijaisia tälläiselle kansallisen ö-tason nostelijalle!

Tosta painohommelista vielä, onko teillä hyviä vinkkejä painon ("voimapainon", ei läskin+nesteiden) lisäämiseen? Mä olen tosi huono syömään paljon kerralla ja paino sitkuttelee 57-58 kg:ssa vaikka jo vuoden olen yrittänyt nostaa sitä 60 kiloon. Proteiinia vetelen kyllä 80-200 g päivässä, hiilareita vähemmän. Rasvaprosentti on 15-17%. Kreatiinilla sain pari kiloa, mut ne hävis samantien kun lopetin :itku: Tää on jotenkin ihan toivotonta, kun ei nouse paino niin ei nouse kyllä noi salituloksetkaan. Enkä edes liiku muuten juuri mitään, eli kyse ei ole siitäkään, että aerobisella polttaisin kaiken kasvuenergian pois.

Onko mimmeistä kukaan koittanut yöproteiinia?
Mä ostin nyt karmeen arsenaalin kaikenmoisia purkkei ja purnukoi, tavoitteena saada pari kiloa painoa ja paaaaaljon voimaa syksyyn mennessä. Yöprotskua en nyt vielä sentäs hankkinut, onko semmoisesta oikeasti hyötyä, vai ajaako ihan normi iltapala + protskudrinkki saman asian?
Tää painon- ja voimanhankintadieetti taitaa loppujen lopuks olla aivan turhaa nyt kun on toi oman kodin raksaprojekti. Eilenkin tuli rehkittyä 7 tuntia puuhommissa, että miinukselle meni tasan varmasti taas energiat... Mutta kunhan nyt vouhotan sitten taas hehheh :dance2:

Kokeilin yöprotskua aikoinaan kun oli hirveä hifistelytarve ja kaikenmaailman erilliset aminohapot ennen-jälkeen-aamuin-illoin sun muut mukana. Sittemmin palasin back to basics-menoon.

Yöprotskun keskeinen idea on ehkäistä yöllistä kataboliaa. Se sisältää hitaasti imeytyvää protskua - yleensä maitoproteiinia - ja tuotteesta riippuen jotain muuta tehoainetta esim. ternimaitojauhetta sekä rasvaa (hyviä rasvahappoja) hidastamaan protskun imeytymistä. Protskun imeytymisen hitaus on tässä se pointti - idiksenä että kropassa olisi protskua saatavilla vielä niiden 8 tunnin yöunien loppusuorallakin. Pelkkä heraprotsku kun imeytyy melkein heti ja parin tunnin päästä siitä ei ole tietoaakaan.

Se meneekö kroppa todella yöllä kataboliaan on sitten eri asia... miinuskaloreilla tällä on varmasti suurempi merkitys ja silloin tähänkin kannattaa kiinnittää enemmän huomiota. Normaali iltapala ja aamiainen sitten kun herää toimii ihan hyvin jos olet esim. offilla tai tähtään voiman/massan saamiseen.

Rahaa säästyy jos vain pyrit syömään illalla jotain "hitaassti" imeytyvää protskua ihan normiruoasta (esim. rahkapurkki, munakas, kalkkunaleikettä tms.). Ja tämä nimenomaan juuri ennen nukkumaanmenoa - niin että siellä masussa on protskua yötä varten. Jos proteiinilähde on kovin vähärasvainen (esim. rahka) niin sen kanssa olisi hyvä nauttia vaikka 5 g öljyä tai parit kalaöljytabletit - hidastavat sitä protskun imeytymistä entisestään.

Lisäravinteena yöprotskua kannattaa käyttää jos esim. illalla ei jaksa syödä normiruokaa/ei tee mieli/ei halua kokata. Mutta pari siivua kalkkunaleikettä suoraan paketista hoitaa kyllä homman.

Kiitos!
Mä alan tohon iltaevästykseen panostamaan ihan kunnolla, se on ehkä ollut se päivän heikoin lenkki. Jotenkin olen ajatellut että riittäähän se kun ennen ja jälkeen treenin vetelee kunnon eväät ja muuten sitten vähän sinne päin... Vuorotyöläisenä on vaan joskus niiiiiin s**tanan väsynyt yöllä kun raahautuu kotiin, ettei jaksa syödä vaikka olis kuinka nälkä. Nyt kun oikein miettii niin varmaan tosiaan miinukselle aika ajoin menevät kalorit on suurin syy kehityksen junnaamiseen, vaikka tuntuukin että tulee syötyä tarpeeks etenkin proteiinia. Luulo ei ole tiedon väärtti :)

Tämä thread oli aikasta postiivinen ylläri (en ole pitkään aikaan ehtinyt lueskella Pakkista) ja onkin ihan pakko naputella tänne jotain! Hienoa huomata, että täällä vilistää voimailusta kiinnostuneita/ voimapainotteiseen reeniin panostavia punttimimmejä :). Itellä on myös lajina voimanosto ja takana jo suht monet karkelot.
Herättelen tässä vaiheessa myös ihan konkreettista ajatusta Voimailevien mimmien miitistä. Helsingin kisojen yhteydessä tästä jo Assiksen ja Metrin kanssa jutustelimme, ja paikaksi ehdotettiin Tamperetta (joka mulle luonnollisestikin käy paremmin kuin hyvin :D), koska tänne on hyvät kulkuyhteydet aika lailla joka puolelta Suomea, ja pohjoisesta päin tulevilla lyhyempi matka, kuin Helsinkiin. Sinänsä tietenkin kaikki ovat tervetulleita osallistumaan, mutta koska fitnessnaisilla on ja on ollut jo viljalti omia miittejään, olisi suotavaa, että osallistujat olisivat kiinnostuneita nimenomaan voimailutyyppisestä treenaamisesta (ehkä kisaamisestakin): voimanostosta, vahva nainen-meiningeistä, sotilaspenkistä, leuanvedosta...

Ajatuksia? Kommentteja? Ehdotuksia?

Tulenkin nyt kätevästi takavasemmalta ketjun juuri läpi kahlattuani ja nostan tämän Gillyn miitti-idean vireille. Kesäkuu on itsellä melkoisen bookattu, mutta ketä kiinnostaisi voema-/ wanna-be voimailijamimmi miittinki Tre:lla la:na 5.7. tai la:na 19.7.? Joillain oli skabat tiedossa ilmeisesti 12.7.? Itse päätin juuri seuraavat kisat eli nuo olisivat vielä sopivalla etäisyydellä...

Tulenkin nyt kätevästi takavasemmalta ketjun juuri läpi kahlattuani ja nostan tämän Gillyn miitti-idean vireille. Kesäkuu on itsellä melkoisen bookattu, mutta ketä kiinnostaisi voema-/ wanna-be voimailijamimmi miittinki Tre:lla la:na 5.7. tai la:na 19.7.?

Mukana! Molemmat lauantait sopivat.

Mulla on töitä se eka lauantai, mut 19.7. taidan olla Tampesterin suunnalla muutoinkin, eiköhän se Iron Maidenin keikka ollu just sinä päivänä? Että ehkä silloin pääsis kurvaan mutkan voimamimmien miittiin !?

Alotin uuden threadin liittyen tähän ketjuun eli 'Voimamimmien miitti 5. tai 19.7., Tre'. Siirtykäämme siis kommunikoimaan sinne :).

No en oo menossa.. mut aattelin muuten vaan ilmottautua olevani kiinnostunut voimanostosta.

Toiv mahd moni vahvailumimmi sinne ois menossa.

Eiköhän täältä jokunen oo menossa SM-kisoihin, mä tiiän ainakin kolme. Hitsi ku kisat on niin kaukana, ois kiva mennä katsomaan.

Oisko kiinnostusta pitää miittiä joskus tässä keväällä? Paikkana todnäk Tampere lienee hyvä kompromissi?

Nosto!

Nyt on SM-kisakausi alkanut, kuinka moni menossa nostamaan?

Mä oon menossa sekä Sotkamoon että Lempäälään... Vaikkakaan tuo kolmiottelukunto ei ole hirveen hyvä, mutta mutta enempi odotan noista maaliskuun penkkikisoista! Harmi vaan, että noissa kisoissa on hirveen vähän naisia mukana, munkin sarjassa on vain viisi ja se on eniten kaikista sarjoista :(

No ihan samaa mieltä! Rohkeemmin pitäs vaan naisia saada mukaan osallistumaan. Ite meen Tampereen/Lempäälän kisoihin, JOS PÄÄSEN, vaikkei tulokset kovin kummoisia olekaan, mutta samapa se on mennä jos kerran saa kisarajan rikottua :D Vn-kisoihin sm-tasolla ei todellakaan ole vielä asiaa :D :D

No ihan samaa mieltä! Rohkeemmin pitäs vaan naisia saada mukaan osallistumaan. Ite meen Tampereen/Lempäälän kisoihin, JOS PÄÄSEN, vaikkei tulokset kovin kummoisia olekaan, mutta samapa se on mennä jos kerran saa kisarajan rikottua :D Vn-kisoihin sm-tasolla ei todellakaan ole vielä asiaa :D :D

Siis todellakin, JOS kerran kisaraja rikkoutuu, pitäisi lähteä jo kilpailemaan.. Itsekin mietin, että pitäiskö mennä vasta ensi vuonna, mutta silloin juuri teen erilailla kuin suosittelen, joten mukaan vaan.. Taskuamatson, missä painoluokassa kilpailet? Mä 67,5kg, vaikka vaikeeta tuo diettaaminen aina on :) Ja ihmeessä Ideaparkkiin mukaan!!! Mietityttää vaan vähän tuo kisojen toteutus niinikin isossa paikassa, mut sittenhän sen näkee!!

Tänään oli kisat ja kyllähän tuo raja rikki meni. 60 kiloisissa tällä hetkellä nostan, ja ongelmana on ennemminkin pitää paino tarpeeksi ylhäällä kuin alhaalla :D Seuraavat kisat vielä tässä sarjassa ja sitten siirryn tuonne 56 sarjaan, joka on "luonnollisempi" minulle. Eilen oli aamupaino vielä 57 kiloa, olisihan se ollut mahdollista tuo kilo saada pois nesteinä, mutta sitten ois paita ollut tosi löysä, joten bulkkasin eilen ja astelin lavalle tänään 59,1 kiloisena :D :D

Jeees, sain videoita kisoista ja pääsin analysoimaan nostoja. Kädet ei näköjään pysy perässä nostossa :D Ton kun saa korjattua, niin eiköhän tule ihan reippaasti tulosparannusta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom