Voimailusta/ voimanostosta kiinnostuneet mimmit!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja assis
  • Aloitettu Aloitettu
Ei voi tulla kun on lauantaina ja sunnuntaina treenit :D No ei vais, vaikka tuota tulee kyllä käytettyä hyvin paljon "tekosyynä" ettei voi tehdä mitään.

Täältä kyllä parhaani mukaan pysin tulemaan jos miitti järjestetään. Tammi-maaliskuu on sopivaa aikaa, sitten taas alkaa koulu tämän duunin lisäksi niin ei välttämättä jaksa muuta... Pitää treenata itsensä vahvaksi että kehtaa tulla...

Mä tuun kyllä Treellekin, jos vaan olen Suomessa. Tällä hetkellä en vielä tiedä, milloin se tarkalleen ottaen tulee tapahtumaan... Nyt viikon kuluttua mennä täräytän siis naimisiin ja sit pitääkin hakea matkustuslupaa, jotta saan lentää Suomeen ja takaisin!?! :wtf: :wtf: :wtf: Herra Isoherrat Ameriikan päässä tahtovat olla aika hitaanlaisia, joten ei auta muu kuin odotella...

Oho, onneksi olkoon ..::L::..! :haart: Ja se byrokratia todellakin sukkaa, mitä nyt olen tuolta hääpalstalta USA-morsioiden juttuja lukenut...

Käytkö sä sielläkin, Gillyanne??? Me näytetään pörräävän kaikilla samoilla palstoilla... Joo mä oon yksi niistä nimenomaisista USA-morsiamista. Paperisota on ollut melkoista, mutta onneksi loppusuora häämöttää!

Hei mie tarttisin nyt teiltä voimannostoa treenanneilta mimmeiltä neuvoja. Mun tavoitteena on harjoitella nyt juoksua ja kestävyyttä toukokuun Naisten kymppiin ja juoksuharjoittelu onkin jo suunniteltu ja lähtenyt hyvin käyntiin. Nyt sitten pitäisi kestävyysharjoittelun oheen saada puntille voimaharjoittelupainotteinen, mielellään kaksijakoinen ohjelma...

Yritin tuolta Mimmien treeniohjelmat -ketjusta koota muiden ohjelmista itselleni sopivaa kokonaisuutta, mutta lopputulos oli sellainen sekamelska että jäi vähän epävarma fiilis :D Oisko täällä kellään heittää jotakin kaksi- tai kolmijakoista voimaohjelmaa? Mieluummin kävisin viikossa vain pari kertaa puntilla ja keskittyisin nyt tuohon aerobiseen kevään ajan, mutta ei se kolmas kerta viikossa puntilla ole mahdoton jos se on fiksumpi jako.

Auttakee :worship:

Jaa, että voimaa juoksenteluun...ehkä siitä on jotain iloa. Ehkäpä jotain iloa on myös tästä perusrungosta, johon sitten saapi vapaasti lisätä herkkuja.

1.
kyykky
jalkaprässi
reiden koukistus istuen
pohkeet seisten
reiden ojennus istuen
vatsat/kyljet

2.
penkki
vinopenkki
ristitaljaveto
ojentajat ylätaljalla

3.
maastaveto
alataljasoutu
ylätalja
alaselkä reebokilla tms. laitteetta/reversehyperillä
haba mutkatangolla

Vaan arvatkaapas mikä tätiä tänään oikein kovasti ilahduttaa? Jokunen päivä sitten palailin taas oikean penkin pariin, ja olkapää kestää ainakin kapeahkolla otteella oikein mukavasti. Tästä se taas lähtee, uusi treenivuosi.

Kiitos paljon Akikonomu! :) Ja kiva jos saat penkin takasin kuvioihin, tsemppiä tulevan vuoden reeneihin :thumbs:

No, tässähän nyt vallan punastuu. Ei tuo niin kummoinen ohjelmantynkä ole...

Treenaaminen on aina kivaa. Penkki-urheilukin.

Iteki tässä kyllä neuvoa vähän tarvis. Tai ainakin ideoita. Pääliikkeinä mulla on voimailussa leuanveto, penkki ja maastaveto, mutta pitäisihän se kyykkykin kai saada kuvioon jos vain mun jalkavammat antaa periksi.

Voisiko joku antaa esimerkkejä erilaisista voimaohjelmista niin voisin vertailla tuohon omaani.

Voimailupuolella on vinot pinot voimaohjelmia, samoin voimaharjoittelu.netin sivuilta voit lukea useiden voimailijoiden treenipäivyreitä. Itselläni tällainen perusjako:

1.pv
Kyykky
Mave
Kyljet

2.pv
Penkki
Penkin variaatio
ojentajia
Yläselkää
vemputuksia: kiertäjiä, olkapäitä

3.pv
Kyykyn variaatio/
Selkää/ takareisiä/ pakaroita
Vatsoja

4.pv nopeuspenkki
Penkin variaatio nopeusliikkeenä
Penkin variaatio
Yläselkää
(ohjelman ulkopuolella leuanvetoja)

Edit: siis nämä kaikki viikossa. Eli jonkinlainen modattu 2-jakoinen/ 4 treeniä viikossa.

Kukaan tulossa Loimaan raw-penkkareihin? Mun tekis mieli mennä, alla tosin sit jo kahdet kisat mut kaipa siihen putkeen vielä yhdesti (eiku kolmesti) jaksais penkata. ;) Anybody???

Harkitsen..

Kukaan tulossa Loimaan raw-penkkareihin? Mun tekis mieli mennä, alla tosin sit jo kahdet kisat mut kaipa siihen putkeen vielä yhdesti (eiku kolmesti) jaksais penkata. ;) Anybody???

Mä ajattelin tulla, en kyl tiedä yhtään, et millasessa kunnossa sitä pitäis olla, että kehtaa sinne tulla nostamaan, mutta saa nähdä, miten toi RAW-penkki kehittyy seuraavina kuukausina.

Mä ajattelin tulla, en kyl tiedä yhtään, et millasessa kunnossa sitä pitäis olla, että kehtaa sinne tulla nostamaan, mutta saa nähdä, miten toi RAW-penkki kehittyy seuraavina kuukausina.

Naisten sarjassa tärkeintä on varmaan a)tietää mikä laji penkkipunnerrus niinku on ;) b)osata merkit c)jos oman painon penkkaa, niin sillä kehtaa jo helposti tulla mukaan!

Viime vuoden naisten tulokset: nostettu rauta (nostajan paino)
1. 77,5kg (76)
2. 62,5kg (61,9)
3. 55 (76,4)

Naiset hoi, NOSTAMAAN sieltä kotinurkista MARS!!! :whip: Mun mielestä tuloksella ei sikäli ole väliä, että pelkästään lavalle nouseminen on aina hieno juttu. :)

Herättelen tässä vaiheessa myös ihan konkreettista ajatusta Voimailevien mimmien miitistä. Helsingin kisojen yhteydessä tästä jo Assiksen ja Metrin kanssa jutustelimme, ja paikaksi ehdotettiin Tamperetta (joka mulle luonnollisestikin käy paremmin kuin hyvin :D), koska tänne on hyvät kulkuyhteydet aika lailla joka puolelta Suomea, ja pohjoisesta päin tulevilla lyhyempi matka, kuin Helsinkiin. Sinänsä tietenkin kaikki ovat tervetulleita osallistumaan, mutta koska fitnessnaisilla on ja on ollut jo viljalti omia miittejään, olisi suotavaa, että osallistujat olisivat kiinnostuneita nimenomaan voimailutyyppisestä treenaamisesta (ehkä kisaamisestakin): voimanostosta, vahva nainen-meiningeistä, sotilaspenkistä, leuanvedosta...

Ajatuksia? Kommentteja? Ehdotuksia?

Huhuu??

Huhuu vaan itelles. :D Oon edelleen mukana, tosin nyt alkaa loppua pian viikonloput kesken muuton ja kisojen takia! Ehdotuksia:
la 19.4.
la 26.4.
la 17.5.
la 23.5.

Paikkaehdotus Tampesteri tai Jyskyti-Jyskylä. Meille mahtuu yökyläänkin, jos jostain ihmeen syystä päädytään Jyväskylään. :lol2:

Periaatteessa minäkin koen kuuluvani "voimailevien ryhmään", onhan kädenvääntö voimalaji ja mulla salitreenikin tähtää ennemmin voimaan kuin ulkonäköön.. Sitäpaitsi olen kotoisin siitä Jyväskylän kupeesta, yöpaikka siis löytyisi isän luota. Tamperekin käy, sinne on täältä Turun suunnalta vieläpä paljon lyhempi matka. Eli kun päädytte johonkin päivään niin aion vakavasti harkita osallistumista!;)

Paikalla taas :)

Miten se taas menikään, että jumala loi taivaan ja maan eikä Loimaalla sen koommin mitään tapahtunutkaan, ennen penkkikilpailuja.

Sinne? Miksipä ei, kun penkki kerran on ainoa mitä kroppa kestää noin tosissaan treenata... joskus vähän tökkii, kieltämättä, kun vastaisuudessa pitäisi todellakin erikoistua siihen mikä suhteessa huonoimmin onnistuu :wall: .

Mitä taas tulee miitteihin, tämä kevät/kesä/syksy menee ankaran säästökuurin merkeissä, unelmamatka kun on luvassa. Joten en ole mukana.

Loimaa on käytännössä tuossa vieressä, niin pitänee mennä taustajoukkoihin!:D Saa tulla juttelee jos joku tunnistaa..;)

Pidetään näköjään miitti Loimaan seurahuoneella toukokuussa. ;) Mä ainakin ilmestyn 95% varmuudella paikalle, en tiiä vielä nostanko vai tuunko vain takapiruksi arvostelemaan (ja ihailemaan, toki!) muiden nostoja. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom