Voimailusta/ voimanostosta kiinnostuneet mimmit!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja assis
  • Aloitettu Aloitettu
HEP :thumbs:..Täällä yksi innokas, treeniä on kokeiltu (vuodesta 95) sekä body että voimailu tyyppistä ja jotenki se voima puoli vetää enemmän puoleensa.
Treeneissä ovat kaukana parhaimmat tulokset (kyykky 6x100kg/mave 90kg/pena, joka oli mulle tod. kompastuskivi 65kg) treenit tänä päivänä joutuu hoitamaan kotona jossa mulla toki on tankoo ja käsipainoo ja limppuja 100kg asti, pääsen n. kerran viikkoon salille ja sitten tehdään ne raskaimmat kyykyt yms.
Tilanne on hetken aikaa tämä, lapset on aika pieniä (5+7) ja oon yksin niitten kans, joten tärkeimmät ensin :)
Innolla odottelen aikaa kun pääsen taas kunnolla panostaa tähän hommaan, kisahaaveita ei sen kummemmin ole (ikäkin taitaa tulla siinä asiassa vastaan) mutta sen verran oon tavotteita laittanu että kun mittariin pamahtaa 40 vuotta niin olen elämäni kunnossa :dance: joka mun mielessä tarkoittaa vahvimmassa :D
Siihen asti kunnes pääsen kunnolla hommiin yritän pitää kunnon ja treenipainot nousussa, hiton kivaa touhua tää silti on vaikka tilanne treenin kannalta ei paras mahd. olekkaan. Tsemppiä :whip: kaikille voimanaisille treeniin ja muuhunkin!

..heti täytyy korjata, :wanha: muisti pätkii, jäi vaivaa ja kaivoin "muistiinpanot" esiin ja penkki tulos masensi taas eli se oli surkeat 62,5 ja mave 95 (jotain positiivista)..eli näin.

Raijan mv 167.5 kg sijalla 2. Aika huima nainen!!!

veto 204 kg (450 lbs). En tiputtanut painoa, joten painoluokka oli -75 (punnituksessa olin 70,6 kg).

Metri: Mä nostan kapealla. Yritin joskus alkaa harjoitella sumoa, mut sain nivuseni niin tulehduksiin, että se jäi sitten siihen... Muutenkin se on niin raskas (etenkin henkisesti IMO) ja aikaa vievä urakka vaihtaa asentoa ihan totaalisesti, että musta ei vaan oo ollut siihen.

Raija mavettaa lähes neljä kertaa oman painonsa... Ja säkin lähes triplasti, siinäpä meille muille tavoitetta! :kuola: Sattuneesta syystä kyykyt ja penkit on mulle toissijaisia, mave on kuningaslaji!

Mie vaihdoin kesällä kapeasta mavesta sumoon (mulle ei annettu vaihtoehtoja! Mittasuhteeni ovat kuulema kuin luodut sumoon :rolleyes:). Ehdinköhän noin (reilun?) vuoden vetää kapeella... Aluksi ärsytti, nyttemmin oon saanut kokea miten kevyt rauta on, kun sumomave osuu teknisesti nappiin. Huvittavaa on se, että kun yksi veto voi olla tosi raskas, seuraava tulee jo kuin ammuttuna ylös. L, jos sulle oli saavutus saada kolme onnistunutta penkkinostoa kisoissa, mä sain iloita kisoissa teknisesti hyvistä maastanostoista. :dance:

Mutta hienoa, että täällä on näin paljon innostuneita voimailijoita!!!! Sitten vain miittiä pystyyn....

Sattuneesta syystä kyykyt ja penkit on mulle toissijaisia, mave on kuningaslaji! L, jos sulle oli saavutus saada kolme onnistunutta penkkinostoa kisoissa, mä sain iloita kisoissa teknisesti hyvistä maastanostoista.

Mäkin vannon mv:n nimeen! :rock:

Onnittelut onnistuneista vedoista, assis! Se, että ylittää itsensä a) menemällä kisoihin ja b) tekemällä hyvät suoritukset paineen alla, on tän lajin suola. Taas jaksaa raahautua salille keskellä viiman ja tuiskun kun metsästää vaan sitä seuraavaa endorfiinihuumaa. :kippis1:

Tänään me kaikki (treenailen ryhmässä) kokeiltiin vetää sumo-tyylillä. Kulki ihan ihmeen hyvin ja "the coach" oli sitä mieltä, että mun pitäis siirtyä siihen. Mitkä ominaisuudet tekee hyvän sumovetäjän, assis? Puhuit, että sun kroppa on luotu k.o. vetotyyliin.

Taas jaksaa raahautua salille keskellä viiman ja tuiskun kun metsästää vaan sitä seuraavaa endorfiinihuumaa. :kippis1:

Mitkä ominaisuudet tekee hyvän sumovetäjän, assis? Puhuit, että sun kroppa on luotu k.o. vetotyyliin.

Huumaa odotellessa, ensi viikolla penkkikisat. :rock:

Jotenkin se vetotyypin valinta liittyy vartalon mittasuhteisiin. Sumo on ilmeisesti myös selkäystävällisempi, ainakin silloin kun veto onnistuu. :rolleyes: Nyt kun oon tottunut, täytyy kyllä myöntää että taidan pitää sumosta enemmän. Se tekee raudasta niin KEVYTTÄ!:lol2: Rauta pikemminkin lentää ylös kuin että kyse olisi varsinaisesti nostosta. Pian mä nostan kaksi kertaa oman painoni HAHAA *uhoaa pienesti*.

Ja Kuisku, mie olen jo ilmoittautunut Oulun kisoihin. Kyllä siun olisi nyt tultava etten ihan yksinäinen mimmi olisi.

Täältä tullaan. Pistin ilmoittautumisen menemään. Nyt alkoi jännittämään, vaikka ihan tyhmäähän se on. Minkäs teen, kun olen tällainen jännittäjä. Kokemushan siihenkin auttaa ja sitä lähdetään Oulusta hakemaan. Niin, ja kolmea hyväksyttyä nostoa, ennätyksistä ei vielä uskalla puhua mitään.:)

Onko muita Ouluun tulijoita?

Jees! Onko muuten assiskin tulossa Ouluun vai sinne muuanne missänekisatnytolivatkaan, Juvallako?

Voimailupuolelta kiinnostaa leuanveto, mutta muuten oon suuntautunut tuohon "body"puoleen. Tavallaan kiinnostais keskittyä pelkkään voimaan muissakin perusliikkeissä, mutta saa nähdä mihin tässä ajatutuu.

Mä ilmoittaudun uutena joukkoon mukaan!

Käyn välillä lueskelemassa juttuja, mutta harvemmin ehdin. Vapaa-aika on aika kortilla.

Oon harrastanut voimanostoa nyt vuoden verran. Nostelin puntteja kyllä jo aiemmin, mutta sain viiden vuoden sisällä neljä tyttöä :haart: joten punttailut jäi silloin aikas vähiin.
Nyt olen aloitellut harrastusta uudelleen :)

Meillä on kuntosali kotona, joten pääsen nostelemaan vaikka joka päivä. Salille lähtö vaatisi liikaa järjestelyjä ja aikaa joten päädyimme miehen kanssa tällaiseen ratkaisuun. Voimanosto onnistuu hyvin kotonakin ja välillä treenatessa on mukana myös lapset. Toisaalta salilla saisi sen oman pienen hetken ilman lapsia. :rolleyes:

Tällä hetkellä treenaan viidesti viikossa ja siihen päälle kuntopyöräilyt ja kävelylenkit rattailla.

Tsemppiä kaikille punttimimmeille :thumbs:
Miitingit on oikein jees, jos osuu suht lähelle.

Hei, mä olen kans ainakin henkisesti mukana, kun en kisoihin ole voimanostossa päässyt! Ehkäpä joskus tulevaisuudessa, kun jää omasta lajista eläkkeelle. Treeneihin sisältyy kyllä penkkiä, kyykkyä ja maastavetoakin joskus, ei tosin ihan voimanostotekniikoilla tehtynä vaan omaan lajiin sopien. Kisoja olen käynyt katsomassa ja toivotan erittäin paljon tsemppiä kaikille voimamimmeille.:thumbs: Kisoissa olisi tosi hienoa nähdä enemmän naisnostajia! Miitti olisi mahtava juttu ja tulen mielelläni, jos meidät harrastelijatkin kelpuutetaan mukaan.

HEP!!
Mie aloin nostaa puntteja kun mieheni ensin pitkästä aikaa sen kotona alotti ja innostu ohjelmien teosta ja tarvihti koekaniinin;). TOSI ihana on olo treenin jälkeen, vaikka olis ensin kehtuuttanukin nousta sohvalta.Kaikkien naisten pitäis ainakin kokeilla voimailua. Kuusi lasta hieman rajoittaa harrastusta, mutta onneks on penkki ja painot kotona.Ja valmentaja;). Ja kun "valmentaja" huomaa, että sama vanha ohjelma minnuu kehtuuttaa,ni vetäsee uuden hihasta esille.
Punttia olen nostellu nyt vasta 1,5v + 0,5v.Välissä olivuosi raskauden, synnytyksen ja univelan takia.
Kaikki naiset puntille!!:)

Kiva!
Toinenkin monen lapsen äiti täällä:).Tosin siulla on ollut tahti vähän nopeempi..Meille on nyt tullu kuusi lasta vajaassa yheksässä vuodessa.Ja meilläkin on sali kotona, muuten ei onnistuis puntinnosto kun sillon tällön..Aamulla kun olen kotihommat pikapikaa tehnyt just ja just ja pienimmän unille laittanut, niin sit puntille!Ja kyllä on energiaa sitten koko loppu vuorokaudeksi:)).Ja toiset lapset pyörii mukana.
Äsken tajusin alkaa haluta kuntopyörää joulupukilta..Sais nämä läskit pois..ärrin murrin..Lihasta kylläon, mutta kun on tätä löllyvääkin>(.
Treeni-iloja!!

Mörön!

Täälläkin lapsia löytyy, mutta ei sitä omavalmentajaa (plääh). Salilla käyn, ihan kivakin päästä aina tuulettumaan toisiin ympyröihin treenin ajaksi. Pyrin treenissä kasvattamaan treenissä sekä voimaa että lihasta hiukan, en ole siis vain puhtaasti voimahakuinen...

Asennettapa, hyvinkin. Ei sitä ilman pärjää :)

Kroppa siinä vireessä nyt, että fyssari suositteli tutustumista pyörätuolikoripalloon :wtf: . Onneksi ei ihan tosissaan vielä ollut. Ketuttaahan se, että jatkossa penkki lienee ainoa jota voin oikein tosissani treenata, ja se sattuu olemaan se heikoin lenkki.

Voimatreeni on kuitenkin jatkossakin se, mikä tämän tädin kasassa pitää (polvien osalta ihan kirjaimellisesti), ja haaveena on tietysti vielä joskus nousta lavallekin näissä merkeissä - johan se syksyllä läheltä piti. Toistaiseksi hiiviskelen salilla nostelemassa pienmetallia, toivoen ettei kukaan näe... :nolo:

^ voihan harmi, Akikonomu :( Toivottavasti polvet tuosta vielä tokeentuvat - ja jos eivät, niin panosta sitten siihen penkkiin ja vaikka leuanvetoon. Ehtaa voimailua nekin ovat!

Herättelen tässä vaiheessa myös ihan konkreettista ajatusta Voimailevien mimmien miitistä. Helsingin kisojen yhteydessä tästä jo Assiksen ja Metrin kanssa jutustelimme, ja paikaksi ehdotettiin Tamperetta (joka mulle luonnollisestikin käy paremmin kuin hyvin :D), koska tänne on hyvät kulkuyhteydet aika lailla joka puolelta Suomea, ja pohjoisesta päin tulevilla lyhyempi matka, kuin Helsinkiin. Sinänsä tietenkin kaikki ovat tervetulleita osallistumaan, mutta koska fitnessnaisilla on ja on ollut jo viljalti omia miittejään, olisi suotavaa, että osallistujat olisivat kiinnostuneita nimenomaan voimailutyyppisestä treenaamisesta (ehkä kisaamisestakin): voimanostosta, vahva nainen-meiningeistä, sotilaspenkistä, leuanvedosta...

Ajatuksia? Kommentteja? Ehdotuksia?

Voimailevien mimmien miitistä. [ ] osallistujat olisivat kiinnostuneita nimenomaan voimailutyyppisestä treenaamisesta (ehkä kisaamisestakin): voimanostosta, vahva nainen-meiningeistä, sotilaspenkistä, leuanvedosta...

Kannatan Tamperetta. Jyväskylän on tosi hyvä paikka ;), mutta ehkä Tampesteriin on helpompi saapua eri puolilta. Ehdotan tammi-helmikuuta, lauantai varmaan paras päivä. Miten olisi tammikuun viimeinen viikonloppu? Joku tsekatkoon kalenterista, monesko päivä se lauantai olisi.

Kannatan Tamperetta. Jyväskylän on tosi hyvä paikka ;), mutta ehkä Tampesteriin on helpompi saapua eri puolilta. Ehdotan tammi-helmikuuta, lauantai varmaan paras päivä. Miten olisi tammikuun viimeinen viikonloppu? Joku tsekatkoon kalenterista, monesko päivä se lauantai olisi.

Taitaa tammikuun loppu olla koulutuspäiväviikonloppu. En nyt kyllä muista ihan tasan tarkkaan, milloin se VESO oli. Kuhan tsekkaan työpaikalla ensin. Paikkakuntaa kyllä kannatan lämpimästi. Ja ehottomasti - jos nyt ei olekaan koulutusta - lauantai sen olla pittää. Muutkin voimailijamimmit, ottakaa kantaa!

P.S. Eihän niitä päivämääriä koskaan saaha sopimaan kaikille. Niiettä miittiä vaan jarkkäilemään, jos useimmille sopii.

Ei taida ihan onnistua tuo tammi-helmikuu. Tammikuun puolivälissä olen kyllä Mansesterissa, mutta kun matka jatkuu aika haipakkaa Tukholmaan, asustelevat kukkarossani sen jälkeen Matti ja Teppo. Joten siitäkin huolimatta että paikka on mainio ja monesta suunnasta helposti saavutettavissa, tuskin pääsen paikalle.

Joops, ja mitä polviin tulee, ei syviä kyykkyjä kuin kokeiluna silloin tällöin. Enimmäkseen prässiä. Vaan mikä hauskinta, voimaa ei koskaan voi olla liikaa näissä kintuissa. Eikä lihasta... Penkkiä sitten jatkossa entistä innokkaammin. Leuanvetoa en muuten ole pitkään aikaan edes kokeillut. Jokohan nousisi?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom