Voimailijoiden lenkkeilystä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Pitääpä näin suunnistajaihmisenä kysyä, että kuinka moni voimailijoista käy ihan rehellisesti juoksemassa, ja onko teillä jokin tietty lenkki jonka käytte samaa vauhtia samalla teholla, tms? Eli panostatteko ollenkaan juoksulenkkien laatuun, koska noita threadeja seuratessani huomaan kyllä että porukka tekee todella laadukasta ja tarkkaa työtä salin puolella!

Juokseminen ei ole ihmistä varten! :urjo:

No ei vaan, mulle ei sovi koska aina kun olen innostunut lenkkeilemään on tullut parin viikon sisällä mitä ihmeellisimpiä vaivoja lähinnä jalkoihin ja juokseminen on tullut mahdottomaksi.

Juoksen aika harvoin, mutta jos juoksen juoksen: 100m täysiä, 100m kävellen, 100m täysiä. Tällä tavalla niin, että tulee 10 spurttia. En itse perusta mistään 10km lenkeistä. Nuo matkat mennään autolla!

Tuo spurttailu tuo aivan uutta tuntumaa kyykkyyn. Kannattaa kokeilla. (ns. nopeusvoimaa)

Taitaa olla 3-4 vuotta aikaa kun viimeksi olin lenkillä. Siinä hengästyykin niin pirusti :D Jos mä jostain syystä joskus joudun juoksemaan, niin sitten on kyllä jokin hätä kyseessä. Vaikka kaippa se olisi ihan hyvä hieman liikkua muutenkin kuin autolla.

Kävellen, pyörällä ja rullaluistimilla. Mutta ei se ole niin "vakavaa" kuin salitreeni. Ei silti pahaa tekisi jos enemmänkin lenkkeilisi..

lähinnä näin kesäisin fudiksen muodossa...(ja minäkö juoksen niin silloin kans todella juoksen. fudiksessa tulee pinkoiltuu n.1½-2h ihan täysillä ympäri kenttää).
myös manhattania ja beach volleyta tulee näin kesäisin pelattua aika aktiivisesti...

joten syksylla ja talvella ei tule otettua juoksu askeltakaan kun pitää parantaa penikoita...

Eipä oikeen juoksemiseen jää aikaa ja se on muutenkin aikas tylsää puuhaa mun mielestä. Ens kesäks aattelin hommailla kunnon rullaluistimet ja sauvat.

sauvakävely! (ja juoksu)

Joskus joo juoksen, nykyään lyhempiä semmosia 20min lenkkejä melko rentoo vauhtia tosin, enintään kerran viikossa. Muuta aerobista jonniin verran, lähinnä talvella lätkää ja hiihtoo. Ensi talvena vois ehkä niitäkin vähentää ja satsata voimanhankintaan aikaisempaa enemmän.

Harrastaako muuten joku palstalainen sauvakävelyä? Kai sillä on aika mummo- ja ukkimaine ja imago, mutta on mielenkiinto heränny, kun sitä on niiiiin paljon kehuttu. Sopisikohan aerobiseksi reeniksi paremmin kuin esim. juoksu? Tulisi ees pikkusen rasitusta käsillekin eikä ehkä hakkaisi samalla lailla jalkojen niveliä kuin juoksu. Liekö siinä järkee, esim. rasvanpolttoaamulenkin muodossa? Kävelysauvat ei oo ees hinnankiroissa, jotain 20-30€ kai.

Mielipiteitä sauvakävelystä vs. esim. juoksu, kävely tai rullaluistelu? Mä en henk.koht. pysty näkemään itteeni rullaluistimien päällä vaikka talvella oon kyllä tod. mielellään tav. luistinten päällä, joten kesälle pitäis löytää sopivia vaihtoehtoja aerooppiseksi reeniksi.

Jos pystyy ylpeytensä nielemään, niin sauvakävely ei oikeastikaan ole yhtään hullumpi aerooppisen muoto! Kun esim. mulla on ongelmana sykkeen pitäminen ylhäällä tavallisessa kävelyssä ja toisaalta juoksukaan ei luonnistu, niin muutamia kertoja koettaneena olen sitä mieltä, että niiden sauvojen käytöllä (jos niitä siis oikeasti käyttää eikä vaan vedä perässä) saa just hyvin lisäkierroksia touhuun. Jossain hyvässä jyrkässä ylämäessä saattaa jopa ottaa juoksuaskelia ja samalla työnnellä niillä porkilla Myllylä-malliin, takuulla lähtee veret liikkeelle.

Omia sauvoja mullakaan ei tosin ole, joskus taannoin vain mutsin kanssa kävin sauvomassa... Lähtisköhän JJJ mukaan jos ostais parit porkat??? :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä käyn salilla siksi, ettei tarttis aina juosta .......... pakoon ;)

Ei vaan, joskus harvoin tulee lenkkeiltyä, kesällä on niin pirun kuuma muutenkin.

voimanostajille teetän peruskuntokaudella kuntopiirien lisäksi kävelylenkkejä vaihtelevassa maastossa lähinnä palauttavina treeneinä sekä tyypistä riippuen koko kauden 2-3* vkossa. voimamieshenkilöillä ne pysyvät koko kauden ohjelmassa lajin vaatimukset huomioon ottaen.

Kaks kertaa viikossa kovasykkeinen reeni on musta pakko vetää. Muuten kunto rapisee ja salillakin iskee väsy ja emmäänyttäysilläjaksafiilis. Kun sää antaa periks niin juoksen 5km, niin lujaa kun jaksaa ja tuntuu että yrjö tulee suuhun. Toi on sopivan lyhyt noin 25min, ettei lihakset "kulu" liikaa. Talvella käyn spinnigissä, ämmäjumpissa tai vetelen säkkiä. Ton lisäks 3-4 matalasykkeistä peruskunto/rasvanpoltto aamutreeniä, uintia, kävelyä tai pyöräilyä.

Mä en sitten varmaan ikinä tule saamaan yhtään lihasmassaa, kun pari kolme kertaa viikossa jolkottelen semmoisen 5 kilometriä, yleensä sisäradalla. Oh well... :rolleyes:

Joo ei tuu paljoon aeroobista treeniä tehtyä, muutenkin on rasvaprosentti niin alhainen ja yritän tosissani saada lisää massa, eikä kaloreita haluu menettää.......

Kävelen dieetillä joka aamu sellainen tunti-kaksi tuntia kävelyä,joka ei tunnu juuri lihaksissa. Eli ei liian rivakkaa,muttei mitään pallojalassatahtiakaan. Juoksen aika harvoin.

Originally posted by PMLats

Omia sauvoja mullakaan ei tosin ole, joskus taannoin vain mutsin kanssa kävin sauvomassa... Lähtisköhän JJJ mukaan jos ostais parit porkat??? :D

Sen mä kyllä haluisin nähä ja ottaa nauhalle. :lol1:

Julistan kaikille, että SÄKIN HAKKAAMINEN on parasta aerobista liikuntaa.

Sitä kun mätkii muutaman kerran viikossa puol tuntii, niin aijai
Ja lyöntivoimakin kovenee!!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom