Voimailijoiden lenkkeilystä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by tommih
Julistan kaikille, että SÄKIN HAKKAAMINEN on parasta aerobista liikuntaa.

Sitä kun mätkii muutaman kerran viikossa puol tuntii, niin aijai
Ja lyöntivoimakin kovenee!!!

Joo vetele sä vaan sitä säkkiä ja me muut voidaan keskittyä asiaan...

Jotenkin noista kommenteista tulee mieleen tommih->viikinki84

Originally posted by S225T
Jos lihasmassaa hakee, ei paljon kannata juoksennella.
Jos sitä yhtään jo on, ei edes paljon voi juoksennella.
Hyvin sanottu :)

Sata kiloa kun pistää juoksuun niin se on tuskaa joka askeleella. Eli en juokse ellei ole pakko.

En oo muuten koskaan juossut lenkkiä vapaaehtoisesti. Aina ollut joku "ylempi taho" käskemässä mutta eipä käske enää. Toisinaan täytyy tosin kävelyttää eukkoa mutta ei silloinkaan kovin vauhdikkaita askeleita oteta.

Originally posted by tommih
Julistan kaikille, että SÄKIN HAKKAAMINEN on parasta aerobista liikuntaa.

Sitä kun mätkii muutaman kerran viikossa puol tuntii, niin aijai
Ja lyöntivoimakin kovenee!!!

Julista vaan, mutta varoitan: Jos tavoitteena on saada mahdollisimman paljon rautaa ylös, niin voin sanoa että takapakkia tulee. Ekaks alkaa ihmetys miksei maastavedossa käsissä riitä voima ja sitten alkaa muutkin rutistusta vaativat liikkeet tökkiä. Siinä menee kyllä hermotukset päin vittua ja muutenkin käsistä voimat.
Itsellä toi "säkin vetely" on suurimmaksi osaksi potkimista. Ei tosin siksi että pelkäisin käsivoimien lähtemistä.
nim. EX-NINJA

Originally posted by fish

Hyvin sanottu :)

Sata kiloa kun pistää juoksuun niin se on tuskaa joka askeleella. Eli en juokse ellei ole pakko.

Ihmetyttää vähän tää "tosimiehet ei perkele lenkillä käy" -asenne mitä täällä esiintyy... noh, kai se läski on jonkun mielestä kaunista :evil:

Jortsu, ehkä se asenne pohjautuu siihen että paikat ei monella kestä juoksemista. Ja kun nyt kerta ollaan punttiforumilla niin silloin kiinnostavinta on se raudan kolistelu. Juoksemisesta voi neuvotella vaikka juoksija-lehden palstalla.

Originally posted by Jortsu

Ihmetyttää vähän tää "tosimiehet ei perkele lenkillä käy" -asenne mitä täällä esiintyy... noh, kai se läski on jonkun mielestä kaunista :evil:

Noh,mulla tulee kyllä punttien kolistelusta lihasta ei läskiä.

Originally posted by mho
Ja kun nyt kerta ollaan punttiforumilla niin silloin kiinnostavinta on se raudan kolistelu. Juoksemisesta voi neuvotella vaikka juoksija-lehden palstalla.

Se vain sattui nyt olemaan tämän threadin aihe (jota minä en ole aloittanut).

Hain lähinnä sitä että jotkut tuntuu olevan sitä mieltä että "eihän tässä mitään aerobista voi harjoittaa, tulokset ei nouse". Voi olla tottakin, mutta ainakin minulle on tärkeää myös hyvä fyysinen kunto. Kärjistetyimmässä esimerkissä entinen naapurin äijä ajoi autolla 300 m matkan kauppaan juuri edellä esitetystä syystä...

eilen lähin puoli 11 illalla juoksulenkille.. kun sai läksyt tehtyä. otin minidiskin ja pistin anti-flagiä täysillä soimaan niin johan kulki. semmonen n. 5 kilsaa tuli juostua interval-tyyppistä, eli kilsa kovaa ja sitten hitaasti lönkötellen (musiikin tahdissa).
joku dooppermanni juoksi n. 10 metriä ulisten karkuun, kun tulin mettästä täysiä juosten ja läähätin ku mikäki pervo
:D

ei ole mitenkää tarkotus pelotella muita ihmisiä tai mitään sellasta. mulla vaan kulkee juoksu paremmin kun saa rauhassa juosta tuolla esikaupungin asfalteilla ja mettissä pimeessä.

Vois oikeastaan sanoa näin, että jos lihasten pitäminen dieetillä kiinnostaa, niin kävely tod. näk. sopii paremmin, kuin juoksu...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Kärjistetyimmässä esimerkissä entinen naapurin äijä ajoi autolla 300 m matkan kauppaan juuri edellä esitetystä syystä...

Heh, ite kyllä käyn 300 m:n matkan kaupassa autolla. En sen takia ettei tulisi aerobista vaan sen takia etten yksinkertaisesti kehtaa roudata sitä helvetillistä ruokamäärää sieltä asunnolle joka kerrallakin tulee ostettua. Tuosta juoksemisesta, niin kun meikäkin haluaa panostaa tuohon massaan niin ei sitä yksinkertaisesti halua lähteä lenkille vaikka rahkeita ja aikaakin olisi. Kyllä se varsinkin jaloista pois on. Aikoinaan tuli käytyä ja siitä ihan tykkäsi kun sai liikua raittiissa ulkoilmassa, että ei minulla mitään juoksua vastaan ole, tällä hetkellä vain näin.

On aika paljon vähemmän traumaattisia keinoja tehdä aerobista kuin juokseminen. Siinä ei kehonrakentajalle ole juuri järkeä.
Jollekin yleislihaskuntojannulle toki ainoa oikea, muttei lihasmassan maksimoijalle.
En ymmärrä miksi ton läskin vedit tuohon - sitäkö sieltä salilta sulle kertyy?
¨

Tuo nyt vain oli täysin asiaton kommentti, eikä liittynyt mitenkään aiheeseen. Jos joku kokee juoksemisen olevan liian suuri terveysriski vaikkapa suuren lihasmäärän vuoksi, ei sillä ole mitään tekemistä läskin kanssa. Varmaankin moni joka ei juokse/hölkkää, tekee jotain muuta aerobista. Näin ratalangasta vääntäen, et lukenut mistä oli kyse vaan keksit sen itse.

Ei se mitään tosimiehistelyä. Sattumalta nyt vaan vihaan juoksua ja se on mun mielestä siksi ihan homojen hommaa. Saa siitä tykätä jos tykkää, ihan vapaasti.

Minä hoidan lenkkeilyt muulla tavalla kuin juoksemalla. Tässä threadissa oli kyse juoksemisesta eikä lenkkeilystä. Silmä käteen, perkele. :mad:

EDIT: oli ehkä hiukan turhan kova sisäänhengitys herneiden ollessa sierainten suulla -> meni melkeen poskionteloihin.

No niin, eipäs nyt oteta kaikkea niin tosissaan, kärjistin tuossa nyt maybe vähän. Ei todellakaan pidä yleistää, mutta esimerkiksi tuo naapurin äijä, johon tuossa aikaisemmin viittasin, olihan se voimakas äijä, mutta ainakin minun mielestä ruman näkönen tasapaksun vartensa kanssa. Mutta kukin tehköön niiku tykkää, aivan sama mulle. Eikä kaikille varmasti tulekaan läskiä vaikka ei aerobista harrastakaan. Niin, ja on sitä muutakin liikuntaa kun tuo lenkkeily, mutta enivei kaikki ajaa samaa asiaa.

Nyt herneet pois sieltä nenästä!

Hyvin sanottu s225t, jos tosissaan haluaa lisää massa ja sillä tavoin myös lisää lihasta niin en kyllä lenkille lähtis kaloreita polttamaan, kun niitä niin kovalla vaivalla oon yrittänyt kerätä.
Kyllä kuntopyörälläkin ihan yhtä hyvin kunto nousee kun juoksussakin ketä nyt sitten kiinnostaa polkee....Ei oo ainakaan mun juttu....

Joo samaa mieltä oon siitä että jos tosissaan renaa punttia niin ei kyllä paljon kannata juoksennella. Toi juokseminen kun tahtoo rasittaa niin perkeleesti polvia ja nilkkoja. Meeppäs sitte siihen tekeen vielä kunnon jalka reenejä niin johan saa äkkiä syyn käydä esittelemässä setä lääkärille uutta "hienoa" jalkaansa. Jos sitte on pakko päästä juokseen niin kannattaa hommata kunnon juoksu kengät eikä mitään Siwan alennuskorin 2 Euron tarra lenkkareita ja sitten toi juokseminen kannattaa hoitaa puru radalla niin ei noi nivelet rasitu niin pahasti. Itse kyllä suosisin tuota pyöräilyä kun se on nivelille vähemmän kuolemaksi.

Asenne

Olen ennenkin huomannut että voimailijat eivät pidä juoksusta. Tosin itse olen kanssa sitä mieltä ettei kannata useasti pitkiä aerobisia harjoitteita tehdä jos massaa haluaa. Silti ihmetyttää että onko porukalla tukilihakset kunnossa, kun itse 97,5kg painavana juoksin silti 3200m Cooperin testissä, eikä jalkavaivoja ilmennyt vaikka siinä painossa laihdutin juoksemalla noin 12h/vko.

Eipä silti, jos joku voimailija pitää muuta urheilua neitien/homojen hommama, en ihmettele että voimailijoitakin leimataan tyhmyydestä. Tyhmäähän se on haukkua jos ei itse jaksa :confused: Minähän tosin kuulun niihin ihmisiin, jonka mielestä oman kehon hallinta on tärkeintä, eli tulee kyetä juoksemaan, futaamaan ja nostamaan painoa tasaisessa suhteessa oman kehon painoon nähden. Eikä ole tarvetta ruveta haukkumaan ketään.

Luulisin että paras juoksuharjoite voimailijoille on lyhyt, anaerobisella tapahtuva lenkki vaihtelevalla alustalla. Tulee samalla rytminvaihtoharjoittelua, mikä rasittaa lihasta eri tavalla kuin totuttua. Rikkoo mukavasti kehon homeostaasin =). Aerobista liikuntaa toki voi harrastaa muutenkin, eikä juoksu ole varmasti niistä helpoin/mukavin. Itse harrastan juoksemista juuri sen takia, kun se ei ole mukavaa. Se pahan olon tunne kai vetää puoleensa :rolleyes: :!

Kiitos asiallisista vastauksista!

ymmärrän kyllä niitä jotka ei yksinkertaisesti pysty juoksemaan koska se tuottaa niin paljon nivel/lihaskipuja.

mutta se väite että jos haluaa maksimimäärän lihasta niin ei kannata juosta on mun mielestä väärä.

tämän perustan esim. Dr. Franco Columbun kirjassansa antamaan neuvoon lenkkeillä väh. 2 kertaa viikossa 15-20min. ja sillä äijällä ei ollu lihaksista puutetta... :)

Originally posted by Hänmies
ymmärrän kyllä niitä jotka ei yksinkertaisesti pysty juoksemaan koska se tuottaa niin paljon nivel/lihaskipuja.

mutta se väite että jos haluaa maksimimäärän lihasta niin ei kannata juosta on mun mielestä väärä.

tämän perustan esim. Dr. Franco Columbun kirjassansa antamaan neuvoon lenkkeillä väh. 2 kertaa viikossa 15-20min. ja sillä äijällä ei ollu lihaksista puutetta... :)

Joo ei ollut sillon puutetta...Pistäppä Columbo parhaassa kunnossaan samaan riviin vaikkapa Colemanin,Ruhlin,Cutlerin kanssa ja kysy kaikilta juoksetko väh. 2 kertaa viikossa 15-20 min.lenkin? Veikkaan,että kolme suurinta miestä vastaa ei. Jos haluaa maksimimäärän lihasta niin juokseminen on mun mielestä väärin,perustan väitteen sille ettei yksikään nykyisistä huippukehonrakentajista ole missään lukemassani julkaisussa keronut lenkkeilevänsä JUOKSEMALLA.No vähän huono vertailukohta,kun tuo kemikaalinen sodankäynti on vähän kehittynyt noista ajoista.No niin tuli ne herneet ainakin pois sieltä poskionteloista:D .Eikös Arnoldin ja Francon ja muidenkin tuon ajan kehonrakentajien lanseeraama volyymitreeni ole vähän "out" nykyään vai treenaako joku huippu muka sillä tavalla?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom