Asenne
Olen ennenkin huomannut että voimailijat eivät pidä juoksusta. Tosin itse olen kanssa sitä mieltä ettei kannata useasti pitkiä aerobisia harjoitteita tehdä jos massaa haluaa. Silti ihmetyttää että onko porukalla tukilihakset kunnossa, kun itse 97,5kg painavana juoksin silti 3200m Cooperin testissä, eikä jalkavaivoja ilmennyt vaikka siinä painossa laihdutin juoksemalla noin 12h/vko.
Eipä silti, jos joku voimailija pitää muuta urheilua neitien/homojen hommama, en ihmettele että voimailijoitakin leimataan tyhmyydestä. Tyhmäähän se on haukkua jos ei itse jaksa
Minähän tosin kuulun niihin ihmisiin, jonka mielestä oman kehon hallinta on tärkeintä, eli tulee kyetä juoksemaan, futaamaan ja nostamaan painoa tasaisessa suhteessa oman kehon painoon nähden. Eikä ole tarvetta ruveta haukkumaan ketään.
Luulisin että paras juoksuharjoite voimailijoille on lyhyt, anaerobisella tapahtuva lenkki vaihtelevalla alustalla. Tulee samalla rytminvaihtoharjoittelua, mikä rasittaa lihasta eri tavalla kuin totuttua. Rikkoo mukavasti kehon homeostaasin =). Aerobista liikuntaa toki voi harrastaa muutenkin, eikä juoksu ole varmasti niistä helpoin/mukavin. Itse harrastan juoksemista juuri sen takia, kun se ei ole mukavaa. Se pahan olon tunne kai vetää puoleensa
:!
Kiitos asiallisista vastauksista!