Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by Hänmies
ymmärrän kyllä niitä jotka ei yksinkertaisesti pysty juoksemaan koska se tuottaa niin paljon nivel/lihaskipuja.
mutta se väite että jos haluaa maksimimäärän lihasta niin ei kannata juosta on mun mielestä väärä.
tämän perustan esim. Dr. Franco Columbun kirjassansa antamaan neuvoon lenkkeillä väh. 2 kertaa viikossa 15-20min. ja sillä äijällä ei ollu lihaksista puutetta...
Originally posted by Jortsu
Ja tuota toista asiaa olen myös ihmetellyt että mihin perustuu se, että jos harrastaa puntinnoston ohella aerobista, ei kehity?
Tää nyt varmaan taas provosoi jotain (ja anteeksi siitä) mutta näin "maalaisjärjellä" ajateltuna tuntuis että jotain on vialla jos ruumis ei kestä omaa painoaan suht luonnollisessa liikkeessä kuten juoksu? Onhan toki niin että varsinkin kovalla joustamattomalla alustalla ja/tai huonoilla kengillä juokseminen ei ole pitemmän päälle terveellistä (itsekin sain kesällä sääreni kipeeksi ylenmääräisestä juoksemisesta), mutta että "jokainen askel on tuskaa"?
Ja tuota toista asiaa olen myös ihmetellyt että mihin perustuu se, että jos harrastaa puntinnoston ohella aerobista, ei kehity?
Originally posted by Stalker
Kyllähän sitä varmasti kehittyy mutta jos hakee maksimaalista lihaskasvua ja natuna niin et voi kieltää etteikö aerobinen kuluttaisi energiavarastoja ja sitä kautta hidastaisi lihaskasvua. Kaikki riippuu tavoitteista. Itsekin kävin alkuaikoina välipäivinä noin tunnin pituisella lenkillä mutta nälkä kasvoi syödessä ja aerobisen lopettamisen kyllä huomasi lihaskasvussa ja palautumisessa, varsinkin jaloissa.
Luulisi tuon olevan niin yksin kertaista että ottaa niitä kaloreita sitten vaan enemmän? Eli jos aerobisen tarkoitus ei ole laihtua, vaan kasvattaa fyysistä kuntoa, söisi sen verta enemmän, mitä siinä aerobisessa kuluttaa. Näin se ei vaikuttaisi heikentävästi lihasmassa kasvuun... en tiedä?
no enivei, mä otan mieluummin oppini Columbolta ku Colemannilta.
´nuff said.
Originally posted by Carhu
Olen ennenkin huomannut että voimailijat eivät pidä juoksusta.
tämän perustan esim. Dr. Franco Columbun kirjassansa antamaan neuvoon lenkkeillä väh. 2 kertaa viikossa 15-20min. ja sillä äijällä ei ollu lihaksista puutetta...
mut ei se kyllä täysin turhaakaan ole.
tai sit columbo ei tiedä asioista mitään ja todelliset tiedot löytyy täältä...
enhän mä tästä halua mitään väittelyä alottaa, kunhan vaan korjasin jonkun aikasempaa yleistystä.
mitä mielipiteisiin tulee niin kyllähän täällä esitetyt mielipiteet on ainaki mun mielestä ihan eri viivalla ku maailmankuulun ja asiantuntevaksi todetun bodarin mielipiteet. tää on kuitenki nettiforum, forgodssake.
en tietenkään väitä etteikö täältä sais asiantuntevaa neuvoa kun sitä haluaa, olenhan itekki sellasta saanu.
ja muscle&fitness on skidisti eri juttu ku columbon kirja(t). en oo edes lukenu kyseistä julkasua.
ihmiset on yksilöitä ja just sen takia mä kirjotinki tohon aikasempaan vastaukseeni et ymmärrän niitä jotka ei tuskan takia pysty juoksemaan. en vaan ite haluais ikinä olla siinä kunnossa etten kykene juoksuaskelia ottamaan.
ja muscle&fitness on skidisti eri juttu ku columbon kirja(t). en oo edes lukenu kyseistä julkasua.
Alunperin kirjailin minä
Ei kirjoitettu sana ole absoluuttinen totuus.
Ei kirjoitettu sana ole absoluuttinen totuus.
Jep. Mielipiteitä. Ei mutta hetkinen! Mitä MÄ sanon ON KIISTÄMÄTÖN TOTUUS! ps. ;)Originally posted by Hänmies
kyl mä tän tajuun. näinhän mä suhtaudun sunki kirjotuksiin.
Originally posted by subotai
Hola,
kyllä juoksen joka viikko 1-2 kertaa tuollaiset 15min niin paljon kuin jaloista lähtee --> laatta lähellä.
Joo löytyy varmaan kevyempiäkin aerob.treenimuotoja, mutta ei paljoakaan tehokkaampia?
Harrastan myös kamppailulajeja ja punteilla olen nostanut painoni n.10-12 vuodessa 50 --> 80 kg. Nyt siis ikää 29. Voipi olla, että lisään tuon aerobisen määrää entisestään, koska alkavat nuo lihakset olla jotenkuten "kohdallaan"..hmm.
Eli kaipa tuo "liika" aerobinen hidastaa LIHASMASSAN kehitystä, mutta mulla ei olekkaan tavoitteena Coleman-lookki