Voima-ohjelma vuodelta -67

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bigiron
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pikatreeni painonnosto tyyliin,tarvitset vain tangon ja painoja:

Pystypunnerrus
vedä tanko rinnalle ja tee 5 toiston sarjoja,lisää joka sarjaan 5kg.
kun et saa 5 toistoa,lisää 5kg ja tee,

Raaka Rinnalleveto ja Raakatyöntö
tee sarja jossa teet kaksi rinnallevetoa,toisen toiston jälkeen teet kaksi raakatyöntöä.
lisää joka sarjaan 5kg.
Kun et saa toista työntöä,lisää 5-10kg ja tee,

Korkea veto
tee 2 toiston sarjoja,lisää 5kg joka sarjaan.
kun et saa toista vetoa yli vyökorkeuden,lisää 5-10kg ja tee

Maastaveto
tee 2 toiston sarjoja,lisää joka sarjaan 5-10kg.
lopeta kun et saa 2 toistoa.

Raakaa touhua,
alla linkki alkuperäiseen sivuun jossa paljon muutakin vanhaa painonnosto juttua.

http://tomgorman.moonfruit.com/#/otherroutines/4511120252

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
toihan on ihan hyvä setti. yleensäkin rrv ja mv/työntöveto sopii mukavasti yhteen.

Zone-sarja -42%
Nyt kun saa kevyen viikon pois alta niin tota on kyllä pakko koittaa! :D

Kyllä tuon tyylistä treeniä tuli ennen tehtyä paljonkin,kun treenivälineinä oli 5 vuotta vain kyykkyteline ja levytanko. Ja tuo clean&press (rinnalleveto ja punnerrus)sattuu vielä olemaan mielestäni miehekkäin liike mitä tangolla voi tehdä:worship:
Nyt kun on penkkikin,on laiskistunu ja päässy vaan makailun makuun:rolleyes:

Pitää heti koittaa kun on salilla seuraavaks yksin. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mä en nyt näe mikä tossa herättää niin suuria tunteita. kyseessähän on ihan normaali vetopainotteinen treeni. jos painonnostoa ajattelis, en kyllä tekis apuliikettä ensin, vaan lajiliikkeillä alkuun. jos oletettas, ettei nostajan tekniikka kärsi raaoista vedoista järjestys vois olla tällanen (painot esimerkkinä peruskauden treenistä, %):

raaka rinnalleveto 3*4*75, 3*3*80, 1*90, 1*95
rinnalleveto kyykkyyn + työntö 5*3+2*85
työntöveto (korkea veto navan korkeudelle) 4*6*95% työnnöstä
pysty- /vauhtipunnerrus 3*6*melko tiukka
vatsa 6*8*tiukka

lisäksi toi toistoalue nyt voi tietenkin olla muutakin kuin niitä iänikusia vitosia. ei ne mitään taikoja tee.

mä en nyt näe mikä tossa herättää niin suuria tunteita. kyseessähän on ihan normaali vetopainotteinen treeni. jos painonnostoa ajattelis, en kyllä tekis apuliikettä ensin, vaan lajiliikkeillä alkuun. jos oletettas, ettei nostajan tekniikka kärsi raaoista vedoista järjestys vois olla tällanen (painot esimerkkinä peruskauden treenistä, %):

raaka rinnalleveto 3*4*75, 3*3*80, 1*90, 1*95
rinnalleveto kyykkyyn + työntö 5*3+2*85
työntöveto (korkea veto navan korkeudelle) 4*6*95% työnnöstä
pysty- /vauhtipunnerrus 3*6*melko tiukka
vatsa 6*8*tiukka

lisäksi toi toistoalue nyt voi tietenkin olla muutakin kuin niitä iänikusia vitosia. ei ne mitään taikoja tee.

"Wanha o paskaa, uusi on aina parasta" -asenne

tuskin sentään. ainakaan mulla. toki tuntuu, että nuoriso varsinkin innostuu kaikesta "uudesta", vaikkei sellasta oikeestaan ole olemassa.

Henkisesti näyttää aika pahalta nuo raaka rive +raakatyöntö sekä mave, kun molemmissa mennään failureen ja lähes maksimiin samassa treenissä. Tottumiskysymys tietysti.

Raakarive ja raakatyöntö
"Kun et saa toista työntöä,lisää 5-10kg ja tee"

Mave
"lopeta kun et saa 2 toistoa."

mä en nyt näe mikä tossa herättää niin suuria tunteita. kyseessähän on ihan normaali vetopainotteinen treeni.

Ei tuo olekaan varmasti optimaalisin treeni,kai sen tarkoitus on vaan yksinkertainen treeni jossa mennään pienistä painoista isoihin sen kummemmin ajattelematta.

Ja tuossahan ei tehdä vitosia kuin pystärissä,muuthan on 2.
Mikä painonnosto treeneissä on tehokkain toistomäärä.

no koska liikkeet on aika teknisiä ja kuormittaa koko kroppaa, en tekis vitosia pidempiä sarjoja. eri asia tietenkin joissain kuntopiireissä, joissa jotain korkeaa vetoa rinnan korkeudelle voi tehdä yli kymppejä hyvinkin jne.

Tarkennan ettei tuo mun viestin viimeinen lause ollut kysymys vaan toteamus.
Eli tuossa treenissä tehdään muissa kuin pystypunnerruksessa kahden toiston sarjoja,
ja juuri näitä kakkosia ainakin itse pidän tehokkaimpina painonnostoliikkeissä.

edit: mulla vaan toi ulosanti välillä tökkii...

kyllähän yleensä toistoihin tuijottaminen hieman monotoniseksi sitä treeniä ohjaa. esim. en lainkaan pidä kovin optimaalisena tota 5*5-systeemiä, josta aikanaan mua pyydettiin tekmään oma versio ja nyt sitä sitten kovasti kysellään ja käytellään. toimii taatusti, mutta ei kovin pitkinä kausina. ei ole olemassa mitään tehokkainta tai parasta toisto- tai sarjamäärää. homma rakentuu vaihtelulle ja progressioille.

Suositut

Back
Ylös Bottom