Voidaanko AUK:iin pakottaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Weak
  • Aloitettu Aloitettu
Hehe, mä voin kyllä kuvitella tilanteen kun 28vuotias rymyää siellä :lol2: Mulla oli itelläni joukkueessa yks 25v jamppa kun oli käynyt koulun eka
Mielenkiintoinen threadi, vaikka en itse aikoinaan kelvannutkaan armeijalle (astmasta napsahti vapautus).

Voi olla ihan tyhmä kysymys, mutta vaikuttaako tuollainen selkeästi muuta joukkoa vanhempi tyyppi muiden kavereiden käytökseen, ja suhtaudutaanko siihen jotenkin eri tavalla kuin saman ikäisiin kavereihin tuvassa? Vai onko se loppujen lopuksi vain yksi joukon sälleistä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla oli tupakaverina 27v lääkäri. Siellä se sen pakolliset 9kk maleksi. Olisi kai mennyt lääkintärukkiin mut tais lusmuilla liikaa. Kyllä sitä välillä siellä hajottikin mutta kai sitä masennukseen lääkkeet löytyy :D

Ps. Loistava luonne kaikin puolin noin toverimielessä. Vertaisvitutuksen vaikutus tuntui korostuvan ikätovereihin verrattuna...

Mielenkiintoinen threadi, vaikka en itse aikoinaan kelvannutkaan armeijalle (astmasta napsahti vapautus).

Voi olla ihan tyhmä kysymys, mutta vaikuttaako tuollainen selkeästi muuta joukkoa vanhempi tyyppi muiden kavereiden käytökseen, ja suhtaudutaanko siihen jotenkin eri tavalla kuin saman ikäisiin kavereihin tuvassa? Vai onko se loppujen lopuksi vain yksi joukon sälleistä?

Faija meni 28 vuotiaana inttiin ja on jälkeenpäin kertonut, että ei oikein sopeutunut sinne pojan kloppien sekaan. Puheenaiheetkin olivat kuulemma pojilla niin lapselliset. Kyllähän sen toisaalta ymmärtää kun ikäeroa on melkein 10v. Kuulemma aika helpolla pääsi ja sai tehdä intissä jopa palkkatöitä(Ilmeisesti teki kuitenkin jotai duunia myös PV:lle varusmiespalveluksen aikana). Tais olla yhden viikonlopun kiinni palveluksen aikana.

ei mun mielestä suhtauduttu mitenkään eri tavalla vanhempiin ellei vanhemmat itse halunneet. jos ne sekoili siellä joukon mukana, niin ei kukaan kiinnittänyt vanhempaan ikään juuri huomiota. näin omien kokemusten mukaan.

Jos kypsemmällä iällä menee inttiin, niin tajuaa sen, että harva siellä pompottaa vittuillakseen. Se vaan kuuluu siihen touhuun.
nuoret miehet siellä uhoaa ja kuvittelee jotain olevansa. mtv3:n uutisankkurina on tällä hetkellä yksikin tyyppi, joka kovasti siellä alokkaille mesosi, kun itse olin armeijassa. nyt 7-8 vuoden jälkeen se on tommonen pyöristynyt vajaa kolmekymppinen setä. ainakin sellaisen vaikutelman saa, kun kattoo maikkarin uutisia. ei varmaan ole yhtä dorka tapaus enää. kyllä nimittäin huvitti sen touhuja sivusta seurata, kun se niille alokkaille yritti jotain esittää. :D ja miten se muutenkin käyttäytyi. lol eikä todellakaan ollut ainut hassu nuori typerys.

Sitäpaitsi eikös kollektiiviset rangaistukset ole nykyään intissä kielletty? Tarkoitan jos yksi källii, niin koko tupa punnertaa tyyppisiä rangaistuksia.

Sitäpaitsi eikös kollektiiviset rangaistukset ole nykyään intissä kielletty? Tarkoitan jos yksi källii, niin koko tupa punnertaa tyyppisiä rangaistuksia.

Tjaa, meille opetettiin juuri toisinpäin. Jos yksi kämmii sitä ei saa rankaista koska se olisi simputusta. --> Kaikki juoksee :rock:

T: Oppilas joka ompeli avaruusvääpelin viivan hihaan kymmenisen kertaa koska 50 hengen porukasta löytyi aina joku jolla se heitti 2 milliä.
Oli muuten vaikeaa pitää pokkaa kun n:ttä kertaa santsari tuikkas puukon merkin alle ja viilsi irti, vähän teki mieli kysyä että tiiääkkö missä se puukko on jos vielä irrotat :curs:

edit: Niin ja olihan meillä vielä modifiedin kysymyksen negaatiokin käytössä. Iltavahvuuslaskennoissa vietettiin aikaa rennon viileässä pioneerikyykyssä reidet vaakatasossa ja kädet kohti kattoa. "Syyllisen" seistessä vieressä :)
Tämä oli kouluttajien mielestä ok, koska se vahvistaa reisilihaksia.

Ei se nyt voi olla simputtamista jos tekee väärin ja käsketään tekemään uudestaan.

Ei silti tuo taisi olla totta, että punnertamaan ei saa laittaa ellei koko joukko punnerra.

Ei se nyt voi olla simputtamista jos tekee väärin ja käsketään tekemään uudestaan.

Tästähän nyt ei ollut kyse lainkaan. Yleensä sitä tehtiin jotain aivan muuta ja usein hengästyttävämpää :D

e: jos viittasit tuohon merkin ompelemiseen, niin en kyllä heti ymmärrä, että jos kimmo käsi ei sitä saa mukamas riittävän suoraan ommeltua niin se leikataan muiltakin irti kerta toisensa jälkeen. Koulutuksenkin kannalta olis parempi jos yöt käytettäisiin nukkumiseen eikä ompeluharjoituksiin.

Jos kypsemmällä iällä menee inttiin, niin tajuaa sen, että harva siellä pompottaa vittuillakseen. Se vaan kuuluu siihen touhuun.

Johtaja on silti johtaja oli se sitten 18v tai 50v. Nöyryyttä pojat, nöyryyttä.

Kyllähän tuolla paljon oli johtajia jotka pompotti ihan vaan vittuillakseen, tai siksi että ehkä siinä oli ainoa kerta elämässä kun sai olla joku "ylempi".

Mutta oli onneksi muutama tapaus jolla oli auktoriteettia ja oikeaa johtamistaitoa. (ilman ensimmäistäkään vittuilua&pompottamista hommat toimi sekä näitä johtajia oikeasti arvostettiin).

En kyllä ymmärrä tuota muutamien hehkutusta että armeija kertoo sen siviilielämänkin suunnan. Pari esimerkkiä omalta ajalta:

Ensimmäinen tyyppi oli oikein särmä sen puoli vuotta ja sai korpin natsat, lukio kesken 4 vuoden jälkeenkin ja päivät menee lähibaarissa.
Toinen tyyppi ei saanut edes amista loppuun kun ei mikään kiinnostanu, silti 12kk intissä ja alikessun natsoilla pois.

Omalta ajalta nyt voi sen verran tunnustaa että viimeiset 3kk homma ei kiinnostanut paskan vertaa. Mutta suurin syy ihan siinä että lähes puolet ajasta odotettiin jotain, tai sitten nysvättiin sitä asetta 100+1 kertaa.
Esimerkkinä odotellaan 14h sateessa että saadaan ampua ½ tuntia, skapparit lähtee välillä mökkiin syömään ja meiltä kielletään teltoille meno vaikka matkaa alle puoli kilometriä.. :rolleyes:
Jälkeenpäin tuolleki on voinu naureskella, mutta jos verrataan inttiajan turhaa odottamista ja nysväämistä siihen että kertauksessa hommat toimi viikon aikana maksimissaan puolen tunnin odotuksella ilman turhia säätämisiä niin miksei samaa olisi voitu toteuttaa jo itse intin aikana?

edit: Niin ja olihan meillä vielä modifiedin kysymyksen negaatiokin käytössä. Iltavahvuuslaskennoissa vietettiin aikaa rennon viileässä pioneerikyykyssä reidet vaakatasossa ja kädet kohti kattoa. "Syyllisen" seistessä vieressä :)
Tämä oli kouluttajien mielestä ok, koska se vahvistaa reisilihaksia.

Hmm.. kuullostaa tutulta. Säkylä, 1.PionK II/00??? meiän jälkeen ei saanut enää kyykyttää iltavahvareissa. ja kestihän ne yleensä sen 45min..

Eipä se loppu peleissä vaikuta. Alussa tietenkin voi olla vähän rauhoittava vaikutus ja tietenkin jos 10vuotta on ikäeroa, siellä jutut voi olla vähän erillaisia. Mutta kun kuitenkin päivät ollaan yhdessä ja metsässä kaikki on samassa "paskassa" niin kyllä sitä vanhempikin tyyppi on yksi sälleistä.

Mun mielestä tuo intti on niin pelleilyä, että sen vois lopettaa kokonaan.
Menee kansantaloudelta tehokkaita ja halpoja työtunteja mokomaan ja veronmaksajatkin maksaa ittensä kipeeksi noista rehkileistä. Jos tännä joku haluaa hyökätä, niin se tulee Suomenlahdelle asti hetkessä... siis noin 'perinteisen vihollisen suunnasta'.

Lain mukaan ei saa pistää punnertaan ellei oo liikuntakoulutusta. Mutta... :jahas:

Jos tää 'källijä' tiedetään ei saa joukkorangaista millään tavalla. Eli jos vaikka ryhmästä joku on, jostain kumman syystä, heittäny vedellä täytetyn suojakäsineen muijien tupaan niin ryhmää saa vaikka rangaista jollain tapaa, mut jos taas kysytään et kuka teki ja jotkut tunnustaa, niin sit niiden pitää saada se rangaistus yksin.

Sit on tää kohta et, esim. jotain tyyppiä ei saa rangaista joukon edessä, koska siinä "häpästään" se jätkä. Eli missään tilanteessa ei saa tehdä ketään naurunalaseks muitten silmissä.

Nää on häilyviä ja tapauskohtasia juttuja :) Onneks ei enää :whip:

edit: Aukkiin voidaan pakottaa. Jos yksikön päällikkö sanoo et meet aukkiin niin sithän meet, et voi tehdä MITÄÄN siinä tilanteessa, muutaku mennä valittaan et oot paska jätkä jne jne paskaa.

Mun mielestä tuo intti on niin pelleilyä, että sen vois lopettaa kokonaan.
Menee kansantaloudelta tehokkaita ja halpoja työtunteja mokomaan ja veronmaksajatkin maksaa ittensä kipeeksi noista rehkileistä. Jos tännä joku haluaa hyökätä, niin se tulee Suomenlahdelle asti hetkessä... siis noin 'perinteisen vihollisen suunnasta'.

Kunnon provo. Et varmaan päässyt ite intissä aukkiin, niin oot ikuisesti katkera kyseisestä tilanteesta?? ;)

Ottaisin itse siltin töihin armeijan käyneitä kavereita kuin sellaisia jotka sitä eivät ole käyneet, ne ketä sen on käyneet voivat EHKÄ hieman kunnioittaa auktoriteetteja kuin pullamössö pojat, jotka eivät vaan ole viitsineet mennä, eli tässä ei tarkoiteta niitä joilla on jotain vammoja jonka takia ei voi mennä, eikä asennevamma kuulu joukkoon..

Kunnon provo. Et varmaan päässyt ite intissä aukkiin, niin oot ikuisesti katkera kyseisestä tilanteesta?? ;)

Itseasiassa mut meinattiin pakottaa AUK:iin, mutta sanoin kompp. päällikölle melko suoraan, että kotiokkin voin lähteä. Meitä oli silloin +170 äijää keuruulla ja pisteytyksessä olin aika kärkisijoilla (sanoko se, että 3.s). Siks mua sinne meinattiin tuupata, vaikka siinä jatkolistassa mikä täytettiin ei AUK:ta mainittu.

Ei kiinnostanut intin käynti yhtään, varsinkin kun oli työpaikka odottamassa pois pääsyä. No olin sitten 9½kk pioneeri pienkonemiehenä, kun se ei suostunut 8kk palvelukseen mua tuon jälkeen päästämään. Vittuuntuhan tuokin kai siitä, kun ei sotamies ollutkaan persettä nuoleva tavan pullamössö, vaan omisti suhteellisen tiukan mielipiteen.

IMHO silti olen sitä mieltä, että toi koko touhu on sellasta pelleilyä jonka vois lopettaa kokonaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom