Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
AUKin passaaminen on harvinaisen helppoa, jos on asiastaan varma jo kutsunnoissa. Siellä täytettävässä lomakkeessa on kysymys joka kuuluu (luonnollisesti vähän eri sanoin tosin) "Oletko johtaja-ainesta?" tai "Uskotko omaavasi auktoriteettia ikäistesti joukossa?" tms. Jos vastaa negatiivisesti niin käsky ytuskin käy vaikka haluaisit...
Njääh, hermot siellä varmaan menis...eli vittuilluun vastataan väkivallalla.
Sivari ei ole paikkani koska ei ole vakaumuksia, mutta totta on että jos on niinkuin minä eli joskus saa miettiä kaksi kertaa yksinkertaista ohjetta tms. Tai tajuaa vitsin huomenna ja ripeys on mahdoton sana, niin...:D
En minä kyllä ymmärrä että jos olen paskalla niin että joku antaa siinä vauhtia, ei se ole kivaa rehellisesti.
P2-koetta ei vissiin enää tehdä kutsunnoissa? onhan siellä myös kysymys: "oletko joskus halunnut kukkakauppiaaksi?" tohon kannattaa sitten ilmeisesti vastata positiivisesti, jos ei aukkiin halua...AUKin passaaminen on harvinaisen helppoa, jos on asiastaan varma jo kutsunnoissa. Siellä täytettävässä lomakkeessa on kysymys joka kuuluu (luonnollisesti vähän eri sanoin tosin) "Oletko johtaja-ainesta?" tai "Uskotko omaavasi auktoriteettia ikäistesti joukossa?" tms. Jos vastaa negatiivisesti niin käsky ytuskin käy vaikka haluaisit...
Itse kävin aukin (sama aika olisi ollut joka tapauksessa) ja ihan OK hommahan se oli. Itse asiassa osin helpompaa kuin muutoin olisi ollut!
P2-koetta ei vissiin enää tehdä kutsunnoissa? onhan siellä myös kysymys: "oletko joskus halunnut kukkakauppiaaksi?" tohon kannattaa sitten ilmeisesti vastata positiivisesti, jos ei aukkiin halua...
varmasti siinä testissä on paljon "turhia" kysymyksiä. joitain kysymyksiä vielä toistetaan useaan kertaan.On muuten helvetin tyhmä kysymys. Mitä tällä kysymyksellä haetaan takaa? Se, että haluaa olla kukkakauppias ei varmasti tee ihmisestä soveltumatonta johtajakoulutukseen. No toihan on vaan yksi kysymys muiden joukossa, ei siitä mitään suurempaa johtopäätöstä voi vetää. Eiköhän sieltä haeta tiettyjä "linjoja" vastauksista eikä yksittäisellä ruksilla ole suurtakaan merkitystä kokonaisuuteen.
Aivan! Ja kun isoon pilliin vihelletään, olemme onnekkaita, että reserviupseereina on kaltaisiasi sotureita johtamassa meidät lopulliseen voittoon. Raja Uralille, miehet!Oma mielipide on, että jos ei ole valmis kantamaan korttansa kekoon suomen maanpuolustuksen hyväksi, ei ole suomalaisuutta ansainnut, vaan kuuluu lähinnä samaan kastiin somali-nokikeppejen ja sivaripellejen kanssa!
AUK:n vaaditut alarajat oli tosi matalia. RUK:hon vaadittiin jo muistaakseni P1-kokeesta(ja P2 myös) kohtalaisen hyvä tulos. sen parhaan tuloksen 9 sai muuten 5% P1-kokeen tehneistä. eli mensaan ei vielä pääsisi. P2-kokeen maksimiarvosanaa arvostettiin noissa valinnoissa vielä enemmän.Älykkyys- ja psykologisilla testeillä ei ainakaan meillä ollut vaikutusta AUK-valintoihin. Siis AUKiin pääsi tai joutui, vaikka kokeista oli todella huonot pisteet.
Kyllä minä ainakin pakottaisin, jos ei halukkaita olisi riittävästi:D
Nyt kun on tullut tälle äitinpoika-uusavuton-sukupolvelle nämä 6kk palvelusajat, niin Auk:iin/Ruk:iin ei ole tarpeeksi halukkaita, koska 12kk sijaan voi päästä takaisin mamman hoteisiin kärsittyään puoli vuotta vilua nälkää ja kurjuutta, jos semmoista nyt voi nykyajan lepokoti-intissä edes kärsiä. Tosin nykyäänhän lisääntyy nämä kaikenmaailman vatipäät, joita ei voi edes inttiin päästää, saati antaa asetta käteen kun kovilla ammutaan. Lisäksi on näitä vihonviimesiä pullamössöpoikia, jotka palaavat äidin helmoihin maitojunalla pari viikkoa katteltuaan.
Itse palvelin 11kk, josta 4kk haminassa RUK:ssa ja voin kertoa, että haittaa siitä ei ainakaan ollut, päinvastoin.
Oma mielipide on, että jos ei ole valmis kantamaan korttansa kekoon suomen maanpuolustuksen hyväksi, ei ole suomalaisuutta ansainnut, vaan kuuluu lähinnä samaan kastiin somali-nokikeppejen ja sivaripellejen kanssa!
Kyllä minä ainakin pakottaisin, jos ei halukkaita olisi riittävästi:D
Nyt kun on tullut tälle äitinpoika-uusavuton-sukupolvelle nämä 6kk palvelusajat, niin Auk:iin/Ruk:iin ei ole tarpeeksi halukkaita, koska 12kk sijaan voi päästä takaisin mamman hoteisiin kärsittyään puoli vuotta vilua nälkää ja kurjuutta, jos semmoista nyt voi nykyajan lepokoti-intissä edes kärsiä. Tosin nykyäänhän lisääntyy nämä kaikenmaailman vatipäät, joita ei voi edes inttiin päästää, saati antaa asetta käteen kun kovilla ammutaan. Lisäksi on näitä vihonviimesiä pullamössöpoikia, jotka palaavat äidin helmoihin maitojunalla pari viikkoa katteltuaan.
Itse palvelin 11kk, josta 4kk haminassa RUK:ssa ja voin kertoa, että haittaa siitä ei ainakaan ollut, päinvastoin.
Oma mielipide on, että jos ei ole valmis kantamaan korttansa kekoon suomen maanpuolustuksen hyväksi, ei ole suomalaisuutta ansainnut, vaan kuuluu lähinnä samaan kastiin somali-nokikeppejen ja sivaripellejen kanssa!
Onko muuten AUK:iin tai RUK:iin enää minkäänlaisia terveystarkastuksia tms.? Mahtaakohan noihin päästä jos näkö on toisessa silmässä huono, eli 0,7, mutta yhteisnäkö on vielä hyvä?
Riippuu todennäköisesti tehtävästä. Joissan tehtävissä kun rillit on pahasti tiellä. Sinällään auk/ruk on täysin mahdollinen. Erikseen ei muistaakseni mitään lääkärintarkastusta ollut.