Voidaanko AUK:iin pakottaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Weak
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä minä ainakin pakottaisin, jos ei halukkaita olisi riittävästi:D

Nyt kun on tullut tälle äitinpoika-uusavuton-sukupolvelle nämä 6kk palvelusajat, niin Auk:iin/Ruk:iin ei ole tarpeeksi halukkaita, koska 12kk sijaan voi päästä takaisin mamman hoteisiin kärsittyään puoli vuotta vilua nälkää ja kurjuutta, jos semmoista nyt voi nykyajan lepokoti-intissä edes kärsiä. Tosin nykyäänhän lisääntyy nämä kaikenmaailman vatipäät, joita ei voi edes inttiin päästää, saati antaa asetta käteen kun kovilla ammutaan. Lisäksi on näitä vihonviimesiä pullamössöpoikia, jotka palaavat äidin helmoihin maitojunalla pari viikkoa katteltuaan.
Itse palvelin 11kk, josta 4kk haminassa RUK:ssa ja voin kertoa, että haittaa siitä ei ainakaan ollut, päinvastoin.
Oma mielipide on, että jos ei ole valmis kantamaan korttansa kekoon suomen maanpuolustuksen hyväksi, ei ole suomalaisuutta ansainnut, vaan kuuluu lähinnä samaan kastiin somali-nokikeppejen ja sivaripellejen kanssa!

Joo, oikee asenne:rock: Vielä kun venäläiset olis yhtä armeijamyönteisiä kuin sinä ja monet muut suomalaiset. Siellä olisi kymmeniä tuhansia miehiä enemmän aseissa ja paljon paremmin motivoituneena. Ja kaikki sivaripellet ja muut pasifistiryssäpellet aseisiin Neukkulassa kanssa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä tehtäviä sitten AUK:issa tai RUK:issa voi olla, jossa toi näkö tarviis olla hyvä? Siis eihän minullakaan silmälaseja ole... Pärjään ilman.

Mulla oli toisessa silmässä 0,5 ja lykkäsivät armeijassa rillit käteen. Tosin silmälääkäri sanoi, että ei tartte mutta ota kun intti maksaa. Kerran pidin päässä. Nykyään ei ole aavistustakaan missä nämä muodin edelläkävijät on.

En mää tommosista tehtävistä mitään tiedä. Laivastossa on vissiin aika tarkkaa? Taitaa olla, että nelisilmäiset ei pääse ollenkaan tuonne?

Mä oon vähän huono antamaan vinkkiä, koska mun puolesta koko laitoksen vois ajaa alas ja keksiä joku muu ratkaisu puolustukseen. Paska paikka.

Itse en olisi AUKkiin suostunut! Kun kerran yli vuosi pitää kurjuutta harjoitella niin päätin mennä RUKkiin ;) Puoli vuotta intissä ollunna ajattelin, että ollaan vielä toiset.
siis eikös nykyään kaikki johtajat mene ensin AUK:iin. se oli joskus ennen vuotta -98 kun mentiin suoraan RUK:hon.

Mulla oli toisessa silmässä 0,5 ja lykkäsivät armeijassa rillit käteen. Tosin silmälääkäri sanoi, että ei tartte mutta ota kun intti maksaa. Kerran pidin päässä. Nykyään ei ole aavistustakaan missä nämä muodin edelläkävijät on.

En mää tommosista tehtävistä mitään tiedä. Laivastossa on vissiin aika tarkkaa? Taitaa olla, että nelisilmäiset ei pääse ollenkaan tuonne?

Mä oon vähän huono antamaan vinkkiä, koska mun puolesta koko laitoksen vois ajaa alas ja keksiä joku muu ratkaisu puolustukseen. Paska paikka.

Joo, aattelin vaan... Kun muistaakseni 0,7 on just viimenen tulos, joka on normaali?

Mutta että ei hätää ole, ettei joudu jo kutsunnoissa jokskin B-mieheksi? :D

siis eikös nykyään kaikki johtajat mene ensin AUK:iin. se oli joskus ennen vuotta -98 kun mentiin suoraan RUK:hon.

Kävin AUK1:stä jonnin verran, josta lähdin sitte JÄLKIrukkiin pari viikkoa ennen tovereiden 9kk kotiutusta.

Niin ja rukista. Haminassa ei taida ainakaan olla yhtään osastoa, missä rilleillä olisi mitään merkitystä.

Kävin AUK1:stä jonnin verran, josta lähdin sitte JÄLKIrukkiin pari viikkoa ennen tovereiden 9kk kotiutusta.

Niin ja rukista. Haminassa ei taida ainakaan olla yhtään osastoa, missä rilleillä olisi mitään merkitystä.

Jälkirukkiinhan mennään sitten kun on aukki kokonaan käyty ja vähän aikaa alikkina oltu. Seuraavan saapumiserän rukkiin lähtevien kanssa sinne mennään.

Oletko sitte sitoutumissotilas? Yleensä jälkirukkiin laitetaan ne jotka jäävät vielä hommiin/menevät kouluun. Mutta on myös tapauksia ettei homiin ole jääty. Itse en kyllä ymmärrä mitä järkeä on mennä jälkirukkiin, kun rukki loppuu niin sä koitiudut seuraavana päivänä. Et siis pääse edes pätemään koksuna, etkä muutenkaan tekemään niitä hommia itse käytännössä oman joukkueen kanssa. Sehän on oikeen kurjuudenmaksimointia kun ensin käy aukin kokonaan sitten menee vielä rukkiin jurmuutettavaksi.

Edit: Selvennettäköön vielä että nykyään käydään AUK1 jonka jälkeen pistetään parhaat ja halukkaat RUK:n. Eli sinne ei pakoteta. Loput sitten käyvät AUK2 ja ylenevät alikessuiksi. Eli aukki jauttu käytännössä kahteen osaan.

Voi Jumalauta mikä asenne joillain täällä. "Sivaripellet", "äidinpojat" jne.

Vastaprovo:
Kaikki ei nyt vaan välitä siitä oman egon/äijyyden korostamisesta niinkään. Oliko sinulle, Tosimies (tm), tärkeää myös (vaiko ainoastaan) se, että voit suorittaa ja näyttää MUILLE tai omalle egollesi kuinka äijä oletkaan?

Itse palvelin sotilasmusiikkokoulussa, varusmiessoittokunnassa. Puoli vuotta palveltuani aloitin jääkäriAU-koulutuksen, josta siirryin kesken koulutuksen RUK:kiin PST-komppaniaan. Tiedä sitten minkä joukkueen johtajaksi minua on koulutettu, mutta ensimmäisestä kertauksestani päätellen sodan ajan sijoitukseni on Lahdessa, Sibeliustalon orkesterimontussa tai taiteilijalämpiössä.

Verrattaen loistavilla bojoilla kotiutettiin melkein suoraan RUKista, mutta tuskin tuonne rintamalle ihan ensimmäisten joukossa viedään. Olisihan se kiva käydä kertaamassa ihan asialinjoilla, mutta tuskin enää kutsua tulee, elleivät ne laulajaa tai soittajaa johonkin tarvitse...

Jälkirukkiinhan mennään sitten kun on aukki kokonaan käyty ja vähän aikaa alikkina oltu. Seuraavan saapumiserän rukkiin lähtevien kanssa sinne mennään.

Oletko sitte sitoutumissotilas? Yleensä jälkirukkiin laitetaan ne jotka jäävät vielä hommiin/menevät kouluun. Mutta on myös tapauksia ettei homiin ole jääty. Itse en kyllä ymmärrä mitä järkeä on mennä jälkirukkiin, kun rukki loppuu niin sä koitiudut seuraavana päivänä. Et siis pääse edes pätemään koksuna, etkä muutenkaan tekemään niitä hommia itse käytännössä oman joukkueen kanssa. Sehän on oikeen kurjuudenmaksimointia kun ensin käy aukin kokonaan sitten menee vielä rukkiin jurmuutettavaksi.

Edit: Selvennettäköön vielä että nykyään käydään AUK1 jonka jälkeen pistetään parhaat ja halukkaat RUK:n. Eli sinne ei pakoteta. Loput sitten käyvät AUK2 ja ylenevät alikessuiksi. Eli aukki jauttu käytännössä kahteen osaan.

Niin ja muahan vitutti siellä intissä kaikkein eniten ne koksurunkkurääpäleet, jotka luulivat, että ne salmiakit luo niille auktoriteetin siinä missä murrosikäisen nulikan rääkiminen. Kyllä oltiin jatkuvasti napit vastakkain, välillä ne esimiehenä ja välillä minä päivystäjän ominaisuudesta. Niistä nakeista otin kyllä kaiken irti, vaikka luutnantin kopissa sainkin pariin otteeseen vierailtua. Atomipartiossa ei vain auta, vaikka osaakin YlPalvO:n ulkoa. Sen verran kuitenkin lapsetti, että täysillä annoin takaisin.

Olen saanut kunnian olla Joukkueessa, jossa asiat tehtiin, kuten vaadittiin, kurjuutta ei tarvittu harjoitella, ja perseilijöitä rankaistiin. Esimiehiä toteltiin turhia huutamatta, eikä auktoriteetista tehty viharajaa mihistön ja aliupseereiden välille. Minusta se on yhteishenkeä parhaimmillaan, ei jaettu vertaisvitutus. Tuossa yksi syy, minkä takia jatkoin armeijassa, vaikka tiesin, että minut kotiutetaan ennen kouluttajakautta. Harmi vaan että sama ei onnistunut enää RUK:ssa. Myönnän, että olin gona, mutta kuka 9kk intissä viettänyt jaksaakaan leikkiä morttia uudestaan. Saavutetuista eduista ei huvittanut luopua. Toisten tarmo pisti lähinnä vihaksi ja toisia pisti vihaksi se, että selviydyin asenteellani paremmin kuin valtaosa, vaikka koulutuspohjanikin oli täysin väärä. Sama vika taisi olla muillakin soittokuntatovereillani.

yhteenveto: Kurjaa oli, mutta lopputulos ratkaiseen. Olen kokemuksia rikkaampi, Sotaleikit on toistaiseksi ohi ja olen ennen kaikkea tyytyväinen valintoihini ja suoriuksiini.

Ps. Jos joku ei halua inttiin, sivariksi tai linnaan niin menkää soittokuntaan. Morttiajan kun jaksatte niin loppu on soittamista ja harjoittelemista pl. kotiutuscooper ja joskus johdetut sabatreenit. Niin ja jos tahtoo rukkiin tai aukkiin niin ei tarvitse olla tarzani, jos pällipisteet vain riittävät.

Kyllä minä ainakin pakottaisin, jos ei halukkaita olisi riittävästi:D

Nyt kun on tullut tälle äitinpoika-uusavuton-sukupolvelle nämä 6kk palvelusajat, niin Auk:iin/Ruk:iin ei ole tarpeeksi halukkaita, koska 12kk sijaan voi päästä takaisin mamman hoteisiin kärsittyään puoli vuotta vilua nälkää ja kurjuutta, jos semmoista nyt voi nykyajan lepokoti-intissä edes kärsiä. Tosin nykyäänhän lisääntyy nämä kaikenmaailman vatipäät, joita ei voi edes inttiin päästää, saati antaa asetta käteen kun kovilla ammutaan. Lisäksi on näitä vihonviimesiä pullamössöpoikia, jotka palaavat äidin helmoihin maitojunalla pari viikkoa katteltuaan.
Itse palvelin 11kk, josta 4kk haminassa RUK:ssa ja voin kertoa, että haittaa siitä ei ainakaan ollut, päinvastoin.
Oma mielipide on, että jos ei ole valmis kantamaan korttansa kekoon suomen maanpuolustuksen hyväksi, ei ole suomalaisuutta ansainnut, vaan kuuluu lähinnä samaan kastiin somali-nokikeppejen ja sivaripellejen kanssa!

Joo, ennen oli miehet rautaa & laivat puuta :zzzz:

Voi Jumalauta mikä asenne joillain täällä. "Sivaripellet", "äidinpojat" jne.

Vastaprovo:
Kaikki ei nyt vaan välitä siitä oman egon/äijyyden korostamisesta niinkään. Oliko sinulle, Tosimies (tm), tärkeää myös (vaiko ainoastaan) se, että voit suorittaa ja näyttää MUILLE tai omalle egollesi kuinka äijä oletkaan?

Kyllä se ego siellä intissä aika kivasti tuhotaan :D

Ja kaikki intin käyneet voi varmaan kertoa että siellä oppi jotain oikeitakin taitoja mitä voi käyttää, muutakin kuin miten eliminoida vastustaja ilman käsiä hammastikkua apuna käyttäen :eek:

Tiedustelupuolella tuli ainakin opeteltua monia käteviä temppuja, mistä on myöhemmin tuolla metsässä liikuttaessa ollut apua. Samallahan siellä oppii puhaltamaan samaan hiileen, mitä kaikki nykyajan kakarat eivät välttämättä tajua.

Voiko huonon toisen silmän näön takia joutua B-mieheksi? Ja mitä kaikkia mahdollisuuksia jo tuo huono(0,7) toisen silmän näkö armeijassa sulkee pois? :nolo:

Taitaa Kapteeni Amerikalla olla turhan ruusunen kuva näistä meidän puolustusvoimista. Ja siellä rajalla ollessa voin sanoa, että meidän saapumiserästä ei ollut ku murto-osa halukkaita aukkiin, ja sen takia sinne jouduttiin ottamaan ne keitä kouluttajat ei olisi ikinä halunneet.

Ja mitä tulee noihin vemppasurkimuksiin, niin eiköhän siitäkin ole ihan turha napista enää tässä vaiheessa. Toiset vemppas ja toiset ei, helvetin hyvä juttu jos itsellä meni palvelus nappiin.

??Ruusunen kuva?? Armeija on karu todellisuus, ei mitään muuta. Ja meidän komppaniassa oli aina ollut tarpeeksi hakijoita eikä ketään ollut tarvinnut pakottaa aukkiin.

Ja niistä vemppaajista. Mulle on ihan sama mitä kukin elämällään tekee, ei kuulu mulle ja vielä vähemmän kiinnostaa! Itse en vain tyhjäntoimittajia arvosta.

Voiko huonon toisen silmän näön takia joutua B-mieheksi? Ja mitä kaikkia mahdollisuuksia jo tuo huono(0,7) toisen silmän näkö armeijassa sulkee pois? :nolo:

Tuskin se sulkee mitään muuta pois kuin ilmavoimien lentäjäkoulutuksen, laskuvarjojääkärikoulutuksen ja taistelusukeltajakoulutuksen.

OT: Jos on vitun paska näkö ja sattumalta "vahingossa" rillit hajoaa palvelukseen astumispäivänä, niin onkohan tuo peruste laittaa jamppa takaisin kotiin. Eihän siellä sokeana pysty mitään tekemään ja rillien saamisessa kestää se pari viikkoa.

OT: Jos on vitun paska näkö ja sattumalta "vahingossa" rillit hajoaa palvelukseen astumispäivänä, niin onkohan tuo peruste laittaa jamppa takaisin kotiin. Eihän siellä sokeana pysty mitään tekemään ja rillien saamisessa kestää se pari viikkoa.

Voihan sitä saada kotihoitoa tms. Jos kokonaan joutuu keskeyttämään niin takaisin pääsee. Frendi pääsi juuri 28 vuotiaana pois, oli aikoinaan joutunut keskeyttämään kuolemantapauksen johdosta ja nyt opiskelujen jälkeen päätti hoitaa asian pois päiväjärjestyksestä. Voi luoja kun oli kaveri paskana. Räkänokat huutaa ja pomputtaa :lol2:. Mä olisin kyllä sanonut jokusen kerran pahasti niissä tilanteissa mitä se jutteli. Ilmeisesti suurin osa varusmiesjohtajista ja skappareista kuitenkin ymmärsi henkilön iän/koulutuksen/yms ja antoi olla rauhassa.

Voihan sitä saada kotihoitoa tms. Jos kokonaan joutuu keskeyttämään niin takaisin pääsee. Frendi pääsi juuri 28 vuotiaana pois, oli aikoinaan joutunut keskeyttämään kuolemantapauksen johdosta ja nyt opiskelujen jälkeen päätti hoitaa asian pois päiväjärjestyksestä. Voi luoja kun oli kaveri paskana. Räkänokat huutaa ja pomputtaa :lol2:. Mä olisin kyllä sanonut jokusen kerran pahasti niissä tilanteissa mitä se jutteli. Ilmeisesti suurin osa varusmiesjohtajista ja skappareista kuitenkin ymmärsi henkilön iän/koulutuksen/yms ja antoi olla rauhassa.

Hehe, mä voin kyllä kuvitella tilanteen kun 28vuotias rymyää siellä :lol2:

Mulla oli itelläni joukkueessa yks 25v jamppa kun oli käynyt koulun eka ja tullut sitten vasta intiin, eikä meillä ollut mitään ongelmia. Se tajus asian laidan, et nuoremmat nyt komentaa eikä siinä mitään. Eikä sinäänsä tullut yllätyksenä että sille ei hirveesti tarvinnut selventää mitään asoita ja hommat tehtiin kunnolla. Ja ymmärsin kyllä ettei häntä ihan jokaista poskilaukasta kiinnostanut huutaa :)

Jos kypsemmällä iällä menee inttiin, niin tajuaa sen, että harva siellä pompottaa vittuillakseen. Se vaan kuuluu siihen touhuun.

Johtaja on silti johtaja oli se sitten 18v tai 50v. Nöyryyttä pojat, nöyryyttä.

Rillien saamisessa kestää puoli päivää. Vastaanotolle -> linkillä silmälasikauppaan, jossa linssit hiotaan, menee noin ½ tuntia -> takaisin palvelukseen. Ei iso homma. Yhdet lasit saa ilmaiseksi palvelusaikana. Sitäpaitsi, miksi särkeä hyviä rillejä, kun voi myös väittää ettei semmoisia omista.

ps. "kovassa paineessa hioutuu paskastakin timantti" ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom