Voidaanko AUK:iin pakottaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Weak
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yks jannu oli kuulemma vedelly illat käytävällä jotain punaista leikkiautoa ja hokenu "kohta pääsee pois.. kohta pääsee pois..". Jonku päivän päästä oli sanottu, että nyt lähet kotia. Jätkä vaan että, noni nyt mä pääsin pois :)

Ah, the wonderful world of intti legends... :D

Niin ja Bodaajalle, ei se puol vuotta niin hirveää ole vaikka ei nappaiskaan. Kuitenkin on siellä hyviäki hetkiä, vaikka ensimmäiset viikot voi olla pelkkää vitutusta ennen kuin siihen hommaan kaikki oppii --> kuri löystyy sellaiseksi että kun homma toimii niin ei nussita sitä pilkkua, leireillä varsinkaan.

Eikö koko palvelusta voisi lyhentää? Veikkaan et siellä on aika paljon kaikkee turhaa jöndeemistä, jonka karsimalla palvelus lyhenis monia viikkoja. Siis tää on ihan mutuilua, mutta mun mielestä tollaset vitun sulkeiset ja sängyn petaukset ruudulleen linjaan on ihan perseestä, vittu oikeeessa sota tilanteessa sängyn peittoja katella. Voi kuria pitää muutenkin, ilman että katellaan kaappeja ja sänkyjä. Ihan IMOa. On se hienoo kun osaa ampua ja kasata rynkyn ilman armeijan käymistä, joten mitä vittua mä siellä tekisin?

Voi vittu mitä nysveröitä. Hyvä että pääsette sinne inttiin hakemaan vähän kovuutta noihin asenteisiin.

Ei oman maan puolustaminen ole pelkästään sitä että saadaan se rynkky toimintakuntoon 3 sekunnissa ja ammutaan nalli vihollisen otsaan. Ei ole harjoittelua ja tarinaa kummempaa kokemusta mutta eiköhän se ole suurimmaksi osaksi nöyryyttä, odotusta, vitutusta, vielä lisää odotusta ja taas vitutusta. Se että lakanan ruudut pitää olla kohdillaan,vittumaiset sulkeiset ym kaikki muu paska totuttaa juuri siihen mikä saattaa joskus olla edessä.

Toisaalta aika turhaa jauhaa tällaista 17-v jannuille, jotka eivät vielä ole pukeneet havuntuoksuisia maastopukuja päällensä. Intti oli ehdottomasti eräs elämän parhaista ajoista tähän mennessä. Ennen palvelusta tietysti vituttaa ja ennakkoasenteet ovat mitä ovat.

Ja niinkuin jo joku ehti mainita niin kannattaa jo alussa asennoitua siihen vuoden pituiseen nakkiin. Pidemmäksi se ei siitä muutu ja kaikki mitä menee alle niin onkin sitten (joillekin) positiivista.

6 kk paikkaa kun hamuaa niin ei sitten onnistu kaikissa paikoissa oli syyt mitkä hyvänsä. 9kk luulis pääsevän kun vähän osaa pelailla. Itse olin paikassa, jossa kaverini koitti 6 kk:n ajalla. Ei onnistunut vaikka syynä oli kk:n päästä syntyvä lapsi ja alkavat opinnot. Pääsi kuitenkin 9 kk:lla.

Lähtökohtaisesti siellä ollaan vuosi, mutta voi päästä vähemmälläkin. Eli jos sanovat että nyt olet vuoden, niin sillä siisti. Perseilemällä pääset sitten toimistoAU:ksi nysväämään..

Vinkki: Mene vaikka tiedusteluun tai vastaavaan, jonne porukka on hakenut. Eivät varmasti pakota ketään AUK:uun, sillä paikat täyttyvät sinne hakeneista. Motivoituneiden kanssa pelatessa se inttikään ei tunnu sitten niin pahalta.

Ai että kun kuulostaa tutulta auktoriteettikammoiselta "emmää, en haluu, ei huvita..."-myöhäisteinijupinalta. Ihan kuin minä aikoinani.

Nyt olisi inttiin/AUKkiin vasta menossa olevien ehkä hyvä aika miettiä josko kerran elämässään hoitaisi jonkun asian kunnolla ja siihen paneutuen. Se on ihan todellinen vaihtoehto sen vammaisen rötväilyn ja perseilyn sijaan.

Ei se muutama kuukausi pitäisi kenenkään elämää kaataa ja siitä voi koittaa saada jotain hyötyäkin myöhempään elämäänsä, vaikka näin alkuun kuinka pelottaisi että ei osaa paskantaa tai pestä hampaita ja yhyy :itku:

Ei se oikeasti ole niin kauhea paikka kuin luulis. Siitä särmäilystä ja punkanlaitosta sen verran vaan, että alkuun lähinnä outoa, mutta rutiineihin tottu tosi nopeasti. Tulee olemaan pienin murhe intissä, aivan varmasti. Siellä metsäleireillä voi hyvinkin olla vittumaista, jos on vähän huonoa tuuria matkassa. Jälkeenpäin niitä on kuitenkin hauska muistella. Itse menisin vaikka uudestaan, piru vie!

No voihan vittu... Mikä ihme teitä vaivaa. Eikö oo saatana ollut äiti aamulla silittämässä päätä niin tuli koti-ikävä. Ohan se nyt helvetti, ei se intti nyt niin paha paikka ole.
Voih, nyt mä varmasti itken itteni uneen!!!1111

Eiköhän ne PV:lläkin ole ihmisiä ja tajua, jos vetoat esim. huonoon elämäntilanteeseen. Vois kuvitella, että päästävät 6kk:lla jos sanot hakevasi yliopistoon ja olet menossa pääsykokeeseen kesällä ja tarvitset aikaa lukemiseen.

Juuri näin, itseänikin yritettiin pakottaa auk:iin lukion käyneenä. Sotaleikit eivät kiinnostaneen 8 kk pidempään.

Itse menisin vaikka uudestaan, piru vie!
Sama juttu, aika kultaa muistot :) Mitä paskempi reissu, sitä paremmat muistot.

Bodaajalle: Kyllä se paska alta vartissa tulee, kun laitetaan tulemaan. Tuo aikakäsitys muuttuu ihan täysin intissä. Minuutti on pitkä aika. Kahdessa kerkeää jo ottamaan unet. :)

Integrandia kompaten toi nysväily inttiä kohtaan on väärin. Suomi on paska maa (politikkojen ammattitautina meillä tyhmyys, tosin heidän puolustukseksi ei kansalaisistakaan moni täytä ruudinkeksijän kriteerejä), mutta täällä silti elellään ja hyviäkin puolia löytyy.

Jos 6-12 kuukautta elämästäsi mahdollistaa meille kaikille sen, ettei tarvitse maksaa ruplilla tai lukea koraania aamusta iltaan, paljoa ei mielestäni ole vaadittu. Maapallo on täynnä hulluja ihmisiä ja vielä hullumpia kansoja kuin me suomalaiset, joten jonkinnäköinen puolustus on paikallaan.

Tietysti aika helvetin iso osa intistä on major-ajanhukkaa, mutta niin on elämässä vaan aika perhanan moni muukin asia.

Missä ihmeen paikassa on aikaa aamutoimiin 30 minuuttia?? Ei meillä koskaan ollut kolmea minuuttia enempää aikaa pestä hampaat ja käydä suihkussa. :lol2: (no ehkä viimeisen 1,5kk aikana oli enempi aikaa)

Jos menee jonnekkin erikoiskoulutuspaikkaan, kuten rajaan, ei tarvi pelätä aukkiin joutumista. Siellä on niin paljon halukkaita kurssille että huonoimmat karsitaan pois.

Itse olin sen 6kk, ja tein kaiken kunnolla alusta lähtien eikä tarvinnut pelätä aukkiin joutumista. Passikin oli paras mahdollinen ja sitähän on kiva näyttää vaikka työnantajalle kesätöitä hakiessa. Joku voi ajatella ettei sillä ole väliä miten sen palveluksen suorittaa. Mielestäni kuitenkin siellä juuri näkee parhaiten ihmisen todellisen luonteen. Eli onko vastuuntuntoinen, vaiko sitten vemppakuningas surkimus josta ei tule koskaan mitään. Niitä vemppaajia kukaan ei arvosta eivätkä meidän komppanian surkimukset pärjänneet sen paremmin siviilissäkään. Ja loppujen lopuksi kyse on vain omasta asenteesta.

Eikä voida.

LOL, neuvostoliitto puhuu taas 100% faktaa...

Ite olen muuttanut suhtautumistani näihin inttiä pakoileviin siten, että parempi on kun ne eivät tule ollenkaan. Turhaa ajan, rahan ja energian haaskausta.
Parempi sekin että menevät vaikka kirjastoon lajittelemaan kirjoja tms. siksi aikaa.

Hieman perspektiiviä tuo ehkä kuitenkin se, että Espanjassa asepalvelukseen astuvat joutuvat olemaan siellä 15kk tietämättä etukäteen missä palvelevat sen ajan. Miehet saavat tietää sen paria päivää ennen palveluksen alkamista.

Jos tuo itänaapuri (esim.) alkaisi uhittelemaan tai olisi oikeasti konkreettinen uhka hyökkäykselle, luultavasti monen mieli muuttuisi asepalvelusta kohtaan.
Nyt se voi tuntua "pyssyleikeiltä" mutta samaa ideaa kuin yleinen asepalvelus sovelletaan mm. pelastustoimessa:

Suomen rajojen sisäpuolella on tarvittaessa 10 minuutissa 15 000 koulutuksen saanutta ja varustettua sammutusmiestä ja -naista valmiina täydentämään vakinaisen palokunnan rivejä.

Samoin Puolustusvoimat luottavat reserviin. Yleinen asepalvelus on ainoa keino kustannustehokkaasti kattaa Suomenkin kokoisen alueen vähääkään uskottava puolustus.

Eri asia on sitten se, miksi nämä Odun kaltaiset hilpeät veikot eivät motivoidu palveluksestaan. Varmaan sama asenne heijastuu muuallakin elämässä.

En sitten tiedä vaikuttaako se negatiivisesti vai ollenkaan...

Ehkä olisi parempi että Odukin olis kasvanut kotonaan vielä pari vuotta ennen armeijaan menoa

Yks jannu oli kuulemma vedelly illat käytävällä jotain punaista leikkiautoa ja hokenu "kohta pääsee pois.. kohta pääsee pois..". Jonku päivän päästä oli sanottu, että nyt lähet kotia. Jätkä vaan että, noni nyt mä pääsin pois :)

Back in days toi sama juttu tapahtui kutsunnoissa, joissa joku veti narun perässä silakkaa ja huusi kovaan ääneen "Tule Osmo, tule!"

Eli jos joku ei tajunnut, niin kyseessä oli TH.

Eli jos joku ei tajunnut, niin kyseessä oli TH.

Torium?

"Torium (engl. Thorium) on alkuaine: lyhenne Th ja järjestysluku 90."

Hein36.gif

Vieläkö ne antaa torium-piikkejä kutsunnoissa? Silloin kun mä kävin intin niin...

Vai pitikö sen olla THG?

Hein27.gif

Höpöjuttu tuo aukkiin pakottamisjuttu, että jotkut vielä siviilissäkin jaksavat levitellä tornivalheita, ei mikään ihme että intistä on muodostunut niinkin paska ja hyödytön paikka mitä se todellisuudessa on.

Aivan hyvin voisi koko asevelvollisuuden muuttaa vapaaehtoisuuteen perustuvaksi, vapaaehtoisia kyllä riittäisi ja nurmiporakurssin kävijöitä ei välttämättä enää kymmeniätuhansia tarvitakaan. Metsäpalot sammuvat ihan perusjärkeä käyttämällä, ei sellaista varten tarvi lähteä kuuntelemaan jotain suojatyöpaikassa kiinniroikkuvaa juoppua jonnekin korpeen.

Missä ihmeen paikassa on aikaa aamutoimiin 30 minuuttia?? Ei meillä koskaan ollut kolmea minuuttia enempää aikaa pestä hampaat ja käydä suihkussa. :lol2: (no ehkä viimeisen 1,5kk aikana oli enempi aikaa)

Jos menee jonnekkin erikoiskoulutuspaikkaan, kuten rajaan, ei tarvi pelätä aukkiin joutumista. Siellä on niin paljon halukkaita kurssille että huonoimmat karsitaan pois.

Itse olin sen 6kk, ja tein kaiken kunnolla alusta lähtien eikä tarvinnut pelätä aukkiin joutumista. Passikin oli paras mahdollinen ja sitähän on kiva näyttää vaikka työnantajalle kesätöitä hakiessa. Joku voi ajatella ettei sillä ole väliä miten sen palveluksen suorittaa. Mielestäni kuitenkin siellä juuri näkee parhaiten ihmisen todellisen luonteen. Eli onko vastuuntuntoinen, vaiko sitten vemppakuningas surkimus josta ei tule koskaan mitään. Niitä vemppaajia kukaan ei arvosta eivätkä meidän komppanian surkimukset pärjänneet sen paremmin siviilissäkään. Ja loppujen lopuksi kyse on vain omasta asenteesta.

Mitenkäs hulkki ? opiskelee kahessa korkeakoulussa yms ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom