Vitamiinit ja mineraalit

Vitamiinit on hyödyllisiä elämisen kannalta. Käytän pillerin muodossa B-vitamiinia ja kalaöljyä kapseleina, jossa on E-vitamiinia.

B1-vitamiini on aika hyödyllinen siinäkin mielessä, että sen puutosoireena on lihasheikkous.

Itse käyttelen Twinlabin MaxiLifeä. Todella kokeilemisen arvoinen tuote. Otat annoksen ja 20min päästä rupeaa niasiini lämmittelemään ihoa. Auttaa heräämään huomattavasti paremmin kuin puoli pannua kahvia....
No okei, on tullut imettyä lähemmäs 1,5 vuotta kahvia n. pannu päivässä, joten tuskin se kahvi enään yhtään voisikaan vaikuttaa.

Tällä hetkellä käytössä:
- 1/2 tl Twinlab Maxilife 2 kertaa päivässä
- pantoteenihappo (B5) 1 g 2 kertaa päivässä
- kupari 1 g 2 kertaa päivässä
- Evolution ALA 200 mg 2 kertaa päivässä
- EAS ZMA HP 4 kapselia päivässä
- Triomega kalaöljykapseleita 2 kapselia aamuin ja illoin (yleensä käytössä Pirkka kalaöljykapselit)
- Ascorbin C-vitamiini 500 mg 2 kertaa päivässä (lisäksi C-vitamiinia on Maxilifessa ja EAS ZMA HP:ssa)

Eiköhän siinä ollut kaikki..

Originally posted by Maddoxx
- kupari 1 g 2 kertaa päivässä

Kuparia 2000 mg päivässä? Mikä tuossa on ideana ja mistä noin isoja nappeja saa? Olen törmännyt itse vain 2 mg:n nappeihin. Kuparin päivittäinen saantisuositus on tietääkseni 2 mg.

Originally posted by Mike
Se on aika kätevä, ei olis eka kerta kun joku sanoo, että Training paks on iisi napata aamuisin.

On kyllä tuo Training Paks:in hinta senverran suolainen, et en kyllä ymmärrä, miks porukka ylistää sitä, kun aattelee, et markkinoilla on VitaMax:rolleyes:

vissiin oon aika :david: mut tosiaan tuo "helppous" -kommentti ihmetyttää, tosin pitäähän kyllä VitaMaxissa vaivautua mittaamaan urhoollisesti jauhoa oikea määrä ja tämä jos mikä vie kallista aikaa, vaikka sitten optimaaliselta palautumiselta...

Originally posted by Hannibal
Kuparia 2000 mg päivässä? Mikä tuossa on ideana ja mistä noin isoja nappeja saa? Olen törmännyt itse vain 2 mg:n nappeihin. Kuparin päivittäinen saantisuositus on tietääkseni 2 mg.

Kuparin idea on tasapainottaa tuota sinkin saantia eli saan ZMA:sta ja Maxilifesta yhteensä n. 30 mg sinkkiä/päivä ja sinkin ja kuparin suhde tulisi olla n. 10:1 eli n. 3 mg olisi hyvä saada kuparia päivässä. En juurikaan syö pähkinöitä, äyriäisiä tai muita hyviä kuparin lähteitä, joten sen vuoksi pillerit. Ja noita samoja 2 mg:n kuparipillereitä mulla on, mutta näppärillä sormilla ja partaterällä tai pillerinleikkurilla ne on kätevä puolittaa. :D Yliannostuksesta ei vielä noilla määrillä ole vaaraa.

Onhan kuparilla muitakin terveysvaikutuksia, tohtori.fi kertoo lisää: http://www.tohtori.fi/eviva/kupari.php3

Edit: No voi prkl huomasin juuri, että olen kirjoitellut ihan omiani eli tietysti noi kuparipillerit on 2 mg eikä 2 g!!11!! :nolo: :wall:

Originally posted by Siima
On kyllä tuo Training Paks:in hinta senverran suolainen, et en kyllä ymmärrä, miks porukka ylistää sitä, kun aattelee, et markkinoilla on VitaMax:rolleyes:

vissiin oon aika :david: mut tosiaan tuo "helppous" -kommentti ihmetyttää, tosin pitäähän kyllä VitaMaxissa vaivautua mittaamaan urhoollisesti jauhoa oikea määrä ja tämä jos mikä vie kallista aikaa, vaikka sitten optimaaliselta palautumiselta...

Niinpä, miksi moni ostaa valmiin palautumisjuoman kun olisi ihan helppo sekoitella kotona ite? Moni pitää vain yksinkertaisesti training paksista kun se on niin helppo nappasta aamuisin, ei sen kummempaa ja onhan siinä kuitenkin ihan rajut määrät vitamiiniakin.

Näistä tällaisista paketeista, joissa pussissa läjä pillereitä, niin vedättekö koko satsin kerralla vai yritättekö jotenkin optimoida niiden imeytymistä vetämällä niitä tasaiseen tahtiin päivän mittaan? Itselläni on tuollaista valmistetta jossa 6 pilleriä/kapselia yhdessä pussissa ja olen yrittänyt aina ottaa tuon noin kolmessa erässä.

Onko hyötyä, vai pitäisikö vain napata kylmästi koko satsi kerralla?

Kerros vähä tarkemmin, niinku millai loistotuote?

1 annospussi sisältää:

A.vitamiini 10 000 IU
C-vitamiini 1 000 mg
D-vitamiini 400 IU
E-vitamiini 400 IU
Tiamiini 100 mg
Riboflaviini 100 mg
Niasiini 100 mg
B6-vitamiini 100 mg
Foolihappo 400 mcg
B12-vitamiini 100 mg
Biotiini 100 mcg
Pantoteenihappo 100 mg
Kalsium 400 mg
Rauta 15 mcg
Jodi 75 mcg
Magnesium 250 mg
Sinkki 11 mg
Kupari 1,5 mg
Mangaani 50 mg
Kromi 24 mcg
Kalium 20 mg
Boori 1,5 mg
Glutamiinihappo 50 mg
Betaiini 50 mg
Koliini 100 mg
PABA 100 mg
Inositoli 100 mg
Sitruunabioflavonoidit 100 mg
Lesitiini 1 200 mg

+ Helppo nauttia aamuisin
+ Vitamiineja ja mineraaleja on kunnon määrät
+ Hinta on ominaisuuksiin nähden halpa , 0,7€/pss

Originally posted by naksu
Näistä tällaisista paketeista, joissa pussissa läjä pillereitä, niin vedättekö koko satsin kerralla vai yritättekö jotenkin optimoida niiden imeytymistä vetämällä niitä tasaiseen tahtiin päivän mittaan? Itselläni on tuollaista valmistetta jossa 6 pilleriä/kapselia yhdessä pussissa ja olen yrittänyt aina ottaa tuon noin kolmessa erässä.

Onko hyötyä, vai pitäisikö vain napata kylmästi koko satsi kerralla?

Kerralla vain.

+ Helppo nauttia aamuisin
+ Vitamiineja ja mineraaleja on kunnon määrät
+ Hinta on ominaisuuksiin nähden halpa , 0,7€/pss [/B]

Joo, onhan siinä tukevat määrät B-vitamiineja ja muut vit&min. Mutta onko se niin loistotuote, että palautuminen on nopeutunut, yleinen vireystila kasvanut ja YT noussut 50 kg tuotteen käytön aloittamisen jälkeen? :)

Joo, onhan siinä tukevat määrät B-vitamiineja ja muut vit&min. Mutta onko se niin loistotuote, että palautuminen on nopeutunut, yleinen vireystila kasvanut ja YT noussut 50 kg tuotteen käytön aloittamisen jälkeen? :)

Kyllä. Pakkotoisto OY:n verkkokaupasta todella edulliseen 21euron hintaan saatava Prolabin Training Paks suorastaan P-A-K-O-T-T-A-A yhteistuloksesi kasvamaan.:)

Ei vaan, kyllä yleinen vireystila on kohentunut, mutta oikeasti halusin vain päästä helpommalla ja unohtaa sen ainaisen purkkien pläräämisen, mutta kuitenkin varmistaa riittävän vitamiininen ja mineraalien saannin.

Niin ja vielä lisäksi, kyykkäsin minä muutama päivä tuotteen nauttimisen aloituksen jälkeen sarjaa isommalla painolla kuin koskaan.:jahas:

Katselin tossa että hyllyllä on muutama purkki C ja B vitamiineja sekä Magnesium-sinkkiä, mutta päiväys on 09 2003. Meneekö vitamiinit "vanhaks" eli voiko niitä syödä vaikka päiväys heittääkin pari kuukautta? Säilytetty kuivassa mutta ei täysin valolta suojattuna:)

Originally posted by Nekke
Katselin tossa että hyllyllä on muutama purkki C ja B vitamiineja sekä Magnesium-sinkkiä, mutta päiväys on 09 2003. Meneekö vitamiinit "vanhaks" eli voiko niitä syödä vaikka päiväys heittääkin pari kuukautta? Säilytetty kuivassa mutta ei täysin valolta suojattuna:)

Voihan niitä syödä 'vanhanakin'. Se päiväys on sellanen 'täyttä tavaraa xx,xx saakka' juttu joten jos haluat varmistua että saat milligrammat täyteen, niin popsi ennen kuin päiväys menee vanhaksi.

Aijaijai, rupesin katsomaan tuota SF-Protein VitaMaxin sisältöä, että paljonko on kuparia ja eihän sitä ole lainkaan. Se on nyt aika lähelle tuotteen vaihto edessä. Te ketkä olette syöneet Prolabin Training Pakseja, niin oletteko ottaneet mitään muita vitamiini tai mineraali pillereitä päivän aikana? Esim. ennen/jälkeen treenin c-vitamiinia?

Tämä nyt tuntuu hieman hölmöltä kyssäriltä kun kaikki tuntuu kiskovan hivennäisaineet,kivennäisaineet,mineraalit ja vitamiinit pillerimuodossa. Mutta jos joku vetää ne suoraan vihanneksina niin voisko pistää vinkkiä tai vastaavaa. Itse olen käsittäny ettei mitään puoltakiloo tartte vetää vihanneksia jos syö tiettyjä vihanneksia joihin on juuri imeytynyt paljon tätä tavaraa. Syy miksi tähän olen tullut on että tahdon/toivon parempaa imeytymistä.

Back
Ylös Bottom