Vitamiinit ja mineraalit

Faidra sanoi:
Magnesiumin liikasaannin tunnistaa löysästä vatsasta. Eli siinä vaiheessa kun kaikki tulee huutaen ulos, oot syöny liikaa noita nappuloita. ;)

Kuinkas moni täällä ottaa E-vitamiinia lisänä? Mä en ollut ikinä ajatellut että sitä pitäisi erikseen ottaa, mutta viikonlopun kurssilla jäin vähän miettimään tuota. Pauliina Talus oli sitä mieltä, että E-vitamiinilisä on varsinkin urheilijalle ehdoton, esim. yhdellä aterialla ja palautusjuomassa molemmissa 200-400mg eli yhteensä 400-800mg päivässä. E-vitamiini on siis antioksidantti kuten C:kin ja lisäksi suojaa soluja. Jos en ihan väärin muista, niin C:n ottaminen edistää myös E:n toimivuutta.

Mitenkäs tuo synteettiset vs. luonnolliset vitamiinit... onko niiden määrissä eroja? Jos en ole ihan väärässä, niin määrät eroavat noiden välillä jonkin verran siten, että luonnollista vitamiinia ei määrällisesti tarvita yhtä paljon. Osaako joku vastata tähän?
synteettinen E-vitamiini ei ole yhtä tehokasta ja pelkkä määrän lisääminen ei kai tätä tehoeroa poista. itse en vetäisi ihan tollasia annoksia. jonkun 100mg päivässä pilleristä luulisi olevan riittävä. suurilla annoksilla on joissain tutkimuksissa huomattu negatiivisia vaikutuksia: (ei tosin välttämättä päde kuin vanhoilla ihmisillä)

http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/3998847.stm

itse olen käyttänyt antiox forte -nimistä valmistetta. 250mg C, 100mg E, 5mg B6, 2.5mg B12, 200mikrog foolihappo, 12.5mg sinkki, 50mikrog kromi ja 1mg lykopeeni per kapseli. C-vitamiinillakin voi olla negatiivisia vaikutuksia liian suurina annoksina.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
yaffa sanoi:
APUVA! Oon vähän pihalla näistä kalaöljyjen pitoisuus jutuista. Aiheesta koittanu vähä lukee mutta...

Vedän möllerin tuplaa 2 päivässä niinkun ohjeessa lukee. Siinä on omega 3:a 0,7g DHA 0,3 EPA 0,3 ja vielä A, D ja E-vitamiinia. Eli?

Onko jees?

Onko joku parempi/vastaava halvempi? (siis pilleri ei litkua)

Sitte vedän yhen multivita napin jossa on kait jotain tarpeellista. Onko jees?

Uupuuko jotain?
E-EPA on parempi. eikä varmaan juuri kalliimpikaan, jos lasket hinnan per EPA-gramma. DHA:lla ei ole samaa vaikutusta kuin EPA:lla ja elimistö muuttaa EPA:ta DHA:ksi tarvittaessa.

Onkos mitään merkitystä syökö möllerin kalanmaksaöljykapseleita vai Rainbow kalaöljyvitamiinikapseleita.

Hinnassa noilla on eroa ja rainbow on halvempaa. Onko laadullista eroa näillä kahdella valmistajalla vai voiko huoletta tyytyä halvempaan versioon samasta aineesta?

Omega-3:sta siis molemmissa.

editti kapseleita ei tabuja :D

Täällä menee seuraavaa.
mivitotal plussaa 30-50ml,
2 kpl vitamar kapseleita
500mg magnesiumia,
Sinkki en muista oliko 15 vai 30mg
lisäk c-vitamiinia fiilispohjalta, palkkarin yhteydessä yms joku 0,5-2g päivä.
Hyvin noilla päässy ainakin tähän asti.. tiiä sit onks liikaakin jotain?
Tos mivitotalissa on kyl aika paljon tavaraa.. :D

Itse vetelen. monivitamiini tabuja, c-vitamiinia, kromia ja sinkkiä.

Itse napostelen päivittäin:
2xmultivita tbl
2x C-vitamiini tbl (olisko á 500g)
2x kalaöljy kapseli
magnesiumia (välillä diasporaalia ja välillä toista merkkiä, toinen nopeasti imeytyvä ja toinen hitaasti)
kalkkia (mankku ja kalkki kimpassa)

Lisäksi käytän ruokavaliossani suolaa ihan kiitettävästi. Nyt kysymys koskeekin kramppeja, eli kesän selvisin hyvin ilman kramppeja ja samat vitskut yms. oli käytössä. Nyt kramppien määrä on lisääntynyt taas, herään mm. yöllä kauheisiin pohjekramppeihin ja hikisen liikunnan jälkeinen venyttely on tuskaa kramppien takia.

Eli tiedättekö jotain pillerimuotoista valmistetta, josta kroppa sais mineraaleja, jotka hikoilun myötä kropasta lähtee, jolla voisi noita kramppeja hillitä??

Onkos mitään merkitystä syökö möllerin kalanmaksaöljykapseleita vai Rainbow kalaöljyvitamiinikapseleita.

Hinnassa noilla on eroa ja rainbow on halvempaa. Onko laadullista eroa näillä kahdella valmistajalla vai voiko huoletta tyytyä halvempaan versioon samasta aineesta?

Omega-3:sta siis molemmissa.

editti kapseleita ei tabuja :D

On. Avainsanana EPA- (ja DHA-)pitoisuudet. :) Kyllä se kallistuu tuonne kalaöljyn puolelle, kuten usein. Tuossa alla ihan näppärä taulukko, johon on koottu kaupallisia kalaöljyvalmisteita. Löytyy myös nuo kaksi mainittua tuotetta:

http://www.luontais.info/ravintolisat.pdf

Joten woimanpesä on hyvä vaan ja jatkaa niiden halpiskapseleiden napsimista. :kippis1:

Tulee otettua päivittäin:
1x Twinlabin Daily One monivitamiini (kaikki tärkeimmät vitskut)
2x 500mg E-EPA
2x Helokkiöljy (GLA+E) -kapseleita
ja sitten satunnaisemmin magnesiumia, kalsiumia ja rautaa, ja tietysti c-vitamiinia.

Daily onea tullu syötyä joku puolvuotta, mulla vaan välillä lentää jostain syystä laatta noista jos ei oo ehtiny kulua tarpeeks aikaa edellisestä ruokailusta, eli tyhjään mahaan en oo noita pystyny ottaa.
Nyt löysin tälläsen: Ultimate Nutrition - Super Complete capsules 270kaps. Kellään kokemuksia? Purkki tollasta 44,90e, eli kestäis 9kk jos ottaa yhen päivässä, oisko vihdoinki korvaaja sille vanhalle vitamaxille.

Optimum Nutritionin Opti-vitesta on otettu vaikka täytyy poistaa toi kapseliosa ja syödä pelkkä jauhe ku ei tunnu oikeen imeytyvän muuten van tulee laatta.

-vitamaxia otan jokapäivä (vahvempaa versiota) ja just tuli life extensionin "two-per-day tablets" ja "super omega-3"
- E-epa 1000-2000mg päivässä
-kalsium 500-1000mg
-Joskus otan c-vitamiinia ja magnesiumia lisäksi

En ainakaan löytän et onks kukaa kysyn et miltäs noi rainbown monivitamiini-kivennäistabletit näyttää jonkuu ammattilaisen mielest?

Sisältö:
A-vitamiinia 800 µg (100 %)*
B1-vitamiinia 1,4 mg (100 %)*
B2-vitamiinia 1,6 mg (100 %)*
B6-vitamiinia 2,0 mg (100 %)*
B12-vitamiinia 1 µg (100 %)*
C-vitamiinia 60 mg (100 %)*
D-vitamiinia 5 µg (100 %)*
E-vitamiinia 10 mg (100 %)*
Biotiinia 150 µg (100 %)*
Foolihappoa 200 µg (100 %)*
Niasiinia 18 mg (100 %)*
Pantoteenihappoa 6 mg (100 %)*
Mangaania 2,5 mg (63 %)*
Rautaa 4,2 mg (30 %)*
Jodia 150 µg (100 %)*
Seleeniä 50 µg (63 %)*
Kromia 50 µg (42 %)*

Ei varmaankaa kovin hyvät statsit? Tänää kävin ostaas bioteekin duo e-epa+e-dha 650mg. Nyt vaa tarvis viel ton vitsku puolen kuntoo.

En ainakaan löytän et onks kukaa kysyn et miltäs noi rainbown monivitamiini-kivennäistabletit näyttää jonkuu ammattilaisen mielest?

Sisältö:
Niasiinia 18 mg (100 %)*
Mangaania 2,5 mg (63 %)*
Rautaa 4,2 mg (30 %)*
Jodia 150 µg (100 %)*
Seleeniä 50 µg (63 %)*
Kromia 50 µg (42 %)*

Ei varmaankaa kovin hyvät statsit? Tänää kävin ostaas bioteekin duo e-epa+e-dha 650mg. Nyt vaa tarvis viel ton vitsku puolen kuntoo.

Eipä noissa nykyään ole ainakaan usein "saantisuosituksia" ylittäviä annoksia, ostat noita vaan ja syöt sitten useamman tabletin.

Sisältö:
Niasiinia 18 mg (100 %)*
Mangaania 2,5 mg (63 %)*
Rautaa 4,2 mg (30 %)*
Jodia 150 µg (100 %)*
Seleeniä 50 µg (63 %)*
Kromia 50 µg (42 %)*

Vesilintua tommosella. Ihan naurettavan pienet määrät treenaavalle ihmiselle. Ei riitä vaikka ottaisit kahta päivässä. Esim. B-vitamiineja todella pienet määrät. Kannattaa satsata kunnon tuotteisin. :thumbs:

Niin noista kunnon tuotteista. Itse olen ainakin aika pihalla kaiken mailman tabuista ja kapseleista. Tässä nyt yrittänyt hiukan tietoa kerätä, mitä sitä oikein kannattaisi naamaan pistää. En halua alkaa ihan hifisteleen, mutta kaippa sitä olisi jo aika naamaan muutakin heittää kun palkkari.

Kalaöljykapseleita varmaankin kannattaa ainakin ostaa? Ja niitä pari naamaan päivässä. Mutta mitä muuta kannattaisi? Niin ja tällä hetkellä menee heraa ja maltoa.:rolleyes:

Niin noista kunnon tuotteista. Itse olen ainakin aika pihalla kaiken mailman tabuista ja kapseleista. Tässä nyt yrittänyt hiukan tietoa kerätä, mitä sitä oikein kannattaisi naamaan pistää. En halua alkaa ihan hifisteleen, mutta kaippa sitä olisi jo aika naamaan muutakin heittää kun palkkari.

Kalaöljykapseleita varmaankin kannattaa ainakin ostaa? Ja niitä pari naamaan päivässä. Mutta mitä muuta kannattaisi? Niin ja tällä hetkellä menee heraa ja maltoa.:rolleyes:

Itse vedän aamuisin Twinlabin daily one -monivitamiinin ja kalaöljyt (nestemäinen = halvempi). Päivänmittaan pari kolme lusikallista pellavansiemenöljyä (joista viimeinen lusikallinen ennen nukkumaanmenoa) ja treenien jälkeen c-vitamiinia.

Tuohon päälle soijaproteiinia yms. palkkarina tai sellaisenaan nostamaan proteiinin määrää. Maitotuotteet ei jostain syystä toimi mulla (kaasuuntuu :david: :D).

Tuskin tämä vielä hifistelyä kuitenkaan on, vaan itsestänsä huolen pitämistä. Tärkeitä ainesosia elimistölle vaikkei edes treenaisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom