Vitamiinit ja mineraalit

aamu: 1000mg c-vitamiini, 350mg magnesium, 30mg sinkki, 20mg d-vitamiini

ilta: 1000mg c-vitamiini, 350mg magnesium, 30mg sinkki, 40mg d-vitamiini, b-vitamiinit (jokin pitkävaikutteinen tabu, pitoisuudet vaihtelee hieman merkistä riippuen)

Kertokaa fiksummat mitä muuttaisitte? onko aamulla otettu sinkki "turhaa"? onko 60mg liikaa, riittääkö 30mg? kalanmaksaöljy/kalaöljykapselit mukaan? kumpi on parempi vaihtoehto, öljy vai kapselit?

b-vitamiini illalla vai aamulla? tuleeko d-vitamiinia liikaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse otan ainoastaan Mivitotal Plus (löytyy fitnestukulta ja terveyskaupoilta), sisältää varmasti kaikki (magnesium, sinkki, d- ja b-vitamiinit jne) mitä tarvitsee jos muutenkin syö hyvin. Omega-3 saa kun syö kalaa kolme kertaa viikossa.

Itse otan ainoastaan Mivitotal Plus (löytyy fitnestukulta ja terveyskaupoilta), sisältää varmasti kaikki (magnesium, sinkki, d- ja b-vitamiinit jne) mitä tarvitsee jos muutenkin syö hyvin. Omega-3 saa kun syö kalaa kolme kertaa viikossa.

Kolmoset kunnossa ja mivitotal sinänsä ajaa asian oikein hyvin mutta tossa vielä D-vitamiinin tarpeesta lisäpäänvaivaa http://www.pakkotoisto.com/showthread.php?55931-D-vitamiini-(EI-ALENNUSKOODEJA-TAI-TILAUSJUTTUJA)

Magnesium on oksidimuodossa = PASKAA
Sinkki on glukonaattimuodossa = PASKAA
D-vitamiini on D2:sta = PASKAA
B-vitamiineja aika niukasti, ja a-vitamiini betakaroteenia.
..muita en jaksanu edes tarkistaa.

Multivitamiinitabletti
50µg d-vitamiinia
4kpl kalaöljykapseleita

Ylemmät aamuisin, joskus illalla otan magnesium-tabletin.

Itsellä menee seuraavia valmisteita:

Aamulla: 1kpl monivitamiini (Vidan Multiduo), 50µg D3-vitamiini (Vida), 500mg C-vitamiini (Vida), 2kpl kalaöljykapseleita (vaihtelen, tällä hetkellä Triomega)
Illalla: 30mg sinkkipikolinaatti (Vida), 400-500mg magnesiumsitraatti (Solgar), 2kpl kalaöljykapseleita

D3-vitamiini 250µg (10000iu)
Omega-3 EPA 400-1200mg / DHA 200-600mg
Q10 50mg
NAC 650-1300mg
Liver Detoxifier & Regenerator (L-methhionine, milk thistle, L-glutathione, NAC 100mg ym..)
Resveratrol 60-180mg
B6-vitamiini 100-200mg
Sinkki 30-120mg

Tarvittaessa:
5-HTP 100-300mg
Tauriini
MSM

Aamulla:

Monivitamiini
B-vitamiini
Omega-3-kapselit x 2

Ennen reeniä:

C-vitamiini 500mg

Reenin jälkeen:

ALA x 1

Illalla:

Magnesiumsitraatti x 2
D-vitamiini 25µg
Sinkki + b6-vitamiini x 1
Vitamar Lemon Fish Oil ruokalusikallinen

Eihän näiden vitamiinilisien syönti ole mitenkään välttämätöntä jos perusruokavalio on kunnossa eli syö paljon kasviksia, kalaa jne.? Kun itse nyt en käytä muuta kuin kalaöljykapseleita tällä hetkellä ja talvella D vitamiinia :D vai olisiko jtn vitamiinilisää mikä kannattaisi ottaa silti purkista, kun tässä näitä teidän vitamiiniarsenaalia katson, niin aika paljon vedätte kaikenlaista :D

Ihmettelen myös teidän pillereiden syönti, hirveitä määriä. Itse vedän aamuisin 1 Multi Tabs:sin ja illalla sitten 1 magnesium plus pillerin. Olen ollut laihiksella pian 3kuukautta ja mitään suurempaa väsymystä/ mitään muuta en ole todellakaan huomannu. Syön paljon vihanneksia ja maitotuotteita päivittäin, mutta silti ihmettelen kun jotkut vetää esim 2tai 3 multitabsii päivässä

Ihmettelen myös teidän pillereiden syönti, hirveitä määriä. Itse vedän aamuisin 1 Multi Tabs:sin ja illalla sitten 1 magnesium plus pillerin. Olen ollut laihiksella pian 3kuukautta ja mitään suurempaa väsymystä/ mitään muuta en ole todellakaan huomannu. Syön paljon vihanneksia ja maitotuotteita päivittäin, mutta silti ihmettelen kun jotkut vetää esim 2tai 3 multitabsii päivässä

Multitabsissa on kaikki vitamiinit niiden huonoimmin imeytyvässä muodossa, joten hyöty on todella olematonta. Tuo magnesium plus sisältää magnesium oksidia, josta on todettu huimat 4.. NELJÄ prosenttia imeytyvän :D

Itse en ole ikinä syönyt mitään lisävitamiineja, vaikka harrastankin reippaasti urheilua. Runsaasti hyvää ja terveellistä ruokaa, vettä ja unta. Virtaa riittää, paikkoja ei säre, ja olin viimeksi kipeänä kolme vuotta sitten. Mielestäni ihan hyvä osoitus siitä, etten noita lisätabuja kaipaa.

Tulipas tilattua iso läjä vitamiineja, päivän setti näyttää nyt tältä:

Monivitamiinitabletti
C-vitamiinia 1000 mg
B6-vitamiinia 8 mg
D3-vitamiinia 42,5 mcg
Sinkkipikolinaatti 30mg
Magnesiumsitraatti 300mg
Kalsium 800mg

Sinkki, magnesium ja B6-vitamiini menee huiviin ennen nukkumaanmenoa, muut menee aamulla.

2dl mustikkaa
1 banaani
kourallinen mansikoita

näillä mennään. Aamulla ei safka uppoo ikinä niin marjat ja hedelmät auttaa jaksamaan.

edit. tosin talvella d vitamiinia purkista:jahas:

Noo kyllähän se hyvä varmaan on, mutta kun ajattelin vain että tarttisko sitä sitten itekin alkaa napsimaan jos jonkin moista vitamiinia purkista, kun tosiaan tällä hetkellä ei tuu otettua kun kalaöljykapseleita..

Noo kyllähän se hyvä varmaan on, mutta kun ajattelin vain että tarttisko sitä sitten itekin alkaa napsimaan jos jonkin moista vitamiinia purkista, kun tosiaan tällä hetkellä ei tuu otettua kun kalaöljykapseleita..

Ei kannata ottaa mallia mun "aamupalasta"..

Sinkki
B-vitskut
D3-vitsku
kalaöljy
magnesium

Noilla pärjää helvetin hyvin..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom