Virallinen pätemisthread. Täällä kaikki voivat olla mestarivalmentajia ja guruja!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja korpipaa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllä on kevyttä helinää. Ihmisten täytyy aina valita joku vitun puoli. Ja koska hulkki on niin vitun vihreä, niin on helppo vaan trollailla mukana. Ylipäänsä on ihan sama ketä on oikeassa, omasta mielestään kaikki kuitenkin ovat, tulevat aina olemaan. Vaikkakin Archeyltä tuli järkeviä perusteluita.

Milläs opeilla se Weakki on reenannu ku 8 vuotta on täynnä ja hauista 40 kilolla ja penkki alle 130kg? ;)
Ei varsinaisesti liity sinuun joten no hard feelings mutta itsehän olen treenannut säännöllisen epäsäännöllisesti viimeisen 9vuoden ajan ja tällä hetkellä tulokset näyttää kutakuinkin samalta mistä vihjailet Weakillle :)

Juttelin siis viikko sitten baarissa erään naisen kanssa kun olin juhlistamassa syntymäpäiviäni. Taisin heittää jotain random piilovittuilua tälle muijalle josta tämä sitten ilmeisesti otti nokkiinsa. Keskustelu meni kutakuinkin näin.

Nainen: - Miten kauan oot käyny salilla?
Minä: - Oisinko jonkun 8-9 vuotta?
Nainen: - No ei se kyllä siltä näytä!
Minä: - Kävikö sulla mielessä että siellä salilla voi käydä muussakin käyttötarkoituksessa kuin kasvaa 130kiloiseksi liharekaksi?
Minä: - Minulla ei ole pienintäkään tarvetta/mielenkiintoa kasvaa sellaiseksi ja olen omasta mielestäni saavuttanut optimipainoni 75kg jota ei ole tarkoitus nostaa juurikaan.
Tässä vaiheessa muija meni hiljaiseksi eikä enää puuttunut kyseiseen aiheeseen sen koommin vaan jatkoi jostain muusta vittuilun yritystä...

Eli siis lyhyesti tiivistettynä kaikilla ei ole tarve/tavoite kasvaa miksikään massa monsteriksi vaan siellä salilla voi olla muitakin tarkoituksia kuin edellä mainittu asia. Ja kyllä, minäkin olen kynis joka veivaa hauista 40kg:lla ja nostaa penkistä alle 130kg... So what? Hauis sarjapainoissa itseasiassa en ole koskaan päässyt tuon painon yli oikeestaan järkeviin sarjapainoihin joskin penkistä olen yli 130kg ottanut. Ehkä minulla on paskat geenit ja säännöllisen epäsäännöllinen treenihistoriani loukkaantumiseen/muiden sosiaalisten aktiviteettien/fyysisten töiden myötä on hieman haitannut harrastelua, mutta eipä minun tavoitteenikaan ole viimeisen 5vuoden aikana ole ollut pitää enää massakausia jne. Kyllä väitän myös silti että itse esim tiedän paljon miten pitäisi treenata ja mikä treeni itsellle toimii.

Kiitos ja anteeksi!

No joo, tietysti kukin tyylillään, mut on se outoa jos 8 vuotta vääntää ja hauista tekee 40 kilolla tiukasti? Ite läpsytelly 5 kuukautta ja 50 kilolla tulee puhdasta sarjaa, ja en pidä itseäni minään geenifriikkinä todellakaan.

No joo, tietysti kukin tyylillään, mut on se outoa jos 8 vuotta vääntää ja hauista tekee 40 kilolla tiukasti? Ite läpsytelly 5 kuukautta ja 50 kilolla tulee puhdasta sarjaa, ja en pidä itseäni minään geenifriikkinä todellakaan.

Se taas ei ole yhtään outoa, että 5kk treenillä tekee 50 kilolla ja LUULEE tekevänsä puhdasta sarjaa.

:face:

Se taas ei ole yhtään outoa, että 5kk treenillä tekee 50 kilolla ja LUULEE tekevänsä puhdasta sarjaa.

:face:

Ei se ole luulemista. Monilla on vaan hauisliikkeet sellasia et ei uskalleta laittaa painoa lisää, vaikka muissa liikkeissä kyllä on kaikki progressiot käytössä. Mä alotin pelkällä tangolla ja lisään aina 2,5kg kun tulee kolme kasia helposti. Jos jauhat aina sen saman 3x10 vuodesta toiseen samalla painolla ni ei siinä kehity. Mulle se tosin on ihan sama miten te treenaatte mut mä teen näin ja hyvältä tuntuu. Voin ottaa videota jossain vaiheessa toki, niin saadaan stoppi paskanjauhannalle.

Right... no joo, mul on tuo reenipäivyri kyl mist voi tsiigaa miten ne touhut menee. Tehkää te vaan niitä penkkejänne ja habojanne vaikka 4 kertaa viikossa, eihän se natulihas kasva ellei joka päivä tee samoja reenejä.

Sit ihan kyssäri, mistä johtuu et ristiselkä tulee kipeeks kun tekee istumaannousuja? Varsinkin jos pitää kädet niskantakana.

Koeta nyt vaikka ensin tehdä tuota selkä seinää vasten, hidastaen alas laskua ja katso paljonko painot tippuu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Koeta nyt vaikka ensin tehdä tuota selkä seinää vasten, hidastaen alas laskua ja katso paljonko painot tippuu.

Oon joskus tehny 40 kilolla tolla tyylillä, mut sattu jotenki kyynärtaipeisiin. Tos tangolla on sen takia jotenki paremman tuntunen. :) Toi on kyl tehokas metodi tosin.

Onko lakipisteellä joku 5kk hauisprogressiokausi menossa vai tarkotitko että sulla on treenitaustaa kokonaisuudessaan 5kk?

On joo. Siis 5kk oon reenannu, koko kroppaa tasasesti aikalailla 4 jakosella ohjelmalla. Ennenku joku sanoo RHP ni mulla on esim. rinnalle 9 sarjaa ja jaloille 18.

T101 luulis sulta tulevan järkevämpää tekstiä? Kysyin että MIKSI ALASELKÄ KIPEYTYY KUN TEKEE ISTUMAANNOUSUJA? Se kipu alkaa jo liikkeen aikana.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
On joo. Siis 5kk oon reenannu, koko kroppaa tasasesti aikalailla 4 jakosella ohjelmalla. Ennenku joku sanoo RHP ni mulla on esim. rinnalle 9 sarjaa ja jaloille 18.

T101 luulis sulta tulevan järkevämpää tekstiä? Kysyin että MIKSI ALASELKÄ KIPEYTYY KUN TEKEE ISTUMAANNOUSUJA? Se kipu alkaa jo liikkeen aikana.

Sun alaselkä on heikko. Eikä sitä paranna ainakaan yhtään että teet tangolla keskivartaloa apuna käyttäen hauiskääntöjä. Istumaannousu ottaa vatsojen lisäksi kaikkiin keskivartalon lihaksiin.

Selänojennus, mave, hyväähuomenta -liike auttaa kunhan tekee oikealla tekniikalla ja järkevillä painoilla.

Kun tätä threadia on hetken lukenut niin viime sivujen perusteella seuraavaksi ketjun nimeksi voisi muuttaa virallinen RHP thread siihen tämä näyttäisi olevan menossa.

kuvaus:

Tässä threadissa se joka penkkaa/tekee hauiskääntöjä isoimmalla painolla (mieluiten mahdollisimman lyhyellä treeni historialla) On kaikista mahtavin kaikkitietäjä jota ei pidä kyseenalaistaa missään tapauksessa.

Kun taas ne jotka ovat treenanneet useamman kuin 2 vuoden saavuttamatta 200kg penkin ja 80kg hauis käännön sarjapainot voivat pitää turpansa tukossa, eivät yksinkertaisesti voi tietää mistään mitään ja lopettaa salillakäynnin koska penkki ja hauis, nuo jumalalliset absoluuttisen voiman mittarit ovat tavoitteista riippumatta tärkeimmät asiat koko maailmassa. :david:

Nyt myös vatsojen treenaamisesta tuli juttua tähän threadiin. Täydellistä!

Itsellä oli sama juttu että alaselkä kipeyty kun teki istumaannousuja. Kuten tuossa yläpuolella jo mainittiin niin johtuu heikosta alaselästä. Mulle fysioterapeutti sanoi, että alaselkä on heikko suhteessa vatsalihaksiin ja kun aloin treenaamaan enemmän alaselkää (mavea), niin loppu nuo kivut istumaannousuja tehdessä.

Tämä on pätemisthread... ei tarvi olla mitään järkevää sanottavaa kommentoidakseen.

Alaselän kipeytyminen istumaannousuissa johtuu mahdollisesti...
a) heikosta alaselästä ja/tai voimaepätasapainosta alaselän ja vatsan lihaksien kesken ja osasyynä luultavasti myös keskivartalon "syvien lihasten" heikkous tai puutteellinen aktivoituminen
b) tekniikkavirheestä eli selän tulisi pyöristyä istumaannousuissa koko matkaltaan (myös alaselästä), koska tällöin nikamavälit aukeaa eikä painu kasaan, kuten jos suoralla alaselällä nousee
c) liian kireästä lihaksistosta alaselän alueella, jolloin niillä ei ole edes mahdollisuutta toimia oikein liikettä tukien ja usein myös kireistä takareisistä/pakaroista eikä pelkästään selästä

Back
Ylös Bottom