Virallinen pääsykoethread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hoku
  • Aloitettu Aloitettu
Dodi :D Meinaatko jo tänä vuonna alottaa vai armeijaan ensin?

Ajattelin tänä vuonna aloittaa opiskelun jo. Suunnittelin, että joku pieni opiskelukokonaisuus tähän syksylle. Sitten olisin kirjoilla TTY:llä, eikä ketään siellä kiinnosta, vaikka katoan armeijaan. Tammikuussa olisi tosiaan lähtö, niin hyvin pitäisi ehtiä opiskella. Kuinkas sinä meinasit..?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Helsinkiin enkä Turkuun päässy, mutta pääsin Joensuuhun. Pääasia, että johonkin ja ihan hyvillä mielin tässä Joensuuhun lähetään, tosin vasta syksyllä 2008.
Hahahaaa... Tervetuloa tänne! :D Mikrovillus lämmittää mieltäsi opiskeluaikana :)

Ajattelin tänä vuonna aloittaa opiskelun jo. Suunnittelin, että joku pieni opiskelukokonaisuus tähän syksylle. Sitten olisin kirjoilla TTY:llä, eikä ketään siellä kiinnosta, vaikka katoan armeijaan. Tammikuussa olisi tosiaan lähtö, niin hyvin pitäisi ehtiä opiskella. Kuinkas sinä meinasit..?

Vasta armeijan jälkeen alotan, eli syksyllä 2008 :F Ainaki toivottavasti, josseivät pistä mua olemaan vuotta siellä armeniassa :D Nyt oon vaan töis tammikuuhun asti :F
Paljo oli muuten pisteitä sulla? Ootko saanu sen kirjeen sieltä jo? Ja millos se opiskelupaikka pitikää hyväksyä & miten?

Vasta armeijan jälkeen alotan, eli syksyllä 2008 :F Ainaki toivottavasti, josseivät pistä mua olemaan vuotta siellä armeniassa :D Nyt oon vaan töis tammikuuhun asti :F
Paljo oli muuten pisteitä sulla? Ootko saanu sen kirjeen sieltä jo? Ja millos se opiskelupaikka pitikää hyväksyä & miten?

Jaajoo. Kannattaa varmaan ilmoitella, että olet poissaoleva ja sopia se? Sitä kun ei koskaan tiedä kauanko nuo säilyttää opiskelupaikkojaan :-p Aluksi minunkin piti olla töissä syksy, mutta varmempi se on opiskelupaikan kannalta jotain tehdä tässä ennen lähtöä.

Mmm, pisteitä oli 34,77. Oli vähän pelivaraa rajaan siis. Kirjettä en ole saanut vielä ainakaan, mutta eiköhän se maanantaina tule. Siinä kirjeessä on DIAn mukaan ohjeet opiskelupaikan hyväksymiseen sitten.

Kiitosta kiitosta! Minkäslainen meno Joensuussa on? Luennoilla istutaa foliohattu päässä ja puolet porukasta on puunhalaajia :D
Joensuulaisena voin sanoa, että puunhalaajia on ainakin ihan liikaa :D Aika rauhallista on yleensäkin meno täällä päin. Toki opiskelijabileitä on ja riittää, mutta kaupunkina aika mitäänsanomaton paikka. Kyllä täällä viihtyy, jos pitää pienestä kaupungista ja Kuopion koko hirvittää ;)

Joensuulaisena voin sanoa, että puunhalaajia on ainakin ihan liikaa :D Aika rauhallista on yleensäkin meno täällä päin. Toki opiskelijabileitä on ja riittää, mutta kaupunkina aika mitäänsanomaton paikka. Kyllä täällä viihtyy, jos pitää pienestä kaupungista ja Kuopion koko hirvittää ;)

hehe :D Nooh itse olen tulossa samankokosesta kaupungista ( about 60 000 ihmistä) niin shokki ei ole kova. Joensuu on vaan siellä susirajalla ja talvella on kuulemma kylmä ja lunta pitkään.

Jaajoo. Kannattaa varmaan ilmoitella, että olet poissaoleva ja sopia se? Sitä kun ei koskaan tiedä kauanko nuo säilyttää opiskelupaikkojaan :-p Aluksi minunkin piti olla töissä syksy, mutta varmempi se on opiskelupaikan kannalta jotain tehdä tässä ennen lähtöä.

Mmm, pisteitä oli 34,77. Oli vähän pelivaraa rajaan siis. Kirjettä en ole saanut vielä ainakaan, mutta eiköhän se maanantaina tule. Siinä kirjeessä on DIAn mukaan ohjeet opiskelupaikan hyväksymiseen sitten.

Jees, ilmotan varmaan samalla ku hyväksyn sen opiskelupaikan...

Kiitosta kiitosta! Minkäslainen meno Joensuussa on? Luennoilla istutaa foliohattu päässä ja puolet porukasta on puunhalaajia :D
Hmm luennot riippuu niin paljon luennoitsijasta. Samassa salilla ollaan nukuttu luento ja ihmetelty miten 2h meni niin nopeasti, kun oli mielenkiintoista juttua.

Eikä täällä juuri mitään puunhalaajia mun mielestä ole. Tai ovat ainakin vaiti natsin näköisen jätkän lähellä.

mä olin Haaga-Helian International businessin pääsykokeissa ja "heittämällähän" se meni läpi :D Eli tää tyttö lukee pasilassa bisnisihmiseks ens syksystä lähtien ^_^

Muuten kun ainoastaan yhden paikan saa ottaa vastaan samana vuonna. Niin miten menetellään, jos minä nyt otan tuon Oulun paikan vastaan ja siirrän opiskelun aloittamista vuodella, niin voisinko hakea vielä tuohon kiinteistötalouteen ensi vuonna?

Jos lykkäät opintojen aloittamista vuodella, luulisin että virallisesti sä otat opiskelupaikan vastaan syksyllä 2008 jolloin et voi ottaa vastaan toista paikkaa. Eri asia on, miksi lykkäät opintojen aloittamista? Voithan ottaa paikan vastaan nyt, maksaa satkun, olla tekemättä mitään ja hakea ensi vuonna toista paikkaa. Näin sulla ainakin on oikeus ottaa ensi vuonna toinen paikka vastaan - opiskelupaikan hyväksyminenhän ei velvoita opiskelemaan... Kannattaa soittaa tiedekuntaan ja kysyä vielä.

En päässy sisään. Kattelin niitä arvosteluperusteita, ni vastaustekniikassa meni ihan ennustusten mukaan jonkun verran pisteitä. Turha se on kuitenkin selitellä :)

Mut onnittelut Lassesa ja anticatabolic! Noilla pisteillä mentiin kirkkaasti sisään.

oliskohan täällä ketään joka aikoo hakeutua opiskelemaan ensihoitaja AMK tai joku joka jo opiskelee kys alaa?pääsykokeista jne olisin kiinnostunut tietämään...

Itse olen vasta ensi vuonna hakemassa, mutta voin koittaa jelppiä kertomalla sen vähän mitä tiedän:):
-Useimpiin kouluihin sisäänpääsyprosentti noin 10 (n.200 hakijaa, n.20 otetaan sisään). Ei kuitenkaan kannata lannistua jos ei kutsua opiskelemaan tule pääsykokeiden jälkeen, peruutuksia ja opintojen keskenjättämisiä/lykkäämisiä tulee joka vuosi, joten jonostakin voi päästä sisälle:)
-Osassa kouluista fyysiset testit kirjallisten lisäksi, ei kuitenkaan mitkään yyber-rankat (kuulemma peruskuntoinen pääsee helposti läpi, ainakin mies)
-Kirjatentti (luettavaa apaut 500 sivua muistaakseni, Hoitotyön etiikka + pari kappaletta Ihmisen fysiologia & anatomia:sta)
-Psykologisia monivalintakysymyksiä n.300-350
-Ruotsin, suomen ja englannin luetunymmärtäminen tai vastaava testi
-Matikka- ja logiikkatehtäviä
-Luovuustesti (esim. keksi jollekin arkiselle tavaralle uusi käyttötarkoitus)
-Ohjeidenymmärtämistesti
-Ryhmätilannetesti (ai hitto, vai oliko se sittenkin vaan Poliisikoulun pääsykokeissa?!:D)
-Psykologin/opettajan tai vastaavan tekemä haastattelu

Pääsykokeet vaihtelee tosiaan kouluittain, joissain painaa haastis ja siitä saadut pisteet enemmän kuin kirjalliset testit. Koulumenestyksestähän saa sitten ihan kivasti pisteitä heti kärkeen, jos on viitsinyt edes vähän siellä lukiossa/amiksessa/vastaavassa penkkiä kuluttaa...

Ja nämä on sitten kuulopuheita kaikki:david:, tarkentakaa jos jollain on henk.koht. kokemuksia.

Mä sain jo jokunen viikko sitten kielteisen vastauksen Helsingin yliopiston Valtiotieteellisestä (valtio-opin puolelta). Olipa yllätys, kun kirjaakaan en ollut vielä silloin hommannut.

Ensi vna. uusiksi (ja tosissaan).

Nostelenpa hieman. Osaako kukaan valaista, että minkälaiset ovat liikunnanohjaajan valintakokeet Kajaanin AMK:ssa? Erityisesti nuo liikuntatestit kiinnostavat (yllättäen :D ).

Onko kellään kokemuksia/tietoa, millaiset pääsykokeet on yleisesti farmaseutin tutkintoon?

Tästä on ehkä kirjoitettu jo, mutta en jaksa koluta koko ketjua läpi siinä toivossa, että löytäisin vastauksen kysymykseeni :rolleyes:

Onko kellään kokemuksia/tietoa, millaiset pääsykokeet on yleisesti farmaseutin tutkintoon?

Tästä on ehkä kirjoitettu jo, mutta en jaksa koluta koko ketjua läpi siinä toivossa, että löytäisin vastauksen kysymykseeni :rolleyes:

Ei liian vaikeat. On aineistokoe, jossa siis luetaan ensin jokin artikkeli, artikkeli laitetaan sivuun ja annetaan esseetyylinen kysymys. Mulla meni se aivan päin persettä vaikka proviisorikurssille pääsin.

Sitten on monivalinta sen ihmisen fysiologia - kirjan pohjalta, seassa on jotain peruskemiaa, jotka muistaakseni olivat myös kirjassa.

Lisäksi on fysiikan ja kemian koe. Mun sisäänpyrkimisvuonna kemia oli yybervaikea ja fysiikka yyberhelppo. Näistä valittiin parempi suoritus. Fysiikalla kait sisään pääsinkin sitten(vaikken lukenutkaan niin paljon kuin kemiaa), kovin moni ei sillon fysiikkaa kokeillut kun viimeisenä kokeena oli.

Tuossa on näköjään vanhoja kuulusteluja:
http://www.helsinki.fi/farmasia/valinnat/vanhat.htm

JA hae ihmeessä proviisoriksi suoraan. Ei tarvitse olla ruudinkeksijä tai himolukija että tuonne pääsee. Itse tutkintokaan ei todellakaan ihmeitä vaadi. Jos ei kiinnosta enää lukea farmaseutin tutkinnon suoritettua niin jätät sitten siihen.

Toivottavasti tiedät mitä apteekkityö on, jos siis sinne suuntaan haluat. En ole tavannut kovin montaa ihmistä joka siitä kovin innoissaan olisi. Voihan sitä lääke-esittelijäksikin päästä tai teollisuuteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom