Virallinen pääsykoethread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hoku
  • Aloitettu Aloitettu
Mimmones on fysioterapian valintakokeen kirjallinen tehtävä?

Elyna, voin huomenna kertoa jotain tarkempaa. Mun valintakoe on kylläkin Porissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tää odotus syö eniten... vaikka kokeet tuntui menneen ihan hyvin, silti pyörii päässä koko ajan kauhuskenaariot siitä miten pääkallolinnassa istuvat arvostelijat juovat vahingossa huonoa viiniä ja päättävät kostaa seuraavalle koepaperille rokottamalla jokaisesta kirjoitusvirheestä kolme pojoa. No, enää 5 päivää ennenkuin pisteet tulevat DIA:aan...

No olipas se koe. AMK:n tekniikan ja liikenteen siis.

Mietiskelin, että karkeasti ehkä noin 25 pistettä 35:stä irtoaa. Yhteispisteet olis ehkä kutakuinkin 60/100 sitten varmaankin. Onkohan tällä tsäänssiä päästä tietotekniikkaa lukemaan (Ouluun)? :confused:

Jännittää, mutta onneksi valmistautuminen on vihdoin ohi.

Tää odotus syö eniten... vaikka kokeet tuntui menneen ihan hyvin, silti pyörii päässä koko ajan kauhuskenaariot siitä miten pääkallolinnassa istuvat arvostelijat juovat vahingossa huonoa viiniä ja päättävät kostaa seuraavalle koepaperille rokottamalla jokaisesta kirjoitusvirheestä kolme pojoa. No, enää 5 päivää ennenkuin pisteet tulevat DIA:aan...
Täälläkin odotellaan kauhulla tuloksia. Kokeet meni kyllä hyvin ja hyvä fiilis jäi, mutta ainahan sitä on voinut jonkun jutun sössiä pahemman kerran. Lisäksi sisään pääsee vaan 50 yli 600:sta, niin silloin vaatii vähän jo onneakin. Viime yönä näin unta, jossa katselin jälkikäteen sitä pääsykoetta. Sitten siinä olikin puolet sellaisia kysymyksiä, mistä en ymmärtänyt yhtään mitään ja mietin ihan kauhuissani, että mitäköhän mä niihin oikein siellä koetilaisuudessa vastasin. Sitten tulin siihen tulokseen, että koe meni päin persettä ja tuloksien odottelun voi lopettaa saman tien. :D

Onko jengi menossa tuonne liikuntatieteellisen pääsykokeisiin ensi viikolla? Vähän alkaa jännittämään, jos itse onkin siellä ihan täys turisti :P

Täälläkin odotellaan kauhulla tuloksia. Kokeet meni kyllä hyvin ja hyvä fiilis jäi, mutta ainahan sitä on voinut jonkun jutun sössiä pahemman kerran. Lisäksi sisään pääsee vaan 50 yli 600:sta, niin silloin vaatii vähän jo onneakin. Viime yönä näin unta, jossa katselin jälkikäteen sitä pääsykoetta. Sitten siinä olikin puolet sellaisia kysymyksiä, mistä en ymmärtänyt yhtään mitään ja mietin ihan kauhuissani, että mitäköhän mä niihin oikein siellä koetilaisuudessa vastasin. Sitten tulin siihen tulokseen, että koe meni päin persettä ja tuloksien odottelun voi lopettaa saman tien. :D
Kyllä, paikka tuli! Syksyllä alkaa matka kohti yliopisto-tutkintoa. On nätti fiilis! :)

Mitäs muuten "Painattomaton keskiarvo" tarkoittaa? Eli onko se siis ihan perus keskiarvo eli esim. 100 pistettä / 50 ainetta?

No olipas se koe. AMK:n tekniikan ja liikenteen siis.

Mietiskelin, että karkeasti ehkä noin 25 pistettä 35:stä irtoaa. Yhteispisteet olis ehkä kutakuinkin 60/100 sitten varmaankin. Onkohan tällä tsäänssiä päästä tietotekniikkaa lukemaan (Ouluun)? :confused:

Jännittää, mutta onneksi valmistautuminen on vihdoin ohi.

Tampereelle pääsisit ainakin noilla tuloksilla heittämällä sisään.

Tämä tyttö olis menossa liikuntalääketieteen pääsykokeisiin jyväskylään, onko ketään jolla olis tietoa millasia koekysymykset ovat? En löydä mistään aiempia kokeita :confused: kuinka kova taso kokeissa on? Hakijamäärät ainakin tuplaantunut vuosien varrella, johtuen ehkä siitä että nyt sinne voi hakea myös vain ylioppilastutkinnon pohjalta...

Tämä tyttö olis menossa liikuntalääketieteen pääsykokeisiin jyväskylään, onko ketään jolla olis tietoa millasia koekysymykset ovat? En löydä mistään aiempia kokeita :confused: kuinka kova taso kokeissa on? Hakijamäärät ainakin tuplaantunut vuosien varrella, johtuen ehkä siitä että nyt sinne voi hakea myös vain ylioppilastutkinnon pohjalta...
Muakin kiinnostais tämä, liikuntalääketiedettä hain itsekin opiskelemaan. Se ei tosin ole mulle se ensisijainen vaihtoehto..

Maanantaina olis ekat pääsykokeet, kymmenesosa kirjasta jo luettu! En voi käsittää miten tuo voi olla niin vastenmielistä touhua, vaikka normaalisti tykkään lukea kirjoja.. No, onneksi nämäkään ei ole sen "ensisijaisen" alan pääsykokeet vielä.

Jykylään journalistiikan pääsykokeisiin olis itellä matka, onko muita?
Kirja kertaalleen luettu, pitää alotella toinen lukukerta ja tehä vähän muistiinpanoja, että alkas jotain jäämään päähänkin.

VAKAVAn tuloksia odotellaan.

Kuinka paljon te muut luette ja minkä verran teillä on luettavaa? Itelläni ei edes paljon sivuja kerry "koealueesta", mutta kyllä mulle jää päähän asiat 2-3 lukukerralla ja siinä ohessa teen ite kirjallisia muistiinpanoja eli työstän sitä tekstiä muuten.... kun miettii sitä miten porukka hikoilee kirjastossa päivittäin 8h vetäen hurjia lukumaratoneja ja sen jälkeen ovat lukeneet kirjat läpi 8-10 kertaa(????):jahas:

Kuinka paljon te muut luette ja minkä verran teillä on luettavaa? Itelläni ei edes paljon sivuja kerry "koealueesta", mutta kyllä mulle jää päähän asiat 2-3 lukukerralla ja siinä ohessa teen ite kirjallisia muistiinpanoja eli työstän sitä tekstiä muuten.... kun miettii sitä miten porukka hikoilee kirjastossa päivittäin 8h vetäen hurjia lukumaratoneja ja sen jälkeen ovat lukeneet kirjat läpi 8-10 kertaa(????):jahas:

Hieman riippuu, mutta itse lukeudun niihin jotka lukee päivittäin 6-7h ja tavoitteena on oikis. Sen sijaan tuollaist heitot, että on lukenut kirjat just tasan 8 krt on luonnollisesti jokaikisen kohdalla täyttä bullshittiä, tai ainakin se, joka ihan tiedostaen pyrkii johonkin tiettyyn lukumäärään on ainakin mun mielestä aikalailla idiootti, tai sitten hyvin harvinaislaatuinen poikkeus. Onhan selvää, että kirjojen yleinen selkeys ja taso vaihtelee, ainakin meijän pääsykoekirjoissa, joista kaksi ovat ihan ookoo ja yksi on sitten täyttä paskaa. Sivumääräksi tulee yhteensä ~900. En ite edes voi sanoa, kuinka monta kertaa olen minkäkin kirjan lukenut, enkä edes tajua mitä käytännön väliä sillä on. Jotkut kohdat selailen ja luen varmastikin lähemmäs 40 kertaa, jotkut kohdat taas muistuvat ekalla kerralla ja jotkut on jopa sellaisia, jotka olen tiennyt jo ennestään. Miten tästä siis voi päätellä montako kertaa ne kirjat on lukenut? Kannesta kanteen olen lukenut jokaisen tasan kerran, mutta kerraten ja selaillen, sekä tarkentaen/muistiinpanoja tehden aika helvetin monesti, mutta oletettavasti pätkissä ja "väärässä järjestyksessä".

Väitän, että suurin osa tekee juuri näin kuten minäkin, mutta toki eri opiskelutekniikoita käyttäen (joillekin muistiinpanot tai mind mapit, jolleki korostusten luku, post itit jnejne.) ja tuollainen "lukenut 100 kertaa kirjat" on paskapuhetta, joka vain saatiin soveltamalla lukuaikaa ja ns. heittämällä vaan jonkun lukumäärän hatusta.

Mun pitää kahteen eri pääsykokeeseen lukea, yht. reilu 400 sivua. Kertalukemalla jää päähän mutta aikaa lukemiseen kyllä menee ku on nii tylsää tekstiä. Reilu 30 sivua luettu, vielä pitäis maanantaihin mennessä se 240 jaksaa (Y)

Tiistaina Helsingin yliopistolle geologian valintakokeeseen ja seuraavan viikon torstaina Turun yliopistolle saman alan kokeeseen. Pitäisi hakea perjantaina kirjastosta geofysiikan kirja luettavaksi vkl aikana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom