Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Täälläkin odotellaan kauhulla tuloksia. Kokeet meni kyllä hyvin ja hyvä fiilis jäi, mutta ainahan sitä on voinut jonkun jutun sössiä pahemman kerran. Lisäksi sisään pääsee vaan 50 yli 600:sta, niin silloin vaatii vähän jo onneakin. Viime yönä näin unta, jossa katselin jälkikäteen sitä pääsykoetta. Sitten siinä olikin puolet sellaisia kysymyksiä, mistä en ymmärtänyt yhtään mitään ja mietin ihan kauhuissani, että mitäköhän mä niihin oikein siellä koetilaisuudessa vastasin. Sitten tulin siihen tulokseen, että koe meni päin persettä ja tuloksien odottelun voi lopettaa saman tien. :DTää odotus syö eniten... vaikka kokeet tuntui menneen ihan hyvin, silti pyörii päässä koko ajan kauhuskenaariot siitä miten pääkallolinnassa istuvat arvostelijat juovat vahingossa huonoa viiniä ja päättävät kostaa seuraavalle koepaperille rokottamalla jokaisesta kirjoitusvirheestä kolme pojoa. No, enää 5 päivää ennenkuin pisteet tulevat DIA:aan...
Kyllä, paikka tuli! Syksyllä alkaa matka kohti yliopisto-tutkintoa. On nätti fiilis!Täälläkin odotellaan kauhulla tuloksia. Kokeet meni kyllä hyvin ja hyvä fiilis jäi, mutta ainahan sitä on voinut jonkun jutun sössiä pahemman kerran. Lisäksi sisään pääsee vaan 50 yli 600:sta, niin silloin vaatii vähän jo onneakin. Viime yönä näin unta, jossa katselin jälkikäteen sitä pääsykoetta. Sitten siinä olikin puolet sellaisia kysymyksiä, mistä en ymmärtänyt yhtään mitään ja mietin ihan kauhuissani, että mitäköhän mä niihin oikein siellä koetilaisuudessa vastasin. Sitten tulin siihen tulokseen, että koe meni päin persettä ja tuloksien odottelun voi lopettaa saman tien. :D
Niin ja vielä lisäksi: Onko yliopistoon tietotekniikkaan tai tietojenkäsittelyyn jotain ennakkomateriaalia?
No olipas se koe. AMK:n tekniikan ja liikenteen siis.
Mietiskelin, että karkeasti ehkä noin 25 pistettä 35:stä irtoaa. Yhteispisteet olis ehkä kutakuinkin 60/100 sitten varmaankin. Onkohan tällä tsäänssiä päästä tietotekniikkaa lukemaan (Ouluun)?
Jännittää, mutta onneksi valmistautuminen on vihdoin ohi.
Muakin kiinnostais tämä, liikuntalääketiedettä hain itsekin opiskelemaan. Se ei tosin ole mulle se ensisijainen vaihtoehto..Tämä tyttö olis menossa liikuntalääketieteen pääsykokeisiin jyväskylään, onko ketään jolla olis tietoa millasia koekysymykset ovat? En löydä mistään aiempia kokeita kuinka kova taso kokeissa on? Hakijamäärät ainakin tuplaantunut vuosien varrella, johtuen ehkä siitä että nyt sinne voi hakea myös vain ylioppilastutkinnon pohjalta...
Kuinka paljon te muut luette ja minkä verran teillä on luettavaa? Itelläni ei edes paljon sivuja kerry "koealueesta", mutta kyllä mulle jää päähän asiat 2-3 lukukerralla ja siinä ohessa teen ite kirjallisia muistiinpanoja eli työstän sitä tekstiä muuten.... kun miettii sitä miten porukka hikoilee kirjastossa päivittäin 8h vetäen hurjia lukumaratoneja ja sen jälkeen ovat lukeneet kirjat läpi 8-10 kertaa(????):jahas:
Kuinka paljon te muut luette ja minkä verran teillä on luettavaa? Itelläni ei edes paljon sivuja kerry "koealueesta", mutta kyllä mulle jää päähän asiat 2-3 lukukerralla ja siinä ohessa teen ite kirjallisia muistiinpanoja eli työstän sitä tekstiä muuten.... kun miettii sitä miten porukka hikoilee kirjastossa päivittäin 8h vetäen hurjia lukumaratoneja ja sen jälkeen ovat lukeneet kirjat läpi 8-10 kertaa(????):jahas: