Virallinen pääsykoethread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hoku
  • Aloitettu Aloitettu
Kiitos Nike :)

Toi on mun kannalta huono homma, että sinne vaaditaan kemian ja fysiikan taitoa :/ Noi oli mulla heikoimpia aineita amiksessa - yläasteella molemmat oli 8 luokkaa, mutta kaikki siellä opittu tieto on kyllä jo unohtunut :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Osaako kukaan valaista oikeustieteellisestä kokematonta poloista.. :D

Eli kuinka vaikeata on esim avoimessa saada 60op keskiarvoksi yli 3? Onko nuo tentit siis millaisia?

Itsellä tässä muutama vaihtoehto mihin hakea ja yksi paikka on suhteellisen varma. Eli tietojenkäsittelyn tradenomi Heliassa on aika varma paikka tänä keväänä jos haluan, mutta myös oikeustieteellinen, viestintä sekä jostain kumman syystä geologia (:D) kiinnostaisi. Onko tuo geologia sisällöltään muuten kuinka matematiikka-kemia-fysiikka-painotteista? Pärjääkö ihan lyhyellä versiolla kaikista?

Kiitos Nike :)

Toi on mun kannalta huono homma, että sinne vaaditaan kemian ja fysiikan taitoa :/ Noi oli mulla heikoimpia aineita amiksessa - yläasteella molemmat oli 8 luokkaa, mutta kaikki siellä opittu tieto on kyllä jo unohtunut :D

Vilkasin tota viime kevään pääsykoetta, ja kemian ja fysiikan osiot näyttivät olevan ihan perusasioiden hallintaa, jotka kyllä varmasti opit ja ymmärrät, jos niitä opiskelet ja luet (kenties jonkun avustuksella). Olen sitä mieltä, että nuo asiat oppii sellainenkin ihminen, jolla ei ole matemaattista suuntautumista ollenkaan :) Tosin se kantsii tiedostaa, että siellä koulussa pakollisia opintoja on ainakin kemiasta melko paljon(tuskin fysiikasta?). Tosin ainahan ne varmasti läpäisee ja mitä väliä sitten enää kun on koulussa sisällä! :)

Vilkasin tota viime kevään pääsykoetta, ja kemian ja fysiikan osiot näyttivät olevan ihan perusasioiden hallintaa, jotka kyllä varmasti opit ja ymmärrät, jos niitä opiskelet ja luet (kenties jonkun avustuksella). Olen sitä mieltä, että nuo asiat oppii sellainenkin ihminen, jolla ei ole matemaattista suuntautumista ollenkaan :) Tosin se kantsii tiedostaa, että siellä koulussa pakollisia opintoja on ainakin kemiasta melko paljon(tuskin fysiikasta?). Tosin ainahan ne varmasti läpäisee ja mitä väliä sitten enää kun on koulussa sisällä! :)

Niin totta :) Ja kemiaa mä vielä ymmärränkin ihan hyvin, mutta fysiikka menee liian monimutkaiseksi eikä jaksa kiinnostaa :D

Offtopic: Senni, miten sun pääsykokeisiin lukeminen edistyy?

Osaako kukaan valaista oikeustieteellisestä kokematonta poloista.. :D

Eli kuinka vaikeata on esim avoimessa saada 60op keskiarvoksi yli 3? Onko nuo tentit siis millaisia?

Itsellä tässä muutama vaihtoehto mihin hakea ja yksi paikka on suhteellisen varma. Eli tietojenkäsittelyn tradenomi Heliassa on aika varma paikka tänä keväänä jos haluan, mutta myös oikeustieteellinen, viestintä sekä jostain kumman syystä geologia (:D) kiinnostaisi. Onko tuo geologia sisällöltään muuten kuinka matematiikka-kemia-fysiikka-painotteista? Pärjääkö ihan lyhyellä versiolla kaikista?

Minulla on ollut noita juridiikan opintoja sivuaineena, mutta sen verran voin sanoa, että paljon siinä joutuu lukemaan. Oikeustieteellisessä yleensäkin.

Näin vähän ajattelinkin. Kaitpa tässä käy nyt niin, että tietojenkäsittelyä mennään lukemaan, kesäisin suoritetaan oikiksen reilut 60op niin hyvillä arvosanoilla kun mahdollista ja tietojenkäsittelyn jlk heti oikikseen sisälle maisteria suorittamaan. Hulluks tulee mut ei haittaa:D

Farmasian opintojen kemiat eivät todellakaan ole vaikeita. Kemiaa on yhdet kuukauden labrat sekä muutama ~3op:n kurssi.

Fysiikan kurssi on suuri vitsi, paitsi tietenki jos et ole lukenut luokiofysiikkaa kuin sen pakollisen ja vitosella läpi.

Toistan, ei tarvitse olla ruudinkeksijä, täällä ei tarvitse matemaattista päättelykykyä jos nyt yleensäkkään päättelykykyä. Täällä kun on viettänyt aikaa, niin karisee se harha vankasta tieteellisestä otteesta :D . Näin ainakin farmaseutin tutkinnon suhteen.

Oho, tekipäs hyvää taas avautua aiheesta :D

Niin totta :) Ja kemiaa mä vielä ymmärränkin ihan hyvin, mutta fysiikka menee liian monimutkaiseksi eikä jaksa kiinnostaa :D

Offtopic: Senni, miten sun pääsykokeisiin lukeminen edistyy?

Juu, mutta kyllä sä sen pääsykokeen fysiikan ymmärrät jos jaksat vähän niitä perusjuttuja lueskella :) kärsivällisyyttä ehkä tarvitaan ;)

Lukeminen edistyy ihan ok, vielä loppukiri pitäs ottaa - kaks viikkoa aikaa.. Pieni paniikki alkaa iskeä, mutta toisaalta odotan vaan että se ois jo ohi! Kirjasto taitaa olla kovassa kulutuksessa seuraavat päivät..

Oon nyt ihan pihalla...

Millonkohan mahtaa olla ammattikorkeakoulujen tekniikan ja liikenteen alan pääsykokeet? Siis päivämäärä? Vai tietääkö sitä ees vielä?

Ja tarviikos tässä nyt muuta tehä, kun odotella jotain kutsua sinne pääsykokeisiin, kun haun aikaan netin kautta pistin paprut menemään?

Oon nyt ihan pihalla...

Millonkohan mahtaa olla ammattikorkeakoulujen tekniikan ja liikenteen alan pääsykokeet? Siis päivämäärä? Vai tietääkö sitä ees vielä?

Ja tarviikos tässä nyt muuta tehä, kun odotella jotain kutsua sinne pääsykokeisiin, kun haun aikaan netin kautta pistin paprut menemään?

Kyllä sieltä kutsu tulee, jossa kerrotaan koepaikka ja -aika.

Ei se nyt yleensä kovin hyvää kuvaa anna ihmisestä jos ei pysty tuota edes itse tarkistamaan koulunsa sivuilta. En nyt haluis vittuilla..mut.. :D

Jep, vittuile vaan. :D Ei mua tällä hetkellä vois kyllä jotkut kouluhommat vähempää kiinnostaakkaan. Olen siis huono ihminen.

Itse asiassa pitkän selaamisen jälkeen päivämäärän koulun sivuilta löysin, mutten kellonaikaa. Kait se ilmotetaan sitten kutsussa.

Mihinköhän aikaan päivästä nuo mahtaa yleensä olla? Luulis että joskus aamupäivällä...?

Onko kauppatieteisiin hakevilla jo kirjat luettuna? Ite oon perkule vasta ekan kirjan sivulla 30, ei enään kovin monesti kärsi lykätä huomiseks.

Onko kauppatieteisiin hakevilla jo kirjat luettuna? Ite oon perkule vasta ekan kirjan sivulla 30, ei enään kovin monesti kärsi lykätä huomiseks.

Ootko mihin päin Suomea hakemassa? Ja onko hyvät ylppäritulokset pohjilla? Panostuksesi on kyllä ainakin kunnioitettavaa, ottaen huomioon, että suurin osa jotka haluavat kauppikseen todennäköisesti lukee kirjat ainakin jotain 5 kertaa läpi :worship: Onneks itsellä on jo toi urakka takana viime vuodelta, nyt vaan pitäis kesälläkin jaksaa tehdä noita koulujuttuja.

Viisi kertaa ei oo vielä ees paljoa;) Matikkaa oon käynyt täsmämatematiikkataktiikalla läpi, eli teemoittaan opiskellut, muut kirjat sitte useampaan, markkinointi on menossa 16. kertaa, johtaminen on luettu 19, laskis 24 ja kansis 29kertaa.

Tosin sitte kansiksen lukukertoja selittää se että kansista oon lukenut koko ajan viime kesältä saakka, laskista samoin, markkinointia vähiten, koska kirjan ostin viimeisimmäksi niistä. Tosin veikkaan että valtaosa jää lukukerroissa noin kymmenen pintaan.

No huhhuh! Joensuuhun oon hakemassa, ja tavoitteena oli että kuhan sais kerran kunkin kirjan selattua läpi. Yotodistuksesta laskeskelin muistaakseni 16 pistettä ecec arvosanoista. Ylempien postien perusteella taitaa amk olla enemmän mun juttu...katellaan!

Tänään metropolian fysioterapian pääsykokeet ja meni sen verran varmasti, että aika, melko varmasti sisälle.

Vaan minne meni Mörö?

Viisi kertaa ei oo vielä ees paljoa;) Matikkaa oon käynyt täsmämatematiikkataktiikalla läpi, eli teemoittaan opiskellut, muut kirjat sitte useampaan, markkinointi on menossa 16. kertaa, johtaminen on luettu 19, laskis 24 ja kansis 29kertaa.

Tosin sitte kansiksen lukukertoja selittää se että kansista oon lukenut koko ajan viime kesältä saakka, laskista samoin, markkinointia vähiten, koska kirjan ostin viimeisimmäksi niistä. Tosin veikkaan että valtaosa jää lukukerroissa noin kymmenen pintaan.

Toi on kyllä jo suhteellisen sairasta, pakko myöntää. Jos et tolla lukemisella saa täysiä pisteitä kokeista niin on kyllä lukijassa vikaa. Mutta miksi ihmeessä ne pitää noin monta kertaa lukea? Itse kun luen, saan asiat päähäni viimeistään 2-3 lukukerralla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom