Virallinen pääsykoethread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hoku
  • Aloitettu Aloitettu
Kello yhdeksältä alkaa Oulun yliopiston Suomen ja Skandinaavian historian pääsykoe! Pitäis mennä omisteleen, että loppuu tää useamman vuoden kesälomailu! :whip:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
pääsykokeet alkaa 6 ja puolen tunnin päästä, eikä mitenkään vaan saa unen päästä kiinni. Pakko vaan sparrata koko ajan itseään kokeisiin.. Voi olla vähän vitun kivaa mennä sinne koko päiväksi nuokkumaan väsyneenä.

Oho. Soittelin tänään hakutoimistoon ja oon kuulema 15 sijalla tällä hetkellä. Toivottavasti se valintakoe menis hyvin niin pääsis aika varmasti jo sisään :P

WastingTime sanoi:
Millon on kokeet? Onko minkäänlaista ennakkotietoa tai -tehtäviä?

T: Turvan opiskelija mallia -04

5.6. kokeet, tiedossa on haastattelua ja ryhmäkeskustelua.

Sulla on muuten ilmeisesti kurssikaverina eräs meikäläisen entinen esimies? Tunnusmerkiksi annettakoon ~2,15 metrin pituus ja porkunyrkkeilyharrastus, kovaääninen töyhtöpää.

-edit. Kerropas millaiset saumat mulla olisi päästä sisään noin perstuntumalta, lähtöpisteet 65/70, 3,5 vuotta vaksina, joista viimeset 4 kuukautta esimiesasemassa? Millaista porukkaa siellä pyörii?

rafael sanoi:
5.6. kokeet, tiedossa on haastattelua ja ryhmäkeskustelua.

Sulla on muuten ilmeisesti kurssikaverina eräs meikäläisen entinen esimies? Tunnusmerkiksi annettakoon ~2,15 metrin pituus ja porkunyrkkeilyharrastus, kovaääninen töyhtöpää.

-edit. Kerropas millaiset saumat mulla olisi päästä sisään noin perstuntumalta, lähtöpisteet 65/70, 3,5 vuotta vaksina, joista viimeset 4 kuukautta esimiesasemassa? Millaista porukkaa siellä pyörii?

Tuttu kaveri juu :) Tuntomerkeistä vaikea erehtyä. Oletko vieläki Secun miehiä? Itsekki meinaan painan duunia kyseisessä firmassa...

Vaikea sanoa, ku haastatteluja pelkästään. Kyllähän tossa pohjat on kohdillaan, että lähtökohta sinänsä hyvä. Panostat vaan noihi haastatteluihin nii ei pitäis olla ongelmia, tosin aika vaikeahan tonne on lukujen valossa päästä.

Porukkaa on kaikenlaista, viime vuosina vähän enemmän laidasta laitaan kun on saatu tietoisuutta leviämään ja hyvä niin. Vanhempia vuosikursseja vähän leimaa jonkunlainen maiharit/reisitaskuhousut-tyyli. Ei sinänsä että niissä mitään paahaa olis, mutta liika on liikaa.

WastingTime sanoi:
Tuttu kaveri juu :) Tuntomerkeistä vaikea erehtyä. Oletko vieläki Secun miehiä? Itsekki meinaan painan duunia kyseisessä firmassa...

Vaikea sanoa, ku haastatteluja pelkästään. Kyllähän tossa pohjat on kohdillaan, että lähtökohta sinänsä hyvä. Panostat vaan noihi haastatteluihin nii ei pitäis olla ongelmia, tosin aika vaikeahan tonne on lukujen valossa päästä.

Porukkaa on kaikenlaista, viime vuosina vähän enemmän laidasta laitaan kun on saatu tietoisuutta leviämään ja hyvä niin. Vanhempia vuosikursseja vähän leimaa jonkunlainen maiharit/reisitaskuhousut-tyyli. Ei sinänsä että niissä mitään paahaa olis, mutta liika on liikaa.

Haastatteluihin on vähän heikko panostaa, kun ei niistä koskaan tiedä mitä kysytään. Mukava puoli tässä on se, että ei voi/tarvitse valmistautua, menee vaan käymään ja oottelee jatkotietoja.

Tuo Laureaan pääseminen lukujen valossa on vähän hölmö juttu. Hakijoitahan on jotain 500 ja sisään pääsee 30. Pääsykokeisiin otetaan 90 ihmistä ja viime vuonna raja kokeisiin oli 45 pistettä. Sisään itse kouluun pääsi 89 pisteellä, ja pääsykokeista voi saada maksimissaan 30 pinnaa. Toisin sanottuna noin kolmanneksella pääsykokeeseen päässeistä (alle 59 pisteen miehet) ei oikein ollut edes teoreettista mahdollisuutta päästä sisään, vaan käytännössä oikea karsinta tapahtui niiden 60 ihmisen keskuudesta, joiden lähtöpisteet olivat yli 60.

Lyhyesti sanottuna: Miksi ihmeessä 440 ihmistä hakee kouluun, johon heillä ei ole käytännössä mitään mahdollisuutta päästä sisään?

Seculla olen vieläkin, ja samassa toimenkuvassa, mistä em. hongankolistaja lähti. Toivottavasti jalanjälkien seuraaminen onnistuu vielä pääsykokeissakin... :)

Antakaas vinkkejä. Tuossa tekniikan ja liikenteen alan pääsykokeessa on luetunymmärtäminen. 20min tylsää tekstiä ja sen jälkeen rastiruutuun paperi.
Miten tuossa lukuvaiheessa jäis parhaiten asiat päähän? Kannaataako tehä muistiinpanoja tai jotain tietyn matkan välein vai?

Meikäläisen kutsu pääsykokeisiin on sitte vissii jäänny matkalle:rolleyes: No ihan sama, vitut mä miksikään insinööriksi halunnukkaa.

Vanek sanoi:
Meikäläisen kutsu pääsykokeisiin on sitte vissii jäänny matkalle:rolleyes: No ihan sama, vitut mä miksikään insinööriksi halunnukkaa.
Mihin sä olet edes hakenut. Esim. TKK:lla kutsu pääsykokeisiin tulee vain, jos on laittanut sellaisen erityisen lapun hakupapereiden mukaan. Muuten se on ihan up your's selvittää onko tullut oikeus osallistua pääsykokeisiin vai ei.

No mä hain AMK:hon, enkä ole kyllä tänää vielä käynny kotona kattomassa mitä kusti on tuonnu, monelle on vissiin tullu vasta tänään toi kutsu.

Huomenna matikan kokeet TTY:llä ja ylihuomenna fysiikan koe. Alkaa pelottaa jo ihan kivasti, vaikka se on kyllä jo 99,9% varmaa että laitokseen pääsen. Ainoo vaan että pääsenkö YKKÖSVAIHTOEHTOON... ;)

Olikos kukaan muu menossa TTY:n pääsykokeisiin?

Patteri_ sanoi:
Antakaas vinkkejä. Tuossa tekniikan ja liikenteen alan pääsykokeessa on luetunymmärtäminen. 20min tylsää tekstiä ja sen jälkeen rastiruutuun paperi.
Miten tuossa lukuvaiheessa jäis parhaiten asiat päähän? Kannaataako tehä muistiinpanoja tai jotain tietyn matkan välein vai?
Tee ihmeessä niitä muistiinpanoja ne on tosi tärkeä osa ajattelun jäsennystä. Lääketieteelliseen valintakoe 01 " Ei ollut samantekevää minkälaisia strategioita lääkäriksi haluavat omaehtoisesti valintakokeissa käyttivät vaativan asiatekstin lukemisen aikana. Käsitekarttoja laatineista hakijoista jopa 36% sai opiskelupaikan, kun vastaava luku tekstiä pelkästään alleviivanneilla oli 20%. Niistä jotka eivät opiskeltavan tekstin lukemisen aikana tehneet minkäänlaisia jälkeenpäin havaittavia merkintöjä, alle 14% sai opiskelupaikan. Lähde Tutkiva oppiminen Hakkarainen, Lonka, Lipponen

Tee muistiinpanoja ihmeessä mutta tee sellaisia, jotka aikaisemmin tuntuneet tehokkailta oppimisen kannalta.

Hmm.. onkos tuo tekniikan ja liikenteen amk koe muuttunut vuosien saatossa niin että saa tehdä muistiinpanojakin sen luetunymmärtämisen kanssa? Ainakaan muutama vuosi sitten näin ei ollut.

edit. eli vaati ainoastaan hyvää muistia ja jäsentelyä pään sisässä..

Mä oon tehny joka päivä ne sudokut hesarista.

Tänään super kuumotus lääkiksen koe poistettiin päivä järjestyksestä.

Patteri_ sanoi:
Ainakaan 2004 pääsykokeissa ei saanu tehdä minkäänlaisia muistiinpanoja. Ei se ole vaikea, varmaan joku tyyliin Tietokone-lehden(tai joku muu tekniikan lehti) teksti josta sitten lueskellaan. Luet vaan ajatuksella läpi niin monesti ku kerkeät, ja kattelet mistä jutuista vois tulla tuollaisia monivalintakysymyksiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom