Virallinen pääsykoethread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hoku
  • Aloitettu Aloitettu
Nakkeli sanoi:
TKK / Sähkötekniikka ja elektroniikka kutsuu :kippis1:

Terve vaan!

Ikää on saman verran kuin sinulla (profiilin mukaan olet 27 -sama täällä kahden viikon päästä) ja aloitan saman paketin syyskuussa-nyt toiveena on pääaineeksi automaatiotekniikka ja sivuaineena jotain kaupallista.

Takana on AMk-inssin paperit samalta alalta ja työkokemusta pari vuotta, tavoitteena olisi ottaa tästä n. 5-6v projekti täysipäiväisen työn ohessa (saan noin 120op hyvitettyä inssin papereillani- 180 op kiskottavana)

Hieman hirvittää, miten jaksaa työn ohessa ja muutenkin pelottaa matikan yms passivoituminen. Voi olla edessä epätoivoisia hetkiä, varsinkin kun ei paljonkaan luennoilla/laskareissa ehdi juosta)

Onko muita kohtalotovereita? miten TKK:n saa sovitettua 40h/vk työhön ja pari vuotta työelämässä olleen tilanteeseen?

Ikähän tuo viisautta ja ehkä parempaa motivaatiota ja työkokemus helpottaa asioiden hahmottamista. Mites myöhäisen aloittamisiän haittapuolet? Duunit on pakko hoitaa ja siksi koululla juokseminen on aina hankalaa.

Ehkä voimme perustaa eläkeläis-fuksien tukiryhmän?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ALi sanoi:
Terve vaan!

Ikää on saman verran kuin sinulla (profiilin mukaan olet 27 -sama täällä kahden viikon päästä) ja aloitan saman paketin syyskuussa-nyt toiveena on pääaineeksi automaatiotekniikka ja sivuaineena jotain kaupallista.

Takana on AMk-inssin paperit samalta alalta ja työkokemusta pari vuotta, tavoitteena olisi ottaa tästä n. 5-6v projekti täysipäiväisen työn ohessa (saan noin 120op hyvitettyä inssin papereillani- 180 op kiskottavana)

Hieman hirvittää, miten jaksaa työn ohessa ja muutenkin pelottaa matikan yms passivoituminen. Voi olla edessä epätoivoisia hetkiä, varsinkin kun ei paljonkaan luennoilla/laskareissa ehdi juosta)

Onko muita kohtalotovereita? miten TKK:n saa sovitettua 40h/vk työhön ja pari vuotta työelämässä olleen tilanteeseen?

Ikähän tuo viisautta ja ehkä parempaa motivaatiota ja työkokemus helpottaa asioiden hahmottamista. Mites myöhäisen aloittamisiän haittapuolet? Duunit on pakko hoitaa ja siksi koululla juokseminen on aina hankalaa.

Enpä usko, että pää- ja sivuaineopinnot tuottaa mitään ylitsepääsemättömiä ongelmia, mutta perusopintojen matikka voi olla vähän kinkkisempi. Taitavat tosin hyvittää peruskurssit 1 ja 2, mutta AMK:n matikka ei kyllä ole läheskään noiden kurssien tasoa ja sen kolmosen suorittaminen ilman niitä on haastavaa ja kaikki tuntemani tyypit, jotka ovat jatkaneet AMK:sta ovat päätyneet myös suorittamaan nuo 2 ensimmäistä kurssia, jotta pääsisivät viimeisestä läpi.

Tiedän myös pari tapausta, jotka opiskelee työn ohessa ja kyllähän se aika rankkaa on ja heillä onkin tapana käyttää viikonloput opiskeluun. Viikon aikana kun pää ei yleensä ole kovin vastaanottava työpäivän jälkeen.

Ihan kuin mun viesti olisi hävinnyt tästä ketjusta... ?? Mutta vähät siitä, pääsin Kemiin fysioterapiaa opiskeleen! Monen vuoden unelma toteutunut!

ALi sanoi:
Terve vaan!

Haha mulla on itse asiassa täysin samanlainen tausta ja samanlainen suunnitelma edessä, eli olen AMK-sähköinssi ja yritän hyvityttää itselleni tietysti mahdollisimman paljon, arvioita on heitetty välille 60-120 opintopistettä.

Sillä erotuksella, että mä aion vetäistä tuon paletin kolmivuoroduunien ohessa, joka toisaalta mahdollistaa jonkin verran koululla käymistä (osa mun duuneista on viikonloppuisin, jolloin vapaat sattuu viikollekin välillä). Duunissa onkin sitten aikaa opiskella, yövuoroissa ei juuri tarvitse muuta tehdä kuin valvoa vaan toimintaa.

Toi eläkeläisfuksitukiryhmä vois olla kuul idea, pääsykokeissa tuntu kyllä siltä, että kanssaopiskelijat tulee olemaan aika nuoria.

Maitorahka sanoi:
Kyllä! TTY:n konepuolella on tarkoitus aloittaa nyt syksyllä.

Oleks saanu kämpän jo? Vai haitko ees TOASin kautta? Itelle tuli asuntotarjous maanantaina postissa, yllättävän nopeasti, kun pistin itteni jonoon vasta viime torstaina.

Meen huomenna kattoon sitä kämppää (Mikontalo), ja luultavasti myöskin otan sen. Ei oo paljoa vaihtoehtoja, ja toisaalta, enhän mä siellä asukaan kuin muutaman kuukauden, ku meen inttiin tammikuussa. Kyllä yhden syyslukukauden nyt asuis vaikka kadulla. :)

Hämmer sanoi:
Oleks saanu kämpän jo? Vai haitko ees TOASin kautta? Itelle tuli asuntotarjous maanantaina postissa, yllättävän nopeasti, kun pistin itteni jonoon vasta viime torstaina.

Meen huomenna kattoon sitä kämppää (Mikontalo), ja luultavasti myöskin otan sen. Ei oo paljoa vaihtoehtoja, ja toisaalta, enhän mä siellä asukaan kuin muutaman kuukauden, ku meen inttiin tammikuussa. Kyllä yhden syyslukukauden nyt asuis vaikka kadulla. :)

Eilen laitoin TOASille hakemuksen, nyt solujonossa sijalla 15 hakuryhmä kakkoseen. Kaverin kanssa katsellaan myös mitä yksityiset vuokranantajat tarjoaa. Pitää toivoa että syksyllä sais hiukan opiskeltuakin, ettei mene ihan pelkästään :kippis1:

Pääsykokeet Itä-Suomen Liikuntaopistoon olivat kesäkuun alussa, tänään soittivat että tervetuloa opiskelemaan:) Mä olen sitten vuoden päästä urheiluhieroja:)

Maitorahka sanoi:
Eilen laitoin TOASille hakemuksen, nyt solujonossa sijalla 15 hakuryhmä kakkoseen. Kaverin kanssa katsellaan myös mitä yksityiset vuokranantajat tarjoaa. Pitää toivoa että syksyllä sais hiukan opiskeltuakin, ettei mene ihan pelkästään :kippis1:

Jees, eli nyt tuli mullekin Mikontalosta asuntotarjous. Pitää nyt vähän punnita että otanko vai enkö..

Nakkeli sanoi:
Haha mulla on itse asiassa täysin samanlainen tausta ja samanlainen suunnitelma edessä, eli olen AMK-sähköinssi ja yritän hyvityttää itselleni tietysti mahdollisimman paljon, arvioita on heitetty välille 60-120 opintopistettä.

Sillä erotuksella, että mä aion vetäistä tuon paletin kolmivuoroduunien ohessa, joka toisaalta mahdollistaa jonkin verran koululla käymistä (osa mun duuneista on viikonloppuisin, jolloin vapaat sattuu viikollekin välillä). Duunissa onkin sitten aikaa opiskella, yövuoroissa ei juuri tarvitse muuta tehdä kuin valvoa vaan toimintaa.

Toi eläkeläisfuksitukiryhmä vois olla kuul idea, pääsykokeissa tuntu kyllä siltä, että kanssaopiskelijat tulee olemaan aika nuoria.

Täällä on myös yksi AMK-inssi aloittamassa samalla suunnitelmalla syksyllä. Pari vuotta duunia takana ja nyt pitäis vielä TKK opinnot sovittaa ohjelmaan. Yksi mummo ilmoittautuu siis eläkefukseihin ;)

Jimi^^ sanoi:
TTY Tutalle mäkin tulossa syksyllä ja kämppä mikkiksestä, et siellä nähdään hämmer :kippis1:

Maitorahka sanoi:
Quote:
Originally Posted by Maitorahka
Eilen laitoin TOASille hakemuksen, nyt solujonossa sijalla 15 hakuryhmä kakkoseen. Kaverin kanssa katsellaan myös mitä yksityiset vuokranantajat tarjoaa. Pitää toivoa että syksyllä sais hiukan opiskeltuakin, ettei mene ihan pelkästään

Jees, eli nyt tuli mullekin Mikontalosta asuntotarjous. Pitää nyt vähän punnita että otanko vai enkö..

:kippis1:

Vittu mikä luukku toi mikkis!! :) Aika perkeleen kuuma (n. 40 astetta), mutta se korjaantunee kelien myötä. No, kyllä tuon nyt sietää, jos kämppikset on asiallisia... Kävin eilen kattomassa kämppää ja toinen asukeista on nimen perusteella aasialainen. Toivottavasti se on japsi, ne on yleensä melko tunnollisia ja säntillisiä. Ainakin maineensa perusteella. Ei sinänsä, jos jostain kaukaa tulee Suomeen opiskelemaan, niin tuskin kovin hulttio voi olla. Tai voihan se pakolainenkin olla.

Olisin ittekki lähteny yksityisiltä kaivelemaan asuntoja, mutta en taida viitsiä nähdä vaivaa muutaman kuukauden takia.

Koulu on ainakin aika asiallisen oloinen laitos. Hyvin ilmastoitu (ainakin Tietotalo), ei edes 30 asteen helle ollut kuumentanut rakennusta. Odotan kyllä mielenkiinnolla syksyä, siellä nähdään!

Toi Mikontalo on ehdottomasti Hervannan paskin paikka asua. Hyvät puolet siinä ovat edullisuus ja sijainti. Huonoja puolia on sitten loput. Ei siinä vissiin jengi yleensä kovin kauaa viihdy...

Inttiin lähtijöiden kannattaa ehdottomasti laittaa asuntohakemus vetämään kun aloittaa harmaissa. Ja muistakaa sitten päivittää se kuuden kuukauden välein. Joku unohti tuon...arvatkaa vituttiko tipahtaa jonon viimeiseksi :curs:

Hämmer sanoi:
Ei sinänsä, jos jostain kaukaa tulee Suomeen opiskelemaan, niin tuskin kovin hulttio voi olla.

Kyllä noi vaihtarit yleensä tykkää vähän remuta. Jokin aika sitten vaihtareiden kämpästä paukkui joku vitun bongorumpu pari yötä putkeen...

Mutta ei se mitään jos niitä kämppiksinä on, laitat vaan aisoihin ja kerrot pelisäännöt ;)

Integrandi sanoi:

Joo, en ajatellut itekkään asua Mikkiksessä kuin korkeintaan tuon ensimmäisen syksyn. Voi olla, etten oo koko syksyäkään, vaan saatan ottaa kämpän yksityiseltä, jos löydän. Tosin se täytyis sit ottaa viimeistään lokakuun alussa, ni sais valtion tuen sille intin ajaksi. Täytyy nyt kattoa mihin sitä päätyy.

Kyllä täällä mikkiksessä asumaan pystyy. Ainoita miinuksia ovat olleet kuumuus, liikenteen melu, lämpöpariston lievä melu, hissin ajoittainen ruuhkautuminen (syksyllä luultavimmin reilusti pahempi). Kaikki nuo ongelmat olen saanut kuitenkin minimoitua kohtuu hyvin, joten kyllä täällä pystyisin asumaan pidemmänkin kuin puoli vuotta, ja todennäköisesti tulenkin asumaan. Asennekysymys. Toivotaan nyt ettei syksyllä tulevat kämppikset ole mitään meluajia, tosin jos ovat, niin sitten laitetaan liha tottelemaan kuria :evil:

Itse aloitan TTY:lla ensi syksynä opinnot Tietojohtamisen koulutusohjelmassa.

Hämmer sanoi:
Samalla osastolla siis ollaan. Koska muutit hervantaan?

:kippis1:

Oiskohan siitä about reilu pari viikkoa. Kovimpina hellepäivinä tuli hikoiltua ja alussa se olikin aika vittumaista, mutta toivotaan nyt ettei helteitä enää tule :D Onneksi oon hommannut pimennysverhot ja vähän foliotakin ikkunoihin niin eiköhän kovistakin helteistä selvitä helpommin. Millos itse meinaat tänne muuttaa, elokuun lopullako?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom