Virallinen pääsykoethread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hoku
  • Aloitettu Aloitettu
rintafile sanoi:
Tietysti vähän harmittaa, kun kaikki kaverit jää tänne, mutta eiköhän siitäkin selvitä, kun alkaa ne fuksihärdellit siellä :D Jos nyt jostain syystä rupee kunnolla kyrpimään voihan yrittää pyrkiä takasin tänne Helsinkiin.

Jep, niinhän se on. Tuo uudelleenpyrkiminen on tosi vaikeaa jo ajankäytöllisestä näkökulmasta, kuten tulet huomaamaan opiskelujen myötä mutta tietysti joka vuosi pääsee sisään muutama tälläinen uudelleenpyrkijä. Valitettavasti en itse ollut yksi heistä, joten suuntaan katseen ensi kevääseen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pystyy treenaamaan helposti kolme kertaa viikossa. Sotaharjoituksia ei ole älyttömän paljoa. Jääkäreillä, krh-, ja pst-miehillä eriytyvissä opinnoissa on aika paljon harjoituksia. Heillä jää siis erityvissä opinnoissa treenaaminen vähemmälle, mutta yhteisissä opinnoissa pystyy treenaamaan hyvin.

Lappeenrannassa ei mitään älytöntä kyyläystä harrasteta. Eikä kyllä MpKK:llakaan. Se on vähän jäänyt vähemmälle nykyisin. Reipas sotilaallinen käytös riittää. Ruuat on intin hiilihydraatti-aterioita. Ihan hyviä, mutta missä protskut? Ei missään. Auloissa on jääkaapit, joissa voi säilyttää mitä lystää (mutta kannattaa merkitä omat ruuat, muuten ne katoaa "jonkun" suuhun.) Minijääkaapista en ole varma. MpKK:lla saa tuoda vaikka jääkaappipakastimen, jos saat sen mahtumaan sinne :D

Nettiyhteys käsittääkseni löytyy tuvista nykyään Lappeenrannassakin. MpKK:lla on ainakin meidän asuinrakennuksessa. Nuoremman kurssin asumuksesta en tiedä, eikä kiinnosta. Koneen saa tuoda sekä Lpr:aan, että MpKK:lle.

Ihan hyviä kysymyksiä. Kysy vaan mitä mieleen tulee. Itseä ainakin vitutti lähteä sokkona kouluun.

Jos mä kysyn vuorostani 41shotsilta että, mikäli osaat vastata niin luuletko, että voi olla hankaluuksia, kun olen ollut jo kolmisen vuotta reservissä? Vai kuinka alkeista aloitetaan. SulkOt sun muut on unohtunut aika päiviä sitten. Sotilasarvot sentään vielä tunnen. Tosin tulee alkuun tämä Joukkueenjohtajakurssi. Oletko käynyt sen vai RUK:n?

Tuleeko ne pahimmat "simputukset" ekana vuonna vai sitten, kun siirrytään Santahaminaan? Ja onko ne enmmän tätä "sotilaallista käyttäytymistä" ja kettuilua, vai tuleeko esim. jotain nakkeja joiden takia joutuu käyttämääm vapaa-aikaansa niihin, mikäli nyt edes sen verran voi kertoa?

Oletko itse asunut koululla vai omassa kämpässä? Mä kun en asu yksin niin tarkoitus olisi sitten sen pakollisen parin kuukauden sisäoppilaitosvaiheen jälkeen siirtyä takaisin kotiin. Asuuko moni omassa kämpässä ja onko siitä mitään hankaluuksia?

lej sanoi:
Jos mä kysyn vuorostani 41shotsilta että, mikäli osaat vastata niin luuletko, että voi olla hankaluuksia, kun olen ollut jo kolmisen vuotta reservissä? Vai kuinka alkeista aloitetaan. SulkOt sun muut on unohtunut aika päiviä sitten. Sotilasarvot sentään vielä tunnen. Tosin tulee alkuun tämä Joukkueenjohtajakurssi.

Mulla onneksi vaan puol vuotta kotiutumisesta, mutta kun MeriSK:lla vierailtiin RUK:n aikana niin siellä ainakin viikko-ohjelmissa oli ihan sulkeisia yms perusjuttuja kadettien pitämänä. Joten kaikki kerrataan nou hätä. Joukkueenjohtajakurssilla ei tuskin paljoa sulkeisia pidetä :D Älä hajoa Haminaan sitten. Tornihuhu kertoo, että viimeksi joku merivoimiin haluava oli vaan sanonut kouluttajalle, että musta ei taida olla upseeriksi se on moro ja lähtenyt juoksemaan metsään. Olivat joutuneet juosta sen kiinni :P Kaveri oli tuolla kouluttajakoksuna noita opettamassa niin todenperäisyyttä en hirveästi epäile.

Mitä tonne kannattaa ottaa mukaan ekalla kerralla? Ilmeisesti ekana viikonloppuna sieltä pääsee kotiin? Ainakaan tossa viikko-ohjelmassa ei ole mitään merkitty lauantaille/sunnuntaille.

Niin joo ja mikäs aselajin itse valitsit?

lej sanoi:
Jos mä kysyn vuorostani 41shotsilta että, mikäli osaat vastata niin luuletko, että voi olla hankaluuksia, kun olen ollut jo kolmisen vuotta reservissä? Vai kuinka alkeista aloitetaan. SulkOt sun muut on unohtunut aika päiviä sitten. Sotilasarvot sentään vielä tunnen. Tosin tulee alkuun tämä Joukkueenjohtajakurssi. Oletko käynyt sen vai RUK:n?

Tuleeko ne pahimmat "simputukset" ekana vuonna vai sitten, kun siirrytään Santahaminaan? Ja onko ne enmmän tätä "sotilaallista käyttäytymistä" ja kettuilua, vai tuleeko esim. jotain nakkeja joiden takia joutuu käyttämääm vapaa-aikaansa niihin, mikäli nyt edes sen verran voi kertoa?

Oletko itse asunut koululla vai omassa kämpässä? Mä kun en asu yksin niin tarkoitus olisi sitten sen pakollisen parin kuukauden sisäoppilaitosvaiheen jälkeen siirtyä takaisin kotiin. Asuuko moni omassa kämpässä ja onko siitä mitään hankaluuksia?

Ei tule ongelmia tuosta reservissäoloajasta. Siitä voi olla pikemminkin hyötyä, kun osaa vähän katsella muillakin silmillä maailmaa kuin niillä "inttisilmillä". Olen käynyt RUK:n, joten en osaa sanoa jj-kurssista mitään. MeriSK:lla taitaa olla vielä pikku-simputtaminen kunniassa. Ei mitään älyttömyyksiä kuitenkaan. Eli vapaa-aika on pääsääntöisesti vapaa-aikaa. En uskalla kuitenkaan pistää päätäni pölkylle tuosta, kun en ole MeriSK:lla ollut päivääkään.

Aika moni asuu omassa kämpässä. Taas kerran, en tiedä MeriSK:n käytännöistä, mutta MaaSK:lla sai asua vaikka ekasta päivästä alkaen kotona. Eikä omassa kämpässä asuminen tuota ongelmia. Tämmöisiä havaintoja.

Lohi:

Panssariopintosuunnalla opiskelen. Jos ei viikko-ohjelmaan ole merkitty mitään, niin eipä silloin kai mitään ole. Varaudu kuitenkin olemaan se viikonloppu paikalla. Intin jutuista ei ikinä tiedä. Eli ota vaan ihan normi-vaatteet ym mukaan. Vähän niinkuin lomailemaan olisit lähdössä. :D

41shots sanoi:
Aika moni asuu omassa kämpässä. Taas kerran, en tiedä MeriSK:n käytännöistä, mutta MaaSK:lla sai asua vaikka ekasta päivästä alkaen kotona. Eikä omassa kämpässä asuminen tuota ongelmia. Tämmöisiä havaintoja.

Panssariopintosuunnalla opiskelen. Jos ei viikko-ohjelmaan ole merkitty mitään, niin eipä silloin kai mitään ole. Varaudu kuitenkin olemaan se viikonloppu paikalla. Intin jutuista ei ikinä tiedä. Eli ota vaan ihan normi-vaatteet ym mukaan. Vähän niinkuin lomailemaan olisit lähdössä. :D

Tuo panssari kuulostaa kyllä aika mielenkiintoiselta mitä olen lukenut, mutta anyhow, mistäköhän minulle on jäänyt sellainen käsitys, että alussa on joku 2 kuukauden aika jolloin ei pääse kuin vlv-lomalle. Onkohan toi sittenkin vain merisotakoulussa. Tai siis, että yöt pitää ainakin olla tuolla koululla, mutta illalla saa mennä käymään jossain jos haluaa. Sitten tuon ajanjakson jälkeen saa olla pois yön ja tulla aamulla takaisin.

Niin siis ite olen maavoimiin menossa, juttelin vaan noista MeriSK:sta kun käytiin siellä RUK:n aikana. Palvelin merivoimissa, mutta ihan tavallisia puskajussitulenjohtia me oltiin.

LohiLinja sanoi:
Tuo panssari kuulostaa kyllä aika mielenkiintoiselta mitä olen lukenut, mutta anyhow, mistäköhän minulle on jäänyt sellainen käsitys, että alussa on joku 2 kuukauden aika jolloin ei pääse kuin vlv-lomalle. Onkohan toi sittenkin vain merisotakoulussa. Tai siis, että yöt pitää ainakin olla tuolla koululla, mutta illalla saa mennä käymään jossain jos haluaa. Sitten tuon ajanjakson jälkeen saa olla pois yön ja tulla aamulla takaisin.

Niin siis ite olen maavoimiin menossa, juttelin vaan noista MeriSK:sta kun käytiin siellä RUK:n aikana. Palvelin merivoimissa, mutta ihan tavallisia puskajussitulenjohtia me oltiin.
Ymmästääkseni tuo kahden kuukauden "kiiniolo" on vain MeriSK:ssa. Sielläkin on viikonloput vapaat + yksi yövapaa viikossa noin suurin piirtein.

LohiLinja sanoi:

Niinkuin Lej jo sanoikin, niin se kiinnioloalku on vain MeriSK:lla. Aikaisemmin se oli myös MpKK:lla, mutta ei enää, kun maavoimat aloittaa MaaSK:lla.

Ja kaikkihan haluais olla panssarimiehiä. Ne jotka väittää toisin, valehtelee :D

Tänään napsahti postilaatikkoon kirje Jyväskylästä. Vajaa 10pistettä jäi uupumaan liikunnan biomekaniikan opiskelupaikasta. Ei tässä oikein osaa harmitellakaan, kun testit menivät kuitenkin täysin penkin alle - sinänsä jäi uupumaan yllättävän vähän. Mikäli olisi terveenä ollut testejä edeltävän ajan, olisi ollut hyvät mahdollisuudet iskeä esnimmäisellä yrittämällä sisään.

No - jos jaksaa niin ensi vuonna uudelleen. Nyt kun tietää miten homma toimii, luulen että on paljon helpompaa päästä sisään. Kirjalliset kokeet menivät nytkin jo hyvin - ainoa missä jäi uupumaan olivat rytmiikka ja vapaavoimistelu sekä fysiikan ja kemian pisteet. Ketuttaa vieläkin, ettei siellä ollutkaan tänä vuonna fysiikan ja kemian kokeita, vaan pisteet annetaan suoraan todistuksen perusteella. Ja minulla ei teitenkään ollut "tarpeeksi" kursseja suoritettuna. Kaikki kirjat olen kyllä lukenut ja osaan, mutta kaikkia en ehtinyt tenttiä lukiossa. :(

Toisaalta - tällä viikolla tuli myös toinen kirje.. nimittäin hyväksymiskirje TKK:lle, eli jos ei jaksakaan enää yrittää liikunnan alalle niin on ainakin opiskelupaikka varma teknilliseen korkeakouluun. Ei sekään huono vaihtoehto ole.

Eli loppupeleissä olen ihan tyytyväinen kevään tuloksiin, vaikka työn määrää ne eivät vastanneetkaan. Ensi vuonna on hyvä yrittää vuotta viisaampana, jos niin päättää tehdä.

Ensi viikolla sitten rentoutumaan rapakon taakse muutamaksi viikoksi. ;)

Mites Porkkanaraastimella meni JKLn testit?

Edit:
Sen verran vielä liikunnan testeistä, että ei todellakaan ollut kiekon heittoa, kuten joku vihjailikin jo ennen testejä. Ainoa kunnon laji perusliikunnassa oli kymmenloikka (moniloikka) + futis + koripallo. Muutenkin todella vähän testilajeja verrattuna siihen mitä odotin - alle puolet ilmoitetuista lajeista.

LohiLinja sanoi:
Olikos noita paikkoja paljon tarjolla sun kohdalla?

Oli niitä jonkin verran, mutta viime aikoina niitä on ollut vähemmän. Ei se silti mitään meinaa. Niitä voi olla taas ihan sikana seuraavalla kurssilla.

Nakkeli sanoi:
TKK / Sähkötekniikka ja elektroniikka kutsuu :kippis1:

Ootko sä jo insinööri kun tuota ikää on ehkä "hivenen" normaalia perus abiturienttia enemmän ?

Jesss!!!!! Tänään tuli postissa hyväksymiskirje TuTalle Ouluun! Tuli täysin yllätyksenä... Meni matematiikan koe niin perseelleen, etten uskonu olevan mitään mahdollisuuksia sisään. Fysiikka ilmeisesti kompensoinu melko mukavasti. On tämä ihmeellistä :)

TiJo

TTY:n tietojohtaminen kutsuu. Tosin vasta 2006 syksyllä kun on intti ennen sitä. Tutalle hain mutten näköjään päässy. Ei vaan pisteet riittäny ku meni kirjotukset niin päin persettä että en saanu alkupisteitä ku muutaman. Sattuuko joku muuten tietämään mihin ammatteihin tuolta tietojohtamisesta valmistuu? Vedin mistään mitään tietämättä sen hakupapereihin ja tarkoituksena oli alunperin vaihtaa se tutaan jos en tutalle pääse. Ja mikä oli muuten tutan raja tampereelle tänä vuonna pelkkien koepisteiden perusteella valituilla?

miki sanoi:
TTY:n tietojohtaminen kutsuu. Tosin vasta 2006 syksyllä kun on intti ennen sitä. Tutalle hain mutten näköjään päässy. Ei vaan pisteet riittäny ku meni kirjotukset niin päin persettä että en saanu alkupisteitä ku muutaman. Sattuuko joku muuten tietämään mihin ammatteihin tuolta tietojohtamisesta valmistuu? Vedin mistään mitään tietämättä sen hakupapereihin ja tarkoituksena oli alunperin vaihtaa se tutaan jos en tutalle pääse. Ja mikä oli muuten tutan raja tampereelle tänä vuonna pelkkien koepisteiden perusteella valituilla?

täältä

Onnea Onnea Hippa! Muistan, että joskus 2003 mimmimiitissä puhuit ko. opiskelupaikasta ja niin sinä vain sisään menit. Onnittelut ja voimia opiskeluun!

Rock^ sanoi:
Ootko sä jo insinööri kun tuota ikää on ehkä "hivenen" normaalia perus abiturienttia enemmän ?

Onko iällä väliä? :( Eiks se oli ihan sama milloin uusi motivoituminen opiskeluun alkaa....

Allekirjoittanut kuuluu ryhmään=> Melkein muumioitunut opiskelija joka vietti vuosia töitä tehden ja joka vuosien jälkeen vittuuntui, PÄÄTTI hakeutua takas kouluun ja pääsi ekalla yrittämällä sisään. Enkä ole päivääkään katunut :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom