Virallinen auringonotto thread!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HaRaXz
  • Aloitettu Aloitettu
Ikinä ei ole samana kesänä palanut samat paikat uudestaan. Itse asiassa viime palamisesta on yli viisi vuotta. :D

No kyllä sitten kannattaa jo kärytellä! Kai nahka sentään irtosi..?

Huomenna ehkä taas biitsille. toisaalta alemyynnitkin houkuttelisi..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Irtoilihan sitä ja kiva oli repiäkin kun kuoriutu nätisti. =) Pari päivää suihkussa käynti yhtä tuskaa.
Pitäis kai alkaa olemaan päivät ilman paitaa, helposti siinäkin käy taas niin että aamusta iltaan ulkotöissä ja sitten ollaankin aito punanahka. :D

Mä en uskalla olla kovin paljo auringossa. Palamisenkin sietäisin vaan en tiedä varmasti tuleeko mun ihottuma aurinkovoiteista vai onko tuo valoallergiaa. Kiva kun ei kehtaa ihmisten ilmoilla olla jos tulee yhtä ruma ihottuma kuin viime kesänä. Huomenna meen kiusaamaan apteekkaria.

Valaiskaas tyhmää. Hidastaako aurinkorasva ruskettumista? Jos ei laittais lainkaan, ruskettuis nopeempaa, mutta palais herkemmin. Rasvaa vai ei?

Hidastaa, kun ei päästä UV-A/B säteitä läpi. Ei palaminen ole ainut syy rasvan käytölle vaan mm. ihon ennenaikainen vanheneminen.

Meidän mummu 70v on aina ollut ihan kamala auringonpalvoja, ja siitä ihosta kyllä huomaa sen ikääntymisen. Se oli ikäistään vanhemman näköinen jo parikymmentä vuotta sitten, ei mitään nättiä. Nyt se on ihan kurttuinen ja ruskea, mutta kaippa kuitenkin onnellinen.

Itsehän nappaan nyt koirat kainaloon ja lähden puistoon makaamaan pariksi tunniksi :dance2:

Onko parempi sipaista ennen auringonottoa 20:stä aurinkosalvaa, ja samoilla auringossa 4 tuntia... Vai normaalia kosteusvoidetta ja olla auringossa tunnin, sama lopputulos?

Mahdoton sanoa tollasta ..

Jos oot huono ruskettumaan niin kakskybänen ei anna sun välttämättä ruskettua ollenkaan vaikka oisit 14 tuntia.

Meidän mummu 70v on aina ollut ihan kamala auringonpalvoja, ja siitä ihosta kyllä huomaa sen ikääntymisen. Se oli ikäistään vanhemman näköinen jo parikymmentä vuotta sitten, ei mitään nättiä. Nyt se on ihan kurttuinen ja ruskea, mutta kaippa kuitenkin onnellinen.

Tuskinpa montaa sataa prosenttia auringonpalvojista kiinnostaa näyttääkö 70-vuotiaana 8,3 vuotta vanhemmalta vai vastaavasti 5vuotta nuoremmalta. :rolleyes:

Tuskinpa montaa sataa prosenttia auringonpalvojista kiinnostaa näyttääkö 70-vuotiaana 8,3 vuotta vanhemmalta vai vastaavasti 5vuotta nuoremmalta. :rolleyes:

Mä oon aina jotenkin kuvitellut, että naisia kiinnostaa näyttää ikäistään vanhemmalta nuorella iällä, ja vanhemmalla iällä sitten haluttais näyttää nuoremmilta ;)

Hyvä teoria, mut ne haittavaikukset näkyy vähän ennen 70 vuoden ikää. :rolleyes:

20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi, 40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Tällä viikolla oon nyt pelannut joka päivä reilu pari tuntia rantalentistä. Ja pelaan vielä niin kauan kuin aurinko hellii. Aurinkorasvaa laittanut, kun äiti niin opetti :D. Muutenkin olisin kyll varmasti palanut tosi pahasti kun pelit ajoittunut aikaiseen iltapäivään jolloin aurinko vahvimmillaan.

Parhautta kyllä kesällä rantalentis hyvässä seurassa :)

Tervee!

Ite rusketun todella helposti, ja rasvojen käyttö palamisen ehkäisynä on sinänsä turhaa, etelässä ollessa 2suojakerroin riittää ihan hyvin.

Mites pystyisi tehostamaan auringonottamista? BabyOilia? Hurjimman huhun kuulin Tummelin käyttämisest, vähentää polttamisefektiä ja lisää ruskettumista. Jokainen voi googlata tummelin, jos kiinnostaa.

Tänään 12h duunia suorassa auringonpaisteessa. Jalat tais palaa kun sortsit jalassa olin ja käsiä vähän poltella mut muuten ei mitään vakavampaa. Joku sano että lakki päähän heti mutta enhän minä. Ikinä en ole pitänyt enkä pidä. :evil:

Rusketusrajat on muuten aivan järkyttävät, hiljalleen paitaa varovasti pois niin tasoittuu ainakin yläkropan osalta. :D

Taisin vihdoin (koputan puuta) löytää aurinkorasvan, joka ehkäisee sitä hyppykuppa allergiaa. Eilen tuli oltua kiitettävästi auringossa ja iho vähän punoittaa, mutta ihottumaa ei ole noussut. Huomaa sen toki purkin hinnassakin vaan ei haittaa kun viime kesänä hävetti olla kevyissä yläosissa kun oli niin kamalannäköinen iho.

Taisin vihdoin (koputan puuta) löytää aurinkorasvan, joka ehkäisee sitä hyppykuppa allergiaa. Eilen tuli oltua kiitettävästi auringossa ja iho vähän punoittaa, mutta ihottumaa ei ole noussut. Huomaa sen toki purkin hinnassakin vaan ei haittaa kun viime kesänä hävetti olla kevyissä yläosissa kun oli niin kamalannäköinen iho.

Vinkkaappa nimi? Systerille tulee kanssa tosi pahat aurinkoihottumat kesäisin ja sillä on ollut ikuisuusprojekti löytää apua niihin :(

Saikku bäd, mut voi jösses mitkä kelit huilata tuolla pihalla. :rock::dance::hyvä:

Ihan mahtavuutta, koirat tarhaan, burzumia soimaan ja terassille lekottelemaan. Tavoitteena lukea kirja/päivä. Harmi kun ei ole maanantai, ei tule jätskiautoa tuohon aidan taa, täytyy koklata jos tuo naapurin adonis tois töistä tullessaan kuningatartuutin. :kippis1:

Uuh, olin tänään 40min auringossa ja tarttui vähän väriä :) Huomenna laitan kellon soimaan kymmeneks ja meen suoraan partsille paistettelee päivää. Nyt ku keksin, miten sielläki saa otettua arskaa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom