Virallinen auringonotto thread!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HaRaXz
  • Aloitettu Aloitettu
En oo rusketusnarkkari, mutta pari kertaa jo kerennyt ottaan pikku pätkät aurinkoo. Pitää totuttaa ihoo alussa lyhyissä pätkissä, että ei pala.

Pirkanmaalla on ainakin ollut UV-indeksi jossain 5 tuntumassa kai noin kello 13 aikoihin päivällä, niin oon pari tunnin settiä vasta ottanut niillä main. Viitti polttaa ihoonsa turhaan. Varmaan oppinut jotain viime vuosista ja koitan nyt pitää huolen että en pala.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toi auringonotto sotkee aina treenit, solkku ei vie nii paljo aikaa :( Tulee niin vetämätön olo jos ennen ottaa, täytyy nyt kesälomalla tehä niin että herää ajoissa salille ja sitten levyttää loppupäivän auringossa, tosin siinäkin on ongelma kun rannalle ei jaksa mennä kun kokoajan pitää syödä, kusta ja juoda treenin jälkeen(Toki muutenkin) Onneksi on iso parveke tosin siihen pitää vetästä tuuletin että ei tule liian tukavat oltavat. Viikonloppuna sais olla hyvää keliä kun sillon voisi mökkilaiturilla pyhittää pari päivää auringolle.

Itehän otan käytännössä joka päivä aurinkoa tässä kotiparvella, eli pääsykoekirjat käteen, kamat pois ja aurinkoon lukemaan :D

Sama, tosin takapihalla ja pääsykoekirjojen tilalla muita kirjoja. On muuten huomattavasti helpompi herätä kesäisin kun voi mennä juomaan aamukahvit tohon ulos. Talvella sitä lähinnä siirtyy makuuhuoneesta olohuoneen sohvalle ja nukahtaa uudestaan.

Onneks asun tääl korvessa, saa rauhassa ottaa takapihalla alasti aurinkoa ni ei tuu mihään hiton rajoja :) Onkohan Turussa nudistirantoja sit kun tää talo saadaan myydyks ja muutetaan?? En haluu ottaa bikinit päällä mitään aurinkoa.. Yläosattomissa oon tähän asti julkisilla rannoilla ottanu aurinkoa mut en tykkää kalkkilaivan kapteenin pepusta.. :(

Kovasti pitää taistella firman leivissä ollesssa et saa rusketusta, mut ei onnistu intti perkele lannistaan meikäläistä. Tänä vuonna hankin kunnon brunan.

Kuinkas pahasti porukka on palanu? N. 1,5kk sitten olin Queenlandissa lomalla ja innostuin uimaan Australian kenties upeimmalla hiekkarannalla. Pilvinen päivä niin ajattelin, että ei mitään rasvoja tarvita, lämpötilakin oli alle 30. Illemllalla saunassa alkoi selkää vähän kuumottamaa. Voi hyvä helvetti kun kirveli ja poltteli viikon verran, jonka jälkeen nahka hilseili pois. Noh, tulipahan opittua jotain.

Iho ei ole koskaan palanut ittellä "kunnolla", kerran olin päivän pihatöissä suorassa auringossa sen 6-8 tuntia ja siitä suoraan kalastelemaan sinne 4-5 tunniksi t-paidalla ja en käyttänyt aurinkorasvoja jne., auringossa olin melkein kokoajan. Ei tullut minkäänlaista palamista. Erikoinen tää mun iho.

kyllähän muutaman kerran täsä elämän aikana iho on palanut . Pahiten tais olla joskus Thaimaassa vuonna '08, kun lämpöä oli jokunen vajaa 40 astetta. Ihan sama vaikka oli jonku varjon alla ni ruskettu paremmin kuin täällä Suomessa ikinä.

Tulis nyt tommoset +25 celsius asteen kelit niin pääsin ottamaan kunnon hiekkaneekerirusketuksen ja lihaserottuvuus paranis :P

Tulis nyt tommoset +25 celsius asteen kelit

Älä.

Oi että ku pääsis mökille, oikein kunnon hellepäivä, sais koko päivän maata auringos.. Oikein sellanen keli et on tosiaan kuuma olla ja pieni tuulenvire ettei oo itikoita, parempaa ei vois nytte toivoo :P

Koko viime viikko ilta töissä kun oli hieno sää :( Jos nyt alkaval viikol onnistuis ku ollaan aamu vuorossa :) Pääsee palamaa lisää :D

Vaikuttaako ulkolämpötila tuohon värin tarttumiseen niin kovin? Eikö se paista samallalailla pilvettömältä taivaalta, oli sitten maanantaina 12 astetta tai tiistaina 22

Vaikuttaako ulkolämpötila tuohon värin tarttumiseen niin kovin? Eikö se paista samallalailla pilvettömältä taivaalta, oli sitten maanantaina 12 astetta tai tiistaina 22
UVI vaikuttaa siihen värin tarttumiseen. Aika käsi kädessä toi taitaa lämpötilan kanssa kulkea.

Hyvin tuossa väri tarttuu kun päivät touhuaa pihahommia. Kunhan muistaa olla ilman paitaa niin auttaa vähän vielä asiaa. :D

Vähän pitäs varmaan tänään hartioihin vahvempaa rasvaa sipasta kun näyttäs pilvettömältä paistavan ja eilen tuntu vähän tarttuvan kun on hiukan iho hellä. Ei mitään varsinaista palamista kuitenkaan.

Eilen oltiin järvellä veneilemässä, viisaasti vesillä tietysti eli korillinen lonkeroa mukana. Aurinko paistoi ja väriä sai nahkaankin. Ilman rasvaa olisi varmaankin iho palanut totaalisesti. Tänään onkin sitten pilvinen päivä, eli vaatteet pysyy päällä :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom