Viinalakko (paljon juovien thread)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Ai, että mäyräkoira vastaisi kossupulloa:jahas: .
Jos otetaan esimerkiksi Koff III -olut: Koff III:n alkoholipitoisuus on 4,5 % (tilavuus-%). Koskenkorvan alkoholipitoisuus on 38 t-%. Mäyräkoirassa on täten 178,2 ml alkoholia, kossupullossa 190 ml. Eroa on siis ainoastaan 11,8 ml puhdasta alkoholia, vastaten 0,79 Koff III -pulloa (0,33 litran).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se tarkoittaa yli 21 annosta viikossa (se on muuten 24 se virallinen luku miehille). Mitä sä yrität sanoa? Että 24 on vaaraton raja ja ihan varmuuden vuoksi niin alhaalla eikä lähelläkään terveydellisten haittojen tai alkoholiriippuvuuden riskiä?

Ihan just tota, että 24 bisseä viikossa on vaaratonta kunhan ei vedetä kaikkia kerralla. Tietty riskit alkoholinkäytön eskaloitumisesta kasvavat, mutta yleensähän nää virallistahojen suositukset on tehty lapsille. Ehkä tossa 24 annosta viikossa vois ennemminkin puhua riskirajasta, joka voi johtaa alkoholiongelmiin.

Nyt ollaan perkele taas lakossa, 2 viikkoa vähän oltu tavallaan "offilla" mutta nyt vkl oli parit bileet ja huomasin ettei toi dokaaminen oo kyl enää mun juttu. Siis järjetön humalahakuinen juominen. Vähennetääs ensialkuun vaikkapa max 1 bisse viikossa ja sekin saunassa lauantaina. Ja jos ei tartte totakaan ottaa niin aina parempi. Sen olen nyt 2 viikon aikana huomannut että PÄIVITTÄINEN närästys on jäänyt kokonaan pois, siis aivan täysin, ensimmäisen kerran taas närästi pitkästä aikaa kun eilen toista päivää vedin viinaa putkeen.

Kattelin just Hanna Partasta telsusta ja siinä oli vastaava tapaus ku meitsi, eli "tissuttelija" joka ottaa 1-2 annosta alkoholia (bisse/siideri/viini) illassa. Hanna pisti tuon määrän sitten voipaketeiksi niin näytti aika oksettavalta, kaikki tuo lienee siis minunkin sisuskaluissa rasvana, varsinaista läskiä mussa ei ole kyllä juuri ollenkaan, tollainen kova kaljakessi vain (on kuulemma vaarallisempi). Kolesteroli-arvoa ei uskalla edes mennä mittaamaan ainakaan pariin ekaan kuukauteen.

No se o loppu nyt, Suomesta en enää alkoholia osta, missään muodossa. Toivotaan että päätös nyt pitää kanssa. Biitsillä joutuu varmasti sitten talvella pari drinkkiä ottamaan mutta katsotaan nyt sinne saakka ensin.

Lupaan raportoida tänne itseäni varten joka ikisen alkoholiannoksen jonka otan ja jos jotakuta kiinnostaa seurata tilannetta niin heidän ilokseen myös :D

:curs:

En todellakaan väitä että juominen olisi lopetettu tai edes yrittäisin moista, viinalakko on juuri oikea thread nyt tähän ja mitä kauemmin se siis kestää, sitä parempi.

EDIT:
btw..jos Huppe lopetat kokonaan juomisen niin saanko sun viinakaapin sisällön? Älä vaan kaada menemään ilmoittamatta..
Hah, just kaadoin muuten varmaan toista litraa eri viinaksia viemäriin baarikaapista. PERKELE! :curs:

Mä olen viinalakossa pikkujoulukauteen asti. Paitsi yhdet bileet kahden viikon päästä.

Oma ongelmani ei ole tissuttelu, vaan se, että kun juon niin juon todella paljon ja toleranssi on kasvanut parin kuukauden aikana ainakin omasta mielestäni huolestuttavaksi. Parempi olla hetki ilman niin sitten saa taas halpoja kännejä :D Täytyy myöntää että tämä eka selvä viikonloppu teki tiukkaa, viinaan on niin helppo hukuttaa murheensa, että todellinen pe ja la ilta yksin kotona vitutti todella paljon...

Mutta oma rajani tuli vastaan viikko sitten. Hetki tälläkin tiellä.

Nykyisin tarvii olla aika hyvät bileet ja hyvä syy juoda että moiseen viitsii ryhtyä. Äsken tultiin Huppelasta ja ennen tuli otettua siellä aina pari bisseä, mutta nyt ei edes tarjottu. Tarkistin Hupen jääkaapinkin, muttei siellä ollut bisseä.

Ihan just tota, että 24 bisseä viikossa on vaaratonta kunhan ei vedetä kaikkia kerralla. Tietty riskit alkoholinkäytön eskaloitumisesta kasvavat, mutta yleensähän nää virallistahojen suositukset on tehty lapsille. Ehkä tossa 24 annosta viikossa vois ennemminkin puhua riskirajasta, joka voi johtaa alkoholiongelmiin.

Kyllä ne on ihan aikuisille laadittu. Ei kai lapsille tässä maassa sentään alkoholinkäyttörajoja aleta säätään, vaikka lasten/ nuorten juomisesta aina ollaan oltu ja aina tullaan olemaan huolissaan. Ja ne kenellä todella paukkuu nää rajat reippaasti yli ovat ihan oikeessa threadissä ;) . Ehkei kaikilla välttämättä mene elämä perseelleen, vaikka joka päivä joisikin 3-4 kaljaa, mutta kyllä se alkoholi elimistöä kuitenkin kuormittaa.

toi toleranssi on sellainen ensimmainen juttu milloin mun meilesta kannattaa huolestua. mun paino on 90kg ja tallain kesan jaljilta menee 0.5l kossu eika jarimmin edes heiluta jos vataa ruokaa naamaan siina sivussa. Onpa ollut paivia kun ei edes krapula lahde.
tyokseni kesalla tulee pidettya viinatarjoilua, aika usein asiakkaat pyytaa juomaan heidan kanssaan, ja illalla viela baariin. Tana kesana kieltaydyin kaikista baariin meno pyynnoista, mutta kylla tuossa uimaltaalla tuli muutamia paivia asiakkaitten kanssa juotua. Mikas siina kun siita viela maksetaan palkkaakin.
3 kuukautta ja kroppa menne aika huonoksi. kolmen kuukauden ajan on tullu alkoholia juotua 5 paivana viikossa, joskus enemman, joskus vahemman.

3 kuukautta ja kroppa menne aika huonoksi. kolmen kuukauden ajan on tullu alkoholia juotua 5 paivana viikossa, joskus enemman, joskus vahemman.
Toihan siinä just on ongelmana jos asustelee esim. jossain lomakohteessa, kuten sinä. Sinne tulee asiakkaita/tuttavia joka viikko LOMALLE ja he olettavat ja odottavat että dokaat heidän kanssaan, sitten kun vielä on joku ympärivuotinen lomailukohde niin tuota tuttavaa ja melkein tuttavaa pyörii lähistöllä sitten jatkuvalla syötöllä. Mikäs se on lomalla dokata vaikka 1kk putkeen mutta jos sitä joutuu tekemään 365 päivänä vuodessa niin asia on hieman eri :jahas:

Tietty pitää olla kanttia sylkeä lasiin ja juoda vaikka limpparia, moni ei tuohon sitten pysty. Ilo ilman viinaa on teeskentelyä :D

Joillekkin maistuu joillekkin EI! Ai laittikolan juominen on trendikästä.. ?Vai niin,mä luulin et monet juo sitä koska se on hyvää ja siinä on vähän kaloreita.

laittikola on melko epäterveellistä jo verratuna esim. tavalliseen keppanaan. Ei siinä kyllä kaloreita ole mutta mikä hyvä ja kaloriton voi olla terveellistä? sama muiden laittihommien kanssa. aspartaami on huono keksintö. Mie en ainakaan suostu juomaan. En kyllä limua juo muutenkaan. maito on :dance:

On tullut ryypättyä elämässä, aika vitusti, yhden kaverin mukaan 5-kertaa enemmän kuin tavallinen tyyppi dokaa koko elämässään. Toissa talvena ja erityisesti viime talvena alkoi kuitenkin korkki pysymään kiinni. Ei vain enään pysty/ jaksa/ huvita läträtä. Toissa lauantaina tuli kipattua noin korillinen nelosta (kun tarjottiin) ja voin huonosti viikon.

Osittain olen vaihtanut vihreään tupakkaan mutta yhä useammin tulee oltua myös viikonloppuja ja kokonaisia kuukausia täysin selvinpäinkin.

Erityisesti tuollaiseen kotona tapahtuvaan-rentoutus-nollaus dokaamiseen vihreä marlboro on omiaan, 2 ykkös bisseä+pari "tupakkaa" ja rentotumisen aste on sama kuin olisi juonut mäyräkoiran.

Erona se että tuon jälkeen tekee mieli mennä nukkumaan ja herää aamulla virkeänä toisin kuin mäyriksen jälkeen jolloin huvittaisi lähteä ottamaa lisää.

Niin ja piti vielä tähän ko. aiheeseenkin kommentoida.. Päätin että nyt loppuu dokaaminen, rööki, sekä työt :) Eli nyt keskityn treenaamiseen, syömiseen ja koulunkäyntiin. Ja tietysti metillä pitää kulkea vkloput lintujen perässä. Työt vitutti, ei kerenny keskittyyn kouluun eikä treenaamiseen täysillä. Ja kyllä sitä pärjää ilman töitäkin jos päättää pärjätä. Ja röökiin + kaljaan saa menemään sitä rahaa kuitenkin huolella jos haluaa. En ole mikään himojuoppo koskaan ollut, enkä vklla tissuttelua ole koskaan harrastanut, mutta mielummin kokonaan ilman. Pieni avautuminen, mutta on hyvä purkaa oloaan :) Kiitos ja anteeksi.

EDIT: typo

Jos otetaan esimerkiksi Koff III -olut: Koff III:n alkoholipitoisuus on 4,5 % (tilavuus-%). Koskenkorvan alkoholipitoisuus on 38 t-%. Mäyräkoirassa on täten 178,2 ml alkoholia, kossupullossa 190 ml. Eroa on siis ainoastaan 11,8 ml puhdasta alkoholia, vastaten 0,79 Koff III -pulloa (0,33 litran).
Oluessa on niin paljon enemmän vettä seassa, että niin suuri määrä alkoholista ei ehdi imeytymään. Toisekseen viinaa juodaan nopeammin, että kyllä se viinapullo kovemmin pärähtää kuin mäyräkoira.

juon harvoin, mutta nyt alkaa tuleen jo jonkinlainen ennätys. yli 3kk juomatta. sama vissiin liittyä johonkin uskovaisten kerhoon tai johonkin vastaavaan.

juon harvoin, mutta nyt alkaa tuleen jo jonkinlainen ennätys. yli 3kk juomatta. sama vissiin liittyä johonkin uskovaisten kerhoon tai johonkin vastaavaan.

3kk No huhhuh!!! Ei onnistus meikäläiseltä. Koitetaan alottaa tästä, että ens viikonlopun pystyis oleen selvinpäin. Vaikka yleisesti ajattelenki et en paljoo juo, mut tarkemmin aatellen... Syyskuussa ei oo meikäläisellä ku yks täysin selvä viikonloppu. Voishan sitä toki enemmänki ryypiskellä, mutta onhan se hyvä että tälläki juomisella alkaa jo miettiin et vois välillä vähän huilia.

Elikkäs meikäläinen alottaa viinalakon nyt. Tavotteena tipaton lokakuu.

Alkaa vähän huolestuttaa oma alkoholin käyttö. Kesä kun tuli niin yleensä se kaksi päivää viikossa kännissä + pari mökkireissua kesän aikana. Viimeksi olen "dokannut" 31.8 kun kesäloppui, mutta silti olin eilen kännissä. Join yksin kotona. Tyttöystävä jätti viikon alussa niin jotenkin se ei tunnu väärältä. Olen uskotellut itelle että dokasin viimeksi 31.8 vaikka joka perjantai tai lauantai on ollut drinkki kädessä. Tänään ei pitänyt juoda, mutta olin isosiskoa auttamassa muutossa ja palkaksi tuli 12-pack ja sitä tässä nyt tyhjennetään. Tuntuu ettei sitä ole viikonloppuisin tekemistä ellei ota kuppia. Joskus se jää vain siihen yhteen paukkuun, mutta joskus taas ei. Olen yrittänyt hillitä juomista sillä että lauantaina pitää mennä salille. 2006 kesänä olin juonut kaksi päivää putkeen ja menin salille. Voi saatana 10 minuuttia sitä jaksoi olla ja sitten piti painua takaisin kotiin. Ensi viikonloppuna pitää olla ottamatta yhtään huikkaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom