Viinalakko (paljon juovien thread)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
BTW, olemme molemmat alkoholisteja neuvolan alkoholitutkimuksen mukaan, emme varmasti ole ainoita. Tähän riittää siis 2 lasia viiniä ruoan kanssa pe-la iltaisin sekä 2-4 saunasiideriä. :lol2:

Häh. Viikossa 4 annosta viinistä ja vaikkapa lauantaille 4 puolilitraista sidukkaa a 1.5 annosta = 6 annosta. Yhteensä kymmenen. Millä mittarilla toi on alkoholismia? Edes kertakäytön suositusraja ei ylity, ellet sitten kisko noita putkeen, tai jos viinilasilliset ei ole reippaalla kädellä kaadettuja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä tuohon lapsiin tulee niin tottakai humalahakuista juomista täytyy hillitä varsinkin kun on pieni vauva hoidettavana. Humalassa en suostuisi edes hoitamaan jottei satu vahinkoa. Eräs tuttava taasen ei juo koska pieni lapsi näkee ja saattaa haistaa oluen, ei siis tippaakaan :lol2: Mitä haittaa voi olla muutamasta saunakaljasta?

Tämä pitäisi olla selvää noin, eli ei päissään hoideta pientä vauvaa. Ja silloin kun on tarve molemmilla vanhemmilla ottaa, niin sitten hommataan lapselle hoitaja.

Mutta tuollainen "haistaa kaljan" tai "näkee kaljapullon kädessä" on sitten aika typerää ja turhaa holhoamista jo. Eikös se nyt olisi parempi, että lapsi oppii että kotona iskä (tai äiti) voi ne parit saunakaljat ottaa ja siinä ei ole mitään sen kummallisempaa ihmeteltävää.

Häh. Viikossa 4 annosta viinistä ja vaikkapa lauantaille 4 puolilitraista sidukkaa a 1.5 annosta = 6 annosta. Yhteensä kymmenen. Millä mittarilla toi on alkoholismia? Edes kertakäytön suositusraja ei ylity, ellet sitten kisko noita putkeen, tai jos viinilasilliset ei ole reippaalla kädellä kaadettuja.

Milloin olet viimeksi käynyt neuvolassa? :D

No eihän tuommoisesta yhden bissen vetämisestä mitään haittaa luulisi olevan jos sen mausta diggaa. Mutta en pidä normaalina sitä, jos ei kykene kuutta päivää olemaan juomatta alkoholia tai että terassin ohi kulkeminen on äärimmäisen hankalaa menemättä bisselle. Mikä siinä on, ettei terassista voi nauttia kahvin kanssa?

Etkö sä nyt mike tajua, että kaverilla on alkoholiongelma josta se yrittää päästä eroon. Ei kukaan oo väittäny että asia on jotenkin normaalia. Mitä sä trollaat hyvää treadia ihmettelyilläs?

HAhahaa, ei täällä alkoholiongelmaa ole. Bisse on vaan niin hyvää :kuola:
Viikonlopusta tulossa koittelemusten sessio, landelta tulee talo täyteen viinaan meneviä sukulaisia... Saas nähdä miten käy.

Viimeksi maaliskuussa ollut selvä viikonloppu. Tänään piti ensimmäinen tohon puoleen vuoteen olla, mutta ei tästä vittu mitään tullut, jo se on lasi kädessä.
Eikä näistä perjantai- ja lauantai-illoista tule mitään yksin kotona istua dataamassa, pakko se on jossain liikenteessä olla.

:kippis1:

Tänään tuntuu siltä että taidan ottaa pari jallukolaa, pari vain.... katsotaan nyt :eek:

Huh, jopas maistui viini herkulliselle. Pari lasia herkullisen tonnikalapastan kanssa oli kyllä poikaa. Eli lakko loppui nyt. Noh, eipä tuota enempää tule otettua, kummallista että nousi päähän heti :eek:

Kun 18 täytin (tammikuu) en sen jälkee ole ollut 2 vkloppua peräkkäin selvpäin. Nyt alkoi lakko, syyslomaan asti selvänä, 6 viikonloppua siis raittiina.

En ole ollut selvinpäin yhtään viikonloppua 5 kuukauteen.

edit. yritetään korjata tilanne.

Niin, on tämäkin aihe ja myönnän että kirjoitain runsaan alc.vaikutuksen alaisena. Mutta esim ohjesääntö että 21 annosta viikossa käsittää suurkulutuksen rajan, on idioteille väsätty! Mitä edes suurkulutus tarkoittaa?
Taisis noi jotka kirjoittaa kuvittelee että normaali tavis on idiootti. No ei kai kukaan ota toisssaan näitä hommeileita.Vähän samanlainen homma, kuin joku ruokaympyrä ettei saa syödä liiaksi rasvaa, mutta hiilarit on ok doukki...Ymmärrän että tulee antaa infoa kok kansalle, mutta jos ymmärrettisiin että monet holistit käsittävät missä mennään.

Tietty joku odottava äiti saattais olla tapaus ettei liikaa kannattasi lipittää...Ampukaa mut feministit!

Ja ei siinä mitään, mutta jo diettiguru Montiacin mukaan 0,5 litraa punaviiniä päivässä on ok!

Niin, on tämäkin aihe ja myönnän että kirjoitain runsaan alc.vaikutuksen alaisena. Mutta esim ohjesääntö että 21 annosta viikossa käsittää suurkulutuksen rajan, on idioteille väsätty! Mitä edes suurkulutus tarkoittaa?

Se tarkoittaa yli 21 annosta viikossa (se on muuten 24 se virallinen luku miehille). Mitä sä yrität sanoa? Että 24 on vaaraton raja ja ihan varmuuden vuoksi niin alhaalla eikä lähelläkään terveydellisten haittojen tai alkoholiriippuvuuden riskiä? Tuosta kaljakorin rajastakin todetaan että se ei ole mikään riskiraja, vaan haitat saattaa tulla esiin jo aikaisemmin. Se että kunnon denat kiskovat ton 24 kepua jo alkuviikosta, ei tarkoita sitä että toi on ihan hihasta kiskaistu lukema. Ja vaikka "normiduunareillakin" alkoholi on osalla porukkaa arkipäivässä jatkuvasti esillä, ja sen lipittäminen on normaalia päivärutiinia jossa hupsista paukkuu toi maaginen 24 annoksen raja itsekseen, ei kyllä muuta sitä totuutta että kyllä sillä terveyshaittoja ja riippuvuuden riskin aikaan saa.

Se yksi pullosta julkisuuteen tullut lääkäri (Seppälä jotain?) kirjoitti muuten aiheesta hyvin, ei kai se itseään holistina oikein pitänyt mutta huomasi kun päivärutiinit hiljalleen muuttuivat siihen suuntaan että pikkukaljoittelulle ei ollut estettä. Harvapa alkoholistiksi viikossa lipsahtaa, ja matkalla varmaan on aikaa selitellä itselleen vaikka noita viikkorajojen turhuutta...

Suomessakin syntyy FAS-oireyhtymästä kärsiviä lapsia joiden äiti on juonut raskauden aikana.

Se 24 annnosta vastaa 2 kpl 0,5 litran pulloa kossua, toinen perjantaina ja toinen lauantaina. Aika paljon siis. Jossei nyt ihan alkkis vielä ole niin ainakin hyvällä alulla matkalla sinne suuntaan.

Se 24 annnosta vastaa 2 kpl 0,5 litran pulloa kossua, toinen perjantaina ja toinen lauantaina. Aika paljon siis.
Minusta taas tuo ei ole kovin paljon. Kahtena iltana viikossa useille ihan normimäärä, kolmelle illalle jaettuna ei paljoakaan yhtä kertaa kohti. Ja melkein jokapäiväisellä pienellä tissuttelulla 24 annosta viikossa menee huomaamatta. No, mä taidankin kirjoitella ihan oikeaan threadiin :jahas:

modified: 4 cl viinaa = 1 annos, kossu 50 cl = 12 annosta
Mäyräkoirista en tiedä mitään.

mho: Mä se olen joka kirjoittelen väärään thrediin, ihan Hupen ja teiän muiden kiusaksi :)

Se on monasti menoa kun päivittäin rupeaa tissuttelee ja siihen pääsee liiaksi tottumaan. Tietty tää on sitä ns. eurooppalaista juomakulttuuria että otetaan vähän joka päivä vaikka vaan viiniä ruuan kanssa. Sopiiko tuo sitten kenelle ilman että mopo karkaa käsistä jossain vaiheessa on jo eri juttu. Sama mulle tietysti, ihan jokaisen oma asia mitä juo, kuinka paljon ja koska. Monelle tosta viinasta vaan tulee ongelma.

Se on monasti menoa kun päivittäin rupeaa tissuttelee ja siihen pääsee liiaksi tottumaan. Tietty tää on sitä ns. eurooppalaista juomakulttuuria että otetaan vähän joka päivä vaikka vaan viiniä ruuan kanssa. Sopiiko tuo sitten kenelle ilman että mopo karkaa käsistä jossain vaiheessa on jo eri juttu. Sama mulle tietysti, ihan jokaisen oma asia mitä juo, kuinka paljon ja koska. Monelle tosta viinasta vaan tulee ongelma.

Mä oon täsmälleen samaa mieltä. Aiemmin joku naureskeli sitä, että miksi ottaa viikolla saunakaljan tilalla vaikka alkoholitonta olutta tai ykköstä. Mulle se on tietynlainen periaatepäätös. Viikolla en ota. Mä oon nähnyt niitä joilla homma on lähtenyt lipsumaan ja yksi heistä on jo haudassa. MINUN on jotenkin helpompi kontrolloida hommaa kun vedän tietyt rajat ja yksi niistä on se, että arkiviikolla ei kaljoitella. Lomat sitten erikseen :D. Allkoholi on jumallattoman vahva päihde ja sen käyttö kun kerran karkaa käsistä niiin sitten se on aika pitkälti menoa. Kohtuulliseen käyttöön tuskin on enää paluuta.

Suomalaiset oppivat Eurooppalaiset juomatavat eli viiniä ja olutta sivistyneesti ruuan kanssa viikolla, mutta samalla pidettiin ne wanhat tavat eli pari pottua kossua viikonloppuun.

Viime viikonlopulla kotiudun viikon reissusta, joka oli poikaporukasta johtuen hyvin kostea. Laskin tossa kauhukseni, että mulla ei varmaan vuoteen ole ollut yhtään täysin selvää viikonloppua (ehkä keskimäärin n. mäyräkoira viikonlopussa).. joten lauantaina meni korkki kiinni nyt ainakin kuukaudeksi + röökit/pikkusikarit lensi roskikseen, joten tuplalakkoa tässä nyt kärvistellään. Itselläkin viimeisen parin vuoden aikana pieni viikkotissuttelu hiipinyt kuvioihin, josta nyt haluan myös eroon.:piis:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom