Viimeiset vinkit: Äidinkielen kirjoitukset 2006

Spidey sanoi:
Kyllä mennään aika samoilla linjoilla täällä. Filosofia ois seuraavaksi, enkä oo lukenu juuri yhtään. Varsinkin etiikka on aika hakusessa, nyt vaan häätyis päntätä käsitteitä. Vanhoja kysymyksiä kattelin niin näyttäis ihan omalla järjenkäytöllä ja tietojen soveltamisella pötkivän pitkälle.

Niinhän sitä luulisi. Muistaakseni filosofiasta kirjoitetaan keskimäärin huonoimmat reaalissa. Ihmiset luulevat, ett siellä pärjää maalaisjärjellä, mutta kyllä siellä täytyy jotain niitä asioita osata, jos vähänkään parempaa arvosanaa lähtee hakemaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hahahahgahahaghaghaghahga ei bittu. :--D

Tein 11. tehtävästä ja ihan päin vittuahan se meni. Kolmannen sivun puoleenväliin asti complete and utter bullshit. Ei mitään toivoa saada edes niin hyvää arvosanaa, että se ainoastaan vituttais. Toivottavasti sensorin vaimo on ollu hyvällä tuulella edellisenä iltana.

Mää tein kanssa tehtävästä 11. Se tuntui sellaselta "perushelpolta", mutta saa nyt nähdä että mitä sieltä tulee takaisin..

Sheri sanoi:
Kirjotin aiheesta nro. 7. Tällä hetkellä tuntuu, että ois todellakin voinu mennä paremmin. Tehtävänannossa pyydettiin kirjottamaan vastinetta mut mulla tais mennä jo hiukan vittuilun puolelle...:D
:rock: enpä oo ainakaa ainut joka Mollille vittuili aineessa :D

Kuudennesta aiheesta kirjoitin. Pakko kai sieltä on se C tulla. Keskiviikkona on historian YO-koe. Vielä on montasataa sivua lukematta ja täällä pakkotoistolla vain seikkailen.

Seiskastahan minäkin tein. Ihme pälli se Molli kyllä. Hyvä fiilis jäi aineesta, joskin keskellä menin varmaan vähän ohi aiheen globalisaation, yhdysvaltojen maailmanvallan ja kielievoluution kautta. :D Kyllä se varmaan paras kirjoittamani aine oli ja sinänsä sujuvaa tekstiä, mutta tosiaan ehkä vähän turhaakin plärinää mukana.

Lauantainahan se selviää.

Hmm, aloitin tehtävä nro 6:sesta ja vaihdoin 2 sivun jälkeen seiskaan, kun huomasin kirjoittaneeni enemmän vastinetta. Aluksi minun piti tehdä vastine vain tälle herra Mollille, mutta päätin sitten ottaa tämän " No hätä?" tekstin mukaan kirjoitukseeni (tehtävänannossahan sai valita tekeekö vastineen molempiin vai vain toiseen).
Näiden sähläilyjen jälkeen olen kuitenkin aika tyytyväinen aineeseeni. Taso on ollut luokkaa M80 - E 88 koko lukioajan ja eiköhän se sinne samaan haarukkaan sijoitu nytkin.

Pieni pelko persiissä kuitenkin. Jumiuduin turhan pitkäksi aikaa kansainvälisyyden vaikutuksesta suomen kieleen. Tätä voidaan pitää pienenä sivuraiteille joutumisena.

Paskoja aiheita. Uskon M:n kuitenkin olevan jo taskussa ja nyt sitten riskillä L:n metsästykseen. Pitäisi vain saada ne virheet pois. Sisältö kyllä parhaimmillaan riittää L:n pintaan.

Mollille vastasin minäkin. Vähän on tosin sellanen fiilis, että perseelleen se meni. Yli tunnin kesti miettiä mistä aiheestaa teen (ei oikeen ollut hyviä aiheita). Keskiviikkona tosiaan on mullakin historian kokeet ja paljon on vielä lukemista (1 pakollinen kurssi + 2 vapaaehtosta), ja vähän luulen et läpi pääseminenkin on vaikeaa. Potuttaa ku hissan kurssiarvosanat on kuitenkin ihan hyviä (jopa 10, se lukion ainoa :hyper: )... Mut nyt lukemaan!

Eka puoltoista tuntii mietin jotta mistäs sitä kirjoottas. Sitten tuli valittua tehtävä numero 11. Kolme sivuu puhasta hevonpaskaa. Lyijykynäversion loppupuolella alkoi nenästä valua verta, sain koko puhtaakskirjotuksen hoitaa pitelemällä kipeällä oikealla kädellä paskapaperimyttyä nenässä ja ja toisella yrittää saada paperi pysymään paikoillaan samaan aikaan kun kirjottaa. Vähintään 1,5h vuoti, piti monta kertaa käydä veskissä vaihtamassa se paperi ja varmaan litra verta katos sinne vessanpönttöön.

Ja vuotaa muuten taas, nidon tän paskan kohta nitojalla umpeen ja hengitän loppuelämän suunkautta.
VITTU!!!

nro 11 ounattu täysin :rock: Jos jää alle E:n nii petyn suuresti, sen verran tuli runoiltua.

Deat sanoi:
..Lyijykynäversion loppupuolella alkoi nenästä valua verta, sain koko puhtaakskirjotuksen hoitaa pitelemällä kipeällä oikealla kädellä paskapaperimyttyä nenässä ja ja toisella yrittää saada paperi pysymään paikoillaan samaan aikaan kun kirjottaa. Vähintään 1,5h vuoti, piti monta kertaa käydä veskissä vaihtamassa se paperi ja varmaan litra verta katos sinne vessanpönttöön.

Eikö olisi ollut aika paljo iisimpää kääriä paperista pieni tiivis rulla jonka sitten vain laitat sieraimeen. Kyllä pysyy veret sisällä :)

Nyt kun miettii jätkien tilityksiä ykköstehtävästä täällä, niin ei harmitakaan, kun jätin sen tekemättä :D

nco sanoi:
Hahahahgahahaghaghaghahga ei bittu. :--D

Tein 11. tehtävästä ja ihan päin vittuahan se meni. Kolmannen sivun puoleenväliin asti complete and utter bullshit. Ei mitään toivoa saada edes niin hyvää arvosanaa, että se ainoastaan vituttais. Toivottavasti sensorin vaimo on ollu hyvällä tuulella edellisenä iltana.
Samat fiilikset. Tehtävä nro 13 oli meikän valinta ja kello 12 häivyin kotiin. Pitää panostaa otsikkoaineeseen vähän enemmän. Kielioppi on kunnossa ja tekstit on yleensä M.n tasoa, mutta nyt ei onnistunut. Alle kolme sivua tekstiä :(

7. tein myös, sitten kuulin opettajan kertomia terveisiä: "Siitä 7. kirjotti varmaan 60-70% ja se oli ihan tahallinen ansa. Arvosanat tulee olemaan A-B eikä juurikaan muuta, harvoja poikkeuksia lukuunottamatta." Tämä siis koulumme äidinkielen opettajan/äidinkielen sensorin sanomana.

Jos kuuluisi siihen poikkeusryhmään.:rolleyes:

What sanoi:
Kuudennesta aiheesta kirjoitin. Pakko kai sieltä on se C tulla. Keskiviikkona on historian YO-koe. Vielä on montasataa sivua lukematta ja täällä pakkotoistolla vain seikkailen.

Huoh. Minulla on hieman samat fiilikset psykologian kanssa. Omatunto huutaa minulle, mutta silti sallin itselleni mielihyvin puolen tunnin välein puolen tunnin tauon :) Parasta tässä on se että pian näillä papereilla ei ole enää väliä. Venlakin tarjoaa niin positiivista taivaanrannan maalailua että hepskukkuu vain.

Täällä on aika paljon lukiolaisia. Deatkin, en olisi uskonut. Positiivinen yllätys, siis :)

Äidinkielen vaativuus reaaliaineena perustuu onnen tarpeeseen. Kuka vain tampio osaa kirjoittaa hyvän aineen jos se tulee sydämestä. Olettaen että osaa suomea.

Toivon että uskonto/vaikutusteema jatkuu otsikoissa, eivätkä ne olisi erityisen rajattuja.

Meidänkin porukastamme tuntuu valta-osa kirjoittaneen juuri seiskasta tai yhdestätoista. Tulee varmaan mielenkiintoinen kansallinen jakauma. Näen jo sensorin pöydän ääressä hiiltymässä lukiessaan sadannen seiskan viimeisiä rivejä ennen hylsyn antoa. Sitten hän näkee Kirjoitelmani numeron ja otsikon, ja lätkäisee siihen 110p ja kultaisen tähden. Ja Marchin esitys lävähtää tiskiin joskus 450. paikkeilla, ja 110p + Gulden Stjärn

kpsk sanoi:
Venlakin tarjoaa niin positiivista taivaanrannan maalailua että hepskukkuu vain.

Mitä mä nyt taas oon teheny!!??:evil:
Psykologian kyssärit ovat muuten olleet usein aika vaikeita ;) . Hehe. No, siitä kuitenkin on jo aikaa kun itse kirjoitin, parhaat pisteet vedin uskonnon jostain jokerista vaikken ko. ainetta ollut edes lukenut. Hajaannutin reaalissa vastauksia ties mihin aineisiin ja suht hyvin meni. Ainakin silloin kun minä olin nuori niin reaalissa kannatti muistaa rohkeasti käyttää omia aivojaan eikä lukkiutua siihen yhteen aineeseen kokeessa ja pelästyä jos ei siitä juuri osukaan hyviä kysymyksiä. Luin itse eniten psykologiaa mutta vastaukset tosiaan hajaantuivat.

Kirjoitin niistä kuvista (tehtävä nro 1) ja taisin sortua myös liikaa vertailemaan niitä toisiinsa. Toivottavasti sensorit eivät ota asian suhteen liian jyrkkää linjaa.

Aiheet oli pettymys, kun olin suunnitellut kirjoittavani runoanalyysin, ja sitten niissä runotehtävissä pitikin pohtia runoutta ja runoilijaa. Blah. Jään odottelemaan ensi maanantaita, jos sattuisi mielenkiintoisemmat aiheet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom