Viimeiset vinkit: Äidinkielen kirjoitukset 2006

Kiitoksia muistinvirkistyksestä teille. Siinä vain käy hieman että ajatus lähtee jollekin suuntaan eikä sitä saa raiteeltaan helposti nousemaan siitä koko junaa katsomaan, ja teksti ajautuu ties minne.

Huoh. Tämä on tähänastisen elämäni masentavinta aikaa, koska joka päivä on toinen toistaan lyhyempi ja kokeet edustavat jotakin niin lopullista. En saa hevin itseänikään näiltä raiteilta. Kolmivuotisen epämääräisen opiskelun nopea kulminoituma.

Tämä tuntuu ylitsekäyvältä, koska havahduin tähän toimintaan liian myöhään. Olisi pitänyt ymmärtää lukuloman todellinen hienous jo ainakin pari viikkoa sitten. Uh.

Pitää koittaa pysyä teksteissä yhtenä kappaleena. Nyt on pakko vetää jotakin sokeripitoista huumetta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jee jee, opettaja ehdotteli tarkistuksen jälkeen aineistoaineesta M:ää! En oo tainnu kirjottaa noin hyvää koko lukion aikana! :rock:

Tosin saatan kirjottaa sisällöltä ihan yhtä hyviä juttuja nomikokeissakin, mutta nyt jaksoin vielä paneutua kielioppiinkin. mikäli ämmän saan, niin se on kyllä juhlan paikka! :kippis1:

edit: pistetään :offtopic: tähän, kun ei ihan aiheeseen sovi.

AM sanoi:
Samoilla linjoilla. Ei kiinnosta pätkääkään.

Ja myös olen vähän sitä mieltä, että YO-kokeet on jäännös menneisyydestä.
Ennen YO-todistuksella pääsi suoraan yliopistoon, nykyään sillä voi pyyhkiä perseen.

Maanantaina on selkä-ojentaja -treenit(!!!), joten jos lähtee aikasemmin, pääsee vähän tyhjemmälle salille treenaamaan rauhassa.

Ei se ihan noin mene, mua vitutti aika kympillä jälkikäteen, kun en jaksanut panostaa lukioon/kirjoituksiin yhtään. Vaikeutuu tuo jatkokoulutukseen pääseminen huolella tällaisilla "just läpi c:n papruilla". Ei sillon paljoa naurattanut :jahas:.

Noh, aika moni tekee saman virheen kun minä, enpä uskonut minä viisaampien sanomisia, kuten tuskin kukaan uskoo tätäkään tekstiä. Ehkä sitä reeniä kannattaa hiukan siirtää kirjoitusten takia.

Mä tosin alan olemaan fossiili näissä hommissa, vaikka just -95 kirjoitinkin :D.

Onhan nuo paperit kokeneet inflaation, mutta ei ne nyt ihan haistapaska paprut kuitenkaan ole.

Leherestä luin notta ois ollut jotenkin vaikee tämä äidinkielen aine. Saattais sitten olla että helepommalla tulis suht koht hyvä arvosana, jos esimerkiksi tehtävänannoissa on jotain epäselvyyksiä ollut.

venla sanoi:
Leherestä luin notta ois ollut jotenkin vaikee tämä äidinkielen aine. Saattais sitten olla että helepommalla tulis suht koht hyvä arvosana, jos esimerkiksi tehtävänannoissa on jotain epäselvyyksiä ollut.

Kuullostaa oikeen hyvältä! Eipä haettaa mennoo olleskaa! Päänvastoin, tekköö hyvvöö syrämelle. Kiitos kaanis venla ku lehret luet ja viellä kerrot etiäppäin!

On se hyvä että koko kirjoittajalauma ei jää historiaan kaikkein huonoimpina, vaan saattaa tulla tästä vielä jotakin. Sitten joskus senkin kuulee.

edit: Jakobilla on hyvä pointti.

kpsk sanoi:
Kuullostaa oikeen hyvältä! Eipä haettaa mennoo olleskaa! Päänvastoin, tekköö hyvvöö syrämelle. Kiitos kaanis venla ku lehret luet ja viellä kerrot etiäppäin!

Siis kuulostaa... mutta siis sitä piti sanoa että ihan sua mietin ko tota juttua luin :nolo: :rolleyes: !

Kirjoittiko kukaan niiden runojen pohjalta mitään? Itse ryssin tuon kokeen aivan kunnolla. Klo 12.00 kun olisi pitänyt alkaa kirjoittaa puhtaaksi, mutta luettuani tekstin (tehtävä 7.), tulin siihen tulokseen että sitä en varmana palauta. Siinä sitten menin kylmiltään tulkkaamaan Kontion (vai mikä nyt olikaan) runoa. Huomenna käyn kysymässä palautetta, saa nähdä mitä tulee....

venla sanoi:
Siis kuulostaa... mutta siis sitä piti sanoa että ihan sua mietin ko tota juttua luin :nolo: :rolleyes: !

Kuullostaa ja viellä jne eivät olleet ainoat virheeni siinä tekstissä? Vai tarkoititko ettei sitä lausuta missään: kuullostaa :)

Onhan tämä aika arpapelin aikaa. Hieman kuin joulu, pitää tehdä hommat kiltisti että saa muutakin kuin risuja. Paitsi että sekään ei välttämättä riitä.

Milloin noita virallisia tuloksia saa kuulla?

Jakob sanoi:
edit: pistetään :offtopic: tähän, kun ei ihan aiheeseen sovi.

Ei se ihan noin mene, mua vitutti aika kympillä jälkikäteen, kun en jaksanut panostaa lukioon/kirjoituksiin yhtään. Vaikeutuu tuo jatkokoulutukseen pääseminen huolella tällaisilla "just läpi c:n papruilla". Ei sillon paljoa naurattanut :jahas:.

Noh, aika moni tekee saman virheen kun minä, enpä uskonut minä viisaampien sanomisia, kuten tuskin kukaan uskoo tätäkään tekstiä. Ehkä sitä reeniä kannattaa hiukan siirtää kirjoitusten takia.

Mä tosin alan olemaan fossiili näissä hommissa, vaikka just -95 kirjoitinkin :D.

Onhan nuo paperit kokeneet inflaation, mutta ei ne nyt ihan haistapaska paprut kuitenkaan ole.

Vähän kärjistelin tuossa aikaisemmin(varsinkin treenien suhteen), mutta olen joka tapauksessa sitä mieltä, että turhan iso meteli nostetaan YO-tuloksista.

Noin puolet ikäluokasta suorittaa lukion ja saa pahvit, big deal(?).
Arpapeliähän tuo on aika pitkälle siinä mielessä, että sattuuko kysymykset/aiheet, joista jotain ymmärtää.

Anyway, oma aineistoaine lähti 85 pisteenä.

AM sanoi:
Anyway, oma aineistoaine lähti 85 pisteenä.

Helppohan se on tääl moshata kun tyyppi vetää jotain ämmää tai eetä yo-tulokseksi. "Mitä näil papereil tekee, pääsin tonne lääkkikseen kuiteski" ^^

-Marchi- sanoi:
Helppohan se on tääl moshata kun tyyppi vetää jotain ämmää tai eetä yo-tulokseksi. "Mitä näil papereil tekee, pääsin tonne lääkkikseen kuiteski" ^^
No jos esim. lääkikseen meinaa, niin M-papereilla voi vaikka pyyhkiä peensä. Käytännössä sama hakeeko lääkikseen A:n vai M:n papereilla. Tottakai M-paperit omaava on todnäk. viisaampi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom