Viimeiset vinkit: Äidinkielen kirjoitukset 2006

Noin. Nyt on se rypistys tehty. Kolmosesta Kirjotin kanssa. Minusta oli ylättävän "helppoja" aiheita.. ois ollu mahollista kirjottaa useammastakin, mutta pienen mietiskelyn jälkeen päätyin minulle harvinaiseen... Runosettiin.

Ja näin urakan alkua kohteliaasti myös kannusti ihanainen parkkipirkko, joka oli käyny hivelemässä minun pyyhkijääni.. Ahh.. kyllä tämä piristää :D

Pari päivää ja sit filosofia.. luettu on... NOT!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jilly sanoi:
Noin. Nyt on se rypistys tehty. Kolmosesta Kirjotin kanssa. Minusta oli ylättävän "helppoja" aiheita.. ois ollu mahollista kirjottaa useammastakin, mutta pienen mietiskelyn jälkeen päätyin minulle harvinaiseen... Runosettiin.

Pari päivää ja sit filosofia.. luettu on... NOT!!

Kyllä mennään aika samoilla linjoilla täällä. Filosofia ois seuraavaksi, enkä oo lukenu juuri yhtään. Varsinkin etiikka on aika hakusessa, nyt vaan häätyis päntätä käsitteitä. Vanhoja kysymyksiä kattelin niin näyttäis ihan omalla järjenkäytöllä ja tietojen soveltamisella pötkivän pitkälle.

Sukulaku sanoi:
Sepä oli siinä. Kirjoitin siitä seiskasta vastineen sille Pertti Mollille ja kaipa se ihan hyvin meni. Kirjoittajasta tuli mieleen semmonen keski-iän ylittänyt vanhanaikainen perusäijä, joka juo kaljaa ja kiroilee sohvalla :) Teksti oli toki ihan korrektia pienellä suomenkielenylistyksellä höystettynä.
Kirjoitin samasta, oli varmaan ainut aihe mistä sain edes vähän enemmän juttua. Tosin saattoi mennä pikkasen aiheen ohi mutta tehty mikä tehty. Mites otsikoit? Itse laitoin
7. Suomen kieli - katoavaa kansanperinnettäkö?

Saa nyt nähdä mitä tosta tulee, veikkaisin m:ää.

Eipä kyllä kovinkaan rapeasti menny...yhden vitun hikisen konseptin sain väkerrettyä koiran ja ihmisen viestinnästä. Jospa viikon päästä menis paremmin.

Eipä nuo niin hirveet ollu. Ittestä ainakin tuntuu että sain raapustettua normaalia tasoani (75-80) paremman aineen tällä kertaa. Alussa kyllä oli hankaluuksia valita oma aihe mutta kirjoitin sitten numerosta 5. Eli piti vertailla Jeesuksen ja Osaman tapaa vaikuttaa yleisöön puheellaan parin tekstinpätkän avulla. :P Tuli kyllä melkosta tekstiä. :D

Joo ihan päin kankkua meni.. niinku aineet yleensäki mulla menee. Viikon päästä paremmin sitte.

Ihan hirveet kirjotukset. Hui saatana. Väänsin niistä kansikuvista jonkun esseen siitä, että mitä ne puhuvat minulle. (wtf!?) Ei jumalauta... Ihan hirveetä. Kaikista paras kun en ees tiiä olinko ees jäljillä siitä tehtävän annosta... Muuten vaikutti helpolta aineelta... :S

-Marchi- sanoi:
Kaikista paras kun en ees tiiä olinko ees jäljillä siitä tehtävän annosta... Muuten vaikutti helpolta aineelta... :S

Tehtävänanto on yhdyssana... :evil:

No, äikässä on se hyvä puoli että mahdollisuuksia on kaksi :thumbs: .

Sonder sanoi:
Menee rankasti ohi aiheen, mutta Hyrre, onko avatarisi omakuva? Aivan älytöntä ikäsi huomioon ottaen :)

On se oma kuva, mutta näyttää paljon kovemmalta pienenä. Käyt kattomassa vippipuolella 800x600-kuvan ja voit todeta mut kynikseksi :)

Minä tein siitä viitosaiheesta. Uudelleenkirjoittaessa huomasin, että kyllä on sellasta paskaa tullu soperrettua että ei mitään rajaa. Jäi jotenkin paska maku niistä aineistoista, kun en löytänyt oikein sopivaa. Olisi varmaan sittenkin pitänyt tehdä siitä ykkösestä missä niitä kansikuvia pohdittiin tai jotain.

Transplant sanoi:
Eipä nuo niin hirveet ollu. Ittestä ainakin tuntuu että sain raapustettua normaalia tasoani (75-80) paremman aineen tällä kertaa. Alussa kyllä oli hankaluuksia valita oma aihe mutta kirjoitin sitten numerosta 5. Eli piti vertailla Jeesuksen ja Osaman tapaa vaikuttaa yleisöön puheellaan parin tekstinpätkän avulla. :P Tuli kyllä melkosta tekstiä. :D
Mä tein kans vitosesta. Muuten tuntui menevän hyvin, mutta otsikkoa tuohon oli kyllä hankala keksiä.

Joo vitosesta tuli kanssa itellä kirjotettua. Oli kyllä kohtalaisen ympäripyöreitä aiheita. Ensimmäinen tunti meni jo aihetta valitessa,, kun ei mitään kiinnostavaa löytynyt.

Aihe nro. 11
Se oli se miten kuvat vaikuttavat mediassa tjsp. Eipä menny kovin kummosesti, huomasin kun luin puhtaakskirjotettua versiota läpi että aika huonohan tää on, mutta en sitte ehtiny/jaksanu alkaa muuttelemaan. Veikkaan että on jotai C:n tasoa, perjantaina saadaa alustavia tietoja. Toi aihe 11 oli täälläpäin aika mainstream kamaa, mites muual?

Tein nro. 12, sen missä piti kirjotella kolumni niiden kahden tekstin pohjalta median vallankäytöstä. En oikeastaan osaa sanoo yhtään, että miten meni.

Mun mielestä oli vanhoihin yo-vihkoihin verrattuna melkosen vaikee ja mulle ei meinannu löytyä ollenkaan kunnon tehtävänantoo. Saa nyt nähdä mitä ne sieltä antaa. Keskiviikkona biologia...

ramboo sanoi:
Aihe nro. 11
Veikkaan että on jotai C:n tasoa, perjantaina saadaa alustavia tietoja. Toi aihe 11 oli täälläpäin aika mainstream kamaa, mites muual?
Joo numero 11 tääl kans. Nopeeta pääsin kirjottelemaan, mutta jäi jotenki paska fiilinki tosta. Pohjateksti tuntu helpohkolta, mutta se kannan ottaminen jäi ehkä puolitiehen. Tuli varmaanki kirjoitettua vähän aiheen ohitse (pahapaha). No viel on yks mahdollisuus.

Kirjotin siitä 8:n Tiede-lehti artikkelista. Vituiks meni. Ois pitäny kirjottaa loppuun vielä joku synopsis, mutta pienen hopun takia en kerenny. Keksin ja kirjotin otsikonkin samalla, kun huomasin, että nimi unohtu :D . Tarkistamaan en kerenny, mutta en oo ennenkään eikä niitä virheitä niin hirveesti oo ollukkaan. Sais tosta edes C:n :( .

Ois pitäny sillon aikoinaan hankkia lukihäiriötodistus, niin ei loppuis aika aina kesken :curs: .

abine sanoi:
Joo numero 11 tääl kans. Nopeeta pääsin kirjottelemaan, mutta jäi jotenki paska fiilinki tosta. Pohjateksti tuntu helpohkolta, mutta se kannan ottaminen jäi ehkä puolitiehen. Tuli varmaanki kirjoitettua vähän aiheen ohitse (pahapaha). No viel on yks mahdollisuus.

Täällä myös nro. 11. En oikein tiedä miten se meni, vähän jäi semmonen fiilis, että joku tossa mättää. Senhän näkee sitte, :D

Jilly sanoi:
Noin. Nyt on se rypistys tehty. Kolmosesta Kirjotin kanssa. Minusta oli ylättävän "helppoja" aiheita..

ja vitut... tunti meni tuskaillessa kun piti valita sitä aihetta.

Sitten kirjotin vaan siitä vitosesta jotain ihan tajutonta shaibaa, enkä saanu edes kokonaista konseptia :(

Kirjotin aiheesta nro. 7. Tällä hetkellä tuntuu, että ois todellakin voinu mennä paremmin. Tehtävänannossa pyydettiin kirjottamaan vastinetta mut mulla tais mennä jo hiukan vittuilun puolelle...:D

-Marchi- sanoi:
Ihan hirveet kirjotukset. Hui saatana. Väänsin niistä kansikuvista jonkun esseen siitä, että mitä ne puhuvat minulle. (wtf!?) Ei jumalauta... Ihan hirveetä. Kaikista paras kun en ees tiiä olinko ees jäljillä siitä tehtävän annosta... Muuten vaikutti helpolta aineelta... :S

! Minä kirjoitin myös kuvista. Session jälkeen bussipysäkkillä tajusin sortuneeni useasti vertailuun! Voi juma kun ottaa päähän tuolla jossain. Huomenna saan tietää tuloksen, kun ope arvostelee ne tehtävänumeroiden mukaisessa järjestyksessä.

Vittu mikä tehtävänanto.

KUINKA kuvat PUHUTTELEVAT sinua.... Voi paskanmarjat.

3,5 sivua siitä räävin. Tajusin viimeisellä sivullani fanittavani sitä sosialistinaista. :D

Häneen on kiteytynyt Neuvostoliiton koko mahti, mikä näkyy symbolisesti taustalla jne :) Ja samaan tahtiin haukuin niitä länsimaalaisia paskiaisneitoja.

Tekisi mieli kaivaa sen sensori joka tuon tehtävänannon laati kivensä alta ja kysyä miten kuvat voivat fukin puhutella ketään. Jos se olisi ollut että miten tai miksi ne puhuttelevat sinua, mutta ei, kun KUINKA ne puhuttelevat. En oikein vieläkään ymmärrä. A-luokan kämmi tässä vaiheessa tajuttavaksi.. Minä luulin pysyväni aiheessa kun en selostanut liikaa 1900-lukua tai julkaisemiskokoja.

kpsk haistaa pitkää kirkkovenettä ja menee lukemaan psykologiaa. Prkl.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom