Vibram fivefingers Kso trek ja muut kevytjalkineet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Menijo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vivo Barefoot Evo

Mulla olis kaupan pari Terra Planan Vivo Barefoot EVO kenkiä, koko 47.

Kengät täysin uudet alkuperäispakkauksessa. Laputkin vielä kiinni jne. Kerran on kokeiltu jalkaan, mutta koko osoittautui vieläkin liian snadiksi (mulla tuppaa olemaan 48 jalka...)

1263_greyblue_t.jpg

Näitä saa suomesta hintaan rapiat 140e, mutta muistaakseni näitä isoja kokoja ei ole tarjolla hirveästi - eli nyt tilaisuus hommata vähällä vaivalla ja halvemmalla suoraan laatukengät britanniasta. Evoja on pidetty loistavina barefoot treeni- ja juoksukenkinä.

http://barefootrunninguniversity.com/terra_plana_vivo_barefoot_evo_review.html

Hintapyyntö olis 115e
Laittakaa sähköpostia jos olette kiinnostuneita nitrogen (at) welho.com

Kävin tänään jyväskylän sokoksella, en tiiä onko muiden kaupunkien sokoksissa sama, mutta täällä oli loput mallit -50% eli tollanen 49-59 eekkerii tuli parille hintaa, poistuvat valikoimista..

Etsintäkuulutus

Pitäis löytää jostain VFF KSO:t kokoa 45-46, mutta ei ole lykästänyt vaikka tuntuu että olen möyrinyt koko Etelä-Suomen läpi. Kakkosvaihtoehtona KEEN Newport H2:t, joita on ollut yhtä runsaasti jäljellä. Näistä tarvitsen todennäköisesti neljäseiskan.

Jos joku muistaa nähneensä lähiaikoina kumpaakaan niin huutaa HEP! Kiitos.

Posti kulkee. Mutta varmaan aika selvää että ostan kengät mieluummin naapurista kuin 400 km päästä JOS se on mahdollista.

Ja Seinäjoella taitaa olla useampi kuin yksi kauppa joka myy kenkiä, joten jaksaisitko vielä kertoa mistä kaupasta olet nelikutosesi tilannut..

Saisinko mahdolliset vinkit privana mikäli mahdollista, ettei tämä ketju muutu täysin meikäläisen monojenhankintathrediksi.

täytyy myöntää että noi vibramit on kuin kumia yhdynnässä käyttäisi. avojaloin on paljon kivempaa.

ja hiton varovainen saa olla, itellä 100+km kävelyä pohjilla ja 6x3km hölkkäilyt sai jalkapöydän kipuilemaan. toivottavasti menee koirankusetuslenkeillä ja ei hölkkäilemällä ohi... ja asfaltti on melko vaikea alusta, herkästi saa hiertymiä jalkapohjiinsa.

Tuotetiedoissa FiveFingersien Flow olisi paras juoksuun kylmällä säällä(ajattelin juosta marras-joulukuuhun asti).
Onko kellään kokemusta, onko KSO:ssa vastaavasti joitain hyviä ominaisuuksia verrattuna Flow-malliin?

Noniin! Nyt on Bikiloita Suomes myynnis asti - vihdoin!!
En ite lähtis piraattikopioita hankkimaan, laatu ihan hanurista ja samaten koot on sinneppäin (saumat sisällä yms) takuusta nyt puhumattakaan! Ennemmin pistän rahat sinne mistä saan niille vastinetta!
Ei muuta kuin tsemiä HCM osallistujille!

Five Fingers Speed ja loppuun kulunut pohja

En ite lähtis piraattikopioita hankkimaan, laatu ihan hanurista ja samaten koot on sinneppäin (saumat sisällä yms) takuusta nyt puhumattakaan! Ennemmin pistän rahat sinne mistä saan niille vastinetta!

Onko Five Fingerseillä jonkinlainen laatutakuu tms? Mulla on ollu Speedit 2kk ja molemmista on pohjat kuluneet keskimmäisen varpaan kohdalta liki puhki. Puolimaratoniin olisi kolme viikkoa, enkä jaksa uskoa, että kengät kestäisi ehjänä sinne asti. Olen aikeissa reklamoida asiasta, mutta toki olisi helpompaa jos olisi takuu mihin vedota.

Five Fingerseillä on voinut juosta pitkiäkin matkoja ilman, että polvi (useamman vuoden ITB-syndrooma) on oikkuillut. Nyt vähän hajottaa, jos hyvät kengät joutuu vaihtamaan 2kk välein, vaikkei kilometrejä tule viikossa kuin 30.

Kyllähän kaikilla tuotteilla on materiaalivirheitä vastaan takuu, mutta normaali kuluma ei kuulu takuun piiriin. Itellä kuluu kaikista kengistä tietty osa ensin - näin myös varvastossuis, mutta parhaiten kulumaa on kestänyt KSOt! Speedit kuluu huomattavasti enemmän tiedä sitten johtuuko pohjan paksuudesta vai mistä. Alkaahan nuo Speedit olla jo täysin risat 1400km mittarissa. Mutta pohjan läpikukuneisiin kohtiin on auttanut sikafleksi! :)
Mutta materiaalivirheeltä ei kyllä kuulosta, taidat vaan ponnistaa niin rankasti keskivarpailla jotta kulutat sitä kohtaa voimakkaasti! Suutari voi laittaa jotain suojaksi kuluneeseen kohtaan ja varmasti kestää, ei muuta kuin täytettä kuluneisiin kohtiin! Nuohan vain suojaavat jalkapohjaa - eivät muuta. Joten onko sillä väliä jos on fiksattu niksi Pirkan neuvoin vai suutarin toimin. :)
Ei muuta kuin radalle!
Niin ja sen kuluneen koholla olevan Vibram kumipohjan alla on vielä saman verran kulutettavaa! Ja kulutus hidastuu luonnollisesti ja alkaa levetä se kuluva kohta :) Että täysin normaalia! Ja ite huomaa että eniten tossut kuluu työkäytös betonilla tms oleillessa koko päivän..

Pohjan puhki kuluminen viittaa "virheeseen" juoksutekniikassa. Eli kun jalka osuu maahan niin siinä vaiheessa ei tulisi olla kitkaa kengän pohjan eikä maan välillä. Sama juttu jalan lähtiessä maasta. Paljain jaloin juostessa tää on todellinen virhe, nahka menee rikki tosi nopsaan, liekö sillä niin väliä sitten jos ei aio juosta paljain jaloin, tai siis muuten kuin että ne kengät kuluu..

Juoksutekniikkaa

Jos jollain on Speedit kestäneet ehjinä 1400 kilometriä, kun mulla on lähes rikki viidenneksen kohdalla voi kyseessä tosiaankin olla tekniikkaongelma.

Osaisiko kukaan vinkata mikä on ongelmana, kun kenkä kuluu varpaiden jä päkiän alueelta? Hirveen nopeesti mä noihin tossuihin totuin, joten olen elänyt siinä uskossa, ettei tekniikassa ole vikaa. Pohkeiden jäykkyys jäi muutaman viikon treenin jälkeen unholaan ja sen jälkeen en ole muilla kengillä juossut pätkääkään.

Jos jollain on Speedit kestäneet ehjinä 1400 kilometriä, kun mulla on lähes rikki viidenneksen kohdalla voi kyseessä tosiaankin olla tekniikkaongelma.

Osaisiko kukaan vinkata mikä on ongelmana, kun kenkä kuluu varpaiden jä päkiän alueelta? Hirveen nopeesti mä noihin tossuihin totuin, joten olen elänyt siinä uskossa, ettei tekniikassa ole vikaa. Pohkeiden jäykkyys jäi muutaman viikon treenin jälkeen unholaan ja sen jälkeen en ole muilla kengillä juossut pätkääkään.

Vois olla, että jalka laskeutuu vähän liian eteen, jolloin ne voi luistaa hieman. Myöskin jalan ponnistusvaiheessa jalka voi luistaa taaksepäin, joka myös kuluttaa pohjia tarpeettomasti. Kannattais tosiaanki kokeilla kevyttä juoksemista ihan täysin ilman kenkiä, koska silloin jo pienistä tekniikkavirheistä kertoo sinun omat jalat, ennen kuin ne menevät rikki :)

En nyt mikään juoksija ole, mutta tilasin suoraan valmistajalta nuo kengät (VFF KSO), kun ei näyttänyt siltä että kukaan niitä saa mistään. Koko 42, on ihan liian yleinen... :jahas:
Mukava näillä on salitreeniä tehdä ja pohkeetkin saa ihan erilaista runtua eikä holvikaari enää kipeydy ollenkaan. Juoksemaan en ole vielä uskaltautunut, kun en ole sitä muutenkaan harrastanut. Hieman pelottaa, että mitä sipsutusta tässä pitäisi vetää etteivät tontuksi luule.

Ainoa "haitta" kenkien yhteensopivuudessa on omat miniatyyripikkuvarpaat, jotka ei todellakaan yllä kengän pituuden tasolle. Ei onneksi mikään iso haitta...

Saattais ne kattoa, jos tuollaiset mokkasiinit jalassa huitelis salilla tai saati sitten lähimetsässä. :rolleyes:

En nyt mikään juoksija ole, mutta tilasin suoraan valmistajalta nuo kengät (VFF KSO), kun ei näyttänyt siltä että kukaan niitä saa mistään. Koko 42, on ihan liian yleinen... :jahas:
Mukava näillä on salitreeniä tehdä ja pohkeetkin saa ihan erilaista runtua eikä holvikaari enää kipeydy ollenkaan. Juoksemaan en ole vielä uskaltautunut, kun en ole sitä muutenkaan harrastanut. Hieman pelottaa, että mitä sipsutusta tässä pitäisi vetää etteivät tontuksi luule.

Ainoa "haitta" kenkien yhteensopivuudessa on omat miniatyyripikkuvarpaat, jotka ei todellakaan yllä kengän pituuden tasolle. Ei onneksi mikään iso haitta...

Saattais ne kattoa, jos tuollaiset mokkasiinit jalassa huitelis salilla tai saati sitten lähimetsässä. :rolleyes:

Olisi varmaan kannattanut ostaa 41, muita varpaita saa lämmöllä kivasti venytettyä ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom