Veto polven alapuolelta

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ennen käytin, mut nykyään otan mavea.
Toimi toi mulla ainaki.

edit: otin kyl polven yläpuolelta

Käytän polveltavetoa, vai miten tuota nyt kutsuisi. Polven kohdalta suunnilleen vedän. Maastaveto rasittaa mielestäni liiaksi jalkoja ja voi haitata niiden palautumista. Lisäksi maastaveto kohdistuu turhan paljon pelkästään alaselkään näin kehonrakentajan (tai siis aloittelijan) näkökulmasta. Polvelta vedettäessä voi käyttää enemmän painoa ja se ottaa sikäli paremmin epäkkäisiin. Jos vain voimaa haluaisin, käyttäisin varmaan maastavetoa.

On sitä tullut tehtyä.Hyvä apuliike maastavetoon,varsinkin jos loppuojennus on heikko.On muuten hankala paikka lähtee vetään,kun tanko on polvien alapuolella.Luulis et siitä vetäis 100kg enemmän kuin maasta,mut eipä mee ku about 40kg enemmän...

ite käytän aika paljon johtuen siitä että jalat tarvii aikaa palutumiseen.silloin kun treenaan jalat kevyesti otan mavea. ja pidän välillä jaksoja jossa keskityn enemmän maveen. toimii mulla.mielstäni hyvä liike selälle, ainakin ite tiedän aina seuraavana päivänä tehneeni kun nousee aamulla ylös. hyvä liike myös jos on ongelmia jalkojen kanssa(polvet, nilkat)

armstrong74 sanoi:
Käytättekö tätä liikettä selkäharjoittelussa?

Mielipiteitä tästä liikkeestä?
En varsinaisena selkäharjoitteena, mutta noin 3-4 viikon välein n. 2:den viikon aikana vetelen maven tueksi. Tosin vetokorkeutta vaihtelen polven alapuolen ja polven yläpuolen välillä.
Erinomainen liike. Pääsee ottamaan tuntumaa reilusti yli max mave painoista.

Lisää mielipiteitä haluttaisi kuulla kehonrakentajilta. Miksi niin moni tekee maastavetoa, vaikka ei se alaselkä niin tärkeä siinä lajissa ole? Jaloiltakin menee arvokasta palautumisaikaa hukkaan (paitsi jos tekee jalat samassa treenissä, mutta jos esim kyykkää ei molempia voi tehdä oikeasti täysillä).

Luulisi että polveltaveto/telineeltäveto olisi juuri oikea liike kehonrakentajille selän paksuntamiseen ja epäkästreeniin (itse teen yleensä vetojen jälkeen vielä kohautuksia tangolla). Voi käyttää paljon painoa ja nostaa koko selällä.

lasikuitujeesus sanoi:
Lisää mielipiteitä haluttaisi kuulla kehonrakentajilta. Miksi niin moni tekee maastavetoa, vaikka ei se alaselkä niin tärkeä siinä lajissa ole? Jaloiltakin menee arvokasta palautumisaikaa hukkaan (paitsi jos tekee jalat samassa treenissä, mutta jos esim kyykkää ei molempia voi tehdä oikeasti täysillä).

Luulisi että polveltaveto/telineeltäveto olisi juuri oikea liike kehonrakentajille selän paksuntamiseen ja epäkästreeniin (itse teen yleensä vetojen jälkeen vielä kohautuksia tangolla). Voi käyttää paljon painoa ja nostaa koko selällä.

Olen sanonut aiemminkin oman mielipiteeni: nimenomaan polvien tasalta/alta/päältäveto on kehonrakentajalle loistoliike, etenkin selkätreenin päätteeksi eräänlaiseksi kokoomatuhoojaliikkeeksi.
Sjmv tai romanialainen taas takareisien yhteyteen. Tavallista maastavetoa en siis kehonrakentajalle välttämättömänä todellakaan pidä, vaikka hieno, rehellinen ja tehokas liike onkin (ja pidän siitä itse suunnattomasti).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom