Verenpaine?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
38
Mun verenpaine oli 182/84 eli "aika" korkee (lääkärin sanojen mukaan). Ja viikonpäästä toinen lääkäri mittas ni se oli 142/62 sekin sano että: "sulla on verenpaineet koholla,"
Mistä johtuu? Olen treenannut kunnolla n. 2,5 vuotta salilla ja potkunyrkkeilyä. Nämä uutiset eivät ole vaikuttaneet treeneihin ollenkaan kuntoon/kestävyyteen. Jos jollain on kokemuksia olisi mukava kuullla mistä johtuu.

Sama vika ollu, mutta tulin siihen tulokseen että mittarissa on vikaa. Useamman kerran mitannu ja yleensä tulos siinä 152/57 eli korkea yläpaine ja todella pieni alipaine. Ja melkein sama tulos aina parin päivän päästä. Ovat sen verran kummia tuloksia mun ikäisellä tyypillä että päädyin seuraavaan teoriaan: (Varsinkin kun on dieetti melkein lopussa ja alkaa läskit olla lähteneet.) Jossain tohtori.fi sivuilla oli joskus että ne verenpainemittarit saattaa valehdella jos on paksu käsi, kun ne on suunniteltu jollekin 33cm paksuiselle hanskalle. Toisaalta onhan siellä aina se ylikuntokin....mutta kun tulokset nousee.... :thumbs:

uuf, pitäkää hyvät ihmiset huoli veriarvoistanne. Aivo/sydäninfarkit on ikävä asia.
Terveisin läheltä nähnyt.

Ton ikäisenä vaihtelee toi ylipaine ainakin miten sattuu. Näkee unta naisesta, niin paine 200 ;-)) Vakavasti, kannattaa mitata useaan otteeseen, ennenkuin voi mitään päätellä. Eikä toi alapaine mikään paha ole. Lääkärissä ei tartte kuin vähän jännittää, niin yläpaine kohoaa välittömästi. Ylikunto ja stressi tekee myös jäynää paineelle.
Ei sun ikäisellä normisti pitäs olla ongelmia, jos et ole mikään syöttöporsas tms.

Joo ite ainakin jännitän useasti juuri tuota verenpaineen mittausta. Jostakin syystä sitä vaan jännittää, että onko se koholla vai onko hyvät arvot. Siksipä omistankin nykysin oman mittarin, jolla voi kaikessa rauhassa mittailla arvoja. Kun ottaa vielä 3-5 mittauskertaa putkeen ja laskee keskiarvon, nii ollaan aika lailla lähellä todellista verenpainetta.

Syön kyllä mutten kuin porsas enkä mikään vanha äijäkään ainakaan en uskoisi näyttäväni sellaisilta. :D ja se lääkäri oli kyllä aika hemaiseva ensimmäisellä kertaa joku 23 v. blondi :kuola: mutta toisella kertaa joku vanha mummo.. :offtopic: en muuten kysyisi mutta kun sattui olemaan kutsunta tarkistus.. joka uusitaan tossa kesäkuussa johtuen siitä että se mummolääkäri kuuli sydämmestä sivuäänen.. mutta tämä blondi ei kuullut mitään epänormaalia ja sydänfilmikin oli normaali niinkuin veriarvotkin, jotka otettiin paripäivää toisen lääkärikäynnin jälkeen.
Tänään näkee miten käy kun lääkärissä käyn tänäänkin kun kipeenä satun kotona istumaan..

Minulla on ollut aina verenpaine lievästi koholla kun on mitattu lääkärissä tai terveydenhoitajalla. Olen kuitenkin mitannut sen satunnaisesti kotona ja saan silloin aivan normaalilukemat. Uskon että kotona mittaamalla, rauhallisessa ja stressittömässä mittaustilanteessa, saa luotettavimmat lukemat.

Tänään (15.04) tuli mitattua lääkärissä omat paineet ja aika saatanan alhaiset näin maallikon silmin katottuna. Alapaine 57 / Yläpaine 103, pisti ihmetyttämään ja kysäsin lekurilta, että mites ne noin viturallaan voi olla. Se ei ollu milläskään ja toppuutteli, että no hätä jos ei oo mitään huimausta tai muuta heikotusta... Jäi kyllä vähän kaivelemaan.
Matalat verenpaineet mulla on aina ollu, mutta ei noin matalat.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yhdellä joululla on yhtä pienet paineet ja sillä lähtee välillä taju. Sano, että yht'äkkiä vaan alkaa heikottamaan ja sitten on mentävä kyykkyyn, makaamaan tms.

Wintikka sanoi:
Yhdellä joululla on yhtä pienet paineet ja sillä lähtee välillä taju. Sano, että yht'äkkiä vaan alkaa heikottamaan ja sitten on mentävä kyykkyyn, makaamaan tms.

Suoraan sanottuna säikähdin kyllä aika saatanasti kun katoin niitä lukemia, tuli itellekkin ekana mieleen, että pitäis jo olla jotain kyseisiä oireitakin. Mutta ei ole, sehän tässä askarruttaakin. Toisaalta mun luottamus siihen verenpaine mittariin vähän horjuu, kun tätä asiaa oon sulatellu tässä puolisen päivää.
Mutta ei mahda mittään tokas naapuri kun hirressä kiikku :) .

ollut kuurilla 120/200 luokkaa! muttei onneksi jatkuvasti.
Mittailin itse koska terveydenhoitajat nostaa verenpainetta.

Onko teillä joilla korkea verenpaine, niin safkapuoli kunnossa?

Btw toinen hassu juttu on sykkeen mittaus lääkärissä. Jotenki mä oon aina onnistunut oleen niin jännittyneenä lääkärireissulla et syke on ollu 100-110 aina :P

ljm sanoi:
Btw toinen hassu juttu on sykkeen mittaus lääkärissä. Jotenki mä oon aina onnistunut oleen niin jännittyneenä lääkärireissulla et syke on ollu 100-110 aina :P

Juu, mulla on kotona lepopulssi 45-50 ja lekurissa aina jotain 75-85.

:hyper:

Boosteri sanoi:
en muuten kysyisi mutta kun sattui olemaan kutsunta tarkistus.. joka uusitaan tossa kesäkuussa johtuen siitä että se mummolääkäri kuuli sydämmestä sivuäänen..

:offtopic: Heh... mummolääkäri se minullakin kutsuntatarkastuksessa aikoinaan oli kuulevinaan sydämmestä jonkin "sivuäänen"
Sen jälkeen on tullut ko. pumpusta otettua erinnäisiä käyriä työtarkastuksissa..ym:ssa tilanteissa eikä ole mitään ylimääräistä klonksuntaa kuulunut...
Olisikohan kyseessä sama mummo mikä minullakin oli...>20 v sitten :D

Hmm mulla mitattiin armeijan terveystarkastuksessa 171/jotain, mutta kun sykekin oli korkea niin se pistettiin jännityksen piikkiin. Suvussa on kyllä verenpaine ja sepelvaltimovaivaa.

Mikk0 sanoi:
Eikö kaikki tälle palstalle kirjottelevat ole? ;) :lol2:

Eivät todellakaan ole :curs:! Pieni osa tätä palstaa lukevista sentään osaa ajatella omilla aivoillaan, eivätkä mene vipuun ihan kaikkista myyntipuheista "sahajauhojen" suhteen :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom