Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Wendy sanoi:15. Oletko itse tai onko seksikumppanisi koskaan käyttänyt, vaikka vain kerran, neulalla pistettäviä huumeita tai huumaavia lääkeaineita, anabolisia steroideja tai hormoneja ilman lääkärin määräystä?
Gillyanne sanoi:...tuhoaako yksi/muutama kokeilu (joko oma tai kumppanin) koko verenluovutusuran?
Gillyanne sanoi:Hmmm. Vaikka asia ei itseäni koskekaan, niin olisi silti ihan periaatteen vuoksi mielenkiintoista tietää, miten tätä kohtaa mahdetaan käytännössä tulkita, ts. jos henkilön X kumppani olisi vaikkapa nuoruudessaan ottanut muutaman kuurin, joihin olisi kuulunut myös piikitettäviä steroideja, miten pitkäksi aikaa tämä tekee henkilöstä X (tai hänen kumppanistaan) luovutuskelvottoman. Ja sama pätee tietenkin myös piikkihuumeisiin, tuhoaako yksi/muutama kokeilu (joko oma tai kumppanin) koko verenluovutusuran?
Gwyneth sanoi:Olen myös huomannut että säännöllinen luovuttaminen on mulla poistanut järkyt migreeni-kohtaukset joita aikaisemmin oli 6kk/vuosi.
Kuori sanoi:Suunnitelmissä ei ole mennä vähään aikaan luovuttamaan, kun tuota piikkikammoa on vaikka muille jakaa. Veriryhmäni on AB. Se tuskin on korvaamaton kenellekään, kun vain toinen AB voi käyttää sitä. AB veriryhmälle sensijaan käy kaikki veri..
No eipäs tullut ajateltua loppuun..Tiedän, että oman tyyppinen veri on aina ensisijaista, mutta jotenkin muistelin osan muistakin veriryhmistä kelpaavan muutenkin, kuin pelkästään hätätilanteessa.Helga sanoi:Ei tuo asia ole ihan niin yksinkertainen kuin mitä biologian tunnilla on opetettu. Teoriassa tuo asia on niinkuin Kuori kirjoittaa, mutta käytäntö on toinen. Muuta kuin oman veriryhmän verta annetaan vain äärimmäisessä hätätilanteessa, silloin kun ihminen vuotaa niin paljon, että ilman pikaista verensiirtoa hän kuolisi. Tällöin voidaan hätätilanteessa käyttää esim. O- -verta, mutta siirrytään heti potilaalle "oikeaan vereen", kun sopivuuskokeet on ehditty tehdä.
Paljon mahdollista. Ensimmäisen kerran lähtemisessä vain on ne omat ongelmansa.Helga sanoi:Kuori! Käymällä verenluovutuksessa voisit siedätyshoidattaa tuota piikkikammoasi