Venyttelysta...

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Taisin hankkia oikein kunnon jumin. Punttia kovalla teholla 3-4 kertaa viikkoon ja pyorailya 3 kertaa viikkoon. Pyoralenkit tavallisesta poiketen raskaita johtuen Libanonin vuoristo-olosuhteista. Nyt veti pakarat niin jumiin ettei sukkia saa vedettya jalkaan.

Oli kai ne ennusmerkit ilmassa, mutta kun molemmat kulki kuitenkin...

Nyt tarvisi saada paikat sitten auki. Eika lisaliikkuvuus koskaan pahasta olisi.

Tulisiko nyt siis jumin poistamiseksi treeni aloittaa, lopettaa vai korvata venyttelylla? Onko eroa puntin tai aerobisen harjoittelun osalta? Perusvenytykset on hanskassa, mutta uudet kujeet kiinnostaa aina

Enta jos haluaa kasvattaa liikelaajuutta? Silloin kai pitaisi ottaa ihan oma sessio venyttelylle.

Venytellä kannattaa aina ja nyt varsinkin, kun paikat on jumissa. Kyllä ne siitä sitten aukee.

Pakaralle on pirun hyvä perusvenytys sellainen, että istut lattialla ja pistät oikean jalan vasemman yli. Kun jalka on tarpeeksi sivulla / takana (lähellä vasenta pakaraa) alat painamaan ylittävän jalkasi polvea rintaa kohden ja kallistumalla itse vastaavasti polvea kohti. Venytys tuntuu nyt pakarassa.

kuinkas tuota venyttelettekö te heti treenin jälkeen vai parin tunnin päästä?

Saapas sanoi:
Venytellä kannattaa aina ja nyt varsinkin, kun paikat on jumissa. Kyllä ne siitä sitten aukee.

Pakaralle on pirun hyvä perusvenytys sellainen, että istut lattialla ja pistät oikean jalan vasemman yli. Kun jalka on tarpeeksi sivulla / takana (lähellä vasenta pakaraa) alat painamaan ylittävän jalkasi polvea rintaa kohden ja kallistumalla itse vastaavasti polvea kohti. Venytys tuntuu nyt pakarassa.

Itse en pidä kyseisestä venytyksestä paljoa, koska en saa sitä tuntumaan missään. Lempivenytykseni pakaroille on sellanen, että menen mahalleni ja asetan toisen jalkani koukkuun rintani alle. Sitten vain painetaan itseään jalkaa vasten. Toimii hyvin.

Mconen sanoi:
Itse en pidä kyseisestä venytyksestä paljoa, koska en saa sitä tuntumaan missään. Lempivenytykseni pakaroille on sellanen, että menen mahalleni ja asetan toisen jalkani koukkuun rintani alle. Sitten vain painetaan itseään jalkaa vasten. Toimii hyvin.

En ennen saanut itsekään minkäänlaista fiilistä vaikka kuinka väänsi sitä kehoa vasten. Kiitos koulun liikuntatuntien vakiovenyttelystä, johon ko. liike kuului, ei paljon tartte vetää sitä kun venyy ihan simona. eli kai tuo harjoittelulla menee tuokin.

No kyllä sen kuule pitäisi toimia ihan jokaisella. Meidän seuran mustat vyötkin venyttelee tuolla taktiikalla, että olette kyllä aika vietereitä sitten, jos ei pakarassa tunnu... :D
Koittakaa eri asentoja, yli menevä jalka taakse, eteen, puristatte erikohdista polvea rintaan, kumarrutte itse vastaan enemmän tai vähemmän.. Vähän variaatioita kehiin.
Ei se kyllä mullakaan ekoilla treeneillä missään tuntunut, muutaman kerran jälkeen tuntuu siellä missä pitää. On niitä muitakin venytyksiä, jotka pitää "opetella".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom