Vegaanibodareita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Heppu2
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli uskot, että on vegaani koska kunto ei oo kaksinen?

Mitenkäs jo aiemmin tällä palstalla vilahtanut Avi Lehyani, uskotko tyypin olevan vegaani?

BCP2.jpg

avi-front2.jpg

P1011999.JPG

P1012058.JPG

Raakapenkki jotain päälle 190kg eikä tyyppi käytä edes isolaatteja vaan pelkkää vegaaniruokaa. Sanoo, ettei ole koskaan edes kokeillut mitään kiellettyjä aineita joten natu on kyseessä. Israelin mestari omassa painoluokassaan raakapenkissä ollut aikoinaan, nykyään ei ihan kisakunnossa enää kun ikää jo 48.

Jos yritetään vakuutella että veganismi toimii bodauksessa niin ei varmaan kannata jonkun kukkakeppi-håkanin kuvia tänne ;)

Jos olet oikeasti hoikka vartaloltasi, oikein kuivan kesän orava jo ihan sekaravinnollakin, niin vegaaniksi ryhtyneenä ja salilla käymään alkaneena sitä lihasmassaa ei varmasti ole yhtä helppo kasvattaa kuin "eläinprotskuilla". Kuitenkin tuo Johan on mielestäni hyvässä kunnossa, ei mikään luonnoton möykky.

Mielestäni ko. ruotsalainen on paljon kovemmassa kunnossa kuin monet luonnostaan läskit salilla kävijät, joilla on toki myös lihasta, mutta vatsaa, kaulaa ym. ylimääräistä ihraa vaikka kuinka paljon.

Kyllä ruotsin pojan kroppa ihan kunnossa on. Tuskin eläinkunnantuotteet välttämättömiä treenaajille on eikä niiden puute hidasta kehitystä, näin uskon.

Charlie Abel on aika kovassa kunnossa ja pärjännyt kisoissakin aika hyvin.

EDIT! Vaihdoin kuvan koska tuo oli sen verran vanha kuva ettei herra ollut raakaravinnolla vielä tuolloin. Näissä kuvissa ikää 48 vuotta.

charlie3-250x339.jpg
charlie2-164x353.jpg
charlie1-135x409.jpg

Täysin raakaravinnolla vegaanisena. Juttua ja kuvia täällä:

http://www.therawdiet.com/meetcharlie.html

Ja tyypin omilla sivuilla täällä:

http://www.charliesgym.info/

Kannattaa tutustua, koska tää jätkä heittää ravinto-opilla häränpyllyä sillä miten se syö ja millasia tuloksia se on saanut. :hyvä:

Ja sitten vielä vähän yhtä nettituttuani, New Yorkin poika sai 1½ kuukauden mehudieettinsä päätökseen. Tää jätkä on myös raw vegan eli 100 % raakaravinnolla ja vegaanisena.

P7140044.jpg
P7140047.jpg
P7140038.jpg

Tämän Charlien uskonkin vegaaniksi, kun näyttää lähes anorektiselta. Moni 15-16v on samassa kondiksessa. Ainakin suurin osa omista urheilijatutuista ollut kun vielä siinä iässä oltiin.

Tämän Charlien uskonkin vegaaniksi, kun näyttää lähes anorektiselta. Moni 15-16v on samassa kondiksessa. Ainakin suurin osa omista urheilijatutuista ollut kun vielä siinä iässä oltiin.
Jaa muita et usko?

Miltä sun mielestä viiskymppisen senioriluokan classic bodybuilding -tyypin pitäisi näyttää jos on tuollainen lyhyempi hemmo? Siinä menee painorajat yli tosi helposti, jos et oo tietoinen.

Ja jos sun käsitys tuollaisesta on anorektinen niin omia kuvia näytille. :david:

Tämmönen vegaanijäpikkä tuli vastaan, treenaillut pitkään mutta aina pitänyt itsensä alle 80-kiloisena. Päätti 53-vuotiaana aloitti bulkin ja nyt, puolitoista vuotta myöhemmin 54-vuotiaana, painoa on yli 90 kiloa ja painoa kertynyt melkein 14 kiloa ko. ajassa.

359g3rq.jpg

Niin joo, tällä on takana 26 vuotta kasvissyöjänä josta suurin osa täysin vegaanina.

Ryan/VeganEssentials foorumeilta on kyllä vähän hemmetin iso vegaani. :D

Poser.jpg

Painoa 270 lbs eli vähän yli 122kg. Harrastuksena vahvamieslajit.

Jimi Sitkolta uusia kuvia. Aika kohtuullinen kunto.

dsc00304ss8.jpg

2mxnbyx.jpg

Kyseessä ei ole mikään pitkä mies, joten massaa ei ole ihan tuhottomasti. On siis natu kyseessä, suhteessa samankokoinen tyyppi ~ 190-senttisenä olisi jo aikamoinen mörssäri.

Jos toi jäbä ei olisi vegaani, niin kommentoisitko hormoneista jotain? ;)

Ryan kyllä puhuu erittäin kriittisesti hormoneista. Kyllä ton kokosia äijiä on olemassa ihan natunakin, olihan niitä jo ennen kuin steroideja oli edes keksitty. Rasvaprosenttikin Ryanilla on melko korkea, joten rasvaton massa on varmasti alle 100kg.

Puhuu steroideista täällä http://www.veganbodybuilding.com/phpBB2/viewtopic.php?f=46&t=951&p=11289&hilit=+juicing#p11289

Ja täällä http://www.veganbodybuilding.com/phpBB2/viewtopic.php?f=46&t=10051&p=123277&hilit=+juicing#p123277

Kaikinpuolin hyvä ja hauska threadi :)

Tuc jaksaa nähdä kunnioitettavan määrän vaivaa kaivelemalla kaiken maailman ruohobodarien kuvia ja vastailemalla ympäripyöreisiin heittoihin :)

Itse vältän tehotuotettua lihaa. Riistaa voin syödä, mutta harvemmin sitä tulee syötyä korkean hinnan vuoksi. Maitoa ja kananmunia käytän harvoin, yleensä jos olen kylässä ja joku tarjoaa jotakin maitoa ja munia sisältävää, niin en jaksa hippeillä :)

Jauhoista käytän joka päivä heraa ja kaseiinia (~maito), vaikken edes bulkkaa tällä hetkellä. Kaseiinista olen ainakin valmis luopumaan, mutten ole laiskuuttani jaksanut ottaa selvää mitkä kasvisjauhot sopisi parhaiten... Tässä thredissä tuc taisi mainita joitakin paikkoja mistä tilata. Suomesta kai saa vain soijaa. Täytyy varmaan pistää privaa/email, koska ei saa "mainostaa".

Olen muuten tuon ilkka2:sen kanssa samaa mieltä noista "kala"rasvoista. Itselleni kasvisrasvat ei riitä DHA/EPA-lähteeksi. Etenkin vegaaneilla yksi ongelma on liika omega-6:sten saanti, mikä lisää kehon tulehdusarvoja. Aivan hirvitti lukea aiempia viestejä tässä thredissä, kun porukka kertoo syövänsä mitä erilaisempia siemeniä ja pähkinöitä, joissa omega-6:sia on syntisen paljon :)
Finelistähän nuo arvot näkee, mutta siellä ei puhuta tulehdusherkkyydestä mitään. Nutritiondata.comissahan on joka elintarvikkeelle oma kaavio, josta selviää kuinka paljon se nostaa kehon tulehdusarvoja.

Itselläni on ollut muutama pidempiaikainen vamma ja niihin liittyvä tulehdus, ja ainut konsti miten kipu lähti oli o6:sten tarkkailu ruokavaliossa (ts. niiden reilu vähentäminen) ja "tehokkaiden" o3:sten lisääminen. Ilkka2:nen taisi mainita Krill Oilin aiemmin. Itse käytän juuri sitä. Kyseessä on siis katkarapua muistuttava merenelävä, jonka omega-3 on tehokkaampaa kuin perus fisu-omega-3.

Kuulisin mielelläni tucin mielipiteen Krill Oilin ekologisuudesta. Krill on lähinnä kai valaiden safkaa. En osaa sanoa kuinka paljon tuo krillin haalinta tuhoaa muuta ympäristöä ja eliöstöä, mutta mutulla heitän, että vähemmän kuin tehokalastus :D

Loppupeleissä lihavammainen sakki on aika kirjavaa. Tarkoitan että syyt eläinkunnan tuotteiden välttämiseen vaihtelee aika paljon. Ja vielä enemmän variaatiota on siinä mitä eläinkunnan tuotteita vältetään ja mitä ei.

Valitettavasti jostakin on kuitenkin muodostunut se kuuluisa hippi-imago, jota sovelletaan kaikkiin "kasvissyöjiin". Pääsyy tämän hippi-imagon muodostumiseen on kai se, että kaikista aktiivisimmat ja eniten julkisuudessa esiintyvät lihavammaiset ovat olemukseltaan tällaisia "hippimäisiä puunhalaajia", joiden ruokavalio on mitä sattuu. Tämän vuoksi tucin "uusi imago" -projekti on erittäin kunnioitettava idea. :D

Pikkasen meni off topic ;)

Lihansyöntiin liittyy vahvoja mielekuvia. Katsokaapa kriittisesti esim. makkaramainoksia. Maskuliinisuus ja heterous liitetään mainosmaailmassa vahvasti lihansyöntiin. kasvikset taasen ämmien,homojen ja hiirien juttu jos mainoksiin on uskomista.

Tätä vääristynyttä mielikuvaa kasvissyöjät itsekin ylläpitävät kalpeine kasvoineen ja huonoine ryhtineen.

Eiköhän tähänkin topicciin mahdu offtopic-keskustelua jossain määrin. Balounilta hyviä kommentteja. Krill oil on mulle aika tuntematon juttu, yritän ottaa selvää ympäristövaikutuksista. Krilliä luulisi merissä piisaavan, mutta en sano mitään niin kauan kuin menisi täysin mutu-tuntumalla.

HannuHAK, itse en kovin monta huonoryhtistä kalpeaa kasvissyöjää tiedä, mutta uskon sellaisia olevan tosi paljon. Itse olen vielä paljon tätä foorumia aktiivisempi kaiken maailman vegehippifoorumeilla, joissa yritän puhua sen puolesta että jengi söisi terveellisesti ja liikkuisi -> riittävä ravinto ja liikunta parantavat paitsi ihmisten omaa oloa myös poistavat mielikuvaa siitä, ettei kasvissapuskalla pysyisi terveenä. Ja jotta mun viesti menisi perille, noudatan tietty itse oppejani eli rautaa nostellaan usein. Alussahan tässä ollaan kun alle vuosi takana, mutta kuitenkin jotkut lihaa syövät kaverit rupee kiroilemaan ettei kehtaa tulla mun kanssa treenaamaan kun lämmittelen samoilla painoilla joilla he tekevät täysillä lyhyttä sarjaa... mutta toki mulla on treenitunteja paljon enemmän takana kuin niillä.

Lakto-ovovegetarismista ei onneksi Suomessa tarvi paljoa todistella mitään, Rautateemu on näyttänyt mihin sillä pystyy. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom