Vegaanibodareita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Heppu2
  • Aloitettu Aloitettu
DSC00163.jpg

Brittiläinen Adam on 90-kiloinen jässikkä, joka otti tänään kisasyvyydestä RAW-kyykyssä 250kg ja mavesta 260kg. (kuvassa vähemmän)

Kaverin blogi: http://www.sugdenbarbell.co.uk/forum/Adams-new-log-2147/17#103317

"Rather bizarre moment in the session came when one of the lads in the gym found out I was vegan. After witnessing my 250k squat he informed me that I was protein deficient and damaging my health. Sigh."

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jimi Sitko, 8 viikkoa elämänsä ensimmäisiin kisoihin. CBB siis laji:

2j4uko9.jpg

18g7dw.jpg

20hu8p1.jpg

29qcx1g.jpg

Jalkoihin kaipaisi massaa jatkoa ajatellen.

edit, pari selkäkuvaa vielä:

28sbngw.jpg

x1lmdf.jpg

Tämä kaveri on myös menossa kisaamaan muutaman viikon päästä, myös CBB:ssä. Syntymästä asti kasvissyöjä, vegaani vuodesta 1998. Alabamasta,

alabama1.jpg

alabama2.jpg

alabama3.jpg

hmm. joo. En nyt ihan jaksa koko keskusteluu kahlaa läpi, mutta ei kyllä vakuuta nuo vegaanibodareiden tulokset/kunto. Salilla jossa itse käyn, on jokainen tuollaisessa kunnossa mitä tuossa videossa nähdään, itseni poislukien :).

Yritin tässä valistaa erästä aktivisti/hörhö/feministi- tuttavaani, joka on vegaani, ravintotiedon ja treenaamisen ihmeellisestä maailmasta. (tuttuni hän on vain sen takia, että uskon sanontaan "pidä viholliset lähellä" ;) ) Koitin selittää hänelle ensinnäkin yleisesti veganismin riskeistä verrattuna normaaliin ruokavalioon, joka tietysti kaikui kuuroille korville. Sen jälkeen selitin, etten voi suositella hänelle ainakaan kovaa vastusharjoittelua liikuntamuodoksi, koska käytännössä hänen ruokavalioonsa ei tule mistään kokonaisia, vähintään 22 aminohapon proteiineja, jotka ovat täysivaltaiseen kudoksen palautumiseen välttämättömiä. Muutenkin proteiinin lähteet taitavat vegaaneilla rajoittua pähkinöihin, papuihin ja soijaan(?) Tiedän myös rapakon takaa tapauksia, joissa personal trainerit ovat "pakottaneet" vegaaninsa syömään ainakin siipikarjaa ja kalaa, pienissä määrin nautaakin, ennenkuin suostuvat minkäänlaiseen yhteistyöhön heidän kanssaan. Olin lähes varma ettei ainakaan kehonrakentajista kukaan ole vegaani, mutta suureksi hämmästyksekseni olinkin väärässä! Esim. näiltä sivuilta löytyi pari sen tyylisuunnan edustajaa: http://www.veganbodybuilding.org/opening.htm Eiväthän kaverit missään Olympia kunnossa ole, mutta kyllä massaa löytyy enemmän kuin monilta "lihansyöjiltäkin"! Miten pystyn nyt argumentoimaan kantani?? Onko käynyt näin, että asiat joita pidettiin itsestäänselvyyksinä eivät olekaan sitä? Jos täällä on varsinkin joitain vegaaneja, niin kommentoikaa asiaa. Myös muiden näkökantoja/mielipiteitä siihen, että onko liha, maito, muna, yms. sittenkään välttämätöntä näissä hommissa vai ei. Itse kyllä meinaan pysyä sekaruokaisena oli niin tai näin, mutta kiinnostaa tietää mitä mieltä muut ovat.
Ne jotka syövät kasvisruokia yms heidän kehonsa ovat paremmassa kunnossa ja onhan noita vegaani Body buildereita, esim Robert Cheeke ja tossa ois linkki http://www.veganbodybuilding.com/ Turpaan vaan tuli sullekkin kun pakotat "kaveriasi" tolla lailla vaihtamaan siipikarjaan vaikka vegaani ruoka on parempi keholle kuin joku laiska liha, sen pitää joko olla riistaa tai lammasta mutta jos sun kaveri ei halua syödä siipikarjaa tai muuta nautaa niin kattoo ton sivun, siellä on hyviä ohjeita. Ajattele nytten, sä oot niinku kaveriasi pakottamassa vaihtamaan heterosta homoksi, ihan sama juttu. Turpaan tuli ja vedettyä oikein kunnolla. Suututtaa tollaset pakottajat yms "perussuomalaiset" jotka vain kittaavaat kaljaa päivät pitkät ja sitten ovat tuppisuita kun yrittää kysyä ohjeita tai muuta vastaavaa ja sitten vasta puhutaan kun promille lukema on iso ja räyhätään keskellä katua ja kysytään missä *peep* mun vaimo on tai annaksä lisää kaljaa ku vaimo heitti vaatteet ulos... :kippis1: :anssi:

Ne jotka syövät kasvisruokia yms heidän kehonsa ovat paremmassa kunnossa ja onhan noita vegaani Body buildereita, esim Robert Cheeke ja tossa ois linkki http://www.veganbodybuilding.com/ Turpaan vaan tuli sullekkin kun pakotat "kaveriasi" tolla lailla vaihtamaan siipikarjaan vaikka vegaani ruoka on parempi keholle kuin joku laiska liha, sen pitää joko olla riistaa tai lammasta mutta jos sun kaveri ei halua syödä siipikarjaa tai muuta nautaa niin kattoo ton sivun, siellä on hyviä ohjeita. Ajattele nytten, sä oot niinku kaveriasi pakottamassa vaihtamaan heterosta homoksi, ihan sama juttu. Turpaan tuli ja vedettyä oikein kunnolla. Suututtaa tollaset pakottajat yms "perussuomalaiset" jotka vain kittaavaat kaljaa päivät pitkät ja sitten ovat tuppisuita kun yrittää kysyä ohjeita tai muuta vastaavaa ja sitten vasta puhutaan kun promille lukema on iso ja räyhätään keskellä katua ja kysytään missä *peep* mun vaimo on tai annaksä lisää kaljaa ku vaimo heitti vaatteet ulos... :kippis1: :anssi:
Öö kaveri sanoi tietävänsä trainereita jotka eivät ole suostuneet yhteistyöhön täysvegaanien kanssa, ei hän sanonut pakottaneensa ketään mihinkään. Naurettavaa yleistämistä muutenkin koko viesti...

hmm. joo. En nyt ihan jaksa koko keskusteluu kahlaa läpi, mutta ei kyllä vakuuta nuo vegaanibodareiden tulokset/kunto. Salilla jossa itse käyn, on jokainen tuollaisessa kunnossa mitä tuossa videossa nähdään, itseni poislukien :).
Kerro nyt jumankauta missä salilla sä käyt jos siellä kaikki on siinä kunnossa että niissä on ainesta fitnessin maailmanmestareiksi! :D Kyse on kuitenkin natuista ja siinä tulee oman kehon hormonituotanto vastaan aina jossain vaiheessa ja natuiksi noi on mun mielestä aivan hemmetin kovakuntoisia kun ottaa huomioon, että Saksassa ei ole kuin muutama vegaani jotka treenaa vakavammin eli sitä harrastajapohjaa on vain jokunen kymmen. :david:

Noh :), ehkä liioittelin hieman.

En halua kuitenkaan kieltää sitä, etteikö vegaanikin voisi sitä lihasta kasvattaa, mutta olisiko keskustelussa nähdyissä kuvissa olevat henkilöt kovemmassa kunnossa lihaa sisältävällä ruokavaliolla? Uskon itse että kyllä. Olisivatko he pirteämpiä, hyvinvoivempia jne.? Uskon että päinvastoin :).

En usko itsekään lihan syömisen olevan mitenkään paras terveysteko, josta syystä eksyin tähänkin keskusteluun.

Jotenkin todella tautisen näköisiä nuo kaikki vege"bodarit". Ihan sama miten pirteitä ovat.

Osaisitko edes sanoa, että kyseiset ihmiset olisivat vegaaneja jos ei niin olisi sanottu? Itse olen vege ja tunnen monia vegaaneja sekä vegejä, jotka treenaavat, ja ovat kuule lähes kaikki aivan perkeleen hyvässä kuosissa ja ihan samoilla linjoilla lihaa syövien kanssa. Itsekkin olen kehittynyt hyvin ja uskon että kasvisruokavalioni ei ole hidastanut treeniä missään suhteessa. Varmaan enemmänkin pistäny treenaa viel kovempaa. Vegaaneilla nyt on vähän eri ruokavalio ja heidän pitää vielä tarkemmin katsoa mitä syö jne, mutta en heitä lähtis vähättelemään ollenkaan.

Ei näytä munkaan silmään erityisen normaaleilta, mutta kyllähän se nyt tosiasia on että kasvisruoallakin pärjää hyvin. Pidän tosin luonnottoman näköisinä kaikkia muitakin bodareita, alhaisen rasvaprosentin hankkiminen vaan tuntuu epänormaalilta.

Itse olin vegaani yli vuoden (en nyt tarkalleen muista). Vastustin tiettyjä asioita lihansyönnissä (ja vastustan vieläkin osittan) esim. tehotuotantoa. Itkin melkein kuin pikkulapsi kun näin videoita tehotuotannosta. Sitten kävi vaan niin että yhtäkkiä himot nousi ja tuloksena vedin kaikkee mahdollista lihaan ja maitoon liittyvää. Nyt sitten vedänkin melkein ainoastaan lihaa ja maitotuotteita ruoaksi, terveellistä ei ole ja olenkin huomannut että olo oli aiemmin paljon parempi. Mutta tekikö sen olon paremmaksi ruoka vai se että kerrankin panosti ruokavalioon? Itse uskon jälkimmäistä.

Tässä vähän esimerkkiä siitä, kuinka kroppaa voi muuttaa 10 kuukaudessa vegaanina:

http://www.veganbodybuilding.com/phpBB2/viewtopic.php?f=48&t=18493

Ja vähän juttua projektista:

http://www.veganbodybuilding.com/phpBB2/viewtopic.php?f=2&t=18488

Painoa lähtenyt 30 kiloa.

Tossa muuten oma nykykunto, tosin vain avatarin kokoisena:

tuc_biceps_avatar-1.jpg

Kuvan valaistus hämää, en livenä ulkovalossa ole lainkaan tuon näköinen, mutta on se kiva että edes kohtuullisella valaistuksella saa itsestään siedettävän näköisen. Treeniäkin on tosin takana puolitoista vuotta josta viimeiset kuukaudet aika pitkälti paikallaan junnausta tai hidasta kehitystä laiskan syömisen ja liian tanssinopetuksen takia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom