Vegaanibodareita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Heppu2
  • Aloitettu Aloitettu
No trollaustahan toi on vaan (itekkin syyllistynyt monen kertaa). Psykologi voisi ehkä jopa sanoa, että tällisillä ihmisillä on huono itsetunto ja sen takia yrittävät vahvistaa miehisiä ominaisuuksiansa. Nykysuomalaisilla ei ole vaan munaa olla erilainen (nyt en tarkoita mitään animefaneja). Pitää aina vaan yrittää olla samanlainen kuin muut kuulapäät ja haukkua muiden ihmisten aatteita, että tuntis itsensä hyväksityksi yhteiskunnassa. Varsinkin kun ei edes tiedä asioista mitään. Kyllä määkin dissailen netissä lähes joka raossa lihan syömistä ja fasisteja, mutta olen ottanut luotettavista lähteistä tietoa enkä siis dissaile syyttä. Toki keskustelen myös näistä munattomien aatteista myös asiallisesti, mutta valitettavasti toinen osapuoli on se, joka vetoaa lapsellisuuksiin.

Ja sanotaan nyt se, että jo se on kunnioittaa jos syö vaikka kalaa ja riistaruokaa välillä. Ei tarvi siis mikään täydellinen vegaani olla jos ei kaikesta lihasta halua luopua. Hyvä kuitenkin, että jotain luonnon ja eläinten hyväksi tekee.

cow.gif

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten hitossa se liittyy veganismiin, ettei vie lasta lääkäriin jos se on kipeä?????????? Mun mielestä se liittyy idiotismiin.

Mä oon saanut n. 7-8kg lisää reilun puolen vuoden sisällä massaa ja se ei todellakaan ole läskiä. Kynis olen edelleen, mutta kyllä reilusti yli satakiloisia voimamiesharrastajia vegaanien joukosta löytyy useampiakin.

Voisitko myös perustella, miksi vegaanihommeli ei nyt vaan ole terveellistä, kun tieteelliset tutkimukset osoittavat kiistatta, että oikein koostettu vegaaniruokavalio ON terveellistä.

lyhyesti.
On hyva syoda monipuolisesti. Ja tama tarkoittaa vegaaniruokaa, lihaa...

Mun tietääkseni se riittää, että saa kaiken tarvitsemansa oikeassa muodossa. Ei keho tiedä, tuleeko ne aminohapot lihasta vai kasveista kunhan muoto ja määrä on oikeita.

Mä syön todella monipuolisesti erilaisia kasviproteiinin lähteitä.

EPA ja DHA on omega kolmosia, joita saa eläintuotteista. niitä en saa, mutta saan omega kolmosta ALAn muodossa ainakin pellavansiemenöljystä. sitä teelusikallinen aamuin illoin. myös pellavansiemeniä syömällä saa samaa kamaa, mutta ottamalla pellavansiemenensä öljyn muodossa varmistaa sen, että ne rasvahapotki imeytyy.

ja mun mielestä on idioottimaista kutsua toisten ruokavalioita idioottimaisiksi.
ALA saanti ei ole riittävää, veti sitä kuinka paljon tahansa. se ei muutu tarpeeksi tehokkaasti noiksi EPA ja DHA -rasvoiksi.

Soija saattaa olla myös vähärasvaista maitoa parempi vaihtoehto sydän- ja verenkiertoelimistösairauksien torjunnassa. Tässä vertailututkimus soijan ja vähärasvaisen maidon vaikutuksesta verisuonten kuntoon korkeasta kolesterolista kärsivillä:
http://sciencelinks.jp/j-east/article/199910/000019991099A0245081.php

Soijalla tuotteena vaikuttaisi olevan juuri päinvastainen efekti. Soijan isoflavonoidella ja estrogeenijohdannaisilla on todettu olevan infarktiriskiä ja sen vaurioita alentava vaikutus.
Eläintutkimus:
http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=17530359
En puolusta niinkään maitoa vaan lihaa. Minulla on optimaaliset kolesteroliarvot. Miehenä en mitään estrogeenejä syö.

Koska soijatuotteet uhkaavat monen miljardin lihabisnestä, soijasta on alettu esittämään hemmetisti perusteetonta kritiikkiä. Tässä mielestäni paras mihinkään suuntaan hötkyilemätön tietopaketti aiheesta, Soy: What's the bid deal.

http://www.t-nation.com/article/most_recent/soy_whats_the_big_deal

En muuten ymmärrä, että kuukausien asiallisen keskustelun jälkeen yhtäkkiä iso lauma tyyppejä saa päähänsä tulla tänne levittämään omia mielipiteitään "ääliömäisyydestä" tai "idioottimaisuudesta". Veganismi on kuitenkin ensisijaisesti mulle asia, jolla vähennän luonnonvarojen liikakäyttöä. Aiheesta on listattu tutkimuksia mm. täällä http://www.burningflags.com/VEGANVEGAN.html

PYYDÄN! ASIALLISTA KESKUSTELUA!

(ja menkää myös kertomaan Teemu "Ironteme" Isoaholle, kuinka lihasta kieltäytyminen on ääliöille, mun käsittääkseni kyseinen herra on kuitenkin todella monelle idoli ja kuitenkin SM-ykkönen classic bb:ssä)
soijahan on iso bisnes.

voit toki olla maailmanparantaja, mutta se ei liity ruokavalion terveellisyyteen.

Teemu ei ole vegaani.

No trollaustahan toi on vaan (itekkin syyllistynyt monen kertaa). Psykologi voisi ehkä jopa sanoa, että tällisillä ihmisillä on huono itsetunto ja sen takia yrittävät vahvistaa miehisiä ominaisuuksiansa. Nykysuomalaisilla ei ole vaan munaa olla erilainen (nyt en tarkoita mitään animefaneja). Pitää aina vaan yrittää olla samanlainen kuin muut kuulapäät ja haukkua muiden ihmisten aatteita, että tuntis itsensä hyväksityksi yhteiskunnassa. Varsinkin kun ei edes tiedä asioista mitään. Kyllä määkin dissailen netissä lähes joka raossa lihan syömistä ja fasisteja, mutta olen ottanut luotettavista lähteistä tietoa enkä siis dissaile syyttä. Toki keskustelen myös näistä munattomien aatteista myös asiallisesti, mutta valitettavasti toinen osapuoli on se, joka vetoaa lapsellisuuksiin.

Mikä luotettava lähde perustelee täydellistä lihan poisjättämistä terveydellisin perustein?

ilkka2, kyse oli siitä, että joidenkin mielestä "LIHASTA KIELTÄYTYMINEN ON ÄÄLIÖILLE" ja Teemu ei lihaa syö. Tiedän kyllä, että Teemu ei ole vegaani.

Mun mielestä ihmisen ruokavalio ei tee kenestään ääliötä.

Mun mielestä ruoan ympäristövaikutukset on iso tekijä. Joitakin se ei kiinnosta, empatiakyky kun on rajallinen luonnonvara. Ymmärrän kyllä, että tottumuksista on vaikea päästä eroon ja että muutos ekologisempaan kuluttamiseen voi vaatia useita sukupolvia.

Jos ottaisit tutkimuksista selvää, niin phytoestrogeeneja on tosi monessa sapuskassa ja soijaa saa syödä kilokaupalla päivässä, että sillä olisi mitään vaikutusta testosteroniarvoihin (esim. pari kiloa soijaisolaattia tai parikymmentä litraa soijamaitoa). Tosimiehenä tietenkään et varmaan käytä alkoholia lainkaan kun se vaikuttaa testosteronitasoihin paljon enemmän kuin runsas soijan käyttö (siis tosi runsas, kohtuukäyttö kun ei vaikuta yhtään).

Väitteesi siitä, että ALA ei muutu riittävän tehokkaaksi EPA:ksi tai DHA:ksi ei saa tukea maan johtavilta ravintotieteilijöiltä. Kala-allergikoilla ei ole todettu mitään ongelmia ko. rasvahappojen kanssa.

En muuten ymmärrä, miksi tässä topicissa pitää PUOLUSTELLA LIHANSYÖNTIÄ kun täällä pitäisi puhua vegaanibodareista, ei lihansyönnistä.

suuri osa soijasta on geneettisesti manipuloitua kestämään niitä rikkaruohomyrkkyjä, joita levitellään joka paikkaan. Monsanto ei ainakaan yritä pelastaa maailmaa.

Suomessa myytävä soija ei saa sisältää muuntogeenistä kuin hyvin pienen määrän (mielellään ei ollenkaan mutta usein hyvin vähän sitä on kuitenkin seassa) ilman, että siitä on eri ilmoitusta.

Muutenkin muuntogeenisyyden pelko on vähän hampaaton ase. Ei se muuntogeenisyys miksikään soijarehulla syötettyjä elukoitakaan muuta. Rikkaruohomyrkkyjä tuotteissa ei saa olla määräysten yli, ne tuotteet testataan tämän tästä EU:n standardit täyttäviksi. Eli vaarallisia pitoisuuksia ei ole kuitenkaan. Ja onhan sitten luomusoija erikseen, monet käyttää vallan sitä.

Ja mun puolesta vegaaniruoan turvallisuudelle ja vegaanihippeyden kritiikille ja ääliöksi haukkumiselle ja kalarasvojen ylistykselle voisi perustaa oman topicin. Vegaanibodareista pitäisi keskustella, kun aihe on vegaanibodarit!

kyllä siitä on näyttöä, että ALA ei pelkästään riitä. ei sitä kalansyöntiä muuten suositeltaisi. tosin nyt en jaksa käydä etsimään sellaista. :)

muuntogeeneissä on vaikka mitä ongelmia. myös terveydellisiä. katso dokumentti world according to monsanto.

Mää taas luulen, että tää paikka on just hyvä paikka puhua näistä jutuista (vaikka ehkä olisi parempi jokin vegaanisuus vs. sekasyöjä). Suurella osalla ihmisissä on edelleen lapsuudesta tulleita myyttejä kasvissyönnistä, mitä vielä vahvistaa entisestään jos vaikkapa menee tonne eläinoikeusfoorumille (hyvä mesta, mutta ei sielä oo kun muutama bodari, painonnostaja ja kasa urheilijoita). Kun lapsesta asti on isä tuputtanut kuinka liha tekee miehen, niin ei ole mikään ihme, että tälläsiä reaktioita edelleen näkee täällä. Bodarit on kulinaarien lisäksi vaikein ryhmä, joille kasvisruokavalion terveellisyyksistä on todella vaikea keskustella. Pitää kuitenkin muistaa, että lähes jokainen vegaani ja kasvissyöjä on aiemmin ollut sekasyöjä, joten kokemuksia löytyy myös esim. minulta. Mää ite en oo ryhtynyt vegaaniksi terveellisistä syistä vaan enemmänkin eettisistä ja uskonnollisista syistä. Paino on kuitenkin NOUSSUT n. 8 kiloa lihansyömisajoilta, eli en ole enää niin luikku kuin aiemmin (74kg). Olen huomannut myös että tunnen oloni terveemmäksi eikä päänsäryt ja vatsakivut enää vaivaa. Kaikista positiivisen muutos on kuitenkin se, että en aiheuta enää mitään harmia viattomia eläimiä kohtaan.. varsinkin kun ne lihakset TODELLAKIN saa ilman lihaa. Positiivista on myös se, että kaupasta ei löydy kauheasti erilaisia vegaani herkkua, joten myös karkkien syönti on vähentynyt automaattisesti. Enää en siis kärsi karkkihumalasta. Toki karkkiensyönnin on helppoa lopettaa lihansyöjänkin, mutta kyllä se karkkihylly taitaa kiinnostaa sitä kovintakin bodaria. Mua on lähinnä ällöttänyt millasia kamoja kaikkiin karkkeihin ja leivoksiin pistetään. Harva tuskin ajattelee karkkia syödessä, että siinä karkissa on sian luita, suolia ja aivoja. Yök. :urjo:

Vegaanisuuden terveellisyyksistä on todellakin näyttöä. Vaikka se ei voittaiskaan sekasyöntiä niin tuskin se kaukana on. Ja tosta monipuolisuudesta vois kysyä, että kuinka moni lihansyöjä syö viikottain erilaisia siemeniä, linssejä, papuja, siemeniä, soijaa, parsaa, vehnägluteiinia jne. Syökö kukaan? Jos ette syö niin ei teidän ruokavalio ole paljoa monipuolisempia kuin vegaanien, ehkä jopa vähäisempi.

luulen, että tarkoitat verihiutaleita. muistaakseni ne on verihiutaleet eikä punasolut, jotka liittyy yhteen.

BTW, hemaglutiini nimenomaan liittää punasoluja yhteen. Esimerkiksi virusten erittämät pintaproteiinit liittyvät punasolujen reseptorimolekyyleihin ja täten virukset toimivat liitoksina punasolujoukon välillä. Seurauksena hemaglutinaatio.

jatkakaa.

Viimeksi muokattu:
Sori jos on ollut aiemmin.

Mike Mahler, vaikkei olekaan mikään bodari niin luulen, että naisten silmissä aika vetävän näköinen. Mies aloitti kai 20 vuotiaana(?) vegaani-ruokavalion ja aloitti eettisistä syistä (terveysjutut oli varmaan myös mukana. Vasempi näistä:
M.%20Mahler%2012-05.jpg

Varmaan pesee voimallansa, ketteryydellä ja hapenottokyvyllä tän foorumin porukasta 95%.

Nyt kyllä vähän puhuin pussiin itseni, myönnän. :) Lähinnä kuitenkin tarkoitin sitä, että kun se proteiini tulee siitä kamasta, niin se myös on osa noita teurastusjätteitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom