Vatsat!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja johtaja
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Elikkäs miten porukka täällä hoitaa vatsakalustoaan?
Itse pyhitän kokonaisen treenikerran kerran viikossa vatsoille. En tiedä onko järkevää, mutta kuitenkin.:david: Ite oon huomannut, että liikkeitä kannattaa vaihdella, joka viikko niin tulee paljon paremmin tulosta.

Esim.tämän viikon ohjelmani taisi olla:

Istumaan nousu 3*90
jalkojen nosto 3*50
vatsapenkissä lisäpainon kanssa 3*20
koneessa 3*20
+vielä kyljet käsipainojen kanssa.

hullu kun olen
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Mulla on ollut tapana tehdä kahtena päivänä viikossa muun treenin jälkeen kaksi liikettä, milloin mitäkin liikkeitä.

Itse olen treenaillut vatsoja potkunyrkkeily-/muay thai-/kraw maga -treeneissä vuosien mittaan tekemällä paljon toistoja ja sitten vielä vähän lisää. Kyllähän ne vatsat ovat olleet hyvässä kunnossa mutta nyt vasta budoilun vaihtaminen punttisaliin on tuonut kunnolla tukevuutta keskikroppaan.
Kyykkääminen, SJMV, mave, vatsarutistukset jalkoja nostaen penkillä maaten sekä perinteiset vatsalihasliikkeet on saaneet ihmeitä aikaiseksi.
Raskaat perusliikkeet kunniian siis myös keskivartalon kehittämisessä.

Meinasin jo tehdä oman threadin aiheesta. Itselläni on vaikeuksia lisätä vatsalihasten voimatasoa. Istumaannousut lisäpainoilla ilman jalkatukea on yksi perusliike mitä olen tehnyt ja ei meinaa millään saada enempää toistoja, sarjoja tai painoa. Ylätaljassa en ole tehnyt tähän mennessä lainkaan vatsoja, mutta pitää ottaa se ohjelmaan.

Originally posted by PattiPete
Meinasin jo tehdä oman threadin aiheesta. Itselläni on vaikeuksia lisätä vatsalihasten voimatasoa. Istumaannousut lisäpainoilla ilman jalkatukea on yksi perusliike mitä olen tehnyt ja ei meinaa millään saada enempää toistoja, sarjoja tai painoa. Ylätaljassa en ole tehnyt tähän mennessä lainkaan vatsoja, mutta pitää ottaa se ohjelmaan.

Eikös vatsalihasten nimenomaan voimatasojen lisäämiseen paras ole voimapyörä? Vaikuttaa ainakin sellaiselta liikkeeltä että se juuri nimenomaan tuohon voimapuoleen olisi loistava. Varsinkin seisoma-aloitusasennosta...

Hei! Te jotka teette vatsaa ylätaljassa niin minkälaista versiota teette? Polviltaan naama taljaan päin, polviltaan naama pois taljasta, seisoviltaan naama taljaan päin...?

VOIMAPYÖRÄ, SWEET VOIMAPYÖRÄ!!!

Sitten pikkasen rutiksia päälle. Kerta viikkoon, ei mun kannata noista vatsalihaksista välittää kun ei ne kuitenkaan näy läskin alta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vatsoja kerran viikossa salilla, Istumaannousu häkkyrässä kiertäen ja jalkojen nostot vatsalaudalla, 3 pitkää sarjaa/liike. Kyllä niihin muutenkin kohdistuu rasitusta, uinnissa nyt ei mitenkään hirveästi, mutta säkkiä mätkiessä ihan kiitettävästi :)

Vatsoja kaksi kertaa viikossa. Voimapyörää, ylätaljarutistuksia ja side bends, mikä lie suomeksi. Eli tavoitteena on saada voimaa ja tukevuutta keskivartaloon, eikä eristää vatsalihaksia.
Ylätaljaa olen tehnyt seisten kasvot pois päin koneesta.

Mulla on toi voiman ja tukevuuden hankinta keskivartaloon kyllä onnistunut ylätaljan, istumaannousujen, jalannostojen rekillä ja sivutaivutusten ym. avulla. Kaikki siis tehden lisäpainoilla, suhteellisen isoilla sellaisilla. Lisäksi kyykyt ja vedot ilman vyötä ovat auttaneet hyvin.

Nyt kun pitäis vähän diettailla ja saada muutenkin keskivartaloa hoikemmaksi niin olis varmaankin järkevää alkaa tekemään myöskin noita sisempiä vatsalihaksia. Rutistukset vetäen vatsaa sisään onkin varmaan ihan hyvä liike tähän. Olisiko muita hyviä liikkeitä tähän ja kuinka vatsojen treenaaminen dietillä muuten? En haluasi menettää keskivartalon voimaa, mutta olisi kiva saada tuota kookasta palleaa hieman litteämmäksi. Jatkaako edelleen vatsojen tekemistä raskailla painoilla ja jollakin toisella kerralla keskittyä noihin sisempiin vatsalihaksiin? Kierron pituus on väh 8 päivää joten palautuminen ei pitäisi olla ongelma.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mä otan vatsat pari kolme kertaa viikoon.
-Yks reeni 3-5 sarjaa isoilla painoilla toistot alle 10, tai sitte staattisia pitoja 5 sek ajan. liikkeinä vatsat taljassa tai istumaan nousu lisäpainoilla.
-toinen kerta 3x15-20+. Liikkeenä yleensä voimapyörä tai jalkojen nosto rekissä tai istumaannousu. Lyhyet palautukset.
-Kolmas varvi minkä otan vaan silloin tällöin jos jaksan on vähä niiku nopeusreeni vatsoille. linkkareita 5-10x10.

Monesti otan suorien vatsojen tilalla kylkiä ja annan vatsoille enemmän lepoa. Ja esim. etukyykyn jälkeen ei vatsaa enää tarvi erikseen ottaa.

Ei oo välttämmättä keho hommiin sopivaa koska vatsat ja vyötärö kasvaa aika paljon tällä systeemillä.

Mä teen vatsat kaks kertaa viikossa. Ensin vinot vatsalihakset rutistustyylillä, sen jälkeen suorat vatsalihakset myöskin kunnolla rutistaen ja lopuks jalkojen nostot. Kaikissa liikkeissä 2 sarjaa ja toistot n.10.
Ne toistot pysyy siinä kympin tuntumassa ku muistaa jännittää yläasennossa vatsalihaksia oikein kunnolla, laskee hitaasti alas, ei päästä alhaallakaan jännitystä pois vatsalihaksista ja keskittyy tekeen kaiken työn vatsalihaksilla.
em. rauhallinen tekniikka kyl sotii pahasti mun periaatteita vastaan, mut oon huomannu sen toimivaks vatsalihasten kohdalla.

Originally posted by fluid power
olis varmaankin järkevää alkaa tekemään myöskin noita sisempiä vatsalihaksia. Rutistukset vetäen vatsaa sisään onkin varmaan ihan hyvä liike tähän. Olisiko muita hyviä liikkeitä tähän ja kuinka vatsojen treenaaminen dietillä muuten?
Mene vatsa alaspäin maahan ja ole kyynärpäiden ja jalkaterien varassa tovin (ihan niin kauan kuin tekee "hyvää") vartalon muuten ollen suorana... staattisen pidon pitäisi tuntua hyvin syvemmissä vatsalihaksissa (viimeistään seuraavana päivänä) ja ottahan se alaselkäänkin.

Originally posted by LSA_Vinnie
Mene vatsa alaspäin maahan ja ole kyynärpäiden ja jalkaterien varassa tovin (ihan niin kauan kuin tekee "hyvää") vartalon muuten ollen suorana... staattisen pidon pitäisi tuntua hyvin syvemmissä vatsalihaksissa (viimeistään seuraavana päivänä) ja ottahan se alaselkäänkin.

Pitääkö tossa asennossa myös vetää napaa kohti selkärankaa, toistojen tapaan, napa sisään ja ulos ja uudestaan ? Jostain luin muistaakseni näin.

Originally posted by PattiPete
Hei! Te jotka teette vatsaa ylätaljassa niin minkälaista versiota teette? Polviltaan naama taljaan päin, polviltaan naama pois taljasta, seisoviltaan naama taljaan päin...?

Kaikkia noita on tullut tehtyä. Useimmiten kuitenkin polviltaan naama taljaan päin.

Salilla: Erilaiset istumaan nousut lisäpainoilla, joskus ykkösiä ja staattisia/very slow harjoituksia. Jalkojen nostot rekissä. Sivunostot ja yhdenkäden nostot.

Vapaalla: Hengitysharjoitukset, Laulua + huutamista hevibändissä. (Ensinnäkin pallean harjoittelua siis.)

Missä vika kun miltei jokainen vatsaliike alkaa ottaa aiemmin selkään ennekuin vatsat edes puutuvat.

Eli semmoinen ilkeä "painekipu" kohdistuu 15 toiston jälkeen tuonne alaselkään???

Originally posted by Kynis
Missä vika kun miltei jokainen vatsaliike alkaa ottaa aiemmin selkään ennekuin vatsat edes puutuvat.
Kiskoisitko epähuomiossa lonkankoukistajilla etkä vatsoilla? Pidätkö nilkkoja jonkin alla tuettuna? Sattuuko edelleenkin jos teet vatsarutistuksia selälläsi niin että esim. nostat jalat koukkuun tuolille ilman mitään nilkkatukea ja keskityt rutistamaan vatsoilla?

Sisemmät vatsalihakset olettaakseni saa treeniä voimapyörällä. Kokeilin sitä, ja jälkeenpäin oli massu pipi neljä päivää, sekä sixpackilihaksista, että sitten jostain syvältä sisältä eli aika kokonaisvaltainen liike oli.

Meinasi sattua Juhaa leukaan kun reteenä aloitin suorilta jaloilta laskeutumisen (siis varpaat ja pyörä maahan kosketuksissa) ja lähes läjähdin turvalleni maahan :david:

Juu kyllä tuo selkään ottaa vaikka teen rutistuksia tai ihan mitä vaan.

Vika on todennäköisesti sitten siinä, että teen koko liikkeen väärillä lihoilla vaikka kuinka koetan keskittyä.

Ei jumankeuta. Tänään yritin kokeilla jos jonkinlaista versiota vatsoista ylätaljassa, mutta mikään ei tuntunut luonnistuvan. Kokeilin erilaisissa ylätaljoissa yhteensä varmaan kymmenen variaatiota. No, ehkä se ei ole meikän liike. :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom