vatsat (edellee)

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
42
Olkapään rikkoontumisen takia pystyn vain tekemään vatsoi ja jalkakyykkyä..
Nyt on ongelmana että vatsoja pystyn tekemään vaik kuinka paljon ja kaikkea on kokeiltu...
Outoa reeni kulkee ja välil jopa polttelee jne... Mut reenin jälkeen ei tunnu niinkun missään??? Ja ei myöskään näy.. Nyt olen ajetellu että katson vähän mitä syön ja teen samal taval vatsoja salil kuin tähänkin asti..

Mut sanokaas mitä lisäisin reeniin...
Tänään aloitin 100 perus istumaan nousul ja siitä laitteisiin..
Jalkojen nostoa tuli tehtyä toista sataa...
Lisäpainoa käytän välillä, riippuu ihan liikkeestä...

Mut mikä mättää.. Luulis noilla toistomäärillä tulevan ees paikat kipeeksi?? :david:

pennsylvania sanoi:
Olkapään rikkoontumisen takia pystyn vain tekemään vatsoi ja jalkakyykkyä..
Nyt on ongelmana että vatsoja pystyn tekemään vaik kuinka paljon ja kaikkea on kokeiltu...
Outoa reeni kulkee ja välil jopa polttelee jne... Mut reenin jälkeen ei tunnu niinkun missään??? Ja ei myöskään näy.. Nyt olen ajetellu että katson vähän mitä syön ja teen samal taval vatsoja salil kuin tähänkin asti..

Mut mikä mättää.. Luulis noilla toistomäärillä tulevan ees paikat kipeeksi?? :david:

Voito tehdä mitään liikettä, jossa olisi kädet mukana, kuten voimapyörä tai rutistus taljassa? Niillä kunnolla tehtynä saa varmasti vatsat kipeäksi.
Lisää tehoa noihin "rutiiniliikkeisiin". Ota vaikka levypaino mukaan kun rutistat vatsoja penkissä tai yritä muuten vaikuttaa intensiteettiin. Vatsat tottuvat samanlaiseen treeniin ja silloin ei sitten tunnu missään. Vaihtele liikkeitä ja rasitusastetta.

pennsylvania sanoi:
Kait muutaman päivän paussi vois tehdä hyvää!?

olenko ymmärtänyt oikein että teet miltei joka päivä montasataa vatsalihasliikettä? jos näin ni turhan usein ja liikaa, 2kertaa riittää hyvin, 3 on mielestäni jo aika maksimi mitä kannattaa vatsoja viikossa tehdä.
kokeileppa esim vatsapenkissä pysähtyä 45 asteen kulmaan niin että alavatsat pitävät kehosi 45 asteen kulmassa suorana ja ylävatsoilla liikuttelet itseäsi ylösalas, kuulostaa omituiselta, näyttää kanssa siltä, mutta vatsat saa ihan murhaa siinä. tehokkuudesta en osaa sanoa

Nuo sarjat 100 ja 200 on IMO täysin perseestä. Mitä niistä hyödyt? Teetkö rintalihaksille tai reisille 100 tai 200 toiston sarjoja?

Jep, vatsalihakset ovat lihaksia siinä missä muutkin, ja vahvat (eri asia kuin kestävät) keskivartalonlihakset ovat erityisen tärketä kyykyissä ja muissa vapaapainoilla tehtävissä harjotteissa. Jos siltä tuntuu, voit tehdä toisenkin vatsalihas treenin, tais siis pitäisi sanoa keskivartalo, jossa vähän pidempiä sarjoja.

Joku 10x10 sellaista sarjaa että ne viimesten settien viimeset toistot menee tuskalla, on aika perushyvä vatsalihasten vahvistamiseksi.

Ja tuon esimerkin 10x10 kun teet nopeilla palautuksilla (30s tai alle), ja mieluiten 3-4 eri liikkeellä (jalannostot, rutistukset, voimapyörä, "serratus crunch", "russian twist", russian twistissä et tarvi tota palloo, onnistuu ihan lattiallakin (paino käsiin, tai jalkoihin (jalannostot), jos on liian helppo) esim.) niin kyllä pitäsis rueta tuntumaan.

Vielä jäi yks lempparivatsalihas liike. Laitat rekkitangon eteen jonkun itseäsi hieman navan yli olevan esineen, menet roikkumaan tankoon, ja hallitusti teet jalat suorana jalkaterilläsi ikäänkuin U kirjaimen väärinpäin kyseisen esineen yli. Mulla kyllä meinaa tossa lonkankoukistajat krampata, mutta kyllä tuntuu alavatsassakin (:D tosin tästäkin ollut juttua että sellaista ei olekaan kuin "alavatsa", mutta u know what I mean...) erityisesti.

Itse tein joskus tuota 10x10 ja vuorottelin alaselkä ja vatsaliikkeiden välillä. Siis tyyliin: 10 jalannostoa 15kg puntti jalkojen välissä ja heti perään 10 selänojennusta, ~30s lepoa ja uudestaan. Jos seuraavana päivänä pystyt vielä nauramaan ilman kipua, olet tehnyt joko liikkeet väärin/liian helposti, tai sitten olet supermies.

Kiitos näistä! Joo on varmasti liikaa toistoja ja olen tosiaan yrittänyt lisätä painoja ja vähentää toistoja.. Pitää kokeilla edellä mainittuja liikkeit!!

Onkohan siinä perää jos kyljet treenais ihan vimpan päälle ni ne työntää rivikutosen esiin?

pennsylvania sanoi:
Onkohan siinä perää jos kyljet treenais ihan vimpan päälle ni ne työntää rivikutosen esiin?

En ainakaan tuollaisesta ole kuullut, eiköhän se päkki näy (siis jos sitä tarkoitat, ainakin niin ymmärsin) kun vaan on rasvat tarpeeks alhaalla ja on tarpeeks mahtavat "palikat".

pennsylvania sanoi:
Kiitos näistä! Joo on varmasti liikaa toistoja ja olen tosiaan yrittänyt lisätä painoja ja vähentää toistoja.. Pitää kokeilla edellä mainittuja liikkeit!!

Eiköhän se ole genetiikkaa millaiset vatsalihakset kullakin on. Aivan kuten ei muidenkaan lihaksien lopullista muotoa, ei päkintään muotoa voi itse säätää haluamakseen.

Jees. Teet istumaan nousuja 100toistoa? Teetkö istumaan nousut rauhallisesti rutistaen. Itse teen ne seuraavalla tavalla: selälleen makaamaan, jalat koukkuun ja jalkapohjat maatavasten. rutistan itseni lähelle polvia, sieltä rauhallisesti takaisin alas, kuitenkin niin etteivät lavat koskemaahan. Eli jännityslihassa koko liikkeen ajan. Ja tarkoituksena on pyrkiä pitämään ne jalanpohjat siinä lattiassa kiinni.

Itse saan tehtyä tuolla tekniikalla sellaiset n.25-30 toistoa. toisella sarjalla toistot ovat jääneet usein 9-15. Joskus oon koeillut pakkotoistoja tässä liikkeessä, eli kaveri auttaa kämmenellä selästä paritoistoa lisää.

En tiedä onko mulla voimatton vatsa, mutta tuo kyllä tuntuu.

Testaa huvikses.

Hyvin suojassa olevat vatsalihakset näin peruskaudella:)

Koitas tehä välillä sillai, että kantapäät on mahd. lähellä pakaroita. Eikä laiteta niitä jalkoja mihinkään kiinni. Sitten siitä ylös vain siihen asti että ristiselkä nousee irti maasta ja sitten rauhallisesti takaisin (negatiivinen). Kokoajan rutista vatsalla, eli selkä pyöreäksi liikkeen lopussa ja alussa suorana maassa. Tarkoitus ei ole nousta ylös asti. Jos ei ristiselkä nouse maasta ("kun jalat nousee ylös") niin heijaa vähän käsillä ja tee vastaavasti enemmän.

Sormen päät niskan taakse, mutta ei ristiin ettei tule ryittyä niskaa kipeäksi.

Ja sitten tietty istumaannousuja.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ennen mäkin tein vatsat rutiinin omasesti vaan pumppailemalla eikä kehitystä juurikaan tapahtunut. Nyt oon keskittyny vähän paremmin ja teen vatsat kunnolla ja oon jättäny pumppailut sikseen. Parhaiten saa runttailtua kun menee suht jyrkkään vatsapenkkiin ja ottaa rinnalle ihan reilusti painoa. Lasket ittes rauhallisesti vaakatasoon ja sitten runttaat ittes vatsoilla ylös, älä käytä lonkan koukistajia. Ite oon tehny 8-12 toiston sarjoja ja hyvin on voimaa ja näköä tullu vatsoihin. Luulis kipeytyvänkin näin aluks, kun toistoalue poikkeaa vähän noista sun systeemeistä :D .

Voimapyörä oikeella asennolla,ja jos ei riitä niin vaikka reenikaveri selkään istumaan,niin luulis että alkaa vatassa tuntuun...

Siis en tiedä mikä on, mutta kun tein voimapyörää toissapäivänä niin vatsalihakset(tarkoitan nyt sitä 6päkkiä:david: )ikäänkuin hävisivät:lol2: . En tiedä sitten olisiko vaan niin jumiin menny että ei oo palutunu ja johtuu siitä. Ainaki on helvetin kipeet. Mutta maha on sellanen ihan tasanen eikä siihen saa jännittämälläkään mitään näkyviin. Varsinkin ylimmät vatsalihakset ovat ikäänkuin "hävinneet" .

Siis tämä ero on tapahtunut kahdessa päivässä. Tiedän, kuulostaa hullulta. Tähän mennessä olen tehnyt ihan istumaannousuja roomalaisessa tai tavallisessa vatsapenkissä.

mikäköhä ois hyvä vatsareeni millä sais vahvat vatsalihakset,ja hyvän päkin jos sais joskus rasvat alas:D teen nyt vaa voimapyörällä kotona,mut vois saliaki käyttää jällee hyväks vatsareenissä.. tuun kyllä edellee tekee kotona tolla voimapyörällä,mut mitkäköhä ois hyvii liikkeit,monta sarjaa ja millasil toistoil?oon aatellu et 6 sarjaa varmaa riittäs ku teen kuiteski tol voimapyöräl sit jonku 3 sarjaa kotona toisena päivänä:) oisko joku perus,6,8,10 toistot hyvät nois liikkeis?en sitte tiiä minkään vatsalaitteen/liikkeen virallist nimee joten jos ois kuvia/videoo niist ni ois kiva:D

Saleilla näkee paljon ihmisiä, jotka luulevat treenavansa vatsaa heiluvat siinä vaikka kuinka monta toistoa. Mutta minun mielestäni vatsan teossa on tärkeätä hengitys ja puhaltaa keuhkot tyhjiksi rutistus vaiheessa ja tietysti se että miettii koko ajan millä lihaksilla sitä työtä tekee.

Hyvin tuntuu vattassa sekin ku tekee supersarjoina, esim. linkkuveitsiä ja heti perään painon kanssa niin että siitää painoa puolelta toiselle (ottaa enimmäkseen kylkiin mutta asennosta riippuen kyllä myös vatsaan). Se on kans kyvä jos tekee jossai vinopenkissä (siis "roikkuu") ja nostaa siitä jalat kohti kattoa. Tai sit kukn kädet kuntoutuu niin roiku tangossa ja vedä jalat suorina varpaat sormiin, ihme on jos ei tunnu;)

Totta joo et ihmiset tekee vatsoja jotenkin tosi höhlästi, kauheet määrät toistoja. Itsekin sorruin ennen tähän, nyt teen mieluummin painojen kanssa paljon.

Sanovat, että staattiset vatsalihakset litistäis vattaa. Näinköhän?

pennsylvania sanoi:

Muut ovat tainneet vastata samoin kuin minä, älä lisää ainakaan yhtään toistoa. Minä sain omat yläpalikat esille lopettamalla älyttömän vatsalihaksien hinkutuksen. Olen tehnyt kerran viikossa suorat, vinot ja syvät, en yhtään enempää. Lisäpainoilla 10-15 kpl 3 sarjaa kutakin.

Erittäin hyvä liike syville vatsoille on mennä pallon päälle selälleen, rullaat jaloilla itsesi niin "taakse" että olet lähes pelkän persauksen varassa. Jännität vatsan ja nostat ylävartalon ihan vähän vaakatason yli, pidät pari sekunttia ja toistat. Ei tarvitse edes lisäpainoja, on niin tehokas jumppa että varmasti polttaa jo 5 toiston kohdalla, ainakin minulla. En kyllä ole nähnyt monenkaan miehen tuota tekevän, mutta kannattaa kokeilla. Vaatii hieman tasapainoa, mutta sen oppii melko nopeasti. Suorille on toiminut ainakin minulle perinteiset jalkojen nostot lisäkiekkon kanssa ja vinot olet tehnyt koneessa.

Ruokapuolesta en osaa sanoa mitään, minä syön mitä mieli tekee :kuola:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom