Vatsalihakset/mahan pyöreys.?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aine
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Moi.
Onko kellään samanlaista ongelmaa, elikkäs olen treenaillut vatsoja aika paljon. Vatsalihakset näkyvät hyvin koko sixpack kun hiukan kyyristyy ja jännittää. Ja muutenkin vatsalihakset näyttävät hyvältä kun vatsaa edes hiukan jännittää.. Mutta mieltäni askarruttaa se kun vatsoja ei yhtään jännitä, maha näyttää pyöreähköltä (pallolta) mutta jännittäessä taas kaikkea muuta.
Joten onko jotain tiettyä vatsalihan liikettä tai muuta millä vatsan saisi pysymään koko ajan tietyl tapaa litteänä aivan kuin pienessä jännityksessä?

Vai johtuuko tämä siitä et jotenkin olisi ruokavalioon kiinnitettävä huomiota, että olisi jotain rasvaa kertynyt, mutta sitä ei ainakaan lihasten päällä ole kun jännittäessä näkyy lihakset hyvin.?

Myös se on käynyt mielessä voiko se johtua siitä jos syö isoja annoksia kerralla ja vatsalaukku kun venyy, voiko se näkyä ulos päin ns, tällä tavalla?

Asiallisia vastauksia otetaan mielellään vastaan.

vastaus voisi olla syvissä vatsalihaksissa. Voit treenata niitä erikseen esim staattisilla pidoilla. Eräs vanhan liiton mies sanoi, että auttaa jos ihan vaan vetää vatsaa sisään kun kävelee :D

Syvien vatsojen treenaaminen voi auttaa. Tuohan voi olla ns. kyykkääjän vatsa. Varsinkin jos tekee paljon lisäpainoilla vatsoja jne. niin voipi tuolla tuommoista. Tietenkin kovilla kyykkääjillä vatsa pullottaa noin, mistä se nimi tuleekin :).

Hah sama itel varsinki alimpien palikkojen kohdalla, onko sitte jtn hiilaripöhöö tai jtn, kun viikko oltii teneriffal eikä tullu litkittyy montaa litraa maitoo päiväs/makaroonei syötyy niin oli mahaki "suorempi"
Ja varmaan tää notkoselkäki vaikuttaa tohon

Mulla myös on sama "ongelma". en usko ton johtuvan syvien vatsojen heikkoudesta kun oon niitä puolitoista vuotta treenannu säännöllisesti

Puhalla ilmat ulos, vedä vatsa sisään ja hengittele pinnallisesti. Tuota harjoitusta teet jonkun aikaa joka päivä, niin automaattisesti, tai ainakin hyvin vähällä työllä saat sen vatsan pidettyä sisällä.

Sama juttu täällä.

Luulempa että ongelmassa on viimekädessä kyse vatsalihasten pituudesta: Pitkät lihakset omaavilla vatsa röllöttää rasvan määrästä riippumatta miten sattuu, eikä asialle taida paljoa olla tehtävissä.

Toinen seikka tietääkseni on vatsaontelossa olevan rasvan määrä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Monesti näkee tätä vaikka bf% on matala. Syy VOI olla siinä että lantionpohjan lihakset tai transversus abdominii, tai molemmat on liian heikossa kunnossa. Jälkimmäinen toimii kehon omana "vyönä", ja voi vaikuttaa siihen että vatsa näyttäisi pömpöttävän vaikka rasvaa ja nestettä ei olisikaan. Kokeile tätä pilates-meininkiä, kuvittele vetäväsi napaa selkärankaan kohti.
Yks hyvän tuntunen reeni mitä oon kokeillu on silleen että selälleen lattialle, jalat koukkuun, kädet niskan taakse, ja vetää vatsaa pikkasen sisään, niin että alkaa tuntea syvissä vatsoissa pientä poltetta, sitten rauhallisesti nostat toisen kyynerpään ristipuolella olevaa polvea kohti, niin että pidät vatsan jännityksessä koko aika.

Tätä sitten teet vaikka minuutin kerrallaan. Vaikea selittää kunnolla, mutta ite kun alotin tota tekemään ni ei kauheen kauaa tarvinnu tehä ku poltto oli todella kova.
Sen jälkeen normi rectus abdominis, eli "seksipäkki" reeni siihen.
Nämä ei ole parhaita "core-treenejä" koska ei ole todellista kuormaa mitä vastaan supistaa, mutta ei niistä haittaa ole.
Ja oppii ainakin paremmin tuntemaan milloin vatsa on todella käytössä.

Sama juttu täällä.

Luulempa että ongelmassa on viimekädessä kyse vatsalihasten pituudesta: Pitkät lihakset omaavilla vatsa röllöttää rasvan määrästä riippumatta miten sattuu, eikä asialle taida paljoa olla tehtävissä.

Toinen seikka tietääkseni on vatsaontelossa olevan rasvan määrä.
Tehtävissä on paljonkin. Kokeile staattista vatsalihaspitoa (näin virallisesti) siinä kolme kertaa viikossa, eikä oikeestaan väliä tuleeko tehtyä minä päivinä. Ite teen liikkeen helppoudesta johtuen aina kotona SUIHKUSSA. Syy on ihan looginen. Se on niin näppärää kun saa pestyä liikkeen aikana "erittyneen" hien saman tien pois. Se on ehkä jo jonkin näkönen rutiini ja aina kun menee suihkuun tulee samantien staattiset mieleen. Vaikee enää siinä vaiheessa unohtaa liikettä, joka taas oli salilla usein ongelma.
Staattisissa on se hyvä puoli, että niitä on aika vaikea tehdä liikaa. Tuki pettää. Kokeile huvikses ja huomaat millasen eron syvien vatsalihasten olemassa olo saa aikaan. Sanoisin, että syvät vatsalihakset on itelleni vatsalihaksista suurimmassa arvossa. Mun mielipide on, ettei vatsalihaksissa oo mitään näköä ellei syvät oo kunnossa.

Tehtävissä on paljonkin. Kokeile staattista vatsalihaspitoa (näin virallisesti) siinä kolme kertaa viikossa, eikä oikeestaan väliä tuleeko tehtyä minä päivinä. Ite teen liikkeen helppoudesta johtuen aina kotona SUIHKUSSA. Syy on ihan looginen. Se on niin näppärää kun saa pestyä liikkeen aikana "erittyneen" hien saman tien pois. Se on ehkä jo jonkin näkönen rutiini ja aina kun menee suihkuun tulee samantien staattiset mieleen. Vaikee enää siinä vaiheessa unohtaa liikettä, joka taas oli salilla usein ongelma.
Staattisissa on se hyvä puoli, että niitä on aika vaikea tehdä liikaa. Tuki pettää. Kokeile huvikses ja huomaat millasen eron syvien vatsalihasten olemassa olo saa aikaan. Sanoisin, että syvät vatsalihakset on itelleni vatsalihaksista suurimmassa arvossa. Mun mielipide on, ettei vatsalihaksissa oo mitään näköä ellei syvät oo kunnossa.

Tarkoittanet siis ns. lankkua, eli punnerrusasennossa pysyttelyä mahdollisimman pitkiä aikoja kerrallaan?

Onhan tuota tehty, mutta eipä kyllä tunnu lookkiin vaikuttavan kuin vähän aikaa ko. suoritteen jälkeen. Vaan ehkäpä olen tehnyt tuota yksinkertaisesti liian vähän.

Itsellä on auttanut tuohon pyöreyteen pienet hengitysharjoitukset (taidettiin jo kerran mainita tässä ketjussa). Eli ilmat ulos, vatsa jännitykseen ja sitten hengitystä. Tuosta tulee jotenkin niin automaattista, ettei sitä edes enään huomaa ja core pysyy paketissa kokoajan.

Kyseinen asia on kyllä vaikuttanut ryhtiinkin (ehkä) tai sitten ryhti on vaan parantunut itsestään salin myötä... jommin kummin...

Moi.
Vai johtuuko tämä siitä et jotenkin olisi ruokavalioon kiinnitettävä huomiota, että olisi jotain rasvaa kertynyt, mutta sitä ei ainakaan lihasten päällä ole kun jännittäessä näkyy lihakset hyvin.?

Mitä mittanauha näyttää? Paljonko on vatsan ympärysmitta paksuimmalta kohtaa lihakset löysänä?

Vatsapyörällä repiminen on tuonut aika kovat pullotukset ylävatsaan. Lieneekö tosiaan kyse siitä, että liike venyttää rectus abdominista rankasti?

Itte oon ymmärtäny jostain että pullotus johtuisi siitä että suorat vatsalihakset on vahvat verrattuna kylkilihaksiin. Eli suosittelisin ite kylkiä ja syvien vatsalihasten tekoa

Itte oon ymmärtäny jostain että pullotus johtuisi siitä että suorat vatsalihakset on vahvat verrattuna kylkilihaksiin. Eli suosittelisin ite kylkiä ja syvien vatsalihasten tekoa
Tuossa on varmaan jotain ideaa koska mulla on kans sama onkkelma ja oon treenannu vaan suoria vatsoja ja kyljet ja staattiset on jääny tekemättä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom