Paskaa. Täyttä paskaa.
Sanotko sinä tässä että kun minä olen sukulaisnaisiani pahoinpidelleitä miehiä joskus hakannut, että olen syyllistynyt samaan kuin nämä kusipäät?
Sanotko että kun olen pikkumukulana hakannut takaapäin kättäpidemmällä ukkoa ketä on mutsiani piessyt, että olen syyllistynyt samaan kuin tämä ihmispaska?
Sanotko että jos 16-vuotiaana kun tappeleminen oli olevinaan kovaa, ja matsasin jonkun kanssa ulkona niin että molemmat olivat suostuvaisia tappeluun, että se on sama kuin perheväkivalta.
Kenenkään lapsen maailma ei murru siihen kun joltain parikymppiseltä jolpilta lyödään nakkijonossa silmä mustaksi, tämäkinkö on Sumun (ja muiden samaa kirjoittavien) mielestä sama kuin katsoa joka vitun viikko sitä huutoa ja tappelua ja irtkeä itsensä uneen kun ei saatana ole varma onko kaikki talossa hengissä aamulla? Multa sais paskat hakata pihalle monta kertaa, jos se muuttais sen tosiasian että jos mä kuulen vaikka seinän takaa naisen ja miehen puhetta niin eka ajatus on että ne tappelee.
Väkivallalla on eroja. Tulen väkivaltaa käyttämään tietyissä asioissa varmasti koko elämäni, enkä häpeä myöntää sitä. Se on osa elämää ja luonnollista. Joissain tapauksissa se on taas niin helvetin luonnotonta.
Kyllä voimavaroja pitää ohjata ensisijaisesti juuri perheväkivallan vastustamiseen. Pätkääkään ei kiinnosta jos teinit pihalla tappelee tai juopot toisiaan puukottelee.
Oli helvetin hyvä päivä ennenkuin luin noita kommentteja. Belmondolla oli edes jotain järkeä kommenteissaan, minä toimin ja tulen toimimaan juurikin noin, en kaipaa yhteiskuntaa tukemaan tekojani. Mutta silloin olenkin ilmeisesti puolen pakkiksen mielestä yhtä paha kuin ne alkuperäiset naistenhakkaajat.
"Kaikki väkivalta on yhtä pahaa" Just joo. Ilmotelkaa kun palaatte Utopiasta tänne tosimaailmaan.
Allekirjotin.