Kalmankenkku sanoi:
Henkilö valitsee kaupan kassan jos palkka riittää asuntoon ja lapsen ruokaan. Jos ei riitä, missä "vapaaehtoisuus"??
Yhä edelleen: mistä sinä voit sen tietää, että jokainen henkilö automaattisesti valitsee mieluummin sen kaupan kassan? "Minä tiedän sen siitä, että se asia nyt vain on niin/koska eihän kukaan VOI ajatella MILLÄÄN muulla tavalla" -tyyppiset "perustelut" eivät ole millään lailla pitäviä argumentteja, koska ne eivät perustu faktaan, vaan mielipiteeseen ja/tai luuloon/oletukseen.
Minä nyt yritän vielä kerran selittää, missä kohtaa sinä, Kalmankenkku, menet (eniten) vikaan: Jos sinä väität tietäväsi, miten jokainen Suomessa seksityötä tekevä työhönsä oikeasti suhtautuu ja että jokainen heistä tekee työtään pakotetusti, niin silloin sitä väität pystyväsi lukemaan ajatuksia. Tiedätkö sinä, miten jokainen Suomessa työskentelevä seksityöläinen suhtautuu esim. EU:n turvatakuisiin, tai että äänestävätkö he tulevissa presindentinvaaleissa oman mielipiteensä mukaan, vaiko jonkun pakottamina? Etkö? Miten sitten voit väittää tietäväsi, miten he suhtautuvat työhönsä, ja mikä on heidän motivaattorinsa tehdä sitä? Ja jos ja kun joku alan työläinen sanoo, ettei tee työtään pakotetusti eikä vastentahtoisesti, miten sinä voit muka varmasti tietää hänen valehtevan, ellet siis tosiaankin pysty niitä ajatuksia lukemaan?
En ole kertaakaan väittänyt, etteikö Suomessakin työskentelisi seksialalle pakotettuja, varmastihan näin on. Mutta kaikki alalla työskentelevät sellaisia tuskin kuitenkaan ovat. Ja olen myös sitä mieltä, että seksin ostamisen tai myymisen kriminalisointi on väärä tapa auttaa niitä, jotka ovat alalla pakotetusti, koska se vain huonontaa prostituoitujen asemaa entisestään, ko. toiminnan painuessa yhä enenevässä määrin "maan alle". Tottakai seksialalle pakotettuja tulee auttaa, siitä olen tasan yhtä mieltä, mutta miksi se pitäisi tehdä riistämällä laillinen elinkeino niiltäkin, jotka ovat alalla siksi, että ovat itse niin valinneet? EDIT: Koska täysin selväähän on se, että prostituutiota ei Suomesta (eikä mistään muualtakaan) saada lakeja säätämällä häviämään, ja tuskin millään muullakaan keinolla. Miten kävikään aikoinaan kieltolaille?
En minäkään esim. turkistarhaajaksi ryhtyisi, enkä oikein voi ko. toimintaa mitenkään ymmärtää. Mutten silti väitä, ettei kukaan muukaan voisi missään tapauksessa sellaiseksi haluta, enkä myöskään ryhdy kettutytöksi, koska ko. elinkeino on täysin laillinen, eikä minulla tai kellään muullakaan ole oikeutta sen harjoittamista haitata.