vasemmankäden hauis heikompi...?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja masa00
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
41
eli olin tänään tekemässä ohjelman mukaisen haba treenin:
suoratanko 3x
kp:lla vasarakääntö 2x
scott 2x

ongelmana on se että oikeankäden hauikseen en saa kunnon poltetta aikaiseksi kun taas vasen meinaa räjähtää treenin jälkeen.olen oikeakätinen mutta vaikuttaako se kauheasti asiaan?syitä moiseen?kannattaako sit vielä norm. treenin jälkeen hinkata vaikka pari lisäsarjaa oikealle kädelle esim kp:lla? :rock:

masa00 sanoi:
suoratanko 3x
scott 2x

olen oikeakätinen mutta vaikuttaako se kauheasti asiaan?

Siis todellakin vaikuttaa.. Teet asioita oikealla kädellä, eli oikea käsi on vahvempi käsi, näin on myös salilla. Teen yleensä kans vasemmalla pari lisäsarjaa loppuun.

Ei se, että on jompikumpi kätinen vaikuta siihen onko tämä käsi vahvenpi.

Minulla on aivan sama "ongelma", eli vasen on isompi, vahvempi, helpommin pumppi ja ihan mitä vaan, mutta olen niin oikeekätinen kuin vain oikeekätinen voi olla.

On sitä täälläkin ennen ihemetelty, et minkä takia toinen puoli kehittyy helpommin. Ei siihen silloinkaan kait tyhjentävää vastausta tullut. Mutta, onko sillä nyt loppupeleissä hirveesti väliäkään. Alottaa oikeella ja vähän eytrarääkkiä nii ei ero kasva liian suureksi.

Heavy-rock sanoi:
Ei se, että on jompikumpi kätinen vaikuta siihen onko tämä käsi vahvenpi.

Minulla on aivan sama "ongelma", eli vasen on isompi, vahvempi, helpommin pumppi ja ihan mitä vaan, mutta olen niin oikeekätinen kuin vain oikeekätinen voi olla.

On sitä täälläkin ennen ihemetelty, et minkä takia toinen puoli kehittyy helpommin. Ei siihen silloinkaan kait tyhjentävää vastausta tullut. Mutta, onko sillä nyt loppupeleissä hirveesti väliäkään. Alottaa oikeella ja vähän eytrarääkkiä nii ei ero kasva liian suureksi.

Sama ongelma, oikea hauis vielä näyttääkin hivenen suuremmalta kuin vasen jännitettäessä, ja oikealla jaksaa tehdä 2 enemmän haukkaria kuin vasurilla. Mutta joo, aloittaa heikommalla ja muutama ylimääräinen sillä. En tiedä kiriikö tuo _oikeesti_ mutta eipähän mitään menetäkään...

mulla on ihan sama homma että oikea hauis on pienempi & heikompi eiköhän se ajan kanssa tasaannu! välillä teen hauista pelkällä vasemmalla... (kotona) ja salilla teen normaalit treenit!

Ite oon vasenkätinen ja vasen käsi on vahvempi kuin oikea, mut silti oikee käsi on sentin paksumpi. Tiiä sitte johtuisko tosta miun rannevammasta, oikee ranne ei taivu ehkä ku kolmasosan mitä vasen, ja välil koskee nii helvetisti. Ollu tollanen jo yli 10 vuotta. Onnex ens viikolla röntgen, jos siihe sais jotai tolkkuu. Sitä vaa epäilen et jos toi oikee käsi joteki reagoi lihasärsykkeisii helpommi oltuaan pienemmällä käytöllä ja sen takii kasvaa paremmin ku vasen. Oon kyl muuteki aika epäsymmetrine äijä et...... :(

Jampsu sanoi:
mulla on ihan sama homma että oikea hauis on pienempi & heikompi eiköhän se ajan kanssa tasaannu! välillä teen hauista pelkällä vasemmalla... (kotona) ja salilla teen normaalit treenit!
korjaan että vasen on se heikompi ajatuskatko kirjoittaessa :david:

Itselläni oikea käsi on aina ollut hieman vasenta vahvempi ja noin sentin isompi. En kuitenkaan itse ole nähnyt tarpeelliseksi esim. tehdä ensin heikommalla kädellä niin monta kuin menee, ja sen jälkeen jättää vahvemmalla sarja siihen mihin se heikommallakin jäi, vaan vedän vain molemmilla käsillä loppuun asti. Ylimääräisiä sarjoja en tee kummallekkaan kädelle, mutta saadakseni molemmat käden treenattua loppuun asti olen yleensä viimeisen liikkeen aina tehnyt yksi käsi kerrallaan. Molempien käsien voimat ja koko ovat kasvaneet samaa tahtia, ja koska esim. kisaamisesta ei ole mitään suunnitelmia, ei symmetrialla IMO ole niin paljoa väliä. Sitä paitsi jos kädet kuitenkin kasvavat samaa tahtia, näkyy se käsien suuruus ero aina vain heikommin, kun prosentuaalinen suuruus ero pienenee.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Yleensä oikeakätisillä ihmisillä vasen käsi on voimakkaampi. Tähän löytyy yksinkertainen selitys: vasemmalla kädellä tehdään monasti työn voimaa vaativa osuus jotta oikea ja "taitavampi" käsi jää vapaaksi tarkkuutta vaativaan osuuteen.

Willie sanoi:
Yleensä oikeakätisillä ihmisillä vasen käsi on voimakkaampi. Tähän löytyy yksinkertainen selitys: vasemmalla kädellä tehdään monasti työn voimaa vaativa osuus jotta oikea ja "taitavampi" käsi jää vapaaksi tarkkuutta vaativaan osuuteen.

Tässä tuli jo se mitä meinasin kirjottaa. Itse varastohommia tekevänä tän hyvin todennut.

Hyvä parannuskeino on koittaa tehdä duunit molempikätisesti, auttaa tasottamaan voimasuhteita hyvin.

Willie sanoi:

No tässähän tuli vastaus asiaan, jota oon jonkin aikaa ihmetelly.. :worship:
Mulla näin: Oon oikeakätinen, vasen hauis hiukan vahvempi kuin oikea, mutta oikea hieman isompi ja huomattavasti parempi pumppi. Tarkkuutta vaativiin hommiin tottuneessa oikeassa kädessä myös 2xtuntuma vasempaan verrattuna. Tämähän todistaa, että ne haukkarit kasvaa isoks oikeella tuntumalla eikä niinkään treenipainojen määrällä. Vasemmassa hauiksella on vain voimaa mutta kun ei raukka osaa oikeaa tekniikkaa niin jää pienemmäksi.:(

Nyt ymmärrän taas yhden asian lisää.. :piis:

Tämä menee nyt aikalailla :offtopic: mutta mietin että onko lihasten koon/voiman lisäksi tyypillistä, että toinen puoli on paljon jäykempi kuin toinen. Itselläni huomaan selvästi, että esim. vasen takareisi on paljon jäykempi kuin oikea, enkä ole sitä saanut venyttelemällä yhtä joustavaksi.
Vai onkohan minussa jotain vikaa?!

Tämä menee nyt aikalailla mutta mietin että onko lihasten koon/voiman lisäksi tyypillistä, että toinen puoli on paljon jäykempi kuin toinen. Itselläni huomaan selvästi, että esim. vasen takareisi on paljon jäykempi kuin oikea, enkä ole sitä saanut venyttelemällä yhtä joustavaksi.

Sama homma itsellä. Vasen puoli on huomattavasti jäykempi. Mulla se johtuu issiaksesta. Lääkäri selitti jotain, että lonkkahermo on välilevyn välissä pinteessä. Parhaiten sen huomaa kun pohjetta venyttäessä kipu tuntuu alaselässä.

Joo olen oikeakätinen ja oikea hauis on vahvempi ja paksumpi noin 1 cm. Itse teen vasemmalla kädellä ensin sarjat ja sitten oikeella saman, ei ainakaan luulisi enää eron kasvavan enempää. Olkapäis on taas toisinpäin, esim. vipunostois sivulle jaksan tehä vasemmalla puolella enemmän ja puhtaammalla tekniikalla. Kait se johtuu siitä että rasitan oikeekätisenä oikeeta olkapäätä enemmän. :rolleyes:

Willie sanoi:

En itse tähän teoriaan juuri usko. Luulen että ainakin vuosia salia harrastaneilla ero johtuu niistä kuuluisista geeneistä, ellei ny sitte iha päi helevettiä reenaile.

Tuntuu toisella olevan toine puoli vahvempi/isompi toisella taas toinen. Ite olen oikeekätinen, haukkarit on melko samankokoiset, mutta vasurin ojentaja on melkein kuin surkastunut oikeeseen verrattuna. Tätä ei pahemmin huomaa kakskäsisissä liikkeissä, mutta jos teen vaikka yhen käden ranskalaista niin ero on käsien välillä ihan älytön. Paksuuseroakin käsien välillä aböyt 1,5cm ja veikkaisin että se ero tulee lähes kokonaan ojentajasta.

Otin itte mukaan pitkästä aikaa käsipaino liikkeen hauiksille muunkuin hammerit. Yllättämään pääsi epäsuhta noitten voimissa. 18.5kgx8 oikealla, vasemmalla, 0. Nyt tässä reenailen vasemman mukaan.

Mulla menee niin että vasen on heikompi, eikä siihen siks saa kunnon poltetta. Oikeaa hauista voin "supistella" kun käsi on staattisena, mutta vasempaa palaan ei ole tällasta valtaa. Ihan niinku sinne ei veis niin paljo hermoja.

masa00 sanoi:
suoratanko 3x
scott 2x

ongelmana on se että oikeankäden hauikseen en saa kunnon poltetta aikaiseksi kun taas vasen meinaa räjähtää treenin jälkeen.olen oikeakätinen mutta vaikuttaako se kauheasti asiaan?syitä moiseen?kannattaako sit vielä norm. treenin jälkeen hinkata vaikka pari lisäsarjaa oikealle kädelle esim kp:lla? :rock:

no ei se välttämättä meinaa sitä... mullakin vasen (haba ja möys ojentajat)
jönkun verran heikompia... mutta olen silti vasenkätinen :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom