Vasarakääntöjen tekniikasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja elasto
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

elasto

Mode
Ikä
39
Kaupunki
Vantaa
En löytänyt exrx.netistä ohjetta kyseiselle liikkeelle, eli miten se kuuluisi tehdä? Onko olemassa eri tekniikoita?

Tää on vähän :offtopic: mutta mikä semmosen liikkeen nimi on että tehdään käsipainolla huiskääntö jossa alhaalla peukalo osoittaa eteen ja ylhäällä sivulle? Eli kierretään kättä. Onkohan toi tehokas/hyvä vai ihan :david: liike?

Angel of Death sanoi:
Tää on vähän :offtopic: mutta mikä semmosen liikkeen nimi on että tehdään käsipainolla huiskääntö jossa alhaalla peukalo osoittaa eteen ja ylhäällä sivulle? Eli kierretään kättä. Onkohan toi tehokas/hyvä vai ihan :david: liike?
Kokeile?

Angel of Death sanoi:
Hauiskääntö käsipainoilla :D, mulla ainakin "automaattisesti" kääntyy kädet ala ja ylä asennossa. Viimeisen sarjan yleensä rutistan sitten keveämmillä painoilla jossa kämmenet on eteenpäin koko matkan ajan.
Mun mielestä toi hammer curl on hyvä tehdä istuen ja käsipainot yhtä aikaa ylös, ei siis vuorotahtiin, jotenkin mukavampi tehdä silleen mun mielestä.

neutraali sanoi:
Mun mielestä toi hammer curl on hyvä tehdä istuen ja käsipainot yhtä aikaa ylös, ei siis vuorotahtiin, jotenkin mukavampi tehdä silleen mun mielestä.
Noin saa ainakin paremman tuntuman eikä pysty käyttää niin isoja painoja. Ite tykkään tehä seisten vuorotahtiin ei niin puhtaasti, mutta mä oonkii tällänen egohaukkapelle :D

Ite oon alkanut tekeen hammer käännön sillai tossa edessä vähän niinku poikittain:lol2: Vitullisen vaikee selittää.......mm. Godzilla ainakin jossain jutussa on tehnyt sillain, ottaa ihan erilailla kun se hammer kääntö jota yleensä näkee tehtävän

Tylerd sanoi:
Ite oon alkanut tekeen hammer käännön sillai tossa edessä vähän niinku poikittain:lol2:
Tiedän liikkeen, mielestäni se on vähän enempi sellainen "pumppi" liike, mutta hyvä kuitenkin.
yajo sanoi:
Noin saa ainakin paremman tuntuman eikä pysty käyttää niin isoja painoja.
Pystyy sitä istualteenkin tekeen isoilla painoilla.

Tylerd sanoi:
Ite oon alkanut tekeen hammer käännön sillai tossa edessä vähän niinku poikittain:lol2: Vitullisen vaikee selittää.......mm. Godzilla ainakin jossain jutussa on tehnyt sillain, ottaa ihan erilailla kun se hammer kääntö jota yleensä näkee tehtävän

DJacobs treenivideossaan taitaapi tehdä juuri tuolla lailla. Kokeilin sitä viimeksi kun tein hammeria ja johan poltteli. :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
:offtopic:
Pitääkö tai kuuluuko hauiskääntöä Scotissa tehdessä päästää kädet ihan suoriks vai jättää vähän koukkuun ja siitä takas ylös?

Tylerd sanoi:

Ja luonnollisesti vuorotahtiin? Cutlerin videolla ainakin tehtiin tolleen, jos nyt samassa liikkeessä oon ja ainakin viimesenä liikkeenä tuntuu pirun tehokkaalta.

xjussix sanoi:
DJacobs treenivideossaan taitaapi tehdä juuri tuolla lailla. Kokeilin sitä viimeksi kun tein hammeria ja johan poltteli. :)
hmm....mahdollisesti, tarviikin piruuttaan vilkasta. On muuten loistava "amatööri" video, helvetin hyvät musat ja David tekee liikkeet toooooosi puhtaasti niinkun pitääkin :kippis1:

Timba79 sanoi:
Ja luonnollisesti vuorotahtiin? Cutlerin videolla ainakin tehtiin tolleen, jos nyt samassa liikkeessä oon ja ainakin viimesenä liikkeenä tuntuu pirun tehokkaalta.
Vuorotahtiin tai yks käsi kerrallaan, vuorotahtiin kun tekee niin hiukka tarvii "varoa" ettei painot kolahtele vittumaisesti yhteen ja haittaa suoritusta, viimeks tein yks käsi kerrallaan, mutta siinä ainakin itellä tulee hiukka ongelmia tasapainon kanssa.... Vuorotahtiin on kyllä parempi.

neutraali sanoi:
Tiedän liikkeen, mielestäni se on vähän enempi sellainen "pumppi" liike, mutta hyvä kuitenkin.
Kyllä näin on, erinomainen pumppiliike :thumbs:

Yks hyvä liike haukkareille on myötäkääntö tangolla. Yleensä tehdään vissiin forkuille tuota, mutta mun mutkatangossa on tuollaiset jyrkät (n. 45 asteen) kulmat, ja tuolla tehtynä kyllä hauikset saa kyytiä.

A2J sanoi:
Pitääkö tai kuuluuko hauiskääntöä Scotissa tehdessä päästää kädet ihan suoriks vai jättää vähän koukkuun ja siitä takas ylös?

Se alkulähtö kädet aivan suorana -asennosta ei rasita hauista paljonkaan, koska haballa on siinä huono työskentelykulma. Brachioradialikset taitavat tehdä suuren osan siitä alkuvaiheesta. Siksipä muuten, jos nimenomaan brachioradialiksille haetaan vaikutusta, Iivilin mainitsema scottin ja hammerin yhdistelmä voisi olla loistava. Hammer-otehan siirtää myös rasitusta hauikselta br:lle.

Angel of Death sanoi:

Käytännön ero tavalliseen saattaa olla pienehkö, mutta teoriassa se antaa lisäliikettä hauikselle ranteen käännön yhteydessä. Jos haluaa saada hauikselle maksimaalisen venytyksen, tekee kulmapenkissä maaten (melko pystyssä) käsipainoilla siten, että ala-asennossa peukalot osoittavat sisäänpäin ja nostettaessa peukalot kääntyvät osoittamaan ulospäin.

A2J sanoi:
Itse kun kyseistä liikettä teen käsipainolla niin en päästä kättäni ihan suoraksi ala asennossa ja ylä asennossa jätän tavallaan vajaaksi ettei jännitys hauiksesta katoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom