Varusmiespalveluksen keskeyttäjät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pampa
  • Aloitettu Aloitettu

Natsikorttikin
heitetty jo perinteiseen tapaan.:D

Ilmeisesti tarkoitat mun viestiä, jossa selitin syitä neuvostoliiton kostolle. No se on vähän vaikea olla puhumatta natseista koska Saksa tunnettiin Natsi-Saksana tai kansallissosialistisena Saksana sen kaikkein tunnetuimpana aikana historiassaan eli vuosina 1933-45. Aikaan johon sijoituu myös sota josta väittelemme - toinen maailmansota, joka oli ideologinen sota natsi eli kansallissoialistisen ideologian ja kommunistisen ideologian välillä. Ei kai näitä voi olla mainitsematta jos sodan päätekijät liittyvät eniten näihin asioihin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jos minuun viittasit kommentillasi niin kerroppas toki missäkohtaa joku on väittänyt olevansa supersotilas tai käyneensä maailman kovimman sotakoulun? Mitä näihin nyhveröihin sitten tulee niin enpä nyt tiedä oletko käynyt armeijaa tjsp mutta itse kyllä ainakin oman palveluksen aikana huomasin aika reilusti tätä nyhverökansaa. Ja kyllä olin oman yksikköni parhaimmistoa taistelusimulaattorien ja joukkueenjohtajien perusteella mutta enpä nyt itseäni silti erityisen hyväksi sotilaaksi kehuisi. Tähän veteraani hommaan en kyllä kantaa ole ottanut joten se tuskin minuun liittyy.

Ei ole kyllä mikään sinun juttusi päällimäiseksi mieleen jäänyt, mutta hienoa että olit tosi kova solttu. Onneksi olkoon simulaattorituloksistasi.
 
Ite kävin intin ysikytluvun puolivälissä vielä vanhan 8 kk:n mukaan juurikin Santahaminassa. Viimeiset 2kk meni ns. "Sotaharjoituskomppaniassa". On ihan vitusti naurattanut jälkeen päinkin vielä noiden skapparien intoa täynnä olevat sotasuunnitelmat. Äijät ihan tosissaan selvittivät meille, että kun venäläiset ovat murtaneet Helsingin puolustuksen ja miehittäneet koko kaupungin niin me tulemme Karkkilasta (joka on siis sodan ajan sijoituspaikkani) yhden komppanian voimin ja otamme koko paskan takaisin haltuun. No itsehän johdan vielä korpraalina ryhmää osana tätä "kuolemanpartiota"....ei saatana :hyvä:
 
Ite kävin intin ysikytluvun puolivälissä vielä vanhan 8 kk:n mukaan juurikin Santahaminassa. Viimeiset 2kk meni ns. "Sotaharjoituskomppaniassa". On ihan vitusti naurattanut jälkeen päinkin vielä noiden skapparien intoa täynnä olevat sotasuunnitelmat. Äijät ihan tosissaan selvittivät meille, että kun venäläiset ovat murtaneet Helsingin puolustuksen ja miehittäneet koko kaupungin niin me tulemme Karkkilasta (joka on siis sodan ajan sijoituspaikkani) yhden komppanian voimin ja otamme koko paskan takaisin haltuun. No itsehän johdan vielä korpraalina ryhmää osana tätä "kuolemanpartiota"....ei saatana :hyvä:

Nythän sä oot koko asian ytimessä. Mikäs sen hauskempaa kuin leikkiä aikuisena. :D

Nykyään on vain hauskempaa leikkiä on on kaiken maailman taseja yms. laserhässäköitä. Niin ei tartte huudella metässä: "LAUKAUSLAUKAUSSARJAAAAAAA".

Kyllä asia mitä intistä voi sanoa kaipaavansa on juurikin se sodan leikkiminen. Maata pöpelikössä tunteja kun on saatanan kylmä/märkä/vituttaa. Sääliksi käy niitä, jotka ovat omaa laiskuuttaan jättäneet ne kokemukset kokematta.
 
Uudenmaan Prikaatin kevyen kranaatinheitin joukkueen kouluttaja, luutnantti Aarne Westerholm sanoikin, että "Jos minun elinaikanani ei syty sotaa, olen elänyt turhaan" :D
Sama mies juhlii Hitlerin syntymäpäivää :)
 
Piti vielä sanoa, että vituttaa ne ihmiset, jotka hoilaa "Intti kasvattaa, tulee sinustakin mies!!!"
Itse en tuntenut olevani yhtään kypsempi ihminen vaikka intin olin käynyt. Ainoa mitä intiltä sain oli:

- Lyhyemmän hiusmallin
- intin perus johtajakoulutus
- mustelmia polviin
- vasemman nilkan venähdyksen
- tietoa aseista jne.

Tuo johtaja koulutus oli kyllä osaksi melkoista tuubaa. Ainoa mikä antoi hieman itsevarmuutta, oli kun vein komppanian syömään tjsp :D
 
Piti vielä sanoa, että vituttaa ne ihmiset, jotka hoilaa "Intti kasvattaa, tulee sinustakin mies!!!"
Itse en tuntenut olevani yhtään kypsempi ihminen vaikka intin olin käynyt. Ainoa mitä intiltä sain oli:

- Lyhyemmän hiusmallin
- intin perus johtajakoulutus
- mustelmia polviin
- vasemman nilkan venähdyksen
- tietoa aseista jne.

Tuo johtaja koulutus oli kyllä osaksi melkoista tuubaa. Ainoa mikä antoi hieman itsevarmuutta, oli kun vein komppanian syömään tjsp :D

Kyllähän se kasvattaa silloin kun on koko ikänsä asunut mamman luona eikä ole koskaan viikannut vaatteitaan saati ollut mistään asiasta vastuussa. Tällaisille luusereille intti toimii varmasti kasvattavana kokemuksena. Saattaa oppia viikkaamaan paitansa :D

Siis näitä luusereitahan löytyy kuitenkin runsaasti Suomesta. Väittäisin, että jokaisesta tuvasta vähintään (taistelu)pari. :)
 
Kyllähän se kasvattaa silloin kun on koko ikänsä asunut mamman luona eikä ole koskaan viikannut vaatteitaan saati ollut mistään asiasta vastuussa. Tällaisille luusereille intti toimii varmasti kasvattavana kokemuksena. Saattaa oppia viikkaamaan paitansa :D

Siis näitä luusereitahan löytyy kuitenkin runsaasti Suomesta. Väittäisin, että jokaisesta tuvasta vähintään (taistelu)pari. :)

Joo jos ei ole ikinä ollut yötä poissa kotoa niin tuleepa sekin tehtyä. Siinäpä se. Ja kaikki kyllä osaa viikata vaatteensa, eri asia on viikkaakone kauniisti vai ei... pinkka tarkastus! :hyper:
.
 
Joo jos ei ole ikinä ollut yötä poissa kotoa niin tuleepa sekin tehtyä.
No jos on tuollainen elämää nähnyt karaistunut karpaasi niin kuin sinä, niin intin kasvattava vaikutus jää aika nollaan. Kyllä siellä kuitenkin on suurin osa sellaista kermapersettä pullannakertajaa, että tekee vallan hyvää saada vähän runtua ja käskyjä. Aika moni saa kehitettyä huomattavasti sosiaalisia taitojaan, paineensietokykyä ja vitutuksenkestoa, joka tuokin vie aika pitkälle elämässä. Noiden lisäksi useammalle tarttuu mukaan vielä elinikäisiä uusia ystävyyssuhteita.

Eipä tuon intin hyötyjä paljoa huomaa jos ajattelee vain sitä vuoden hukattua aikaa opiskelusta/duunista ja jotain pinkkatarkastuksia. Itselle ainakin intti oli yksi antoisimmista vuosista elämässä.
 
No ei sieltä kyllä paineensietokykyä tai vitutuksen kestoa kerää. Viikatakkaan ei jaksa enää reservissä kun sitä ei tarvii tehdä. Röökin stumppejakaan en oo haudannut pitkään aikaan. Vituttaa ihan niinkuin ennenkin ja paineensietokyky ihan samaa luokkaa. Soijat on kainaloissa pahassa paikassa niinkuin ennen inttiäkin. Miehisempi tai fiksumpi en oo tippaakaan saatikka kovakuntoisempi, auktoriteetit on samalla arvostustasolla kuin ennenkin.

Kavereita kyllä tuli ja ehkä jonkun näköistä sosiaalista valaistumista, siitä plussaa. Ja kivahan noita on kännissä turista ja muistella.
 
Varusmiespalveluksen tarkoitus on edelleenkin luoda maan puolustuksen selkäranka. Kaiken armeijan toiminnan tulisi palvella tätä tarkoitusta. Silloin mennään metsään, jos armeija nähdään jonain vaatteiden viikkaus oppilaitoksena tai miehisyyden mittana. Jos opit armeijassa olemaan osa tappokonetta, armeijan sille asetettu tehtävä on täytetty.

Kannattaa muistaa minkä takia siellä armeijassa ylipäätään ollaan. Siellä ei olla yksilön hyötyjen takia, vaan yhteisten hyötyjen. Tottakai armeijan puolelta yritetään luoda kuvaa, että siitä olisi jotain hyötyä myös yksilölle itselleen, mutta kyllähän se on aika pitkälti propagandaa.
 
Hassua, että vanhempi sukupolvi kritisoi "meidän" sukupolvea siitä, ettei inttiä tänä päivänä käydä kuten ennen. Mitä vittua?! Tehän meidät kasvatitte! Ei lapsen kasvatusta voi sysätä lapselle itselleen.
 
Hassua, että vanhempi sukupolvi kritisoi "meidän" sukupolvea siitä, ettei inttiä tänä päivänä käydä kuten ennen. Mitä vittua?! Tehän meidät kasvatitte! Ei lapsen kasvatusta voi sysätä lapselle itselleen.

Tämä on kyllä niin tosi asia. Sitten valitetaan että nuoret lihoo eikä kukaan harrasta enää liikuntaa. Kukahan meille on ne tietokoneet, telkkarit ja pleikkarit ostanut? Kyllä vanhemmat olis voinut sillon toimia jonkin näköisenä esimerkkinä liikunnan suhteen sillon kun tämä meidän "pullamössösukupolvi" oli vielä lapsi-iässä.
 
Tämä on kyllä niin tosi asia. Sitten valitetaan että nuoret lihoo eikä kukaan harrasta enää liikuntaa. Kukahan meille on ne tietokoneet, telkkarit ja pleikkarit ostanut? Kyllä vanhemmat olis voinut sillon toimia jonkin näköisenä esimerkkinä liikunnan suhteen sillon kun tämä meidän "pullamössösukupolvi" oli vielä lapsi-iässä.

Hassua, että nuorempi sukupolvi ei näköjään halua ottaa vastuuta edes omasta kunnostaan, vaan syy lihomiseenkin löytyy vanhemmista.

Nyyh, isi osti mulle tietsikan, eikä edes käynyt lenkillä. Sen vika, että oon läski. Nyyh. Sit pitää maksaa jotain veroja ja mennä inttiin, vaikka siitä ei mulle yksilönä ole mitään hyötyä.
 
Back
Ylös Bottom