Heh, luin itekin ton uutisen Hesarista ja kuulosti kyllä niin Sandiksen Spolkin hommilta ku vaan olla ja voi. Me vedettiin kerran kylmä suihku - lämmin suihku -rumba läpi, ja se oli suojelukoulutuksen jälkeen. Silloin hommaa perusteltiin sillä, että kyynelkaasu menisi lämpimällä vedellä avautuneisiin ihohuokosiin ja aiheuttaisi oireita...hmm. Kylmällä kun huuhtelee, niin ihohuokoset supistuu ja aineet valuu iholta veden mukana viemäriin. Miksi sitten välissä käytiin aina lämpimässä? ;) Tuntu pahasti siltä, että jätkille tehtiin pieni jäynä, mutta ihan hauskaa toi periaatteessa oli, tuskin kukaan pahotti mieltään. Samalla kun oltiin suihkun alla ainoastaan nasse päässä niin joku alikki suihkutti letkusta kylmää vettä päälle. Meidän joukkueella kävi hyvä tsägä että toi suihku homma vedettiin suihkutiloissa, toinen joukkue veti sen pihalla pelkällä kylmällä vedellä joskus helmikuussa.
Topicciin liittyen: tota hyiseen veteen poistuttamista ei lukenut missään viikko-ohjelmassa, vaan se vedettiin ekstrana aamulenkin päälle. Mun mielestä komppapäällikkö olis ansainnut tosta sanktioita, jos ei kerta itse mennyt edes jätkien kanssa veteen messiin. Ugh.
Kouluttaminen ja vittuileminen on eri asia. Kai vastaavan jutun ois voinut järjestää harjoituksena?
Topicciin liittyen: tota hyiseen veteen poistuttamista ei lukenut missään viikko-ohjelmassa, vaan se vedettiin ekstrana aamulenkin päälle. Mun mielestä komppapäällikkö olis ansainnut tosta sanktioita, jos ei kerta itse mennyt edes jätkien kanssa veteen messiin. Ugh.
Disabled sanoi:Näistä kommenteista huomaa tietyn "pussyfication"- ilmiön, joka on on valtaamassa näköjään myös Suomen.
Kylmässä meressä uiminen on ainakin itselleni niin arkipäivää, etten mitenkään pysty näkemään asiaa "rankaisuna". Seuraavaksi aletaan sitten moralisoida sitä, miten joku ilkeä kapiainen on laittanut porukan juoksemaan. SIIS JUOKSEMAAN!!!11
Kouluttaminen ja vittuileminen on eri asia. Kai vastaavan jutun ois voinut järjestää harjoituksena?