Vartijoilta asiallista käytöstä? (videonpätkä)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Equ
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla toimi eilen, mutta nyt on sama ongelma. Viteossa siis joku teini porukassaan yrittää provota vartijaa, mutta vartija seisoo tyylikkään rauhallisesti :)

Toimihan tuo.

Ois saattanu mennä meitsin apinanhermoilla pakettiin tuo juniori..... pirun pitkä pinna tolla kaverilla :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toimihan tuo.

Ois saattanu mennä meitsin apinanhermoilla pakettiin tuo juniori..... pirun pitkä pinna tolla kaverilla :D
Ei sillä varmaan pitkä pinna ole, mutta kamera kuvaamassa ja kauhea kööri paikallisia koviksia ympärillä, fiksustihan se teki kun ei aloittanut myllyä. Tosin ei toi järkevää ole kädet alhaalla tossa seisoskella.

Ei YK-hommissa taida tarvia kuunnella henkilökohtaista vittuilua vaikka työ stressaavaa varmasti onkin. Eikä siellä taida pahemmin joutua kosketuksiin "asiakkaan" kanssa, ainakaan samoissa määrin.

En ota kantaa muuten, kuin että YK-joukoissakin on varmaan aika monen kirjavaa hommaa.

Ja toisaalta haluaisin myös olla näkemässä kun yk-joukot pidättävät jotain rikollista, että koliseeko päät "vahingossa" oven pieliin autoon kannettaessa jos kyseinen henkilö kovin vastustaa pidätystä.

En tiedä, mutta luulen että kolisee paitsi että taitaa olla niin että saa kolistakkin. Ihan eri malliin, kuin vartijan asiakkaalla. Meinaan kuitenkin vaan, että kyllä ammattilaisella pitäisi pään kestää provoilua. Provosoituva kuumakalle ei sovi poliisiksi, vartijaksi eikä kai yk-sotilaaksi... jääkiekko valmentajaksi tai jääkiekkoilijaksi sopii..

Ei sillä varmaan pitkä pinna ole, mutta kamera kuvaamassa ja kauhea kööri paikallisia koviksia ympärillä, fiksustihan se teki kun ei aloittanut myllyä. Tosin ei toi järkevää ole kädet alhaalla tossa seisoskella.

Joo, onhan tuossakin osa totuutta... tosin sumut silmille vain, kyllä ne rauhottuu :D

Mitähän tähän nyt sanoisi. Olen ollut metrovartijana, portsarina ja rauhanturvaajana. En ihmettele yhtään, että Kontulassa sattuu ja tapahtuu. Tässä on taas yksi esimerkki siitä, että raudoitettava henkilö on ollut jo pidempään vartijoiden kiusana. Laki " ei voinut mieltään malttaa" on poistunut pari vuotta sitten. Itse pidän joukkoa Herttoniemessä ( sahaajankadun asukkaat ) eläiminä, joilla ei ole mitään vastuuta elämästään. Poliisit eivät enää ota näitä kavereita putkaan koska käyvät vaatteet päällä saunassa ja suihkussa. Vartijat ovat sitten pakoitettuja käyttämään tarpeetonta voimaa näihin ressukoihin koska kipu on ainut asia, jonka on todettu toimivan. Kontulan tapauksessa kiinteistöllä on omat vartijat, jotka on määrätty pitämään järjestystä yllä kiinteistön tiloissa.
Ostarin alueellahan on alkoholin nauttiminen kielletty.
Poliisit esim. Käyvät ostarilla laittamassa juopot riviin aamuisin ja kaadattavat aukinaiset pullot maahan.
Ennen tämän videon nauhoittamista, "poka" on haistatellut, sylkenyt, uhannut tappaa vartijan+lähiomaiset yms. Yleisesti tällainen asiakas on päihteiden alaisena ja ns. SUPER-mies...

Ajattelin vain kirjoittaa ja laittaa vettä myllyyn... Tässä asiassa ei ole oikeaa ja väärää, paitsi papereita pyörittävien ihmisten silmistä...

Noita realiteettejä nää jotkut palstan idealistit ei ymmärrä.

Onneksi jyväskyläläinen ymmärtää Kontulan realiteetit. ;)
Itsekin hölmönä tartuin tuohon Wangsterin ekan viestin siimaan, mutta siitä eteenpäin on juttu ollut kyllä sitä tasoa että huh huh! Vartijaa suolet pihalla baarin ovella, poliisit rynnäkkövarusteissa ostarilla jne..
Perkele, minähän asun helvetin esikartanossa!

Edit: Tänään ei näkynyt ostarilla poliiseja eikä edes sitä pakollista vartijaparia. Luojan kiitos selvisin Lidlin vaippaostoksista hengissä!

Niin rauhottuu, mutta sitten on 10 marakattia niskassa.

Tai sitten ne 10 marakattia häipyy vaan paikalta, samoin kun jättävät kaverin hankeen sammuneena. Tuskin tuo Myyrmannin poikaporukka lopulta olisi vartijan päälle käynyt, vaikka pääuhoajan naamalle olisikin kaasut sihahtanut. Kotona kuitenkin oli äiti ja läksyt odottamassa. No, eihän tuotakaan tietenkään voi varmaksi tietää.....

Mutta aika riskiä oli tosiaan kädet alhaalla nenät vastakkain seistä. Ja tuo puskukin olisi varmasti perille tullut, jos pienoiskanksteri olisi niin halunnut.

Täälläki jumittaa tuo gangstavideo loading tilaan. Mutta tuohon itse tapaukseen, ottaen huomioon mitä toi pummi on aiemmin tehny niin enpä noita pikkupotkuja suurena vääryytenä näe, kun kyseessä on kuitenkin ihminen eikä kone. Vaikkakin lain kirjaimen mukaan pummi on todennäköisesti se uhri ja vartija paha mies joka saa tuosta nyt reilun rangaistuksen.

Niin no jos tarkotat että oon keksiny noi jutut ni kukaanha ei sua pakota uskomaan? :jahas: Ei mun tarvii alkaa kellekkää vakuuttelemaan mitää, pääasia on että ite tiedän mimmosta se meno on ja varmasti tietää muutkin ihmiset täältä jotka ostarilla asuu.... ja siin 20m ostarilta ni oli noin puol vuotta sitte tapaus,kun karhukopla hääti ihmiset pois 150 metrin säteeltä ihmiset ei päässy edes autoonsa jos auto sattui olemaa ostarin ylemmällä parkkipaikalla vaan sano vaa että kaikkien pitää juosta pois.Ne oli väijyksissä pitkää siinä rapun alhaalla sit ne meni sisää ja toi sieltä miehen ja lehdessä oli että "rekkamies ampui vaimonsa" tai jtn vastaavaa...

Meinaan kuitenkin vaan, että kyllä ammattilaisella pitäisi pään kestää provoilua. Provosoituva kuumakalle ei sovi poliisiksi, vartijaksi eikä kai yk-sotilaaksi... jääkiekko valmentajaksi tai jääkiekkoilijaksi sopii..

Eikai kukaan sitä kiellä etteikö provoilua pitäisi kestää. Mutta usein kuitenkin vartijat/poket joutuvat uhkaaviin tilanteisiin, joissa kyse ei ole pelkästä provoamisesta ja vittuilusta, vaan oikeasta väkivallan uhasta. Sellaisissa tilanteissa pitää aina tapauskohtaisesti katsoa mitä tekee. Joskus on paikallaan näyttää ihan fyysisellä voimalla kuka määrää ja ketä pitää totella, jotta spedet ei hypi silmille ja voi hoitaa oman työn kunnialla, eli pystyy takaamaan asiallisten ihmisten turvallisuuden. Ja ulkopuolisen voi olla vähän vaikea sanoa, jos poke/vartija retuutaa jotain henkilöä onko kyseessä vaan provosoitunut mulkku poke/vartija vai tekeekö se sen ihan vaan näyttääkseen ketä pitää totella ja siten ihan perustellusti muiden ihmisten turvaamiseksi. Ja hyvin usein asiaan perehtymätön jää tuon ensimmäisen vaihtoehdon kannalle, eikä edes mieti sitä että mahdollisesti asian takana on jotain muutakin.

Täälläki jumittaa tuo gangstavideo loading tilaan.

Niin jumittaa, oliko se uhooja tunnistettavissa. On varmaan poistattanut videon kun ei olekkaan saanut netissä kovan gangsterin mainetta. YouTubesta ne vissiin saa yhtä kätevästi ulos kuin sisäänkin.

Aika mielenkiintoinen pätkä. Täysin vääristynyttä saattoi olla silti kun ei yhtään tiedä mitä tuossa on aiemmin tapahtunut. Ok: raudoissa olevaa ei enää pitäisi monottaa, mutta ei se silti mitenkään pahalle näyttänyt mun silmiin...

Niin, väkivalta on se jota viimekädessä totellaan. Mutta kyllä se oikeus valtiossa pitäisi olla oikeuslaitoksen määrättävänä ketä ojennetaan, eikä portsareiden/järkkäreitten.
Ja syy miksi olen tätä mieltä, on se että olen itse joutunut portsarin pahoin pitelemäksi ilman syytä. Joku paikallinen känniääliö kävi baarissa kimppuuni ilman syytä ja onnistui vielä telomaan itsensä siinä, vaikka en edes auttanut tapahtunutta mitenkään. Taisi olla poken kaveri tämä sälli, kun mut vietiin pihalle niin rajusti, ettei jalat lattiaan koskenu, vaikka ulko-ovellekkin oli parisenkymmentä metriä matkaa:) Mutta se, että piti kuristaa vielä ulkona melkein tajuttomaksi asti, herättää vieläkin vitutuksen.:curs: Ja mitenkään en hanttiin pistäny, saati edes sanaillu.

Onkohan kyseessä ollut kaksi aloittelevaa kaveria? Ilmeisesti vartijan ammatissa tarvitaan vuosien kokemus, että pelisilmä kehittyy. Eikä varmaan kaikki pärjää siinä ikinä.

Eli ovatko vartijat tyyppejä, jotka eivät koskaan päässeet poliisikouluun.

Paha sanoo mitään kun ei tiedä mitä tuossa on taustalla. Tosin varmaan jossain kontulan ostarilla palaisi kenellä tahansa hermo vartijana :/

Niin, väkivalta on se jota viimekädessä totellaan. Mutta kyllä se oikeus valtiossa pitäisi olla oikeuslaitoksen määrättävänä ketä ojennetaan, eikä portsareiden/järkkäreitten.
Ja syy miksi olen tätä mieltä, on se että olen itse joutunut portsarin pahoin pitelemäksi ilman syytä. Joku paikallinen känniääliö kävi baarissa kimppuuni ilman syytä ja onnistui vielä telomaan itsensä siinä, vaikka en edes auttanut tapahtunutta mitenkään. Taisi olla poken kaveri tämä sälli, kun mut vietiin pihalle niin rajusti, ettei jalat lattiaan koskenu, vaikka ulko-ovellekkin oli parisenkymmentä metriä matkaa:) Mutta se, että piti kuristaa vielä ulkona melkein tajuttomaksi asti, herättää vieläkin vitutuksen.:curs: Ja mitenkään en hanttiin pistäny, saati edes sanaillu.

Samantyylisiä kokemuksia, ite sain nenäni poskelle ja lensin selälleen sivulta tulleesta lyönnistä, tapahtumaan oli suora näköala narikasta, mä lensin ulos ja viel kirjaimellisesti jalkakäytävän yli puuta päin poikittain. Sanaakaan en sanonu enkä mitenkään vastustellu ennen ku keräsin itteni sielt puun juurelta.. No respect.

Vaikka tosta tapahtumasta ei tota videota enempää tiedäkkään, niin voisi kyllä sanoa että pelisilmä on pettäny ja pahasti

Hienoa porukkaa osa threadiin kirjoittaneista. Aika moni ilmeisesti jättäisi puuttumatta asiaan jos näkisi että naista lyödään. Itse ainakin puuttuisin asiaan ja taputtelisin enemmänkin jos rahkeet riittäisivät. Onneksi ei ole useasti vastaan tällaisia tullut ja yleensä ne portsarit tms. joilla on jonkinlaista koulutusta puuttuvat asiaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom