Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En mä mitään kissoja rankaise vaan poistan ongelman kun omistaja ei sitä älyä tehdä. Ei se kissa tuossa kärsi kun sen tiputtaa yhdellä kahdella tarkalla osumalla, ihan lainkin mukainen tapa tuon pitäisi olla.
Kusen hajuun kyllästyneenä lopetin näitä aina sopivan paikan tullen pienoiskiväärillä enkä kyllä kokenut tekeväni suurempaa vääryyttä.
Noo ne nyt tulivat väärälle tontille ties kuinka monetta kertaa. Sanoin kyllä asiasta ihan naamatustenkin mutta ei tuntunut menevän perille. Ois ilmeisesti pitänyt napsauttaa omistajaakin ilmakiväärillä persuksille
En mä mitään kissoja rankaise vaan poistan ongelman kun omistaja ei sitä älyä tehdä. Ei se kissa tuossa kärsi kun sen tiputtaa yhdellä kahdella tarkalla osumalla, ihan lainkin mukainen tapa tuon pitäisi olla.
Hagakure sanoi:Tuttavaperheeltähän oli tällainen "eläinten ystävä" vienyt kytkettynä olleen ragdoll-kissan pihasta ja tuonut seuraavana yönä jätesäkissä kuolleena takapihalle. Käsittääkseni sekään ei mikään älyttömän halpa elukka ole.
Arvaa kuka sen syytteen nostaisi, jos joku toimisi tuon jälkimmäisen vaihtoehdon mukaan? "No niin, sitten 200 € sakot eläintenrääkkäyksestä teille ja 2000 € vahingonkorvausvaatimus teille, kun uhrilta meni leuka rikki." Ja kaikilla on hyvä olla.Kait se syytteen nosti tai hakkasi tuon eläinten ystävän?
Jos kissa on oppinut kulkemaan ulkona ei sitä voi mitenkään muuttaa enää sisäkissaksi. Pitääkö joku oikeutenaan esim määrätä naapureitaan lopettamaan lemmikkinsä, koska kissan kulkeminen pihalla häiritsee tai että naapurisi kulkisivat hattukädessä kyselemässä mielipidettä siihen voivatko he hankkia lemmikkiä itselleen vai ei.
Sano ihmeessä.Sanonko kenet pitäisi lopettaa sopivan paikan tullen.
No hei, ne naapurit tän ongelman sai aikaan, tottakai niillä ei ole koko pakka käytössä.EDIT: ei tainnu naapureillakaan olla koko pakka käytössä kun anto tollasen sekopään telottaa kissoja vapaasti
Kenes syy se on että ne kissat oppii kulkemaan vapaana ? Pitäisikö koiratkin sitten päästää vain ovesta ulos ja uudestaan viiden tunnin päästä sisälle ? Helpompaahan se olisi, ei tarvitsisi käyttää sitä lenkillä. Samoin kaikki muutkin lemmikit, eihän se nyt voi naapuria haitata, jos sen lasten leikkikaverina hiekkalaatikolla on mun täysin vaaraton kolmemetrinen kärmes tai kukkapenkkiä harventaa mun hevonen...
Jotenkin joskus tuntuu, että kissa on sellaisten ihmisten lemmikki, jotka haluavat söpön lemmikin, jonka takia ei tarvitse nähdä mikäänlaista vaivaa.
Kyllä sitä kattia sitten surraan, kun se katoaa, muttei sen tekemiset sitä kiinnosta. Tämä se se ihmetyttää kun ollaan niin jumalattoman eläinrakkaita. Oma koira kun pari kertaa nuorena karkasi, niin mulla oli ainakin hätä koko sen puolen tunnin ajan, että missä se on, jääkö se auton alle tms. Ja sitten kun se turbo sieltä naapurin pihan läpi tuli, niin mua ainakin vitutti se että mun koira juoksee toisten pihoilla. Ei naapureiden ole tarkoitus "kärsiä" minun lemmikistä, enkä minun heidän.
Ps. pystykorvat on saatanasta... :D
Irtokissoille lyijyä kylkeen.
No hei, ne naapurit tän ongelman sai aikaan, tottakai niillä ei ole koko pakka käytössä.
Kyllä mullakin olisi suuri hätä, jos koirani karkaisi ja v...taisi aivan varmasti, jos luvatta kulkisi muiden pihoissa. Sitä en voi kieltää... Mut en koe kenenkään oikeudeksi ampua koiraani, jos se sattuisi ovenraosta esim. karkaamaan. Koirilla, kuten kaikilla muillakin kotieläimillä on kuitenkin eläinten vaistot, oli ne sitten kuinka hyvin koulutettu tahansa.
Kyllä mullakin olisi suuri hätä, jos koirani karkaisi ja v...taisi aivan varmasti, jos luvatta kulkisi muiden pihoissa. Sitä en voi kieltää... Mut en koe kenenkään oikeudeksi ampua koiraani, jos se sattuisi ovenraosta esim. karkaamaan. Koirilla, kuten kaikilla muillakin kotieläimillä on kuitenkin eläinten vaistot, oli ne sitten kuinka hyvin koulutettu tahansa.
Jos on tiedossa kenen kissa omilla pihoilla ramppaa niin kyllä aikuinen osaa asian selvittää ilman teloittamista. Taitaa tässä olla kyse ihan muusta. Totta munassa muakin vituttas jos naapurin kissa kusis traktorin katolle mutta niin vituttaa moni muukin asia, eikä niitä silti voi kuoliaaksi ampua.
Tollanen jumalan leikkiminen tuntuu olevan maalaisjunttien hommaa.
No miksei kissanomistajia lievästi yleistettynä se vaivaa lainkaan ? Ihan turha selittää, ettei niistä ole haittaa/vaivaa/vaaraa kenellekkään. Ei se mun springerikään naapurin pihan läpi juostessaan kenenkään terveyttä vaarantanut, mutta vähän aikaa me opeteltiin niitä rajoja joiden sisällä sopii isotella ja olla äijää ja joiden ulkopuolelle ei ole menemistä. Minusta tämä oli vähintä mitä voin tehdä. Lisäksi hurtta on yleensä aina hihnassa, paitsi metsällä/koulutettaessa/...
Tiedätkö miksei koiranomistajien tarvitse yleensä pelätä lemmikkiensä tulevan ammutuksi? Koska irtioleva koira on poikkeus, ei sääntö.
Jos on tiedossa kenen kissa omilla pihoilla ramppaa niin kyllä aikuinen osaa asian selvittää ilman teloittamista. Taitaa tässä olla kyse ihan muusta. Totta munassa muakin vituttas jos naapurin kissa kusis traktorin katolle mutta niin vituttaa moni muukin asia, eikä niitä silti voi kuoliaaksi ampua.
Tollanen jumalan leikkiminen tuntuu olevan maalaisjunttien hommaa.