Varoitus Oulussa asuville koiranomistajille!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EBBA
  • Aloitettu Aloitettu
Kumpi nyt tuntuu uhkaavammalta vanhemmasta? Näkee oman pikkulapsensa vieressä takapihalla ihan vieraan kissan, vai että näkee oman pikkulapsensa vieressä takapihalla ihan vieraan, 3 kertaa lasta isomman koiran? Kuinka usein saamme lukea lehdestä, että kissa pelästyi ja puri lasta/aikuista? Koirat purevat hämmennyksissään ihmisiä useita kertoja vuodessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mistähän se johtuu että jotkut vihaavat nimenomaan kissoja niin paljon. Tämä keskustelu ei edennyt koira sektorilla koska kaikki olivat samaa mieltä eikä kukaan hyväksynyt koirien tappamista.

Mutta keskusteluun löytyi heti muutama kaveri jotka kokevat miehekkääksi kissojen tappamisen ja saatiin keskustelu aikaan...

Ei mulla mitään koirienkaan tappamista vastaan. Eiköhän pointti ollut kuitenkin se, että mitään lemmikkieläintä ei tulisi pitää määräysten vastaisesti vapaana. Enemmän mua häirittee ehdottomasti irtokoirat kuin kissat.

Mistähän se johtuu että jotkut vihaavat nimenomaan kissoja niin paljon. Tämä keskustelu ei edennyt koira sektorilla koska kaikki olivat samaa mieltä eikä kukaan hyväksynyt koirien tappamista.

Mutta keskusteluun löytyi heti muutama kaveri jotka kokevat miehekkääksi kissojen tappamisen ja saatiin keskustelu aikaan...

Tota noin...

Lasketko sä mut näihin "miehekkäisiin kavereihin" ?

Jos vastaat ei, niin vaikenen, jos vastaat kyllä, niin joudutaan jatkamaan tätä vänkäämistä. :)

loistavaa ja kaiken lisäksi tuo on :anssi: . ei kanna yrittää edes jarruttaa jos se on mahdollista ja turvallista:jahas:. toivottavasti menee puskuri autostas paskaksi tai syyläri kun tarpeeksi iso katti, jänis yms siihen osuu. se on sun kaltaisilles oikein. toki olen samaa mieltä ettei väistöä kannata tehdä jos se on vaaraksi muille, mutta harvoinpa sellaisia tilanteita oikeasti tulee. nimimerkillä valehtelematta 50 elukkaa väistänyt ja 1jänis ja lintu alle on jäänyt vaikka kaikkeni yritin ettei jäisi:D. suurinopeuksisilla teillä nyt ei edes mitään kerkeä/älyä tekemäänkään kun se elukka sopivasti kohilleen napsahtaa. kyllä 99% ihmisistä väistää/jarruttaa elukoita kuitenkin automaattisesti, refleksit kun ovat vain sellaiset ihmisellä. harva niin zombiena liikenteessä ajelee ettei elukoihin reagoisi mitenkään. ei niinkään niiden elukoiden takia, mutta oman autonsa takia kylläkin.

hotari: keskity eritoten alun paskapuhetta kylttiin ja tummennettuihin kohtiin :)
neutraali, ne kaikki 50 kertaa kun olet väistänyt ja yrittänyt tehdä kaikkesi, oletko varma ettet ole aiheuttanut vaaratilanteita takana oleville, sieltä on aika paha ennakoida äkkijarrutuksiasi kun tuskin näkevät kissaa. kertakin on liikaa että kissan väistämisen takia tulee esim. kolari. voisit myös tutustua tieliikennelakiin. tosiasiassa en nyt aja tahalteen yli mutta en myöskään vedä liinoja kiinni. pientä provoa ehkä edellisessä mukana, ärsyttää kissan omistajien välinpitämätön asenne kiinnipidon suhteen.neutraali: keskity koko tekstiin.

Niin kyllähän tämä sama pätee myös irtokoiriin..

Tästä voisinkin kertoa tarinan kaverini isästä joka asuu lapissa. Siellähän ei irtokoiria tunnetusti hirveän hyvällä katsota. Tällä kaverini isällä oli 4 kappaletta koiria jotka elivät suht vapaasti. Tämä tietenkin ärsytti naapuria joka päättikin tulla valittamaan asiasta. Valitukset kuultuaan kaverini isäntä pohti asiaa että oikeassa olet ja jotain asialle todella täytyy tehdä..

Ei muuta kuin hirvikivääri naulasta ja lipas täyteen. Yksi kerrallaan nappi otsaan koirille ja kuinkas ollakkaan, lippaassa on vielä yksi jäljellä. Nopean tilannearvion päätteeksi kaverini isäntä päätti tiputtaa vielä kissan joka makoili pihalla narun nokassa.. Eipä ollut naapurilla enää mitään valittamista.

Lapissa kaikki on helpompaa..:D

Tarina kusee, ei varmasti ole kissa kytkettynä jos on irtokoiria. :)

Joo en ole ihan varma tuosta itsekkään oliko se kissa kiinni mutta joka tapauksessa se sai viimeisen patruunan..

Tota noin...

Lasketko sä mut näihin "miehekkäisiin kavereihin" ?

Jos vastaat ei, niin vaikenen, jos vastaat kyllä, niin joudutaan jatkamaan tätä vänkäämistä. :)

En halua jatkaa vänkäämistä kanssasi ja toisaalta et nyt varsinaisesti ole uhonnutkaan samalla tavalla, kuin esimerkiksi tämä yksi maanteiden kuningas. Toisaalta mielipiteeni ei kuitenkaan ole lähentynyt sinun mielipiteitäsi.

Jos itse asuisin Oulussa, niittailisin sinne tänne ilmoituksia kyseisestä elollisesta paskasta. Ilmoituksissani laittomasti uhkailisin ja kehoittaisin muitakin ihmisiä soveltamaan brutaaleja väkivaltaisia keinoja maksimaalisen tuskan tuottamiseksi tälle ihmisenä arvottomalle kusipäälle. Poliisin armahdettavaksi asti hän ei pääsisi..

neutraali, ne kaikki 50 kertaa kun olet väistänyt ja yrittänyt tehdä kaikkesi, oletko varma ettet ole aiheuttanut vaaratilanteita takana oleville, sieltä on aika paha ennakoida äkkijarrutuksiasi kun tuskin näkevät kissaa. kertakin on liikaa että kissan väistämisen takia tulee esim. kolari. voisit myös tutustua tieliikennelakiin. tosiasiassa en nyt aja tahalteen yli mutta en myöskään vedä liinoja kiinni. pientä provoa ehkä edellisessä mukana, ärsyttää kissan omistajien välinpitämätön asenne kiinnipidon suhteen.neutraali: keskity koko tekstiin.

ei ole ollut vaaratilanteita kun lähes kaikki väistöt ja jarrutukset on tapahtunut yöllä. nyt kun mietin niin yks väistö on tullut päiväs aikaan oravan takia :D

...lapissa. Siellähän ei irtokoiria tunnetusti hirveän hyvällä katsota.:D

Ainakin alueilla jossa poroja liikkuu paljon, ei kärsi koiraa pitää irti. Kerran meidän perheen hurtta pääsi vahingossa karkureissulle Vuotsossa ja löydettiin se sitten ystävällisen paikallisen miehen vinkin avulla iloisesti haukahtelemasta vauhkoonnuttamansa porotokan seasta. Just ehdittiin se sieltä hakea pois ennen kuin olisi nappi napsahtanut.

Tästä voisinkin kertoa tarinan kaverini isästä joka asuu lapissa. Siellähän ei irtokoiria tunnetusti hirveän hyvällä katsota.

Omien 18 vuoden kokemusteni perusteella täällä ollaan harvinaisen leväperäisiä koiran kiinnipidon suhteen. Jos kuukauteen ei tule vastaan irtokoiraa niin se on jo jonkinsortin ihme.

Useimmiten irtokoiran nähdessäni soitan poliisit hakemaan piskin talteen ennenkuin se käy jonkun lenkkeilijän persauksiin kiinni.

Tuli noista myrkytysjutuista mieleen, silloin kun olin 7.v ja olin just saanu ekan kissani niin tuola vantaa pyöri semmonen äijä joka tiputteli koiran herkkuja postilaatikoista (asuttiin siis kerrostalossa) sisään ja sitten niis oli jotain myrkkyä. Aika monelta lähti lemmikit siinä kuussa. Onnea omakissa oli sen verta nirso että ei ollu syöny sitä, koska meillekkin semmonen tuli. Sen tapauksen jälkeen olen laittanu AINA välioven kiinni, ja aion laittaa myös jatkossa.

Tuli noista myrkytysjutuista mieleen, silloin kun olin 7.v ja olin just saanu ekan kissani niin tuola vantaa pyöri semmonen äijä joka tiputteli koiran herkkuja postilaatikoista (asuttiin siis kerrostalossa) sisään ja sitten niis oli jotain myrkkyä. Aika monelta lähti lemmikit siinä kuussa. Onnea omakissa oli sen verta nirso että ei ollu syöny sitä, koska meillekkin semmonen tuli. Sen tapauksen jälkeen olen laittanu AINA välioven kiinni, ja aion laittaa myös jatkossa.
Ei tohon voi oikeen sanoa mitään. Ei pysty kun ihmettelemään, että miks jotkut tekee tollasta?

ei ole ollut vaaratilanteita kun lähes kaikki väistöt ja jarrutukset on tapahtunut yöllä. nyt kun mietin niin yks väistö on tullut päiväs aikaan oravan takia :D

Toivottavasti ei ainakaan tiellä numero kuusi...:jahas:

Ajelin parisen vuotta sitten Stadista Lappeenrantaan kun koin erään "elämävilahtaasilmissä" tilanteen.
Köröttelin kaikessa rauhassa rajoitusten mukaan ja saavutin edellä ajavan auton, jonka ohitukseen valmistauduin normaalisti:
Katselin kauempaa sopivaa ohituspaikkaa, ajoin lähemmäksi, vilkku päälle, varmistus vielä kerran ettei takana ole Grönholmeja ja alan siirtymään toiselle kaistalle. Edellä ajava koppimopo singahtaa salamana samalle kaistalle. Vedän vaistomaisesti nopeat hartialukot ja vapautus samalla kun ohjaan omalle kaistalle, jolle edellä ajava kökkerökin siirtyy jarruttaen kohtalaisen voimakkaasti. Vanhana rattimiehenä (pleikkarilla on tullut hakattua GT2:sta) onnistuin välttämään kolarin jo toistamiseen. Syynä tilanteeseen oli luonnollisesti oravaperhe jonka hengen edellä ajava teiden ritari onnistui kaikkien taiteen sääntöjen mukaan säilyttämään.

En tiedä tajusiko edellä ajava missään vaiheessa tapahtunutta, koska hiljensin melkoisesti ja kävin heittämässä hätäkuset seuraavalla huoltoasemalla, jonka jälkeen en edellä ajelleen Ritariässän perävaloja nähnytkään.

Onneksi olen melko rauhallinen ja pistin moisen edellä ajaneen ajattelemattomuuden ja huomiokyvyn herpaantumisen piikkin. Mikäli olisin alkanut riehumaan, olisi mun tuurini luonteeseen sopinut mennä huutamaan että "Vittuako sä niitä karvaperseitä väistelet, homo" edellä ajavalle joka olisi varmastikin osoittautunut oravia, leppäkerttuja ja muita pieniä karvakorvaisia öhkömönkiäisiä rakastavaksi, ydinsukellusveneen kokoiseksi Neutraaliksi. Turpaan on saatu vähemmästäkin.... :D

tollaset ihmiset sais viedä saunan taakse. Mitä jos niissä jossain asunnossa olis ollu joku pikku taapero konttailemassa ja sattuu just sopivasti ovelle? pikku muksuthan tunnetusti yrittää syödä kaikkea.

Ihan kiinnostuksesta voisin kysyä että kehtaisiko hotari tai joku liittää tähän k.o. pätkän tieliikennelaista (liikenteen vaarantaminen?), sillä en koko opusta jaksaisi lukea ja olen edelleen sitä mieltä että se joka ajaa perään on syyllinen, vaikka ensimmäinen vetäisi ne liinat kiinni aivan huvikseen. Sanatarkkaa muotoa en nyt muista mutta se nopeus kun pitäisi suhteuttaa niin, että pystyy näkyvällä tieosuudella pysähtymään, tähän väliin ynnäisin myös sen turvavälin. Yhtähyvin siinä edellä ajavan nokan edessä saattaa yllättäen olla jonkun naperokin.

Varsinaiseen aiheeseen sen verran, että vaikka monet lemmikinomistajat ovatkin välinpitämättömiä elukoidensa aiheuttamista harmeista ja niiden turvallisuudesta, ei se ole eettisesti hyväksyttävää, harvemmin edes laillista, ryhtyä näitä lemmikkejä lynkkaamaan, vielä pahempi käytää tähän keinoja jotka aiheuttavat uhkaa myös kanssaihmisille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom