Varoitus Oulussa asuville koiranomistajille!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EBBA
  • Aloitettu Aloitettu
Nämä sankarit saavat kyllä aina veren kiehumaan. Siinä saa olla päässä pahemman kerran vikaa kun näitä "puhdistuksiaan" lähtee suorittamaan.
Nämä eläintenriivaajat ovat vielä sitä pahempaa kertaluokkaa, mutta kyllä nastoittajakin kun jäisi rysänpäältä kiinni niin voisi joutua poliisille tuntomerkkejä meikäläisestä luettelemaan - ainakin Helsingissä siis joku taliaivo heittelee nastoja pyöräteille, kerran ruoholahdessa ja kerran hietsussa 2005 kesällä renkaani päädyin moisiin puhkomaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuttavaperheeltähän oli tällainen "eläinten ystävä" vienyt kytkettynä olleen ragdoll-kissan pihasta ja tuonut seuraavana yönä jätesäkissä kuolleena takapihalle. Käsittääkseni sekään ei mikään älyttömän halpa elukka ole.

No justiinsa joo. Ei edes kiinni oleva eläin ole turvassa:curs: En ikinä antaisi anteeksi jos joku satuttaisi minun pikku otustani.

Kyllähän niiden kissojenkin pitäisi olla kytkettynä.
Ottakaa kuseksiva kissa elävänä kiinni vaikka supiloukulla ja viekää eläinsuojeluyhdistykselle. Jotaan 50€ kun maksaa hakea kissa takas niin 5-10 kertaa 50€ varmaan opettaa omistajaa.
Ei. Tai siis mieluiten kytkettynä, ellei ole pelkkää peltoa ympärillä.

Kotopuolessa on kissani tällä hetkellä joko sisällä tai pihalla narussa. Silloin tällöin näppärä otus karkaa tuuletusikkunasta, ovesta tai näprää itsensa narustaan irti. Sitten kun kissa on sen näköinen, että ei ulkoile paljon niin joku sankari vie sen tonne yhdistykselle. Tulee vielä kiltisti kutsuttaessa luokse, ainakin mun luo juosten kuuloetäisyydeltä.

Yksi perheeni kissoista vietiin moiselle laitokselle reilun 10 metrin päästä kotipihaa. Takaisin saatiin, mutta en tiedä mitä pirua ne niille tekee, mutta sen luonne oli mennyttä. Säikky sihisevä ressukka enää ihmisrakkaan sylinlämmikkeen sijasta. :(

Systerillä on pari ragdollia, kohtuu arvokkaitahan ne. Komea otus.

Kait se syytteen nosti tai hakkasi tuon eläinten ystävän?

Varmasti olisi mutta kun kissa vietiin kenenkään huomaamatta ja tuotiin yöllä, niin ei ole kuin löyhä epäily vailla todisteita siitä, kuka voisi olla kyseessä. Sehän hyvä puoli koirilla on, että sitä karjalan karhukoiraa ei k.o. eläintä vihaava naapuri noin vain pysty viemään.

Tossa aikaisemmin joku kirjoitti hyökkäilevästä kissasta..mullakin omakohtaisia kokemuksia sähisevästä ja agressiivisesti pikku "killistä" :D Mun aikaisemman koiran ollessa n.7kk ikäinen (jos oikein muistan) kaverini oli sitä käyttämässä ulkona ja leikki pennun kanssa pallolla...kyseinen kisumisu päätti hypätä ilman varoitusta suoraan puusta pallon perässä juoksevan pennun kimppuun...kaverini oli yrittänyt häätää kisua pennun kimpusta mutta se oli vain sivuttain selkä karrella pomppinut koiran perässä...kun kaverini sai pennun hoivinsa ja sisälle lähdettiin katsomaan ulos että vieläkö kisu luuraisi nurkilla...noo,siellähän se puskassa vaani,ihan kuin olisi tiennyt jäädä odottamaan ovi aukolle ajatellen;" tulkaapahan perhanat vielä ulos niin näytän" siellä se sähisi ja lähti tulemaan kohti???!!! Pikainen kysely naapurustosta osoitti että kyseinen kissa oli hyökännyt jo 4 muun koiran kimppuun viikon sisällä??!! ihan iso kokoisten koirien kimppuun.... Tästä huolimatta ei mun mieleenkään tullut aloittaa tappamismeiningillä kisun jahtaamista (vaikka kisu oli mielestäni jo vaarallinen ihmisiäkin kohtaan)...lähinnä ajattelin ettei normaali ja terve kissa noin käyttäydy..uusi kysely naapureilta ja kävi selville että pari viikkoa sitten yhteen asuntoon oli muuttanut uusia ihmisiä...joiden ikkunalla oli nähty kyseinen kisu...ei muuta kuin ovikelloa pimputtamaan ja kysymään asiasta...Syy kissan käytökseen selvisi nopeasti...Se parka oli tehnyt pennut ja "suojeli" niitä uudessa ympäristössä kaikelta mikä siitä tuntui vaaralliselta..ja syy siihen miksi kissa oli pihalla..se karkaili 2.kerroksen parvekkeelta ilman että omistaja olivat tajunneet että kyllä se kissa 2. kerroksesta alas pääsee :D Näin nätisti asia selvisi ilman että kenekään tarvitsi alkaa käyttäytymään typerästi ja uhkailemaan toisen lemmikin lopettamisella...:thumbs:

Mun ymmärrys ei yhtään käänny tajuamaan tuollaista uhmakasta ajattelua et mä kyllä väännän niskat nurin sun lemmikiltä :curs: :urjo: Typerää ja lapsellista sellainen!

Ja mun sydän kuuluu yhtälailla kissoille kuin koirillekkin ..niiin myös marsuille yms. pissapuruille haiseville otuksille :D

Vaikka tämä ei varsinaisesti otsikon alle kuulukkaan, niin pakko laittaa http://lhkieppi.vuodatus.net/. Siis aivan sairasta mitä ihmisten päässä nykyään liikkuu:curs: :curs: :curs: . Mä en oo koskaan voinut hyväksyä sitä, että eläimille, oli se sitten koira, kissa tai marsu tehdään jotain pahaa... Eläviä olentoja kaikki. Jos joku olisi tehnyt omalle koiralle jotain, niin ARGH... tuntuu jo sairaan pahalle, kun toisen lemmikkejä vahingoitetaan tahallaan...:itku:

Ei. Tai siis mieluiten kytkettynä, ellei ole pelkkää peltoa ympärillä.

Kotopuolessa on kissani tällä hetkellä joko sisällä tai pihalla narussa. Silloin tällöin näppärä otus karkaa tuuletusikkunasta, ovesta tai näprää itsensa narustaan irti. Sitten kun kissa on sen näköinen, että ei ulkoile paljon niin joku sankari vie sen tonne yhdistykselle. Tulee vielä kiltisti kutsuttaessa luokse, ainakin mun luo juosten kuuloetäisyydeltä.

Yksi perheeni kissoista vietiin moiselle laitokselle reilun 10 metrin päästä kotipihaa. Takaisin saatiin, mutta en tiedä mitä pirua ne niille tekee, mutta sen luonne oli mennyttä. Säikky sihisevä ressukka enää ihmisrakkaan sylinlämmikkeen sijasta. :(

Systerillä on pari ragdollia, kohtuu arvokkaitahan ne. Komea otus.

Neljä kissaa täälläkin majailee ja vapaana kulkevat tosin ympärillä ei ole muuta kun peltoa.
Jos esim. rivitaloalueella ituhippi on päättänyt(eihän meidän misse, kissanvihaaja, rakastetaan kaikkia jne) pitää kissaansa irti ja se on valinnut kusipaikakseen ovenpielesi, lastenvaunusi ja hiekkalaatikon, jossa naapuruston lapset voisivat muuten leikkiä niin mitä pitäisi tehdä?
Puhumisen jälkeen ainut tehokas keino lain puitteissa on kissa eläinsuojeluyhdistykseen ja :lol2: päälle.

Tollanen myrkyttäminen pistää vihaksi
mutta, itsekin muutaman kerran on meinannut työstää sekä koiran ulkoiluttajan sekä koiran kilon paloiks ku tullu pyörällä kohti ja siinä on pari eläkeläistä tien laidassa koirien kanssa jotka tien toisella puolella narun päässä niin siinä on nauru kaukana ku joutuu vetämään jarrut pohjaan ja mummot toteaa: "että ei kai vaan sattunu mitään ja mites nyt noin" tjms.

Neljä kissaa täälläkin majailee ja vapaana kulkevat tosin ympärillä ei ole muuta kun peltoa.
Jos esim. rivitaloalueella ituhippi on päättänyt(eihän meidän misse, kissanvihaaja, rakastetaan kaikkia jne) pitää kissaansa irti ja se on valinnut kusipaikakseen ovenpielesi, lastenvaunusi ja hiekkalaatikon, jossa naapuruston lapset voisivat muuten leikkiä niin mitä pitäisi tehdä?
Puhumisen jälkeen ainut tehokas keino lain puitteissa on kissa eläinsuojeluyhdistykseen ja :lol2: päälle.

Ei kissan pitäisi ehdoin tahdoin valita ulkona mitään tiettyä paikkaa missä se käy aina kusemassa. Sairas kissa jolla on virtsa kiviä tms saattaa alkaa kuseskelemaan miten sattuu ja mihin sattuu.

Kun vielä asuin kotona naapureilla oli noin 10 kissaa jotka olivat täysin vapaana. Kusen hajuun kyllästyneenä lopetin näitä aina sopivan paikan tullen pienoiskiväärillä enkä kyllä kokenut tekeväni suurempaa vääryyttä. Suurempana rikollisena pidän näiden kissojen isäntää/emäntää joka näitä pitää vapaana.

Kun vielä asuin kotona naapureilla oli noin 10 kissaa jotka olivat täysin vapaana. Kusen hajuun kyllästyneenä lopetin näitä aina sopivan paikan tullen pienoiskiväärillä enkä kyllä kokenut tekeväni suurempaa vääryyttä. Suurempana rikollisena pidän näiden kissojen isäntää/emäntää joka näitä pitää vapaana.

Kaltaisiasi on paljon. Varsinkin maaseudulla on paljon ihmisiä jotka ammuskelevat kissoja huvikseen tai jostain "perustellusta syystä". Johtuneekohan tuo esim. siitä, että maalla harrastetaan myös paljon metsästystä ja monissa perheissä metsästäjä isät pitävät vain hyvänä erähenkisyyden merkkinä kun pikkupojat ammuskelevat ilmakiväärillä pikkulintuja. Ainakaan tällaiset tyypit eivät tunne vääryyttä ampuessaan toisten kissoja.

Olen itse maalta joskus ihmetellyt, että muuten aivan fiksun oloiset ihmiset saattavat olla aika piittaamattomia muiden tunteista. Vai onko heidän aivan mahdoton käsittää kuinka suurta surua kuolleena löytyvä lemmikki tai pitkittynyttä huolta ja surua aiheuttaa kadonnut lemmikki omistajilleen.

Kai naapurin kissojen tappamista voi perustella monella tavalla, mutta kyllä nämä kissojen ampujat yleensä tekevät sen itseään huvittaakseen, koska tuntevat olevansa siihen oikeutettuja tai jossain adrenaliini höyryssä kun löytävät tassunjälkiä konepelliltään.

Vaikka tämä ei varsinaisesti otsikon alle kuulukkaan, niin pakko laittaa http://lhkieppi.vuodatus.net/. Siis aivan sairasta mitä ihmisten päässä nykyään liikkuu:curs: :curs: :curs: . Mä en oo koskaan voinut hyväksyä sitä, että eläimille, oli se sitten koira, kissa tai marsu tehdään jotain pahaa... Eläviä olentoja kaikki. Jos joku olisi tehnyt omalle koiralle jotain, niin ARGH... tuntuu jo sairaan pahalle, kun toisen lemmikkejä vahingoitetaan tahallaan...:itku:
Oikein kivaa ollut kyseisellä henkilöllä. Kysymys kuuluukin mitä kivaa tällaiselle henkilölle/henkilöille pitäisi tehdä? Jos lapsi tekisi vastaavanlaista, minä ehdottaisin sosiaaliviranomaisten visiittiä lapsen kotona. Mutta jos aikuinen, ei siitäkään pitäisi selvitä pelkillä sakoilla. Suljettu laitos on oikea paikka näillekin tapauksille. Ratkaisu siitä laitetaanko ko. henkilö laitokseen voisi olla tapauskohtaista tietty, mutta juuri tällaiset koiran lahtaajat pitäisi nimenomaan laitaa eristyksiin. Henkisesti epävakaa ihminen voi olla vaaraksi kelle vain. Jopa ihmiselle.

Mistähän mahtaa johtua että joku vihaa niin paljon kissoja/koiria että alkaa niitä myrkyttämään,ettei vaan pitäis omistajien katsoa peiliä. kissat juoksee vapaana ja kuseskelee oven pieliin,hiekkalaatikoihin ja muihin sopimattomiin paikkoihin. koirat jos sattuvat olemaan hihnassa paskatetaan kuitenkin jalkakäytäville ja talojen porteille. koirien ollessa vapaana , varsinkin lapset pelkäävät niitä ,elikkä miksei voi viedä mettään ja pitää siellä vapaana ilmeisesti laiskuuttaan ja välinpitämättömyyttään. elikkä ihan oikein että joku vähän herättelee koiran ja kissan omistajia, ja muistuttaa että jos käyttäytyy paskamaisesti myös paskaa saa takasin.

Minun mielestä tuo kissojen tolkuton kuseminen joka paikkaan on näissä keskusteluissa hiukan liioiteltua.

Mikä oikeus sulla on ampua naapurille kuuluvia eläviä olentoja? Onneksi tämä keskustelu tapahtuu internetissä, eikä kukaan ole mulle vielä naamatusten tuollaista skeidaa sanonut. Jos joskus tapaisin tuollaisen ihmisen niin en kokisi tekemisistäni minäkään mitään väärää.

Mikä oikeus sulla on ampua naapurille kuuluvia eläviä olentoja? Onneksi tämä keskustelu tapahtuu internetissä, eikä kukaan ole mulle vielä naamatusten tuollaista skeidaa sanonut. Jos joskus tapaisin tuollaisen ihmisen niin en kokisi tekemisistäni minäkään mitään väärää.

Noo ne nyt tulivat väärälle tontille ties kuinka monetta kertaa. Sanoin kyllä asiasta ihan naamatustenkin mutta ei tuntunut menevän perille. Ois ilmeisesti pitänyt napsauttaa omistajaakin ilmakiväärillä persuksille :hyper:

itsekin muutaman kerran on meinannut työstää sekä koiran ulkoiluttajan sekä koiran kilon paloiks ku tullu pyörällä kohti ja siinä on pari eläkeläistä tien laidassa koirien kanssa jotka tien toisella puolella narun päässä niin siinä on nauru kaukana ku joutuu vetämään jarrut pohjaan ja mummot toteaa: "että ei kai vaan sattunu mitään ja mites nyt noin" tjms.
Muistathan ennen kun alat paloittelemaan ketään että polkupyöräilijä väistää aina jalankulkijoita... Vanhukset käyvät myös monesti hieman hitaalla, eivätkä välttämättä huomaa kun sä tuut sun käyräsarvisellas jostain pusikosta kirves ritsillä.

oliko sun lelut naulattu lapsena lattiaan? :curs: :curs: PYTHYI!!! valitettavasti ei ole sylkemistä kuvaava hymiötä saa... ! Harvoin kirjottelen tällaisia komentteja mut nyt oli ihan pakko :urjo:

Oikein kivaa ollut kyseisellä henkilöllä. Kysymys kuuluukin mitä kivaa tällaiselle henkilölle/henkilöille pitäisi tehdä? Jos lapsi tekisi vastaavanlaista, minä ehdottaisin sosiaaliviranomaisten visiittiä lapsen kotona. Mutta jos aikuinen, ei siitäkään pitäisi selvitä pelkillä sakoilla. Suljettu laitos on oikea paikka näillekin tapauksille. Ratkaisu siitä laitetaanko ko. henkilö laitokseen voisi olla tapauskohtaista tietty, mutta juuri tällaiset koiran lahtaajat pitäisi nimenomaan laitaa eristyksiin. Henkisesti epävakaa ihminen voi olla vaaraksi kelle vain. Jopa ihmiselle.

Mun mielestä tässä on vähän sama, ku joidenki kylmäveristen ihmisten tappajienki kohdalla: ei oo mitään sopivaa rangaistusta. Kuolemantuomio olis epäihnhimmillistä ja alentumista samalle tasolle noiden kanssa. Vankilassa istuminen ei auta mitään, eikä ainakaan eläimen tappamisesta voi lain puitteissa kovin pitkäks aikaa vankilaan pistääkään. Mun puolesta vois aika pitkäkski aikaa laittaa. Kaikki eristyssellit ja pyöreeseen pehmustettuun huoneeseen lukitsemiinenki on kidutusta ja epäinhimmillistä.

Ja sitte jotain melkeen aiheeseen liittyen: Miks sä, joka ammut toisten kissoja, rankaset niitä kissoja siitä, että niiden omistaja tekee sun mielestäs väärin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom