Heh, tässä on vähän ristiriitaa asenteissa niin asiakkailla kuin ravintolahenkilökunnallakin. Kun asiakas ajattelee, että palvelu on lähtökohtaisesti ihan paskaa ja toisaalta ravintolahenkilökunta ajattelee, että asiakas on idiootti, niin onko se ihme, että tää yhtälö ei oikein toimi
Tossa ruokapaikassa, jonka toimintaa vähän paremmin tunnen tervehditään kyllä tullessa, kiitetään ja tervehditään lähtiessä, safkat saadaan normaalisti ihan järkevässä ajassa pöytään, kaikki muutokset annoksiin ynnä muu joustaminen onnistuu ja niin edelleen. Kyllä mä näkisin, että se toiminta tähtää juurikin siihen, että se ihminen saadaan tulemaan uudestaankin. Toki pitää ymmärtää se, että kun on kiire, niin on kiire. Silloin se palvelu ei valitettavasti ole niin henkilökohtaista kuin se voisi olla.
Välillä joudutaan käyttämään ekstroja tai välillä voi olla ihmisiä töissä, jotka tekee vähän vähemmän, ja se näkyy luonnollisesti toiminnassa. Valitettavaahan se toki on, jos joku tällainen ihminen osuu jonkun sellaisen kohdalle, joka olisi halunnut oikein asiantuntevaa palvelua, mutta ei sille oikein mitään voi, jos haluaa, että arki rullaa eteenpäin. Perehdyttämiseen voi toki panostaa ja yleistä ekstrojen käyttöä välttää, ettei käy niin, että lauantai-iltana kesken pahinta ruuhkaa ovesta tallustaa joku, kuka ei ole ollut päivääkään paikassa töissä, että "terve, mun piti tulla töihin".
Meillä toi oma pubi on taas jännä esimerkki siitä, miten sinne on muodostunut hyvä henki asiakkaiden ja henkilökunnan välillä. Se näkyy siinä, että samat naamat tulee uudestaan ja uudestaan, ja jos joku uusi ihminen on töissä, niin hänelle kyllä kerrotaan, mitä halutaan tai mitä on missäkin sen sijaan, että alkaisi vittuilu siitä, että etkö sää tiedä, vaikka oot töissä täällä. Kaikenlaiset reklamaatiot ovat äärimmäisen harvinaisia, ja jos jostain sanotaan, niin se on lähestulkoon aina jostain ihan asiasta, joka korjataan lukuunottamatta jotain viikonlopputoopeja joiden touhu menee lähinnä kännin piikkiin.
Melkein kaikki on järjestettävissä, myö joustetaan aika monessa asiassa, ja tätä vastaan asiakaskin usein ymmärtää, jos jossain kestää tai joku on vähän normaalista poikkeavalla tavalla. Tuolla on pirun helppo olla töissä ja uskoisin, että samalla tavalla meille on pirun helppo myös tulla. Tällainen yhtälö on toimiva.